1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Agera Nubben?

« · 786354 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Inga reaktioner om Machulda här? Även om jag inte fattar mkt så är hokej.cz en seriös sida... Han lär vara klar för resten av säsongen vad jag förstår
Kommentera

RocknRolf2: Nog har jag sett många värre floppar än Machulda i mina dagar. Exempelvis er egen Sloan. Jag tror inte att MacHulda skulle floppa hos er. Fast något framtidslöfte är han ju inte, 35 fyllda nu tror jag.
Kommentera

Machulda har varit rätt svag i tjeckien och gjort 2+5 på 21 matcher. Visst han bonkade in 26 poäng i Luleå ifjol, vilket ju inte är fyskam.. Men vad jag minns av hans spelstil så var han rätt trög och ofta oangegerad. Alltså inte direkt nån att sukta efter... Men visst ett kortare artistkontrakt kan väl möjligtvis funka.
Kommentera

men samtidigt, Machulda spelade inte ens igår så varför skulle Nubben åka ner om det bara handlade om honom?
Kommentera

Vladimir Machulda? panik värre enligt mig. Flopp i Luleå häromåret. Men visst, han lär väl inte vara särskilt dyr. Plocka in nån annan också (alltså nån BRA!)
Kommentera

nixXz:

Äh!
Proffesionella lagspelare är alltid öppna för taktiska ommöbleringar..

Det går inte att driva ett hockeylag som en konsumförening.

Jag tror att vi får se Sundh och Pärsinen med Jan Benda i mitten snart!

:-)
Kommentera

nixXz: Det är väl klart att han inte har gjort det.
Kommentera

har Nubben lovat Hedström/Pärssinen/Hahl att spela tillsammans.??
Det är dåligt isf.
Kommentera

arf: dessutom är alla match otränade efter jul då de ätit julmat för fulla munnar och magar
Kommentera

arf: ja då sätter de väll super tjecken i andra med warg
Kommentera

Tjalle: Hur var det med "löftet" att hålla förstakedjan intakt? AB hade ngt insidesreportage "så ordnade Timrå sin miljonkedja" där det hävdades att Nubben lovat Hedström/Pärssinen/Hahl att de skulle få spela ihop.

Ponera att det nu dyker upp en superforward från Tjeckien. Hur prioriteras han kontra en matchotränad Pärssinen i förstakedjan efter jul?
Kommentera

Undra vilken match Nubben tittade på igår...

061115 Hamé Zlín - Energie Karlovy Vary 0-3
061115 Lasselsberger Plzen - Sparta Praha 4-2
061115 Rabat Kladno - Ocelari Trinec 5-3
061115 Chemopetrol Litvinov - Vsetinska hokejova 6-2
061115 Znojemsti Orli - Slavia Praha 4-2
061115 Moeller Pardubice - Bili Tygri Liberec 1-0
061115 Vítkovice - Ceske Budejovice sl e fl 2-3
Kommentera

dr-nix:
Brendl skulle aldrig göra någon succé i TIK.. Karln ä jättekompetent och en gudabenådad målspottare men passar inte i ett lagbygga á la Timrå.

Han är en glidare som ligger och väntar på att grovjobbarna skall bädda åt honom! Då nyper han till utan nåd!

Men vi skall ha en lirare som uttalar sig i termerna "Det spelar ingen roll vem som gör målen så länge laget vinner" En lagspelare, kompetent spetsspelare som samtidigt är beredd att grovjobba.
Kommentera

Dream Team: Otroligt skönt att det blev klart! Tycker nästan att det har varit av större vikt än att hitta ett nyförvärv. Nylander har varit grym inledningsvis och passar klockrent ihop med Regin och Sundh
Kommentera

Förutom den otroligt sköna segern igår så är väl den här nyheten den som känns extra rolig att läsa om och som känns väldigt viktig. Saxtat från ST.nu:

"Erbjudanden från ryska klubbar har lockat.
Men Timråforwarden Peter Nylander blir kvar i Timrå. Både han och sportchefen Kent Norberg sa att ett nytt kontrakt skulle undertecknas i går kväll.
– Det blir för resten av säsongen, sa Nylander."

Kommentera

dr-nix: gå till jobbet.. :P
Kommentera

RocknRolf2: Jo men viktigast av allt känns det som är det eventuella nyförvärvets psyke. Tjecken måste vara gjuten i samma form som de övriga lirarna i Timrå och vara villiga att "gå på jobbet" varje dag. Men jag är säker på att Nubben har koll på det, tvivlar ju igentligen på att han värvar någon glidare som Brendl (även om snubben har en bössa och vet hur man använder den skulle jag absolut inte vilja ha honom i mitt lag)
Kommentera

Nubben i tjeckien alltså… Intressant!

Radar upp några spelare i tjeckiska ligan jag själv gärna skulle se i Timrå (utan att ha någon som helst koll på nederståendes kontraktläge mm).

Bednar, Jaroslav . Vm-spelare i våras, Bra poängplockare, vann skytteligan i sm-liiga när den serien var bättre än den är nu (?).

Benda, Jan. Förjävla bra spelare, mycket meriterad. En personlig favorit, bl a vunnit guldhjälmen i finland och spelat 7 vm och 3 os. Inte slut, över 40 poäng förra säsongen, och 14 på 20 matcher nu. Var väl lite på G redan ifjol.

