1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 786952 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Skarin: jo men har vi sett nyllets påskrivt bekräftad på hemsidan NEJ!!!

Alltså ej gjord!

Han kanske försvinner i alla fall?????

Dock verkar vi vara skadebenägna i år och då är 15 forwards ett ypperligt ta :D
Kommentera

Jari Kaski: Så du menar att av alla spelare så är Machulda det bästa alternativet? Kanske bättre än Sloan, men fan inte mkt.
Budgeten kan väl inte vara några större problem när man tydligen var beredd att ge Tenkrat flerårskontrakt.
Kommentera

Bissett19: Att jämföra med Österholm och Johanssons noll alltså. Då låg vi dessutom under med 3-0 inför tredje.
Kommentera

RocknRolf2: hockeysnacks Sverker Olofsson. Nubben gäst i studion,

RocknSverker2 rasar: *umeådialekt* Vladimir Machulda är svag i egen zon och har sett poängproduktionen gå ner. Är det den här typen av spelare som du tror Timråpubliken betalar entrepengar för att se?

Nubben: Vi har väl framförallt tänkt oss honom som en breddning av truppen med tanke på skadeläget och att våra forwards är hårt matchade. Det finns ett begränsat utbud på marknaden och vi tycker att vi vet vad vi får eftersom han var i Sverige ifjol.

RocknSverker2: Här väntar vi hockeysnackare på spelare ur Tjeckiska landslagets förstafemma, en allsvensk talangfull skyttekung eller åtminstone en spelare på gränsen till att ta plats i ett NHL-lag. Du kommer med en ordinär andra- tredjeformationsanfallare i slutet av sin karriär. Vill du inte Timrås bästa? Är det så? Är det så? Är det så?

Nubben: Jo men det finns bara ett begränsat spelare tillgängliga. Vi tycker det var bättre att agera snabbt och få in avlastning i laget men söker fortfarande spetsspelare.

RocknSverker2: Så du tror att Machulda ska ersätta inte bara Pärssinen utan även Wargh, Hallin och Carlsson! Det är ju helt orealistiskt! Vill du lura Timråsupportrarna? Är det så? Är det så? Är det så? Har inte hockeykonsumenterna i Timrå förtjänat bättre? Är det inte så? Va? Va?

Kommentera

Ambroo: Vi leder serien och allt är frid o fröjd, det känns som vi just nu skulle ligga på en 9 plats och de va typ 4 omg kvar herre gud.

Machulda är en bra kille som kommer bidra med mkt denna säsong får lira första nu med heddan och hahl sedan kommer han kliva ner i andra eller tredje så ingen harm done!

här är lite statestik, dessutom ligger machuldas dåtida lag på position nr 7 i den tjeckiska ligan.

tråkigt med statestiken är att killen har minus 3 i plus minus, (nu blir det gnäll) dock verkar det inte finnas ngn direkt målspruta i detta lag så 7 pinnar på 21 matcher är nog inte så dåligt i alla fall. Denna serie kanske är tajt och det görs inte så mkt mål svårt då att komma upp i statesitken..

men som sagt mins 3 i plus/minus :D
Kommentera

RocknRolf2: Vad skulle ditt drag ha varit med alla skador. Vänta på att Tenkrat ev. kommer loss, snart ha halva juniorlaget på isen eller chansa.
Timrå har inte Färjestads budget utan en betydligt stramare som sääkerligen gick åt att värva stjärnor i höstas.
Det hade kunnat vara värre.
Han hade kunnat heta Blake Sloan.
Kommentera

Ambroo: Blir det en till forward gör ju detta att det blir ett helt annat scenario. Till det positiva givetvis. Det är mitt intryck av det här. Men då hamnar vi ju i ett läge med för många forwards efter jul.
Kommentera

Jari Kaski: Jo.

