1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Agera Nubben?

« · 783809 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
arf: Finns ju onekligen endel likheter mellan Rosa och Tenkrat. Båda 77:or, tjecker, 1,80, liknande nhl meriter
Kommentera

Shadar Logoth:

Bättre att få nån som kan förlängas nästa år..
En käck tjeck skulle vara käckt!
Kommentera

Janken: Japp.....precis min åsikt.

Rosa var en nödlösning och jag tror inte att Nubben såg honom som något annat än just det.

Långsiktighet är ledordet.
Kommentera

Shadar Logoth: Nu har jag skrivit 300 inlägg.....

När fan slipper man vara Hansonbroder....? ;-)
Kommentera

Shadar Logoth:

Jag gillade Rosa..
Om han vill skriva 1,5 år med oss så...
Men han är nog dyr.
Han har vant sig med ryska löner nu..
Vill nog hellre spela på andra sidan atlanten om han skall flytta eftersom hans fru är från Kanada och han har sommarhus där.
Kommentera

Janken: Mmm.... men aftonbladets sensationshistoria är ju svår att tro på då Boston inte vill släppa honom, känns som NHL-klubbarna kan styra och ställa som de vill och vi kan få ta "skrapet" emellanåt, och då snackar jag inte om sheriffen...... Nej men är det inte en back som behövs i första hand`??
Kommentera

Hassan:
En back!?!?!?
Näää!
Där är Sanny tillbaks snart..
Svebba på bättringsvägen och Moe har klarat sin debut på ett klart godkänt sätt..
Neeee! En forward saknas..
Timo borta i månader.. Robban har trassel med ryggen..
Nää! Backsidan löser sig.
Kommentera

Janken: Jag gillade också Rosa men han är en legoknekt och han kommer aldrig att få guldklocka i någon förening....
Kommentera

Janken: Ja du kanske har rätt...... men hur som helst så är backsidan skadekänslig..... en back och en forward då om man får drömma?
Kommentera

Hassan: Håller med om att vi behöver en back. Har sett tufft ut på den fronten hittils, och jag tror att det kommer fortsätta så. Kalle K har ju varit skadad av och till ett tag nu. Styfen är väl oxå skadebenägen. Lotvonen har lite problem. Likaså Svedberg. Så jag tycker helt klart att en värvning av en klass-back skulle kännas tryggt (om inte nödvändigt). Skall dessutom vara ngn som skriver på för minst 1,5år.
Kommentera

Gorkyman:

Vill inte få någon besserwisser stämpel på mig, men jag tycker personligen att backsidan känns lugn nu i o med Sannys comeback.

Lotvonen-Strålman
Styf-Kokko
Moe-Lindström

plus att Kalle K kommer att komma tillbaka o även Svedberg. Så lägga pengarna på en back känns så där.

En forward behövs mycket mera, tänk på att Robban o Timo kan bli borta ett längre tag. Sedan tar det ju alltid någon eller några veckor extra när spelarna har kommit tillbaka att komma upp till samma standard som innan skadorna...
Kommentera

Gorkyman:
Lotvonen kan inte betraktas som särskilt skadebenägen heller..
Förra säsongen var svart för honom men han har tidigare hållit sig borta från allvarligare krämpor.

Styf har visserligen en benägenhet att skada sig.. Men man kan inte kallt räkna med det..
Man får väl utgå från att magmuskeln från förra året är läkt. Och handskadan från säsongen innan var ju en olycka så det är ju inget som är signifikativt för just Styfen.. Ett slagskott på näven kan ju drabba vem som helst.
Långsiktigt tycker jag nog att det är en skarp Forward som behövs.. Gärna en center.. Wargen verkar trivas med kusinen. Såg bra ut i Tre Kronor i går.

Sanny brukar inte ligga i sjuksängen direkt.

Kalle K kan jag dock hålla med om förefaller "skör"
Kommentera

Shadar Logoth:

Tyvärr så fanns inte mitt lösenord kvar när (HS blev HS) till mitt gamla alias(The great one) så jag var tvungen att hitta på ett nytt.

Vet inte om du tycker att "The great one" var mindre hybris...

Förövrigt så tycker jag att Hybris har fått en för dålig klang, eftersom det är hjältar som utmanar den rådande rättsuppfattningen som kallas så.
Kommentera

Talangscouten:

Enligt Wikipedia....

