1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595586 inlägg · 6213 ämnen
« · 2872442 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Mellan avtal och pressrelease är det cirka en timme. Känns ganska orimligt att kräva att klubben ska agera med offentlig information innan frågan är löst. Är det så ni tror att det fungerar? Ibland blir kraven på skyndsam kommunikation väl obegripliga.

KulltorpsOlli: Det blev inget lyft på isen med Olli och det blev skit på sidan av den. Nu får vi hoppas att det kommer in en tränare som faktiskt får spelarna att leverera.

Karlsson74: Familjeskäl är ju för övrigt en intressant "ursäkt" om man strävar efter att bli en NHL-tränare när man bor i Finland. Lär ju inte vara lättare med familjelivet om han bor i USA/Kanada om familjen är kvar i Finland.

Säger det åter igen, lider med er Timråiter. Jäkligt trist hur det skötts också. Och jag hatar när sånt här läcker ut innan klubben själv informerat om det. Sånt stinker nästan mer än att det ska hända då man vet att någon inte kan hålla käft.

Edlundpojken: Vadå ledningen tabbar sig? Olli är långt ifrån perfekt. Vissa spelare som behandlats extremt dåligt och ett storhetsvansinne hos honom.

KulltorpsOlli: Gick ju bra de här kulltorp skulle ni inte revolutionera hockeyn med er in your face hockey? Haha!

bar mofftak: Precis. Vi kan nog säga hejdå till våra Finska sponorer etc.

Karlsson74: klubben verkar nöjd, så jag tror att han har löst ut sig!

hitta hans ersättare inleds omgående
 kommenterar Lars Backlund, styrelseordförande Timrå IK. 
För oss förändras inget i det dagliga arbetet, vi har föreningens strategier att hålla oss till, vi ska fortsätta med vårt projekt och vårt arbete med ständiga förbättringar

Allt rullar på som vanligt?????
zzzZz gäääsp

-Sputnik-: Hypen runt Jokinen hade ett värde i sig även om det inte syntes så mycket resultat på isen. Youtube-kanalen känns inte direkt spännande med en Ante-variant i båset. Ponsse är det väl bara att glömma...

Karlsson74: Jag svarade inte på din fråga heller, jag konstaterade bara att Olli skulle kunna skratta åt den summan isåf, om han ska köpa sig ur sitt kontrakt t.e.x, jag vet inte hur det funkar.

Det enda jag skulle förstå är om någon i hans familj blivit sjuk eller något. Annars är det väl bara att göra sitt jävla sista år och dra sen.

Karlsson74: Läser man mellan raderna så gick nog inte Jokinen gratis.

"Timrå IK har under dagen nått en överenskommelse som bedöms vara den bästa möjliga för klubben."

Synct: Det begriper ju jag med..
Men nu var det inte det jag fråga efter...behöver man ens betala något eller skyller man bara på familjen så slutar alla avtal att gälla?

SMÅLAND: DÅ GÅR JAG EN ANNAN VÄG!!

Någon som sitter på en trollkarl som kan trolla in lite hopp i en inför nästa säsong? Truppen ser ju inte direkt SHL mässig ut och namnen som ska komma in känns ju bara "okej"...

RING omgående!@!
Uppladdat:

500x0-fbimg1743186419603.jpg

Annaaa: Ja det kastas en massa skit på föreningen nu och mycket är säkert befogat. Men här och nu är iaf min känsla att Olli ska käka bajs åtminstone året ut. Han känns fruktansvärt oseriös

OlliOlla: familjeskäl? Den jävla floskeln köper jag inte. .. Finns väl ingen som inte hadde koll på sin egen familjesituation när de skrev på ett flerårskontrakt från första början . Familjen är väl de första man pratar med när man tar ett jobb utomlands?
Inger borde ju hänt där som kommit som en blixt från klar himmel..iaf inget som man hört något om..
Nä det är sjukt oseriöst...

Bragd-Birger: Rent spontant. Jokinens spelsystem klarar vi oss utan. Klubben är inte en person etc

Det är mervärdet av allt som sker just nu som är det negativa och ger dåliga signaler. En sportchef och tränare som lämnar befintliga kontrakt.

Vad tänker all spelare som kom pga Jokinen. Genborg etc?
Nej detta var inte en moralhöjare. Speciellt inte när man redan innan
detta räknat med att vi kommer få kämpa i uppförsbacke kommande säsong. Med befintlig trupp som presenterats.

