1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 784733 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
RTS: Det du säger kan mkt möjligt sämma, bara se på hur backarna såg trötta ut inför Karjala. Det är inte bra detta Hoppas då att Lindström kliver in och tar Svedbergsplats och att hallin nu är tillbaka, Då är det bara att köra med två st juniorer tills förstärkning kommer.

BomBom är inte spelklar förrens om 3 veckor vilket är efter JUL, han rehabtränar fortfarande, så hon kan vi glömma den närmaste tiden och efter Jul har vi Pärssinen i alla fall tillbaka och ev, Carlsson och maby Wennerberg och Koskinen och Svebban lär redan spela innan JUL. Efter Jul om inga fler blir skadade är nog då laget ser ut som det gjorde första fem matcherna när vi krossa lag efter lag.

Tänk bara om Heddan skulle blivit skadad och borta ngn vecka med tanke på sin munskada, Hemska tanken det, vilken tur att han är den underbaraste kille på denna jord som tar smällen och kommer tillbaka.
Kommentera

Angående Josef Boumedienne - känns inte särskilt aktuell för Timrå. Hur ska Nubben klara av vad ingen sportchef har lyckats med sedan 98/99? Han har inte spelat mer än en säsong i någon klubb sedan dess och som jag förstått söker Nubben spelare som kan bära ett last minst en säsong framöver.

Kan tänka mig att han resonerar annorlunda med bakgrund av de skador som föreligger i dagens trupp men eftersom det ser mest prekärt ut på forwardssidan förutsätter jag att det är där den mesta energin läggs.

Vi minns Pavel Rosa från fjolåret. Kan Nubben matcha den värvningen?

Kommentera

dr-nix:
Okej!
Men Nubben pratar om en långsiktigare värvning i tidningarna.
Han säger att han vill ha en rutinerad forward som kan tänka sig 1,5-2,5 år i TIK. Sen säger han att en backvärvning kan komma i fråga längre fram.
Han ser uppenbarligen långsiktigt på sitt "fiskande".
Kommentera

Janken: err jag pratade bara om att de skulle hoppa in några veckor då Carlsson/Wennerberg/Pärssinen var borta...
Kommentera

dr-nix:

Jovisst vore Josef B ett kanonförvärv.. Men vi har ganska bra backuppsättning.. när alla är skadefria.
Dock kan man nog räkna bort Strålman nästa sässe.. Om inte hans NHL-klubb "lånar ut honom" till oss ett år till. Å då skulle Josef sitta som en smäck!

På forwardssidan tror jag att Henrik Ö är ett halvt nummer för liten nästa säsong. Han kan vara aktuell som extragubbe och sitta ombytt i båset. Man han är lite liten o nätt och måste antingen lägga på sig några kilo eller bygga upp sin teknik som "pyttespelare" (som Näslund, Pärsinen, Lakkonen och andra dvärgar) .. Att viga en ordinarie plats till Österholm redan nästa säsong tror jag är optimistiskt.

Nubben har sagt att han vill värva långsiktigt redan nu.. Inte en "stand in"
Hoppas han lyckas skriva 1,5 år med Lillnyllet.
Kommentera

Janken: han vore ett kanonförvärv oavsett..

Angående bristen på forwards tycker jag det är dags att ge junisarna chansen nu. Österholm och Johansson kan säkert lira tillräckligt bra i ett par veckor och samtidigt så får de ovärderlig rutin från ES.
Kommentera

Långben:
Jag har för mig att Josef B kan spela forward också..
jag kanska är ute o cyklar men jag har för mig att jag läste nån artikel om honom i samma veva som han "valde landslag"..
Om det stämmer så vore han ett kanonförvärv.
Kommentera

redline: Jadu...det där var ingen direkt nyhet härinne. Vare sig länken eller uppgiften.
Kommentera

om det blev inget med Tenkrat. Synd
Kommentera

Långben: Stod i dagens tidning att man hade hört sig för med honom, men att man i dagsläget siktade på att få hit förstärkning på forwardssidan. Backsidan var, enligt Nubben, bra nog om den bara var skadefri. Får se vart det lider.
Kommentera

Josef B på gång till Timrå,nån som har hört något!
Kommentera

kennas: För att skippa Ryssland vill han säkert ha ett längre kontrakt än säsongen ut.
Kommentera

RocknRolf2:

Ja...Robban har redan opererats för diskbrock...men det kanske redan är känt...
Kommentera

Ambroo: Var väl troligen för att Du benämnde Sundh som bara en rollspelare .. direkt efteratt Sloan nämndes..ser nu i efterhand att det inte alls var så..o att det förstnämnda bara handlade om vilken klass på en ev. ny värvning..SORRY..erkänner..att ibland tar spontaniteten över o man läser inte igenom ORDENTLIGT!!
Kommentera

-Gurra-: Jo det är klart...
Kommentera

-Gurra-: Korttidsvärva för att täcka upp Pärssinen och Carlsson kan vara en idé. Eller värva upp en klassspelare för ett antal år framåt. Korttidaren ska vara en Nylandertyp...
Kommentera

Jag begriper inte varför Nubben ska "agera" ?? Att börja värva in en massa nya lirare bara för att några är skadade är helt vanvettigt enligt mig.