Hybris var inom grekisk mytologi att vilja efterlikna och/eller överträffa gudarna. Hybris kan då användas som en synonym till storhetsvansinne. I det antika dramat utmanar ofta hjältarna den rådande rättsuppfattningen och gudarnas. Då begår de hybris och går oftast under. Ett annat ord för hybris är övermod och människan straffas när hon försöker göra sig till gudarnas jämlike. För att få nåd hos gudarna var man tvungen att förstå vad man gjort för fel, känna vördnad, fruktan och medlidande inför gudarna och på så sätt rena sin själ = katharsis.
Kommentera

Talangscouten: Hybris = storhetsvansinne

"The great one" skull ha passat dig alldeles utmärkt....
Kommentera

Janken:

Du glömde detta:

"I det antika dramat utmanar ofta hjältarna den rådande rättsuppfattningen och gudarnas. Då begår de hybris"
Kommentera

Shadar Logoth:

Förövrigt så kan jag bara konstatera fakta, jag har en medfödd förmåga att upptäcka hockeytalanger, så är det bara. Jag skulle inte vilja kalla det hybris.
Kommentera

Talangscouten:

Vilket gör det extra intressant eftersom vi har en skribent med signaturen GUD på hockeysnack! :-O
Kommentera

Janken:

Ha ha, :-)
Kommentera

Så Talangscouten är The Great One i ny skepnad... Det var trevligt! Har faktiskt saknat "Njurunda comments" en längre tid. Men nu återfinns alltså såväl Laken som Talangscouten a.k.a. The Great One på forumet...

Nu är frågan: Var finns den saknade länken i denna heliga treenighet, det vill säga var är Kongo? Har han också bytt signatur eller är det bara innebandy som gäller för kongolesen numera...?
Kommentera

DJ Hemp: Kongo finns men är inte så aktiv på HS..

Han skrev dock en blänkare om att han ville lifta till Skellefteå för match .. vilket han oxo fick göra med oss
Kommentera

actionleif: Han är ju till och med online nu ..
Kommentera

actionleif:

Aha, tack för informationen! Kollade just in Kongos sida och upptäckte att han numera huserar i den där björkstaden som saknar elitserielag...
Kommentera

Nubben borde ringa till Niklas Norgren , han lät ju lite sugen!!
Kommentera

Talangscouten: Där tror jag du har fel. Håller med dig om att han väger för lätt i dagsläget. Skall han han etablera sig på A-lagsnivå måste han bygga på sig mer fibermassa och muskler. Men sedan kommer alltid Österholm ha längden sin emot sig. Därför är det väldigt viktigt med mycket balansövningar för Henkes del där han får belasta kroppen och spela mycket man-man-hockey där han är bytet tillsammans med pucken och de övriga spelarna skall försöka sätta stopp för honom inom rimliga gränser förstås på träningarna. De skall inte tackla sönder pojkstackarn :)

För han har ett grymt bra spelhuvud och är rätt vass på rören. Så finslipar man Österholm så tror jag vi kommer ha mycket glädje utav honom i framtiden.

Believe it or not ;)
Kommentera

mattias - 74: Herman Hultgren skulle kunna få en nytändning i Timrå. En spännande spelare med ett stukat självförtroende.
Kommentera

Nybbe: Manderville kostar alldeles för mkt pengar att lösa ifrån ett kontrakt. Kan aldrig tänka mig att Espoo släpper honom hur som helst. Han är ju för bövelen en nyckelspelare där, tyvärr.

Men självklart, lyckas Nubben övertala finnarna att släppa honom till oss så grinar inte jag :)
Kommentera

ernie eagle:
MFF supportrar som tagit supportrandet på för stort allvar.. tjyvad från gästboken på tikare.se

www.youtube.com/watch?v=Q_TB2G07Si8

Agerna Nubben!!
Kommentera

actionleif:

Jamen, det där är ju ett ripp från Hipp Hipp...

Finns ju massor med dom där, underbara inslag :)
Kommentera

actionleif, DJ Hemp med fler:

Historien om Kongo

Kongo var bara en "wannabe" supporter under slutet av 90-talet., han största intresse istället för hockey är o var 2:a världskriget. Han började intressera sig för TIK säsongen 95-96. Köpte en "beppe" mössa o knackade Kreu på hjälmen. Sedan fick han på något konstigt sett enligt honom i alla fall legend status, men är det någon som är legend i den familjen så är det hans Pappa. Kongo försöker leva på sin pappas meriter som supporter...

Efter att TIK gick upp(o även innan 95-96)så har han alltid prioriterat andra saker, ex innebandyn som ligger honom varmt om hjärtat. Inget fel med det. Men som ni märker så har Kongo hållit sig borta från både HS o Arenan, detta beror helt enkelt på ointresse.

Anledningen till att jag skriver detta är att herr Kongo har komplex för mina hockeykunskaper o min tid som supporter. Tänkte bara att korten skulle fram på bordet.

Kongo kommer nu att svara på detta inlägg o skriva en massa osanningar om mig som han alltid gjort.