Hur skall vi ens kunna locka de sista pusselbitarna till oss, om vi inte ens har en tränare att berätta om?

Ollie har väl några hundra miljoner på banken. Jag skulle också ha svårt att göra några stora uppoffringar i ett sånt läge! Frugan börjar att gnöla, du är aldrig hemma! Du missar ungarnas barndom o.s.v!

Synct: Ja men egentligen skiter jag i om olli vill lämna själv, Timrå Ik måste äga informationen först. Om man hade varit lite förberedd hade en video varit inspelad där man förklarar att olli valt att bryta kontraktet osv osv. Jag gråter inte för olli, men det finns säkerligen anledningar bakom än bara ”familjen” och det är där vi måste gräva lite. Vi supportrar kan inte svälja allt skit utan kommunikation. Om man vill ta steg som klubb måste man ha ”beredskap” för en sån här situation, med det menar jag att dom ledande figurerna måste ta lite större ansvar.

Karlsson74: "Bryter man ett gällande kontrakt i förtid så behöver man väl på något sätt köpa sig ur kontraktet.eller dömma till att betala något sorts bötesbelopp?"

Han är nog den enda coach i SHL som kan skratta åt den summan isåf.

Synct: Spot On 😂😂👍

Synct: ja det är fel på alla som lämnar. Inte alls inkompetensen och svågerpolitiken på kontoret som får alla att vilja fly. Det är för många fall nu senaste säsongerna för att familjeskäl ska vara legitimt längre.

bar mofftak: ja men då står det ju klart att det var familjeskäl. Då är det ju det. Lite oseriöst från Olli men vi vet ju inte hur tongången gått i familjen. Det kan vara snabba puckar när det kommer till sånt.

Synct: Håller med. Detta är precis det enda man kan skriva just nu. Viktigaste att man jobbar dygnet runt med att hitta en ersättare pronto.

Synct: Olli med sitt megaego kan dra något gammalt över sig. Jävla tomte

Bryter man ett gällande kontrakt i förtid så behöver man väl på något sätt köpa sig ur kontraktet.eller åläggas till att betala något sorts bötesbelopp?
Om det bara är att dra när som,och utan nån sorts ekonomisk kompensation till klubben så finns det ju inte ett kontrakt i världen som man som supporter kan ta seriöst på längre ..

FrOllik: Typiskt företags fluff. Alla är glada och allt är bra, alla har gjort ett bra jobb och det finns inga skäl till att något händer. Bra att det kom ut något i alla fall.

"Hem till familjen" brukar det låta innan man sedan dagen efter accepterar ett jobb 40 mil från familjen.

Tonymontana: Det lär nog komma ett mer fylligare meddelande i senare skede där man vet all info. Bättre det än att göra som förra härvan med hata Modo grejen.

Vill Olli hem till familjen kan man väl inte klandra Timrå för det egentligen.

Sen tycker jag Nubbens kommentar att inget är bunden till en enda person är en sund inställning.

steveroper: här försvann min respekt för Ollie. Att släppa det ngn vecka innan sammankomsten för spelarna. Och han har säkert varit med och sett till att vi värvat juniorerna. Tack och adjö.!!

Tonymontana: Om Olli säger att han ska lämna och vill bryta kontraktet, vad fan ska man egentligen skriva som klubb då utåt mer än det där?

Olli kan dra åt helvete.

Bragd-Birger: Montén 😂😂😂 Ja det vore sannerligen underbart. Vi kan passa på att ta över Tikkas kontrakt också när vi ändå är i farten.

bar mofftak: varför är det innehållslöst skit?

bar mofftak: Exakt det jag skrev, det kom ett pressmeddelande med några meningar. Detta är direkt pinsamt, jag skäms så in åt helvete på ren svenska. Är det så här man gör? En ”profil” lämnar, skriver några AI ord, och sen pratar vi inte mer om det. Yess det är så Timrå Ik jobbar. Kanske blir någon fråga i lokala tidningen till nubben, men inte så mycket än så. Jippi, det är nästa så vi förtjänar att harva på i allsvenskan

Tobbek: Roger Forsberg???????

bar mofftak: Vi är väl inte värd en bättre förklaring......Bedrövligt! Avgå Backlund!