Och visst, jag vet att jag är en gnällig typ, men vafan Machulda? cmon!
Kommentera

Jari Kaski: Tss... Så du tror att Tenkrat hade varit gratis? Snacka går ju, men jag tror knappast att man väljer att sitta med 15 avlönade seniorforwards när allt kommer omkring. Det var ifjol det ja och han matchade med Bartecko som förmodligen är seriens bästa playmaker, men varför fick han inte nytt kontrakt med Luleå? Han har ju verkligen visat spetskvalitet i en riktig klassliga denna sässe... Ifol var ifjol... I år är vi ett absolut topplag och jag kan då inte förstå varför man värvar en fd om man har ambitionen att ligga kvar där.
Kommentera

Ambroo: Det dröjer nog inte länge till innan vi får ytterliggare sakdor bland forwards. Att matcha Hedström nästan 30 min per match t ex blir rätt ohållbart det också. Just därför tror jag man vill ha in en forward till. Om nu inte Styf blir borta länge t ex. Skulle vi nånsin få tillbaka alla forwards så kanske vi kan lura på Mora Machulda...
Kommentera

RocknRolf2: Med tanke på hur det såg ut i fjol så hade det inte varit omöjligt.
Kommentera

Jari Kaski: tror du verkligen Machulda hade producerat mest i Timrå ifjol om han varit här? Luleå ville ha bort honom tämligen snabbt
Kommentera

RocknRolf2: Det låter som Timrå åkt ur Elitserien. Kamma till dig.
Kommentera

Bissett19: Med tanke på hur matchen såg ut så fick han bingo.
Kommentera

Skarin: tja, är Machulda billig så är det bara en typisk panikvärvning. Då kan jag väl möjligtvis svälja det något, så vida han inte är SÅ dålig som jag befarar.
Men... är Machuldas pris ungefär runt genomsnittet i laget eller mer så är det en katastrofvärvning och ett hån mot alla ordinarie i laget som nu tjänar mindre pröjs än han.
Kommentera

Frella: Helt klart. Det hade också gett oss tid till att verkligen hitta en förstärkning för jag tror knappast man plockar in ytterligare en forward utifrån. Näe det här rimmar illa och känns dessutom som ett hån mot våra junisar... Vad har de att tro på när man ser att man plockar hit en sån här kille?
Kommentera

El Maco: I rockärmen.
Kommentera

Frella: 17.23 på Morin och 11.38 på Alcén.Morin fick spela rätt mycket boxplay när vi fick en backskada på Danne Johansson.Han är inte feg att satsa på junisar Borken.
Kommentera

Jari Kaski: grymt användarnamn. Var har du Risto Tuomi då?
Kommentera

Ambroo: Bra spelare kostar pengar och sådana är det inte gott om i Timrå. Det är den stora anledningen att Machulda är här. Förresten, Vladimir Machulda hade vunnit skytteligan i Timrå under fjolåret så han kommer nog att klara av att bredda truppen.

Sedan kan man ju undra om ni inte gråter lite väl mycket över spilld mjölk. Det här är inte det sista nyförvärvet.
Kommentera

Skarin: Absolut... Jag tror dock inte att du har fel, tyvärr.
Kommentera

Leroy:
Nubben kanske har tänkt byt ahonom mé Alexander Larsson/ S_T ??
Kommentera

Leroy: Vadå ska de knyta ett rep kring honom och ta med han på en åktur?
Kommentera

Ambroo: Känns som att man kunnat matcha junisar i det läget vi är i nu istället för att plocka in en glidare. Vi sitter trots allt i en rätt bra sits i serien och borde kunna kosta på oss att matcha tre egna juniorer per match och låta dem spela 6-8 min iaf. Brynäs matchade t ex Morin och Alcén rätt friskt under slutet av matchen ikväll, och då är ju ändå LHC et hyfsat hemmalag.
Kommentera

Ambroo: Chocken har inte lagt sig än. Denna värvning kräver många förklaringar.

Det känns inte som att han kommer lyckas särskilt bra här. Men jag har haft fel förr.
Kommentera

Vad jag har förstått så ska Machulda spela i första linan med Hahl & Hedström.
Och får inte dom fart på han så kommer ingen i laget att få igång han?
Kommentera

RocknRolf2: Precis min mening! Ska vi ha ambition att vara ett topplag eller ska vi sitta nöjda nu när vi fått varit med och leka?
Kommentera

Janken: ok, jag har ganska bra uppfattning om Machulda. I klartext: han är inte värd ett korvöre.
Men visst, vet inte vad Nubben tänker och hoppas förtvivlat att han gjorde nånting av värde i Tjeckien.

Svedberg har jag väl ändå inte sågat?
Kommentera

Ambroo: framförallt blir man ju besviken när man trott att det verkligen är en riktigt bra spelare på gång, både av Tenkrataffären och Nubbens uttalanden att döma.

