Kändes litet som att se SM-finalen i bandy mellan Bajen och Sandviken. Timrå fastnade i 2.5 period i Frölundas styrspel - "sopsäcken". Ordentlig stake i laget blev det först efter 1-2-målet och då Åkerblom klev fram bra. Nej det här var inte en riktigt rolig match att se :(
Peter72: Jag hade gärna sett en skittråkig match om bara Timrå vunnit... Annars - heder åt timråpubliken. Där är det inga som gnäller och buar när det går dåligt.
Börje: Ja men då var dom ändå med hyfsat lång5t in i tredje perioden. Tyvärr kanske man skall säga så blir det nogen ingen mer match för dom att bua ut spelaren. Men man skall aldrig säga aldrig. Dom gjorde en bra match senast. NI får väl försöka ta en match till så får ni chansen att bua ut dom. he he
Inte mycket att snacka om. Frölunda hade kontroll 80 % av matchen. Bra forcering i slutet av Timrå men det räckte inte hela vägen. Eldebrink får rita bättre på whiteboarden nästa gång... Nya tag på lördag!
Peter72: Frölunda var grymt tunga ikväll. Timrå hade inte en målchans förrän i tredje...men...
Det är ändå intressant att se att Lasse Falks ideer även kan drabba det mest spelglada gäng...
Faaaaaan vad dom ställde upp 4 man på blå. Urtrist att se på, men timrå kom ingen vart. Måste dock erkänna att jag aldrig sett timrå skapa så lite chanser som de första 45 minuterna.
En varning för lördagen. Se upp utav bara faan. Där duger inget styrspel, det tål inte er hemmapublik. Ny match och skrällvarning igen. 2-3!!!!
lincoln: Jag tror nog att publiken tål det om dom leder efter en och 2 perioder och givetvis vinner. men om det blir förlust kommer dom inte vara nådiga. Inte jag i alla fall. Men som sagt vinner dom kan jag stå ut med det mesta. Jag har sett Buttra molnets spelsystem så jag vet hur tråkigt det kan vara. men effektivt är det i alla fall. Nu är det ju inte så illa som det var på den tiden. liten flashback kanske??
Att båda lagen kan anfalla råder det knappast nått tvivel om...det har man visat i 50 omgångar. Om VF vinner detta så är det på ett stabilare försvarsspel, även om det kanske inte verkade så i de två första matcherna. Man vill gärna tro att Timrås chans är att driva upp ett hänsynslöst tempo, som man gjorde sista tio idag. Problemet med detta är dock 1. att man inte orkar en hel match och 2. att VF är på tok för vassa i kontringarna för att man skall kunna trycka på för hårt.
Vad blir det då av denna analys....jo....tror jag...att den som lyckas kombinera en stabil defensiv med den offensiv som båda besitter vinner matcherna.
Åsså en kram på slutet.... Fan vad ni är grymma att såga er igenom och ställa om!!!!
Ställ om lite långsammare nu bara på lördag så är det strax 2-2 i matcher!
En som var oduglig idag och som kan glömma vidare spel i VM, var Martin Lindman. Vad håller karln på med?
Han måste lida mycket av brist på träning efter skadan han fick under kvartsfinalerna, eller nåt. Som han spelar nu tillför han ingenting offensivt och är osäker hemåt. Höll ju på att bjuda upp till en riktig indiandans i andra perioden bl.a!!!
Ja, Lindman har helt klart en svacka. Koivonen, Hahlin och Crippe är dock fortsatt heta.
TYdligt idag att Frölunda styrde ut TIK i hörnen. Med fyra man på blå tvingade man dessutom TIK att droppa ner puckar i zoon och jaga...utan framgång mest hela tiden. Nordgren tycker jag väljer för svåra vägar hela tiden. Jobbar skitbra men kommer ingen vart.
