RocknRolf2: Känner lite "nja...va..? Eh..?" om det är vad man värvar. Det är som du säger kanske inte vad man väntar sig, och ganska gammal också. Men det lär väl inte finnas så många andra spelare ledig. Står ju nått annat där också, om Karlovy Vary är det en spelare eller något helt annat?
Kerstin_k: Såg att det var klubben som hette Karlovy Vary. Lite besviken blir man allt. Vad hände med tjeckerna från AHL? Dom kändes ju mycket mer intressanta.
nixXz: Så här sa Nubben igår: "– Hittar vi nåt så hittar vi nåt. Vi jobbar tålmodigt med det här. Det man är ute efter är en ersättare till långtidsskadade stjärnforwarden Timo Pärssinen."
Har säsongen varit tung för Vladimír Machulda i HC Energie Karlovy Vary? Dom lär inte släppa en spelare som dom verkligen behöver. Särsklit inte om man ser på deras tabell läge. Nej detta blir en Sloan
Borde vara bättre att värva Shawn McEachern från Bostons farmarlag. 36 årig NHL-veteran. Känns bättre än en 35-årig tjeckisk veteran. Som aldrig riktigt har briljerat förutom i tyska division 2. McEachern var ju stjärna i Ottawa under många år. I år har han ju bara harvat i AHL. Han kanske är sugen på ett äventyr innan han lägger skridskorna på hyllan?
Kan det vara så att han ses som en billig breddvärvning varvid han får ett korttidskontrakt fram till jul och sedan får man se därefter? Ett kontrakt som sträcker sig över hela säsongen låter osannolikt...
El Aka Ali: Varför kan man ju fråga sig? Bättre då att köra med Österholm/Johansson tills det lättar på skadelistan än att värva sånt här skräp...jag blir fan upprörd! Den här killen är inte en man för de två första formationerna och går man ut i media och säger att det är en sån man söker så känns detta som ett stort jävla skämt...nu blir man lätt besviken...hua!
Tror absolut inte nubben har tappat gnistan!!! Marknaden är väl inte överfylld med stjärnspelare i dagsläget. Däremot får man verkligen hoppas att Machulda inte har gjort det...
Man får hoppas på att det rör sig om ett try-out kontrakt, likt Nylanders.
Vi måste väl ge killen en chans först. Men det känns som detta kan gå ut över laget på något sätt. Känns inte riktigt bra i magkänslan detta...
Tenkrat, blev han en ny Hodson? En blivande "legend" som aldrig spelade en minut. f-n att Boston var tvungen att kalla upp honom!
Kanske ingen värvning som man jublar över på förhand men glöm inte bort att även Krykov ansågs vara slut i stort sett som spelare också innan han kom till TIK. Nu är väl risken för att Machulda skulle lyckas så väl extremt liten men låt oss inte dömma bort karln på förhand.
dr-nix: Jämföra Krykov och Machulda är helt fel kan jag säga dig, Visst vill man ha en lirare som undviker närkamper och obefintlig tacklarae och ska ha rätt god lön.. Ja då borde det finna bättre och yngre förmågor i Tjeckien som kan tänka sig ett äventyr i Sverige, Machulda vill inte Luleå förlänga med han kostade för mycket gent emot vad han producerade....
NallePhu: har inte över huvudtaget pratat om hans spelstil, jag jämförde enbart deras åldrar och att i Hockey så behöver man inte vara slut som spelare vid 35.
Skarin: Jag har funderat ett tag, men kan inte förstå hur man tänker... Här har vi ett lag med enbart hungriga killar som spelar kraft och energi hockey också plockar man hit en 35-årig glidare!
Ambroo: Visst är man förvånad, men nånting gjorde ju Nubben intresserad över honom så det borde ju finnas nått att hämta. Förhoppningsvis bidrar han, men det känns på förhand som om det är en ganska stor chansvärvning. Själv hade jag förväntat mig något yngre i alla fall.
Får se vart det lider. Bra gjort av Nubben att få hit spelare i alla fall. Återstår att se om vi ska såga eller hylla honom.
Jo visst känns väll åldern lite oroväckande, men att Machulda ska vara avdakad knappast, med det lag vi har och att få in Machulda med den rutin som han har tror jag bara är nyttigt. De jag hörde av Machulda förra året vara att han hade ett bra driv och kämpade oerhört mkt, och sedan om han inte är en målspruta spelar ingen roll i år, i och med att vi har en sådan pass breed så gör vi målen i alla fall.
Pärssinen har ju bara mäktat med 6 mål och det är under förväntan!!! Machulda kommer säkerligen bidra offensivt och med den rutin han har så tror jag denna värvning är väl genomtänkt, killen kommer ju vilja visa revanch. och sedan Luleå jo det är ju ett lag för sig!
Deras spelstil verkar inte passa många spelare de ligger alltid kring 8 platsen, Machulda kanske inte kände sig bekväm och inte ville vara kvar heller vem vet, vet ni verkligen det ni står och säger att han vart ratad, vår bästa pångplockare förra året var Warg på 22 Machulda gjorde ju 4 poäng mer förra året! Sedan hur bra fungerade Pärssinen i Zug? Alla spelare kan ha mellan år! sedan att Machulda startat dåligt nu gör ju att ett miljö ombyte bara är bra och han kommer vilja visa sig från den braiga sidan igen!
lungan: Sedan är vi ute efter 1 till 2 denna och Zednek kanske som Ambroo prata om förut, dessa två i kombo kankse är tanken eller? Vad säger Ambroo om Zendek nu?