1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 786818 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?

Det känns skönt att få chansen att möte Skellefteå hemma i nästa omgång. Laget är inne i en 1,5-poäng per omgångtrend. Seger i varannan match. Visst, halva laget på skadelistan men Skellefteå är inte djupaste laget i serien heller. "Revanschlust" efter att ha torskat med 4-0 hjälper inte heller.

Hoppas på mupptifo.

Kommentera

RocknRolf2: Sedan har väl Manderville inte saknats heller. Om man ska vara onostalgiskt frank. Nu, som en ersättare till Carlsson hade det såklart smakat fågel. Men knappast istället för t ex Pärssinen.
Kommentera

lungan: Manderville var ju för dyr innan säsongen. Föga anande man väl att man precis som alla andra säsonger i eliten var tvungen att värva mitt i säsongen ändå...
Kommentera

Men nu när endå Manderville spelar i Finlad utan sin familj varför inte köpa loss honom från finska espoo blues??????

Det skulle ju vara MUMMA det eller hur???
Kommentera

htikare: appropå allsvenska spelare under matchen mot FBK hemma den som sändes på c+ sa nubben att han helst velat ta ngn från Allsvenskan men att de inte vill släppa sina killar!

Därmed kunde det inte genomföras.

Machulda kommer kliva in på lördag och bidra med sitt sedan om det är bra eller dåligt låter jag han visa i matchen som är nu på lördag,

Ja ett Timrå som nu är ännu mer skadat!

Per och Sanny igen ja hoppas de inte är någon större fara utan att de är med igen om två dagar!

Ja nu går ingenting Timrås väg verkar det som!
Kommentera

htikare:

Jag håller i viss mån med men...

Samtidigt har du redan ett antal ungtuppar i laget. Och den gamle tjecken har åtminstone rutin.

Jag är ÖVERTYGAD om att han inte ses som ersättare till Warg, Pärsinen eller Carlsson.

Jag tror att det var typ ett reaerbjudande...
Som när jag var på Coop Forum i dag och köpte 1 kg maskindiskmedel för 49 kr...
Jag köpte diskmedlet... Men också det som stod på inköpslistan.
Kommentera

Vi får väl ta värvningen för vad det är. Enligt Nubben så säger han ju så här på hockeyligan.se: "Med den skadesituation vi hamnat i känner vi att vi måste bredda truppen."
Kommentera

Ambroo: Jag skrev häromdagen att om vi inte får nån rktig toppspelare så ta hellre nån riktigt lovande från allsvenskan som har potential att växa ut under resten av säsongen.. inte nån avdankad!

Brynäs hämtade tex. Månsson från Bofors som 22-23 åring o han blommade ganska snart ut där redan första säsongen.

Nån liknande skridskorask typ. från A-svenskan hade varit att fördra nu
framför denne Ahlgres bil = seg gubbe...
Kommentera

Nu är det 38 / 26 och 9 burkar majs i omröstningen.

Vilka är dom 38???
Kommentera

Ambroo: någon som uppfatta sannys skada? Eller fick han ett bakslag tro?
Kommentera

Ambroo: haha ja det kan vi göra!
Kommentera

Ambroo: ja, alltså, idag startade man ju med nio seniorforwards. Det är en bra bit kvar tills vi kan sätta forwards på läktaren.
Kommentera

MorganaLefaey: javisst, men det måste väl finnas bättre alternativ att bredda med än Machulda? Det är ju inte den spelartypen man använder till att spela 0-0 eller jobba hårt eller hålla hyfsat tempo osv osv
Kommentera

nixXz: Bäde Sanny och Styf tydligen... Vi kanske ska värva Daniel Ström som fick gå från Brynäs?
Kommentera

klev Sanny av??
Kommentera

klev Sanny av??
Kommentera

Janken: Ska vara det då. Wennerberg är väl tänkbar, men vem vill ha en kille som varit skadad hela säsongen?
Kommentera

RocknRolf2: Med tanke på att de skadade spelarna kommer att komma tillbaka så kanske man inte jagar en i samma klass, utan en som kommer göra sitt under en period vilket kommer medföra att man har ett starkare lag än man hade men inte lika starkt som när den skadade fanns med. Däremot så borde laget bli ganska mycket bättre då man fått tillbaka spelarna som är skadade då truppen breddats en hel del.

Kommentera

Ambroo:

Man kanske tänker göra sig av med någon?
Kommentera

Ambroo: lönelistan och lönelistan, frågan är hur många man har på laguppställningen. Det borde gå runt hyfsat bra ekonomiskt med fint snytt och dyr korv.
Kommentera

Ambroo: Säger bara vad han sa. På frågan om de blir nån back svarade han: "Nej när de skadade backarna kommer tillbaka har vi 8 fullgoda"

På frågan efter om de blir nån forwards blev svarade han:

"Ja vi hoppas kunna knyta upp en till två forwards beroende på vad som finns på marknaden"
Kommentera

FM: Sen vet inte jag, men inte kan man ha 15 seniorforwards på lönelistan? Nubben påpekade iaf detta häromdagen så vi kan nog knappast förvänta oss ytterligare en spelare...
Kommentera

jonmannen: tja nånting måste ju Nubben ha gjort i Tjeckien. Men visst, ifjol visste han inte vem Jan Benda var så vi får väl inte hoppas för mkt nu...

Hur pass vågar vi lita på uttalanden till press? Man säger en sak och gör en annan... Såvida inte Nubben verkligen tycker att Machulda är en värdig ersättare till (någon) av de skadade forwardsen, och då är det riktigt oroande.

Machulda... fan vi leder serien i världens kanske näst bästa liga. Wake up!
Kommentera

Kapten Lindow:
Nu klev visst Sanny av också!