Att låna spelare är en sak.. Värvningarna kan vänta tycker jag.
Kommentera

kennas: säsongen ska det vara.
Kommentera

Paddan: Imorgon skriver Nylander på för resten av sesongen,om man får tro Expressen.
Kommentera

htikare: Hur kunde du få min text till att jag jämför Sundh med Sloan och att de dessutom skulle vara jämnbördiga?!
Kommentera

Ambroo: Jo det är ju så vi VILL ha det naturligtvis om det går att få tag på en sådan..gillar inte heller tanken på att spräcka Reginkedjan men bortsett från den effekten tycker jag O.Sundh redan ligger mil före såna som B. Sloan..och inte kan jämföras med honom..Sundh har gjort rent enastående prestationer i flera matcher ..Sloan gjorde absolutly nothing..
Kommentera

lungan: Nej det är ingen nödsituation nu men kommer att vara det inom 10 omg. Med matcher så tätt som det är nu finns det inget lag med 3 femmor som orkar, utan de nykelspelare som är hel nu kommer att matchas sönder är jag rädd för och då är risken för fler skador överhängande.
Är det någon som tror att Kåberg/Ledin mfl kommer att ta hänsyn till tex Hallins Axelskada? nä dom kommer smälla på ännu hårdare och oftare och sticker då Nylander till Russia jag då är det riktigt tunt.

Ang juniorer javisst matcha max en till två juniorer som avlastning men att tro att dessa ska kliva fram och dominera matcher ja då är ambitionen att vara ett lag för den övrehalvan borta.
Om vi nu inte lyckas hitta några nyförvärv inom de närmaste dygnen då står timrås vara eller icke vara på fyra st spelare och de är Sund,Svensson, Hedström och Nilsson, de är dessa fyra fysiska spelare som MÅSTE kliva fram annars är jag övertygad om att vi inte är på slutspelsplats till Nyår.
Nu tycker säkert de flesta att jag är löjligt negativ. Men de som lever få se.
Kommentera

ernie eagle: ptja, det är Robbans ev. skada som upprör. Grymt förvånande att knappt nån reagerar här när det snackas diskbråck...
Lite som när Strimmas tröja skulle hängas upp i taket, skedde typ en halvtimme innan nersläpp och var allmänt lojt, senare samma kväll hyllades den där skidskytten för nån medalj och folk skrek i allmän eufori. Fyfan vad pinsamt det var
Kommentera

RocknRolf2: Äntligen någon som har insett allvaret! AGERA NUBBEN! Nu handlar det om att undvika det befarade raset. Juniorer får börja i tredje-fjärdelänken men för det det första två femmorna finns ingenting annat göra än att värva SPETS!!!

It´s now or never!
Kommentera

Sune: Men du får du för i h-e ge dig! Okej att du vill gå till sängs med Johan Svedberg men att värva Bosson vore tamefan höjden av skam. Då STREJKAR jag och återvänder till basketen igen.

Nån jävla ordning på torpet får det väl ändå lov att vara!

HEJA LEKSAND!
Kommentera

Märkvärdigt tyst om Robban här, stämmer det med diskbråck så är det ju katastrof, meste tikaren någonsin kan ha karriären förstörd! (och folk snackar allsvenska ersättare...). Ska det värvas ska det vara nåt bra, skippa killar som Sloan osv.

Är nu Robban borta länge så räcker det inte med en ersättare, vi måste ha in 2-3, av KLASS
Kommentera

htikare: En av dom få spelare i Allsvenskan som skulle kunna tillföra något är väl Rögles Pär Albrandt : 16 matcher 10+21.
Kan man värva spelare från Nordamerika för miljoner, så borde väl ett Allsvenskt topplag släppa en spelare för en ekonomisk kompensation också!
Kommentera

lungan:
Här är en som både agerar och regerar.
www.expressen.se/index.jsp?a=750140
Kommentera

Dock skulle man ju vilja se att vi resenterar ett snyggt och bra namn till miljonkedjan.

Sedan om inte bombom hamnar i Finland så hoppas jag på Timrå honom vill man inte ha i motståndarlagen.
Kommentera

Ulf Dahlén skulle väl kunna få hoppa in. :)
Kommentera

Sluta spekulera det blir vad det blir, Vi leder serien och sitter inte i någonnödsituation. Enda spelare som kommer vara borta en längre tid är väll Timo och Koskinen, dock har vi ju Sveddan och Moe och Pärssinen ja i värsta fall bara att plocka upp Österholm.
Kommentera

Paddan:

Ska dom ges chansen nånstans så är ju TIK perfekt! Rätta laget att lotsa in lovande spelare i, en riktig språngbräda i karriären har det visat sig för fler än en talang!
Kommentera

mikenomad: Jepp, lika bra det, men jag har hört att de helt okända juniorerna Esa Tikkanen och Ulf Dahlén ska vara något utöver det vanliga. Kanske något för er att kika på.
Kommentera

mikenomad:

Paddan är en domustrappa...
Kommentera

Paddan: Ok, det är noterat. Ska ringa Nubben direkt, lika bra att släppa det spåret mao.
Kommentera

Sune: Reto von Arx har kontrakt med Davos till säsongen 2008/2009
Kommentera

Sune:

Ja, fast nu har du sabbat det iom med att du nämnde det. Nu blir det inte han. ;-)
Kommentera

mikenomad:

Kanske Reto Von Arx månne?
Kommentera

htikare: Jag tycker ambitionen ändå må vara något större än så. Visst finns det spelare att värva och pengar verkar inte på nåt sätt saknas, men det får ju heller inte bli någon Sloan... Sundh, Mange och Nyllet får ju i första hand ses som rollspelare där ingen av dem besitter de kvaliteter som krävs som spetsar och dessutom så skulle det väl kännas sådär att spräcka Regins kedja. Jonte-Warg-Nilsson skulle iofs kunna vara en tänkbar lösning, men då sitter vi ändå med en icke fullständig lina. Sen tror jag heller inte på att röra om för mycket i laget utan ska det in nån så ska det in nån med klass så att de befintliga kedjorna i stort sett förblir orörda,
Kommentera

Sune: Vi går i väntans tider...lugn bara lugn. Snart nog poppar det upp ett pressmeddelande på hemsidan ska ni se! Och som så många gånger förr lär det bli en skräll, nån som öh-taget inte diskuterats härinne.
Kommentera

htikare:

Ähh...värva Brad Defau från Björklöven. Där får vi en klasspelare och målskytt av rang!
Kommentera

Ambroo: Detta var ju ett förslag baserat på att de ev. inte går att hitta
nån till förstalinen..de lär inte växa på träd den här tiden.

går ju att prova fler än Hallin..i förstakedjan ingen är ju i närheten av T.P s..kapacitet men det går ju att prova sig fram öm vi inte har nåt val just nu.

Skulle kunna tänka mig att man provade någon av Sundh Mange el. Nyllet.
Mange fungerade ju hyfsat för några år sedan med Jonte även om han inte är en teknisk spelare.

Jag skulle personligen hellst vilja att man provade Sundh..är det för naivt?..kanske...
Kommentera

-Gurra- och htikare: Men skärp er... Meningen är att det ska vara en kille som går in i förstalinen. Då går det inte att flytta upp en junis alt. värva svenskt för att fylla på. Visst kan vi lyfta upp från andrakedjan, men det skulle väl isf handla om Hallin och han är ju som bekant också skadad... Näe så här är det när man endast har en trupp på 12 forwards, vad TIK skulle ha startat med var de uttalade 14.

När det gäller Nyllet så kan vi nog vara lugna då det här enbart är ett sätt för honom att få ett hyggligt kontrakt.

Sen tycker jag att en sån "expert" som TR på AB kan säga upp sig eller hängas i taket i E.ON. Man går inte ut med såna lögner som Tenkrat-grejen.
Kommentera

mikenomad: Så har då Mif bytt tränare...Dave King in, Osten ut...
Kommentera

htikare: Känns som en bra strategi! Tycker också att Nubben ska dammsuga allsvenskan innan han riktar blickarna utåt. Om det nu är möjligt att värva de attraktiva spelarna därifrån vill säga...
Kommentera

-Gurra-: Håller med ! det kan vara svårt nu att hitta nån "stjärna" till förstakedjan vi får nog flytta upp någon vi redan har o varför inte försöka värva nån offensivt skicklig svensk till de övriga kedjorna om det går.

Hammarbys 22-åring Jonathan Persson verkar det ha lossnat rejält för i år
han är både teknisk målfarlig o välväxt nog för E.S..
Två andra är ju så klart tidigare nämde P. Berglund Västerås (dock väl ung att hoppa in direkt kanske)..samt vår vän Lauritzen!

Kan ju bli svårt förstås att få loss någon nu..
Kommentera

250kg kärlek: Jag fattar inte varför det ska värvas lirare från andra sidan jordklotet så fort det händer något med någon av våra spelare...

Vad är det för fel i att släppa fram de egna produkterna i första hand.
Eller att värva någon annan SVENSK spelare.
Kommentera

uhahl: Hur många av dessa namn känns igen och skapar respekt?

Desmarais James, Roy Stéphane, Lefebvre Patrice, Cormier Derek, Barras Steven, Tremblay Alexandre, Belanger Jesse, Koreshkov Evgeny, Larouche Steve, och Roy Jonathan.

Kommentera

73Sjöbba: Sanny o Boumedienne har ju spelat ihop i landslaget så han vore inte dum att få.
Då kan vi hålla tätt bakåt.. ännu bättre.. nu då vi är decimerade framåt..
Kommentera

Bissett19: Aj aj....dra inga skämt för den grabben på ett tag. Ser ut som att skratta inte är det skönaste han kan göra f.n.
Kommentera

« · 784733 · »