1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 787040 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Talangscouten: 3 NHL matcher ger jag inte så mycket för heller..
Kommentera

Talangscouten: Vi får se om Nubben slår oss supportrar på fingrarna igen? Många här är tveksamma till värvningen av Machulda inklusive undertecknad.
Kommentera

RTS:

Petr Taticek hade kännts 100% roligare än Machulda. I alla fall om man ser till åldern o meriterna. Mycket poäng i finska ligan ger jag inget för(machulda). Där snittar dom 50 första spelarna minst en poäng per match. Taticek har i alla fall gjort 3 NHL-matcher för Florida Panthers. Plus att han är 10 år yngre. F-n man har inte kommit över detta ännu, fast man har sovit en natt!
Kommentera

Nubben verkar riktidt nöjd med denna värvning!
Kommentera

mikenomad: Det är ju helt jävla otroligt. Hur många matcher har vi spelat utan att någon spelare blivit skadad? Nej, man borde förbjuda skador.
Kommentera

mikenomad: Nån som vet nåt om våra nya skador då? Styf och Lindström...i dagens ST får man inte mkt kött på benen.

Fan, har det kostat så här mycket att ligga i topp i tabellen? Det liknar ju ingenting!
Kommentera

mikenomad: Men själv tror jag fortfarande att en överårig tjeck med tveksam motivation och dammiga meriter var det sista vi behövde...

Fast den som lever får se, ingen (inte många iaf) blir gladare än jag om det visar sig att karln är en succé-värvning!
Kommentera

lungan:

Hela laget var riktigt bra...backarna Hävelid, Tärnström, Franzén....tjeckerna framåt samt målvakterna...
Kommentera

RocknRolf2: Yes! Avgå Nubben! Inga mål som Machulda åstadkommer kan nånsin förlåta detta! Jag vill ha en svekdebatt!
Kommentera

Jari Kaski: nåväl, är Machulda ens halvdyr så är det en helt fucked up värvning.
Kommentera

El Maco: Spelbegåvning hade han den gode Gerhard men dessvärre ingen social kompetens. En lagkapten som firar ett lags avancemang på Espan när resten av grabbarna huserar på Spegelbaren säger väl egentligen allt.
Kommentera

El Maco: Jag tror att han är en panikvärvning OCH en breddning av truppen...
Kommentera

lungan: nummer 18 är kanske den klarast lysande stjärnan i den där samlingen ändå.
Kommentera

Hitta en länk över AIK:s spelartrupp 1997 kolla in målvakterna de hade detta år, ja hade den varit för idag hade den varit högklassig!
Kommentera

RocknRolf2: Lite långt...
Kommentera

Teamreux: Hur fan kan du tro att han ska ersätta Pärssinen?
Kommentera

Machulda själv måste bli tämligen förvånad. Flopp i Luleå och i Tjeckien också blir han erbjuden kontrakt i ett svenskt topplag? ja, se vad lite gamla meriter kan göra. Han garvar nog hela vägen till sparbanken.

Ok, i know. nu börjar det kanske gå lite långt
Kommentera

lungan: Benda var ju bäst i sitt lag ifjol, över 40 poäng och har gjort 15 pinnar på 21 matcher i år. Vore ju som en våt dröm nu, men Nubben dementerade ju han ganska hårt ifjol så
Kommentera

Kokko och Machulda har lirat tillsammans, Ett insider tips kankse via Kokko? Eller?

Han har även lirat med Lotvonen i Kärpet!

Även i Kärpet lirade Tenkrat kanske ett försök att få hit honom eller varför inte denne man?

Jan Benda lira med machulda i Khimik Voskresensk kanske ett sätt att få hit honom jag vet inte, han verkar inte heller direkt lyckad i tjeckiska ligan!!!

Machulda kommer hit känner Kokko och Lotvonen sedan kan man med han i laget kanske få hit Tenkrat eller Benda vem vet?
Kommentera

El Maco: Machulda är en bra värvning offensivt, om än han inte är någon klippa defensivt. Det finns ett antal välbetalda forwards i LHF jag just nu gärna bytt ut mot Machulda som trots hans MYCKET långsamma skridskoåkning och bristande defensiv ända gav laget mer än vissa andra välbetalda glidare. Inga namn nämnda.
Kommentera

lungan: kul att du hoppas! visar det sig att Machulda har värdigt TIK-tempo så ska jag käka upp precis varenda sågord jag sagt om honom.
Kommentera

htikare: Finns en god poäng i det du säger, flytta upp honom som center med Hahl och Hedström mkt bättre spelare runt sig kan han inte ha, sedan gör vi en fjärde lina med Hallin Machulda och Österholm då är ju truppen hur fin som helst
Kommentera

Frella: Ja Oscar är ju i J-20 topp som sniper..så varför skulle inte han kunna få en RIKTIG chans..alltså inte bara ett byte! Vågar Boorken matcha
flera 87.or så kan väl vi matcha en 88.a ..han borde kunna utvecklas
raskt av elittempot precis som Moe gjort..