Nu kan vi lägga ner!
Kommentera

FM: Då måste det ju bli två då, annars känns det oerhört konstigt med tanke på vad som sagts tidigare.
Kommentera

FM: Hmm hade för mig att han sa en back också iaf att det hade varit aktuellt fast det nu med Moe så bra som han var och många på väg att tillfriskna att det inte var lika aktuellt om ens aktuellt.
Kommentera

Ambroo: Ja 1-2 forwards
Kommentera

mikenomad:
Det känns som om De Rouville var en kanonvärning i sammanhanget.
Kommentera

FM: Sa han två forwards då?
Kommentera

jonmannen: Nä ingen back sa han...
Kommentera

mikenomad: Nubben sa i studion i tisdags matchen att de var ute efter en back och två forwards men nu med Koskinen och Svedberg på ingående så var forwards viktigare. Om Tenkrat var den tilltänka värvningen till första linen så är nog Machulda som Nubben säger enbart en bredd värvning. Det kommer nog en värvning till första linen också om vi är tålmodiga.
Kommentera

Janken: Jag är en av dem. Utgångsläget måste vara att Nubbens värvningar är genidrag tills motsatsen är bevisad.
Kommentera

Ambroo: Enough said!
Kommentera

Jari Kaski: Var det en sån som skulle in då? Nej! Är det en sån vi behöver? Nej! Lär han vara bättre och framförallt billigare än en junis på kort sikt? Nej! Behöver jag fortsätta? Nej!

Måste säga att killen nedan har koll;

Namn: Butcher LHF»
Sänt: 2006-11-16 20:20:06
"Haha, grattis till en kanonvärvning...NOT!!! Visst, han blixtrade till mot slutet av säsongen och gjorde några fina strutar, men segare skridskoåkare får man leta efter. Tror dessutom inte att han gick in i en enda närkamp eller delade ut en tackling på hela säsongen, med andra ord så är han väääldigt bekväm ute på isen. Mycket konstig värvning av Kent Norberg."
Kommentera

El Maco: men Maco, Krykov föredetting? skäms på dig, kolla eurohockey igen :)
Kommentera

Jari Kaski: Jag brukar inte vara den som sågar hejvilt härinne men den här gången känns det verkligen som en fullständigt huvudlös värvning. Fattar ärligt talat ingenting! Det skulle endast värvas om det var en toppspelare, något Machuldas meriter antyder att han är riktigt långt ifrån att vara!
Kommentera

Ni är ändå för rara!

Om nubben har värvat Machulda som breddspelare så är han nog billig!
Han kanske fick honom på köpet... med nån annan..
Tänk om han presenterar J Benda i morgon!

Undrar förresten vilka 33 det är som har valt alt. 3 och 4 i omröstningen?
Kommentera

Jari Kaski:

Han ska ersätta Pärssinen eller Warg, dom spelarna är inga 4:e linare! Inte "robban" heller för den delen...
Kommentera

mikenomad:
Men snälla nån. Döm inte ut karln osedd och kom ihåg vad han ska göra i Timrå. Han ska bredda i truppen och möjligtvis spela i en tredje-fjärde lina.Nej, han är ingen Gretzky, men han är definitivt ingen Åblad heller även om han spelat i många klubbar.
Kommentera

El Maco: Tidigt mål i tredje, precis vad som behövdes! Scenförändring återigen nu tack! :-)
Kommentera

jonmannen: din sista mening var ganska vacker. Man får be för att mittsverigevattnet i kranarna har den där föryngrande effekten som den tidigare haft på åtminstone vissa tveksamma föredettingar som Åkerblom, Krykov, Manderville och andra ishockeyns fornminnen som kommit till byn och varit bra.
Kommentera

Skönt!!! Tro om vi kan sätta några fler baljor?
Kommentera

Tycker verkligen att vi ger karln en chans innan han sågas. I Timrå kan allt hända
Kommentera

RocknRolf2: Skönt att du står på min sida:)
Kommentera

RocknRolf2:
Kanske han syftar till bredden över röven när man pratar i termer om att bredda truppen ;)
Kommentera

RocknRolf2: Tror den tjeckiska ölen smakade lite för gott...;-)
Kommentera

Ambroo: Bara att hoppas att Nubben inte slängde iväg allt för många kulor på den killen. Avlasta, gå ut och spela 0-0, det är vad han har kapacitet till!

Skitvärvning!!
Kommentera

stryk med klara sifrror kan jag väl ta en gång som denna... men inte fan en dankad 35-årig tjeck som floppat i ett tjeckiskt bottenlag.
Vafan håller dem på med? "kändes rätt" ?! skit i känslan och gå på sunt förnuft. Av både Nubben och Kentas uttalanden, och kanske framförallt av tisdagens insats fick man verkligen känslan av att det inte är totalpanik och att man inte tar hit första bästa. Vad händer? Nubben åker till tjeckien, och gör nånting - fan vet vad, eftersom han INTE har sett Machulda spela den här säsongen, karln var inte med igår - och kommer tillbaka med en spelare som verkligen inte alls passar in i Timrås spelsystem.

Bredda truppen? Machulda är ingen spelartyp man breddar med, nej ta in en spelare som har något att kämpa för istället. Årets Peter Ström-värvning. Trist tecken på att det fortfarande finns spår av mindervärdeskomplex i klubben.
Och nej, alla förtjänar verkligen inte en chans i Timrå.

Trist att överskottspengar ska gå till sånt här.

vad fan gjorde Nubben i Tjeckien?
Kommentera

Ambroo: Rätt övertygad om att det inte är vatten som driver den kvarnen
Kommentera

Ambroo: Huuuu...locka inte fram trollmor...
Kommentera

« · 786818 · »