Haha, herregud.
Timrå IK = luftslottet som sprängdes.

Nu har vi ett gäng nyförvärv som skrivit på i tron att dom ska spela under Jokinen, men som nu får veta att vi i princip går in i maj utan någon som helst aning om vem som ska leda laget. Och eftersom mannen bakom "nya spännande Timrå" också brutit kontraktet har vi en (högst ovillig) sportchef av bästa 2005-snitt som ska ut på marknaden och försöka hitta någon som ska förvalta de idéer som nu bara existerar som hemlösa skuggor på kansliet.

Jösses. Är inte det här ett fritt fall vi bevittnar vet jag inte vad ett sånt är.
Nu fattas bara att Nubben värvar Montén med Molinder som sidekick så är hela debaclet fullbordat.

Förväntar mig det absolut inte, men jävlar vad man skulle vilja ha storyn bakom det här.

solbacken: jag förstår dig och det är att endel är positiv så det ska du ha creed för . Men ne tack han skulle gärna inte klivit in igen och ledningen bytas ut och såklart dom är fler men dom 2 hade så mycket gott för Timrå och det hade fått folk att följa med strömmen

Varit inne och läst länge men känner att jag nu måste kommentera.
Väldigt viktigt nu att styrelsen förklarar exakt vad som hänt i detta läge. Vad är anledningen till att Jokinen drar. Vill veta exakt vad som är boven i dramat här!

Och angående ny tränarrekrytering.. -Tänker i banorna att Roger Forsberg kanske hade kunnat vara intressant namn för oss i detta läge? Har erfarenhet, lyckats bra i dom flesta klubbar han varit i, samt att vi isåfall skulle få in ett namn vi kan bygga på under längre sikt, vilket känns som det viktigaste nu.

Edlundpojken:
Ja vill man vara pessimistisk så är det så. Men Nubben ska inte vara kvar som sportchef.
Jag tror inte det finns endast 2 st personer som kan skapa positiv anda i föreningen.
Bra att du bara finns på HS

Olli Hahl: "Till alla moderatorer o andra på chefsnivå härinne:
Jag vill göra avbön! Jag bytte nick till Olli Hahl…. Jag vägrar att ha detta nick i ett år till och jag tror fler säger samma som mig.
Förlåt. Jag vill ändra till mitt gamla. Hjälp!!!!"

Nu fullföljer ni era kontrakt med HS. Ni skrev på för ett år.

Annaaa: Det är ca 2 1/2 vecka sedan Olli skrattade bort frågan om Kapanens avhopp påverkar hans framtid i Timrå med ett "Nej nej, jag stannar!"

Bra att något kom ut, även om det är innehållslöst skit.

Till alla moderatorer o andra på chefsnivå härinne:
Jag vill göra avbön! Jag bytte nick till Olli Hahl…. Jag vägrar att ha detta nick i ett år till och jag tror fler säger samma som mig.
Förlåt. Jag vill ändra till mitt gamla. Hjälp!!!!

Folk är snabba på att toksåga klubben, vi vet ingenting än. Olli kanske hade gjort klart med en ny klubb bakom Timrås rygg, sen läckte det den vägen? Unket som fan är det iaf.

OlliOlla: Inte helt omöjligt att Jokinen med sin höga kravställan och raka rör, kanske inte går ihop helt med Nubben kanske? Nubben som hintat om att tränare som Grönborg inte varit tränartyper han haft i åtanke att jobba med(var på tapeten när han styrde i HV).
En tränare som vet vad han vill.

Dock så har ju Nubben bara pratat gott om Jokinen, att han haft fel bild av honom och att han verkligen gillat samarbetet. Så mest spekulationer kanske.

Viktigast nu är att Klubben kommer med snabba och tydliga besked. Fram med korten på bordet för att lugna supprtrar och sponsorer.

X-Län: ja verkligen .

X-Län: stämmer. Kollade förrut när jag googlade. Är det för att han har familjen i Finland han lämnar tänker jag. Men det borde han väl ha tänkt på när han skrev på. Verkar vara alldeles för lätt att bryta kontrakt. Lider med Timrå ik just nu

gäng amatörer i ledningen
har backlund tappat talförnågan?
luktar 💩 ⬅️⬅️
öppna käften, innan media för fa*

« · 2872442 · »