Är vi för kräsna? fan heller, vi är ett europeiskt topplag!
Kommentera

RocknRolf2:

Jag har egentligen ingen uppfattning om Machulda..
Jag har ingen aning om vad han får betalt..
Jag har inte heller en aning om hur Nubben tänker..

Jag har däremot svårt för att döma ut Nubben och ifrågasätta hans omdöme..

Men en sak kan jag konstatera!
Men det är väl tur att det hände nånting som du kan få spy galla över.

Med Svedberg på bänken hade du väl förtvinat annars..

Vi har all olika drivkrafter i vårt engegemang.
Så är det!

Gonatt!

(Fortfarande 6 p ner till andra plats... 9 till tredje)
Kommentera

lungan: Rolfens gnäll är ruskigt befogat just nu då det knappast var det här man hade väntat sig. Personligen så fattar inte jag hur man kan vara så überoptimist i det här läget som du är.
Kommentera

lungan: Tveksamt om de kommer få speltid, Österholm kanske kan få på sin höjd 2 min. Vi rullar nog på tills man spyr. Strålman var dålig i Karjala, betydligt sämre motför man är van i tisdags, och det verkar ha varit likadant ikväll. Där har vi nån som skulle behöva båda vila och träning istället för ständigt matchande.
Kommentera

Frella: Ja men oscar kommer väll fortfarande finnas i truppen vi saknar 3 stycken inte blir vill 3 gubbar bara för att MAchulda kommer de kommer få lira de med ju tröttare och tröttare vi blir!!!
Kommentera

RocknRolf2: Ditt ständiga gnäll att du orkar!

Gnatt
Kommentera

lungan: Tror att Oskar Johansson besitter samma sniperkunskaper som Machulda verkar göra för tillfället. Båda hade förmodligen spenderat ungefär lika mycket tid i egen zon också. Billigt som fan hade det varit dessutom.
Kommentera

Janken: omröstningarna är väl öppna för samtliga på hockeysnack? inte bara TIKare
Kommentera

lungan: nej visst, det är panik, varför inte ta hit vem fan som helst? När en dank Machulda blir lämplig är det verkligen kris.
Nubben kan väl ta en avstickare till nordamerika också och värva nån han inte kollar på
Kommentera

lungan: när jag menar juniorer så menar jag de från AJ-laget!
Kommentera

DJ Hemp:

"ett nyförvärv som nästan samtliga är grymt skeptiska till"

Omröstningen säger motsatsen.

Men den som skriker högst hörs mest!
Kommentera

htikare: Jag har inte sätt så många matcher med Machulda men mins att två emot Luleå förra året gick på c+ eller om det va ppv, Jag tyckte att Machulda var bra och inge snack, han spela med Bartecko en av elitseriens bästa spelare klart han i det stora hela kom i skymm undan!!!!
Kommentera

Frella: Jo men ni som nu gnäller hur är eran idé med

Wennerberg, Warg, Pärssinen, Carlsson, Svedberg, Styf och Lindström skadade vilka ska vi lira med???

Detta är nästa två femmor, och vi ska klara oss utan en del av dessa tills efter nyåret.

Vi behöver Spelare, INTE SANT? Nubben har gått ut och sagt att det är svår hittat, och han har nog hittat det mest lämpliga och bästa man kunde få tag i. Vi är i panik med tanke på Warg olyckliga operation och ja detta är en panikvärvning men en som har potensial att kunna bli till något bra.

Vi har redan ung tuppar i Regin, Sundh, Svensson, Strålman, Moe, Andersson, vi behöver enligt mig en Rutinerad kille som Machulda i första för tillfället Denna femma kommer briljera med Heddan och Hahl i alla fall.

Hallin hördes idag på webben men nej han håller inte måttet för en första lina helt enkelt! och Det gör inte heller några av våra juniorer därför har de nog gjort denna värvning för de vill inte splittra på två väl fungerande femmor!!!!
Kommentera

Frella: Skulle tro att topparna kan liknas vid finska bottenlag och resten vid allsvenska toppar...
Kommentera

lungan: Naturligtvis skall vi ge honom chansen i vilket fall som hellst..har mer än gärna fel i mina tankar angående honom.

Dock när man jämför med Mandy så ser jag stora skillnader trots ungefärsamma ålder.. Mandy har en helt otrolig skridskokonditiono åkstyrka för sin ålder..kan (kunde) forchecka hur länge som hellst ..
Han var Verkligt passande bland Tiks alla rappa skridskoåkare!

