1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590407 inlägg · 6216 ämnen

Aalto

« · 397052 Till forumet

Aalto
Finns det möjligtvis nån som kan lägga upp länken till den där finska sidan där man kan kolla mål som HPK gjorde under förra säsongen? Den fanns i den gamla gästboken men hittar den inte här...
Kommentera

Sv: Aalto
Hollywood Hogan: Där har du HPK mål. Aallon = Aalto
Kommentera

Hollywood Hogan: hehe coolt namn du;) men finns det nån som tar Undertaker brett "hitman" hart och grabbarna... Wrestlingen var bättre förr:))
Kommentera

willysson: Wrestlingen var till och mesd BETYDLIGT bättre förr. Dokumentären om just Brett "The Hitman" Hart visade rätt väl hur illa det gått. Mycket osmakligt numera :-/
Kommentera

Bergius:
Tack!

willysson:
Att wrestlingen var bättre förr råder det väl inga tvivel om, helt rätt där! Däremot har jag aldrig gillat "Hitman" Hart. Undertaker är iaf helt klart en profil...
Kommentera

Hollywood Hogan: Jag måste bara kontra med Ric "Nature boy" Flair, kan någon be om nåd som den mannen?
Kommentera

Teemu är magopererad sedan en månad.. Nu är det bara att hoppas på att rehabträningen går bra.
Kommentera

Hälge: Ja, annars är vi i skräckscenariot där en av våra "rutinerade" backar är trasiga. Vi behöver en klassback till! Kanske en ny finsk klassback är på gång till Timrå?
Kommentera

Om man vill ha en back att gardera sig med ifall Sanny, Styf, Koskinen eller Aalto blir skadad tycker jag inte att Lars Jonsson är något bra alternativ. Visst finns det talang men han är nog lite för orutinerad.
En finsk klassback var det. Vad sägs om Jere Karalathi?
Kommentera

Pätr: Vad är de som säger att inte hansson eller Svedberg kunde höja sig ett snäpp då ?
Tycker Svedberg var rätt bra före det började krångla med ryggen ifjol.

Vidare så tycker jag inte man ska dömma Strålman efter hans ringa ålder. Vem vet,de kanske blir braksucce också.

Man ska komma ihåg att om man tar hit en klassback till så innebär ju faktiskt det att nån av de yngre får mindre eller ingen istid alls. Tjänar man på det i längden ??

Så,åttonde back tycker jag att man ska satsa ungt. Antingen på moe eller nån annan. Då kan de bli riktigt bra i framtiden.
Kommentera

Pätr: det vore ju kung med en back med drogproblem i Timrå... det blir nog inte en hel säsong för han inte:)
Kommentera

FM: Jag tror att både Hansson och Svedberg kan höja sig det snäppet, men det känns inte riktigt rätt att kräva att så pass orutinerade spelare ska ta lika stort ansvar som t ex Sanny Lindström.
Sen är det klart att det självklart vore roligt om man kunde prioritera unga spelare. Tyvärr så finns det vissa problem om man gör så. Exempelvis blir risken större att man skulle missa slutspel.
Angående Karalathi var det bara ett förslag. Tycker personligen att han är en ganska bra spelare (i alla fall bättre än Fredrik Svensson) och vad jag vet har han inte haft drogproblem de senaste året. Men det är nog inte så himla troligt att han skulle komma till Timrå.
Kommentera

Pätr: Jo men ett missat slutspel ett år kanske man får chansa med. Förstår inte tanken med att ta hit en drös ungtuppar om de är tänkta att sitta på bänken.

Sen är de ju svårt att skaffa sig rutin om man inte får chansen att ta ett större ansvar och dra ett tyngre lass. Om man hela tiden sätter de yngre i en grupp för sig och inte räknar med dom,när ska de då blomma ut och varför ska vi överhuvudtaget satsa ungt i så fall ?

Tror personligen att Regin,Strålman m fl kommer överraska mycket positivt i höst/vinter. Hoppas jag iaf...
Kommentera

FM: Jag tror också att det kommer gå bra för de unga spelarna och jag tror inte att Timrå har värvat all unga spelare för att ha som bänkvärmare. Men det är ganska korkat att bygga ett lag kring endast unga spelare. Det behövs ett par äldre spelare som agerar lite "pappa". Att endast satsa på unga spelare och hoppas att de utvecklas flera snäpp kan funka, i alla fall så länge man har lite flyt. Men om man kommer in i en tung period med ett orutinerat lag kan det sluta med en totalkolapps. En totalkolapps i sin tur kanske inte bara innebär missat slutspel utan kanske värre.
Men som laget ser ut nu så ska man inte behöva vara särskillt orolig egentligen. Det är några platser som ska lösas med det tror jag nubben fixar.
Kommentera

« · 397052