Shadar Logoth: Oscar J. har ju fysiken o spetskompetens i målskyttet.. Borde inte han få chansen snart i en match?? någon som sett några j-20 matcher som kan säga om hans skridskoåkning o backchecking kan räcka för en debut snart?..
Österholms skridskoåkning är ju riktigt vass iallafall..även om han är lite lätt i fysiken.
Tycker inte det är för tidigt att uttala sig om honom.
Det är inte för inte jag kallas "talangscouten", egentligen skulle jag ha jobbat i något NHL-lag. Kan ärligt säga att jag är bättre än 75% av alla scouter. Jag var den enda som såg att Zupancic skulle floppa när det begav sig, detta såg jag första gången han tog sina skär.
Nybbe: Jag förstår inte varför vi ska värva tillbaks gamla spelare. Vet inte hur mycket tid som gått åt att diskutera t.ex. Dimman, Manderville och Kapanen.
Bättre att hitta en spelare som har framtiden framför sig och inte bakom sig...
ernie eagle: En själv klar ersättare måste vara K Menderville.eller kan man inte lösa honom?????.Sen är det väldigt kul att MODO skickar Gästrin till Löven För att UTVECKLAS ,,vi kan kanske ta hand om honom och utveckla honom till en landslagsspelare,för hos oss utvecklas dom!!!!!!
ernie eagle: Efter fyra riktigt skapliga säsonger i Kärpät behöver han väl knappast en språngbräda österut, ja såvida han inte vill tjäna riktigt stora pengar i Ryssland. Däremot så har väl hans NHL-karriär aldrig riktigt tagit fart trots två olika försök
Talangscouten: Jag tror att vi ser Österholm få istid även om en till forward ansluter. Det saknas ju tre stycken (Räknar inte Ennerberg eftersom vi har fått Lillnyllet som tillskott)
Däremot tror jag att Robelibobban kan få problem resten av säsongen och att han spelar sin sista säsong..
När han, som aldrig är skadad, börjar få problem med en disk... 32 år gammal.. Jag har svårt att se att han skall kunna gå för fullt.. Sen om det börjar pratas om operation eller liknande för att fixa ett eventuellt diskbråck.. Nä! han kommer nog, tyvärr, att hanka sig genom denna säsong och lägga grillorna på hyllan sen.. Tror jag!
Så en bra forward redan nu skulle sitta fint. En förstärkning inför nästa säsong.
actionleif: Vore fantastiskt om så skulle bli fallet. Jag hoppas Tenkrat tar sitt sunda förnuft till fånga och inser vilken språngbräda västerut alternativy österut vårat lag är.
Talangscouten: Man skall väl värva en forward i nuläget för att i första hand täck upp för Pärssinen. Vilket jag tycker verkar klokt. Förstafemman måste vara jävligt vass.
Sedan kommer ju Österholm att få speltid. Moe är ordinarie och har gjort det fantastiskt bra. Så nog tycker jag mig kunna skönja ett ljus i frågan kring juniorernas vara eller icke vara.
När ska en junior få chansen i TIK om man inte får det när vi har skador på halva laget? Plus att vi leder serien stort. Det är det som är frågan.
Svaret kan vara att TIK inte vill riskera topp 4:a platsen för att kunna gå långt i ett slutspel. Plus att om man vinner serien så är det miljonvinst för serieseger. Detta är ju ett bra kvitto att man vill vinna till varje pris.
Sedan är det ju faktiskt så också att är man tillräckligt bra som junior så får man spela till slut, o då gäller det att ta chansen.
Men ska det värvas så ska det värvas klass!
Som tur är är "nubben" en klok man o verkar tänka i samma banor. Köp tillbaka "sheriffen" eller satsa på Trenkat. Sämre än så får det inte vara. Sedan är det ju plus om man lyckas värva en spelare som brinner för hockeyn också.