Caloun, Jan. Kanske en av de mest välmeriterade europeér i modern tid som aldrig spelat ordentligt i NHL. Dominerade helt i Finland under några år och gjorde bara här om året 26 mål på 24 matcher i tjeckiska ligan. 34 år men klasspelare.

Vlasak, Thomas. Härlig spelstil och har hållt sig till europa där han lyckats bra i stort sett överallt.

Hlavac, Jan. Var bra några år i NHL och numera bofast i tjeckiska landslaget, 4 raka vm och silvermedaljör i våras.

Kraft, Milan. Född 1980 och har hunnit med rätt mkt i nordamerika. Gjorde 40 poäng på 66 matcher i pittsburg 03/04. Har dock hamnat lite i skymundan nu i Tjeckien, men kan säkert nytända i rätt miljö. Stor kapacitet

Vaic, Lubomir. Slovakisk center, vm-spelare i våras. Några bra år bakom sig. 29 år, kanske kan lockas till miljöbyte?

Kanske siktar väl högt, men det känns rätt menlöst att ta hit medelmåttor med tanke på att dagens Timrå håller så hög standard. Det kommer märkas fort om nån inte duger…
Kommentera

John K: Notera att jag skrev "pissmatch" 19.09, nån minut efter Färjestads omotiverade ledningsmål. Med pissmatch befarade jag att matchen skulle bli en sån där typisk match när Timrå pressar på som fan utan att näta medan motståndarna sätter de få chanser de har.

Det blev tack och lov ingen sån match.. vi har varit besparade på såna pissmatcher den här säsongen. Förra säsongen var det nog all time high.

Wellwell... Grym match, skönt att se Timrå köra över menlösa Färjestad. I andra perioden var det ju grym utspelning! Alla i laget imponerar men extra kul att Sanny är tillbaka i gammal god form direkt
Kommentera

John K: Nubben åker nu till Tjeckien och agerar, vi önskar honom all lycka på färden!
Kommentera

RocknRolf2:
Pessimisrockarn är igång som vanligt! Pissmatch? Du fattar ju ingenting du. Du borde inte uttala dig på det sättet som inte ens var där.
Vet hut!
Kommentera

RocknRolf2:
Inte var det någon "pissmatch" som du tyckte.
Det var en trevlig och underhållande match.
Kommentera

rbn: Låt bli att smutsa ner vår gb! ;-)
Kommentera

mattias - 74: Nä usch, det är bra som det är föresten
Kommentera

rbn:

Ser knappt halvfull ut på läktarna, kanske vi leksingar skall komma på ett oväntat besök igen :)
Kommentera

Jag som alltid tyckt Timrå haft ett bra tryck från läktaren på hemmaplan. Men är det inte lite väl tyst idag?
Kommentera

mattias - 74: Javisst...varför fegtippa! :-D
Kommentera

mikenomad:

Nu hoppas man på en bra kväll och en timråseger med låt säga 15 - 1 :)
Kommentera

mattias - 74: Warg är värd en chans tillsammans med dom stora grabbarna! :-)
Kommentera

mikenomad:

Kul och se Warg mellan Hedström och Hahl han jobbar som fan, pärssinen är knappast saknad ikväll =)
Kommentera

Suzuki2: japp, han ser bra ut, syns inte att han varit borta länge
Kommentera

Suzuki2: Hur kul som helst...ovärdeligt! :-D
Kommentera

RocknRolf2:
Kul för Sanny att få sätta en balja på direkten..
Kommentera

bra pp
Kommentera

JAAA!!! Så där ja........
Kommentera

nu då!! nu sätter vi en balja!!!
Kommentera

Jävulen!!!
Kommentera

mikenomad:
ha ha...visst blir det tufft men vi kämpar på så gott det går... :oD
Kommentera

Suzuki2: Nä....försöker bara trigga neggokungen lite...;-)
Kommentera

mikenomad:
Ähh..kom igen nu...så illa är det väl inte...
Kommentera

RocknRolf2: Har raset inletts nu? Handlar det om att efter jul för TIK:s del snegla nedåt, mot kvalseriespöket?
Kommentera

Också en extremt klantig utvisning.. fyfan
Kommentera

RocknRolf2: Ikväll är förväntningarna inställda på att hålla siffrorna nere...
Kommentera

RocknRolf2: Sant sant 1.11 yiiipeee! ;((
Kommentera

jaha, första skottet på mål... som väntat blir det en pissmatch
Kommentera

mikenomad: Mmm, sant! Roligt att vara tillbaks, det var ett tag sen. Tycker nog att det är lite torrt ibland härinne, men ska man lära sig sånt här så blir det nog lite blött.
Kommentera

Åke the Myth: I sann gammal Järegård-anda...ler
Kommentera

mikenomad: Fick torka av skärmen :((
Kommentera

Åke the Myth: Fast heter dom som du skrev har du ju en hejdundrandets hejarramsa på ett bräde! Smaka på de får du se!
Kommentera

mikenomad: Det har du förbaske mig rätt i! Nu blir det stor blås framöver, huka er i bänkera!
Huml, Druml Drogcevicevic eller vad det vara må är välkommen, bara dom spelar suspen av motståndera!
Kommentera

« · 786354 · »