Machulda beskrivs däremot som en seg skridskoåkare redan som yngre ..
Däremot tror jag han kommer att trivas i Tik o sånt kan ju ge extra inspiration så vi får se!
Kommentera

En ovanligt dålig hockeykväll för att vara denna magiska höst. Torsk i lila hallen (förvisso väntat) och ett nyförvärv som nästan samtliga är grymt skeptiska till. Jag tillhör den skeptiska skaran, men det är väl bara att börja drömma om att Vladimir bevisar motsatsen tämligen omgående. Snacka om komplementvärvning! Fan, det känns svårt att tro annat än att "Nubben" har gjort en "Hagblom" i desperationens tecken...

Men man får väl glädjas åt att LHC torskade...
Kommentera

lungan: Tjeckiska ligan lär väl kunna liknas vid finska i spel? Mycket böljande och inte så mycket taktiskt styrt som i Sverige. Borde då inte en "sniper" som Machulda producerat mer? Även om han kommer på rea så är han förmodligen betydligt dyrare i drift än de flesta under förstafemman...
Kommentera

lungan: tja, tanken är ju god. vi kan ju ta hit några andra övermogna tjeckiska floppar, ge dem skäligt med pröjs och lita på deras rutin... för med Timrås mottagande och publikstöd så är det ju svårt att misslyckas oavsett
Kommentera

lungan: Långt inlägg, kort svar... Det känns väldigt mycket Mora över Machulda. Undrar hur det kunde komma sig att Mackan hamnade här och Humlan där? Visst, Huml är också en glidare, men han är inte närmare 40 och han spelar inte i tjeckiska landslaget för inte... Varför plockade inte Nubben hit honom när man ser till vad han nu plockat hit?
Kommentera

lungan: Känns lite som att Machulda kan lyckas med tanke på att Nubben i år inte verkar kunna misslyckas med värvningar, Men känns samtidigt lite som en Peter Ström varning. Vi får se men jag säger Välkommen Hit Machulda.
Kommentera

Manderville är idag 35 år! Hade han kommit hade alla vart hur glada som helst även JAG inget snack, men jämför Machuldas statestik genom åren med Mandervilles så ser ni; Ja faktiskt Machulda har varit en betydligt bättre poängmaskin än Manderville, och han gjorde bra många fler poäng än Manderville förra året så?!

Dock är det svår slaget att slå Mandervilles hjärta men där i år har vi Hedström och Sundh mfl. vi har den rolltypen i laget redan.

Även Johan Andersson är lite Manderville.

Jag tror och framför allt hoppas på Machulda, och det är hans förmånga att göra poäng som vi idag behöver. Har man engång gjort poäng kan man lätt göra det igen.

Sedan kommer hans Rutin vara oerhört viktig, anser jag, med hans rutin så borde han ha en hög lägsta nivå.

Dessutom kommer Timrå ta hand om han väl och han kommer stormtrivas och stormtrivs man så ja då producerar han, tänk han har faktiskt spelat i Eon Arena och kanske kommit ihåg det tryck som ni närboende supportrar ger i hallen. Det kanske kan vara en bidragande orsak att han även valt Timrå, kommer till Supportrar som verkligen hjälper sitt lag i vått och torrt och vi skriver nu skit om killen, lägg ner detta nu.

Han är BRA, har RUTIN som KRYKAN och MANDERVILLE.... Detta kommer gå bra.... Han kommer producera!

Ge honom ett varmt välkonmande på lördag så kommer han säkert tacka er som är där med en bra insatts!!

Jag tycker vi ska ge Machulda chansen, tänk han kan bli något gott!!!!
Kommentera

lungan: Okej ! Jag förstår efter Nubbens utalande...kan man inte få det man vill ha.. får man vilja ta den spelare man får..

För även om Mora plockade Wessner från Bofors så är det klart att lagen i allsvenskan har ju också massor att kämpa för o därför inte ens för pengar vill släppa sina toppspelare

då är det logiskt att Nubben nu tar det han kan få o gör det bästa av det hela.

Jag håller med om diskmedelliknelsen längre ner.. eller kan man inte få prinsesstårta till kaffet så får man ta lite mer basmakaroner istället...
Kommentera

« · 786952 · »