El Maco: Äh, hade ni varit något man räknade med i ES-sammanhang så hade man kanske lyssnat. De som varit med ett tag vet att våran tid är efter jul. Vi kommer att pissa på er i mellandagarna, bara så du som är nästan oskuld i sammanhanget vet.
Ni har rutschat rätt bra uppåt. För bra, och ni rutschar snart neråt. Sådeså.
Knylan: Vi som är lite äldre minns Peter utan skägg. Då förstår man varför han låter ansiktshåret växa. Antar att foppamamma (vad gör hon? Kör ismaskinen i Kempehallen? Tvättar tröjorna? Sportchef?) tycker att han är fin i alla fall.
NuMo: Tänk vad naturen ställer till det. När just abbans tråkmodo och Timrå möter varandra har poängfördelningen faktiskt inte en perfekt negativ korrelation vilket illustreras i tabellen:
GuRRa: Jag har ju som Modoit varit med några gånger när Timrå vunnit mot oss. Jag har upptäckt att det finns ett samband mellan Modo och Timrå i de matcherna. Ett mycket tråkigt och negativt samband, nämligen att Modo förlorar. Jag är glad att du tycker som mig. Synd att jag behövde lägga fram det så här i ljuset bara.
Kickan: Vem orkar bråka med Fulingar? Varför sparka på den som ligger? Eller ligger och ligger, snarare rutschar.
Abbans tråkmodo däremot är en foppaballong, nu med en bra spelare till, som svävar runt i mitten av tabellen. Som tur var finns ingen bredd alls och en tränare som fått jobbet på grund av efternamnet och meriter från nittonhundratalet. I och för sig kan man trycka att Timrås tränare har oerhört starka namnmeriter med tanke på att han har ett så vackert efternamn. Kenta har dock inte förtjänat båspositionen på det viset utan med sitt kunnande och sin ledarskapsförmåga där andra, skäggigare, typer har grinig uppsyn och inga idéer.
NuMo: Brukar jag gå in i erat forum och gapa så fort någon MoDoit öppnar truten här ???. Tror knappast det. Finns så många fler som säger saker om "Lillebror" hela tiden, men jag ser fanimej inte att dom får något mothugg.
NuMo: Haha. Sluta nu NuMo. Du kommer annars att göra honom så totalt vansinnig som jag för ett år sedan kunde bli på dig. Fast du saknar det, eller hur? Jag saknar också några rejäla storgräl och märker att jag provocerar så fort jag kan. Pölsingarna och Gläfsarna märker nog mest av det eftersom alla MooDooister har blivit så beskedliga och inte längre hugger på samma sätt. Lite trist de gånger man är uttråkad och vill ha igång en diskussion.
GuRRa: Hehe, det där inlägget från NuMo fattade till och med jag. Han är en mästare när det gäller att vrida och vända på orden i ens inlägg så att de talar för att han har rätt (eller att han har "tolkat", för det handlar inte om tolkat i vanlig bemärkelse, det rätt), även om han har fel. Sedan kan man inte säga åt fanskapet att han har fel eftersom man - om man verkligen försöker - av det man själv skrev kan få det intrycket att han har rätt. Eller något åt det hållet.