Såg jag i syne eller var Koskinen ultraoffensiv center på slutet!!!
klm: Vete fan... Jag tyckte nog att domaren sa matchstraff. Att Henke kom in tyder ju också på att Norrena fick Match. Höll på att garva ihjäl mig åt situationen...Vet inte vem som började men troligen kom koskinen för nära varpå norrena klappade till. Koskinen vände sig om och tog Schwarznegger grepp om tröjan på Norrena...höjde näven och skulle klippa till....och kom plötsligt på att det var en målvakt han höll på att nita. Bromsade sig och sa förmodligen några könsord på finska eller nått. satt i perfekt vinkel och det såg faktiskt rätt kul ut. I övrigt var Norrena helt prickfri. Lugnet själv
Helg Ernest: Jo även jag liksom några fler har börjat fundera allt mer fundera på om Expressens rykten om Lindmans övergång till FBK är sann eftersom han nu på slutet verkar tappat gnistan o viljan att lira bra hockey med TIK.
Svårt att vara riktigt missnöjd ändå nu eftersom det i år känns som en ren bonus att vi lirar SM-semifinal mot Frölunda som kandiderar på guldet.
Eller ska man säga som i kultfilmen "Göta kanal" kanske? A -"Vi har ingen chans mot dom, dom har så mycket större resurser än vi" B -"Äh, det är mest tröjor o dekaler"
BlackBay: Nja. Dels kan han inte vara bäst hela säsongen, dels kanske hans offensiva utflykter kräver den där extra tiondelens tid som han inte får i ett slutspel eller nåt. Tror inte att det är viljan som fattas.
Bestämde mig redan innan matchen för att gå dit och njuta. Det är SM semi...vi hade 1-1 i matcher mot seriesuveräna frölunda...vi vann i skandinavium!!!
Väck barnen för fan...det här är tamefan "history being written"
...och än är det ingen fet kärring som varit ute och sjungit ...eller vad dom nu säger i nordamerikanien!
El Maco: Tycker dock han i dom senare matcherna gjort rena bjudningar emellanåt o slarviga passningar.... inte likt den Lindman som varit under säsongen tyvärr.
Vad är det här för "äcklig" tråd. Frölunda gjorde vad som behövdes för att vinna. och dom gjorde det övertygande också. Ta det som män istället och erkänn att vf var bättre idag (nu har jag inte läst alla TIKares inlägg)
tbse: Ja, det förstår jag. Men ordet äcklig är inget nedlåtande om erat spel. Det kan ju översättas med att Timrå faktiskt inte kom nånstans med erat försvarsspel.
Så kan man se på saken. Återigen imponerar Frölunda. Har sagt det förut och säger det igen. Såna här gånger finns det inget att gnälla på trots en förlust. TIK försökte och försökte, men VF stod emot allt för bra. Inte mycket annat att göra än att gratulera till en rättvis seger!
Lycka till! Blir kul att komma ner och se matchen på lördag!
Dream Team: Gubben då. Jag är ju FBKare!. Jag vill bara spöa ut Frölunda i en final. Det vore ett fantasktiskt slut på säsongen.
Att jag inte vill att TIK går till final beror nog mycket på att jag är less på alla TIKare runt mig (kramfors) som går omkring och tror att dom är bäst i världen.
BlackBay: Hade Lindman hetat Jörgen Eriksson hade det varit ett jävla liv på läktaren många gånger, och inte bara ikväll! Han blandar kungar med tvåor...
Letar reda på en äldre rubrik medan jag funderar på att det på Scandinaviums herrtoaletter finns plats för uppskattningsvis femtio man att pissa samtidigt men bara fyra handfat. Ändå behövde jag inte köa för att tvätta händerna.
Göteborgare är jätteäckliga. Detta beror på att Göteborg ligger betydligt närmare Frankrike än vad Sundsvall gör. I Frankrike har man inte ens tvättställ på toaletten... Skitäckligt! Klart som fan att man måste tvaga händerna efter avslutad skitning, men det fattar ju inte fransoserna och knappast heller Gbg-arna...
Jag trodde att det var Vänersborg som var lilla paris? Samma län i och för sig.
Tjo och tjim och hurra! Nu ska jag sova gott! En tröstens tanke till de som hyr vår minibuss i morgon. "Timrå rockar hela skiten" siter fast i CD-spelaren. Är de nya hyresgästerna inte så tekniskt bevandrade kan de få höra den låten på repeat på sin resa genom landet. De mår de nog bara bra av.
Hittade en tråd från 2003. Frölunda var visst tråkiga på den tiden. Nu är de ju mer underhållande att följa även om de med domarns hjälp tog in på nästjumbon idag.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Nej det här var inte en riktigt rolig match att se :(