RTS: Det du säger kan mkt möjligt sämma, bara se på hur backarna såg trötta ut inför Karjala. Det är inte bra detta Hoppas då att Lindström kliver in och tar Svedbergsplats och att hallin nu är tillbaka, Då är det bara att köra med två st juniorer tills förstärkning kommer.
BomBom är inte spelklar förrens om 3 veckor vilket är efter JUL, han rehabtränar fortfarande, så hon kan vi glömma den närmaste tiden och efter Jul har vi Pärssinen i alla fall tillbaka och ev, Carlsson och maby Wennerberg och Koskinen och Svebban lär redan spela innan JUL. Efter Jul om inga fler blir skadade är nog då laget ser ut som det gjorde första fem matcherna när vi krossa lag efter lag.
Tänk bara om Heddan skulle blivit skadad och borta ngn vecka med tanke på sin munskada, Hemska tanken det, vilken tur att han är den underbaraste kille på denna jord som tar smällen och kommer tillbaka.
Johan J: Skrev en kommentar i banjoboken angående Boumedienne. Han var riktigt, riktigt sugig förra säsongen. SSK-fansen öste galla över honom, och efter vad jag kan bedöma på de matcher jag såg var det befogat. Helt livsfarlig defensivt. Möjligt att han hade en dålig säsong, men i s f håller hans lägstanivå inte ens en halvskadad C-J-klass.
Bragd-Birger: BomBom är en offensiv landslagsbak likt Linter visst är han inte glänsande i deffensiven men hans offensiva kvalité är inte att sticka under stolen med den är riktigt bra, sedan är han hästlängder före C-J BomBom är en svensk Litner.
Har ett mycket bra skott.
Ja men SSK va ju sämre än Timrå förra året och glänste någon i Timrå förra året Nej, klart att en offensivstjärnback syns i ett lag som hela tiden ligger och försvarar sig i anfallszonen, som SSK gjorde hela förra säsongen.
Johan J: Rosa trivdes ju i Timrå och kunde tänka sig att komma tillbaka. Men han har gjort 14 mål på 22 matcher i Omsk så det lär vara rätt kört ett tag framöver, tyvärr.
lungan: Tja, jag bedömer enbart efter vad jag såg i SSK förra året. Oavsett om de var kassa. SSK:s offensiv var t ex i paritets med Timrås, likväl kunde vi alla bedöma exempelvis Sloans kvalitet. Jag tyckte att Boumedienne syntes, och han gjorde det ofta genom att spela riktigt jävla dåligt. Missa tremeterspassningar, slappa bakåt och vara allmänt yr i egen zon.
Bragd-Birger: Sedan så är Södertälje vida känt för att underutveckla spelare. Boumedienne skulle passa in ypperligt i Timrås spelidé. Som läget är nu så är nog Nubben den som kan få en kråka av han för 1,5 år med tillhörande NHL-klausul.
Hassan: Jag tror att han har en långrev ute i AHL och farmarlagen.. Det måste finnas en del besvikna spelare med envägskontrakt som håller hög klass med tanke på att det var lite desperat massinvandring av spelare till NHL-klubbarna i somras. Jag gissar att det finns ett antal av dem som är villiga att få spela i det bästa lagen i den näst bästa ligan. Spelare som håller hög klass men inte passar in i NHL-lagens lagbyggen. Jag gissar att Nubben har ett napp innan denna vecka är slut. Sen har han tydlligen inte gett upp helt o hållet vad gäller Tenkrat. Men där ser det onekligen ut som att han blir kvar i Boston.
Men det brukar ju vara så.. Att ju tystare Nubben är desto närmare är det...
actionleif: Tydligen skall Ambri-Piotta se om sitt hus efter en usel inledning, vilket innebär att Pierre Hedin troligtvis får lämna. Ser mycket hellre honom än en konstant småskadad Boumedienne i rödvit dress. Dessutom skulle det reta gallfeber på våra småsyskon norröver...
ernie eagle: äsh dom löjlar sig bara, Kryckan och Manderville finns med bland bilderna på spelare längst upp på sidan. (ej spelarpresentation, kolla längst upp på sidan)
Eftersom det skrivs så mycket skit här nu så tänkte jag bidra med lite bra skit... Veckans inlägg alla kategorier levererades tidigare idag på hockeymagasinet.com angående en viss lirares time out; "Hej JAg säger inte så mycket varför eftersom de kan vara känsligt men, han och hans tjej har separerat, och Hannula har tagit de rejält hårt. Mvh Ari"
Gidde: Det påminner mig om en händelse för kanske ett femtontal år sedan, med mig varandes åskådare på en innebandymatch i Timrå Sporthall. Vilka lag som möttes kommer jag inte ihåg. Det kvittar egentligen helt vilka som spelade, då detta inte har något att göra med det jag vill ha sagt. Ja, under matchens gång stövlar i vilket fall Juha ner på läktaren. Juha var innebandymålvakt i mitt lag, IBK Bergeforsen. Ingen speciellt bra målvakt var han heller. Han kom om jag inte minns helt fel från hockeyn, eller kanske var det rinkbandykorpen, eller hockey bockey, som det mer korrekt heter.
Till saken: Undertecknad hade då spelat på travet den dagen. V75. Juha hade även han lite koll på kusarna som sprang. Vem som hade mest koll den dagen kommer jag inte ihåg. Matchen spelades efter travet hade körts. Jag skulle alltså se sändningen i en inspelad version. Detta fungerar ju, och blir ju precis lika spännande som att se den riktiga sändningen, så länge som man inte vet vilka hästar som vunnit, vill säga. I vilket fall så ber Juha mig att han ska få se min spelbong. Sagt och gjort. Anders överlämnar spelkvittot. Ett spelkvitto som man väl i vanlig ordning hoppades bli till en miljonvinst. Juha granskar bongen några sekunder innan han, på frågan hur jag tycker att rtaden ser ut, häver ur sig detta numer klassiska uttalande: "Ja, jag kan ju säga såhär, att dina hästar vann ju inte"....
Gidde: Räcker det inte att spela in ett lopp? Alla lopp ser ju likadama ut, några häststackare som springer runt, och en kommentator som kallar hästarna olika namn, beroende på vilket nummer det är på loppet. Jag fattar inte att ni genomskådat detta ännu...:)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
BomBom är inte spelklar förrens om 3 veckor vilket är efter JUL, han rehabtränar fortfarande, så hon kan vi glömma den närmaste tiden och efter Jul har vi Pärssinen i alla fall tillbaka och ev, Carlsson och maby Wennerberg och Koskinen och Svebban lär redan spela innan JUL. Efter Jul om inga fler blir skadade är nog då laget ser ut som det gjorde första fem matcherna när vi krossa lag efter lag.
Tänk bara om Heddan skulle blivit skadad och borta ngn vecka med tanke på sin munskada, Hemska tanken det, vilken tur att han är den underbaraste kille på denna jord som tar smällen och kommer tillbaka.