(obs! Kongo är en av mina bästa vänner)

ps. Det var Bo"wasa" som tillhörde Njurunda falangen o inte kongo ds.
Kommentera

Talangscouten:

Ja jävlar, det var ju gamle "Wasa" som var den tredje länken i Njurunda-kedjan! Kongo är ju en före detta Granloholms-gangster. Tänk vad man glömmer snabbt...

Men du ska ha tack för dessa underhållande anekdoter om den goe Kongo!
Kommentera

Janken:
Vet inte om jag kan hålla me`. Känns på nått sätt att när det väl börjat krångla lär det fortsätta. Och jag tror det kan vara betydligt svårare att ersätta backbesättningen..... Eller ?
Kommentera

DJ Hemp: Jag är inte sååå gammal !
Kommentera

Bo wasa:

Nej, där var du allt på hugget och det vittnar om ungdomlig vitalitet! Trevligt att träffa på i stort sett hela Njurunda-maffian under en och samma dag...
Kommentera

ernie eagle: Nej tyvärr jag betvivlar att vi får se KM i tiks trupp nått mer.
Där skulle han ha varit redan i aug enligt mig men tyvärr, Var inte du med och tog farväl av denna skridskofantom.
Kommentera

RTS: Det stämmer bra det. Nej Kent Manderville har gjort sitt som hockeyspelare i Timrå om nu inte Espoo rasar som en sten genom tabellen och missar FM-slutspelet och man på så vis lånar ut sina dyraste spelare för ekonomisk vinning så att säga.

Men det betvivlar jag starkt. Däremot kommer Mandy hjälpa oss med att rekrytera spännande värvningar till klubben i framtiden när den aktiva karriären är till ända.

Han kommer vara Nubbens förlängda arm i Kanada och scouta potentiella förvärv. Sedan är väl tanken också att han kommer göra några resor över hit och se Timrå live i E.ON Arena för att få en rättvis bild av hur laget är sammansatt och vilka behov vi har när det blir aktuellt.

De håller även telefonkontakt. Sedan har vi ju våran gamla vän Ed Ward snart på besök i Timrå igen genom Hasse Westberg försorg.

Ed Ward är ledare i det kanadensiska lag som spelar JVM i Dalarna i december. Hasse kommer därefter bila ner och hämta upp honom för att ge honom chansen se sitt gamla lag i aktion på hemmaplan mot Brynäs den 27/12.

Tyvärr har inte undertecknad möjlighet att närvara då. Befinner mig i Norrbotten då.

Där har vi också en resurs och kanal att nyttja vid behov.
Kommentera

Talangscouten: Kongos farfars bror var till och med i styrelsen för gamla W/Ö. Han finns på bild i Strimmautställningen när han överräcker ett pris till en pojklagsstrimma.
Kommentera

I en kommentar på ST.nu skriver sign. "Mikael" följande om Petr Tenkrat:

"Boston vill ju inte bryta kontaktet så detta känns som ännu en typisk spekulation ala aftonbladet..

Så sa jag om ryktena om Kiprusoff också så jag behåller sadeln på hästen sålänge."

Kommentera

Dream Team: Man skall aldrig underkatta Nubbens kapacitet. Den mannen har två rävar bakom varje öra.

Om nu karln har problem med att slå sig in i laget varför inte då låna ut honom till Europa. De har väl fortfarande rättigheterna för honom?
Kommentera

Vad är detta då? "Så har TIK tydligen gjort en Bartecko, dvs tecknat ett treårs artistkontrakt med Petr Tenkrat." Finns att läsa hos MoDoliderna...
Kommentera

Ambroo: Läs länklingen alldeles här nedan.
Kommentera

Skarin: Jo, men det är ju AB...
Kommentera

Ambroo: I länken i inlägget direkt nedanför ditt eget senaste inlägg står följande: "Tenkrat har skrivit ett treårs artistkontrakt. Det vill säga han kan vara i Sverige sex månader per säsong."
Kommentera

Ambroo: Visst. Men det här känns på nåt annat sätt på nåt sätt.
Kommentera

Rinken:starkt av nubben att få hit Petr Tenkrat!
Kommentera

Skarin och Paddan: Jo, men det står även följande; "RÄDDARE I NÖDEN? Petr Tenkrat dyker eventuellt upp i Timrådressen"
Kommentera

Ambroo: Det hittade jag iofs inte i denna glödheta artikel som uppdaterats.
Men som sagt. AB är alltid AB. Och ja guld är ju alltid guld.
Kommentera

Ambroo: det är kvar från orginal-artikeln.
Kommentera

Skarin: Det står ju under bilden...
Kommentera

« · 783809 · »