TIKbiff: Jag ser till Timrås och Mattias bästa. Han behöver matchtempo när han väl är redo för spel och jag tycker absolut inte det är någon skam att bli utlånad till ett lag man spelat i tidigare för att få upp flåset. Mattias behöver käka puck och våga gå in i närkamperna gen utan att vara rädd. Sannolikheten att han får en framträdande roll i Björklöven är betydligt större än att han får en i Timrå. Från december fram till sista januari kan han vara utlånad dit. Sedan får Nubben utvärdera med lagledningen huruvida man skall plocka tillbaks honom den 31 januari eller ej.
TIKbiff: Är det nån som petat Wennerberg, jag kan någ tycka det är bra om han får tramppa igång i ex-v Björklöven, kan bli en tillgång för Tik i slutspelet...
Kan ju vara helt okey mé en bred trupp, nu när alla (nästan) pratar om SM-final....
Bragd-Birger: Finns ju inget som säger att wennerberg skeppas iväg annat än snacket på HS, han kan ju faktiskt gå in och peta någon annan, om nu någon petas...
ernie eagle: Men jag tycker lite synd om Wennerberg. Rapporterna talade ju om att han såg ut att kunna gå en riktigt bra säsong till mötes. Om det blivit så kan man självklart enbart spekulera i, men det måste kännas bittert om han själv upplevde det så.
Intressanta namn som luftas. Jag är i o f s orubblig i mitt Nubbe-frozande, så oavsett vem det värvas, om man värvar eller skiter i det så kommer jag att hylla det som ett mästardrag. Fan vad bortskämd man är. Agera Nubben!
Ambroo: Där vär vi ruggigt överens! Petr Tenkrat vore en våt dröm. Jag knäpper mina bara händer och ber en stilla bön om att få se honom i Timrås färger...
Skönt uttalande av Nubben i ST; "Målsättningen är att hitta en spelare som kan vara kvar mer än bara den här säsongen, men det är inget krav eftersom situationen är som den är, säger han."
Kolla "värvningsprofilen" från samma blaska i länken nedan...
Knylan: Idag bekräftar nubben att man jagar en "stjänspelare" och det är forward eller center, då inget finns på svenska marknade så ser det ut som man letar på andra sidan Atlanten, dessa tre är aktuella namn enligt DB
Zdenek Blatny Petr Tenkrat Vojtech Polak.
Av dessa så är det väl dom två förstnämnda som jag hört namnet på....
Lite tråkigt om Carlsson inte kommer att kunna vara spelklar, med tanke på att han väl knappt haft en skada sen vi gick upp i ES? Mellan 00/01 och 05/06 så har han missat sex matcher enligt eurohockey.net. Det är rätt anmärkningsvärt, om man säger så. Framförallt med den spelstil han har.
htikare: Enl nån notis i var det Dagbladet så hade ju TIK varit och ryckt i Fredrik Eriksson nu när han fick sparken från Malmö. Men han valde ju som bekant Bofors, verkade heller inte få/vilja välja ett ES-lag.
TIKbiff: Jag är skit less på att skador uppkommer. Nu har man köpt in Pärsinnen för mycket pengar och nu väntas han bli borta länge. Har man en bra trupp och får skador så finns det knappt något man kan göra åt det förutom att panikvärva... Suck.
Onekligen en smula prekärt läge. Låt oss alla falla på knä och tacka Hockeyguden för den start vi fick. Låt oss också mentalt ställa oss in på en mödosam resa efter uppehållet och året ut. Möjligen är tiden i tabelltoppen förbi, men en fortsatt topp4-placering borde vara en rimlig målsättning.
Å andra sidan: har vi inte tjatat till förbannelse om Timrås oförmåga att lira in juniorer? Nu ser det ut som man inte har mycket annat att välja på. Och kan man inte göra det när man tronar överst i tabellen med ett gigantisk poänggap ner till slutspelsstrecket, när ska man då göra det? Jag är hyfsat lugn. In med avlastare, tokkör inte sönder nyckelspelarna och acceptera ett sämre poängutfall.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·