Kunde vi låta Ström o Sloan beträda isen match efter match så bör vi kunna våga ge Oscar J. en fair chans till utveckling nu när vi ligger i topp o forwardsavlastning behövs.
Kommentera

El Maco: Jag kunde inte gjort sammanfattnigen mkt bättre sj, klockren.

Dock jag är en av dem som Hoppas! som du redan Märkt :D
Kommentera

Teamreux: skända inte Robbans namn! Du har inte sett Machulda förstår jag. Eller så har du inte fattat hur vilket jobb Robban uträttar match efter match.

Förstår verkligen att man vill ha hit nån snabbt nu, men nog hade vi kunnat vänta liite längre än ta hit Machulda.
Kommentera

Teamreux: Waltzing Machulda är dålig i det defensiva spelet. Desto bättre i anfallszonen där han har sina kvaliteter. Han är en målskytt. Han har åtminstone varit det en gång i tiden.
Kommentera

Teamreux: finns en halv dags inlägg i ämnet, bara att läsa ikapp.

Sammanfattningsvis är han en besvikelse men kan kanske göra nytta och nubben vet nog vad han gör men det luktar panikvärvning. Typ.

Kommentera

El Maco: Jag vet för lite om Machulda, defenivspelare, boxplayspelare á la Robban med lite spetskvalitet eller offensiv forward. kanske nån annan amatör här inne vet svaret....

Som ersättare för Robban kanske han är helt OK...
Kommentera

Steffe: Svar direkt:

1) Jodå
2) Nej
3) Instämmer. Men om än lätt repititivt tycker jag det varit en ganska intressant diskussion om dagens man.

Kommentera

Det är ingen i denna tråden som inser att Nubben har ett större hockeykunnande/värvningsöga än alla amatörer här?

Han har väl inte sitt jobb bara för att ...

Låt Machulda visa vad han går för INNAN ni dömer ut honom.
Kommentera

Teamreux: så han är en kompisvärvning? Ett litet bete på den tjeckiska kroken? Tjavars...
Kommentera

Teamreux: Jindrich togs om hand på ett väldigt fint och gemytligt sätt av oss supportrar, eller av några supportrar egentligen.
Kommentera

Teamreux: Vem vet kan dyka upp ngn till med inte omöjligt, "ingenting är omöjligt" som ordspråket siar!
Kommentera

Teamreux: Jindrich var också en ensamvarg.
Kommentera

Nedstående citat är taget ur LHF forum på svenska fans!

"Namn: Ruisma » Svara på inlägg
Sänt: 2006-11-16 20:20:17
Hur fan kan Kerman få spela ännu? Machulda är klasser bättre än finnen."

JO tack Luleå ratade Machulda för Kerman och alla vet hur bra kerman var förra året i rätt miljö Mora. Men nu med Lener i Båset är det bara skit med kerman?

Machulda kommer prestera bra i ett så pass fint gäng som Timrå!!!

Jag tror på honom och om han blir en flopp så får jag stå mitt kast men jag hoppas över allt annat att denn Tjeck nu ska vara nyttig för Timrå!
Kommentera

Undrar om inte Machulda är den första av två tjeckiska värvningar. Nubben har alltid sagt att man bör ha två tjecker /slovaker annars är det lätt att dom inte trivs riktigt.
Nemecek gick ju alltid för sig själv när han var här. vad gäller Jindrich så vet jag inte hur han trivdes....

Då blir ju Machulda bara en breddvärvning och inte en spetsvärvning för den kanske kommer snart.

Men anser man att Machulda är tänkt att ersätta Pärssinen då blir man ju lite brydd....
Kommentera

lungan: Kollar man in hela ligans statistik och inte bara ett lags så finner man Machulda på plats 101 i poängligan, föga imponerande.
Kommentera

El Maco: jadu, time will tell
Kommentera

Paddan: Det delas inte ut några andra assist i tjeckiska ligan.
Kommentera

lungan: Med tanke på att det krävs 6 mål och 6 assists för att komma på topp 40 i tjeckiska extraligan så vet jag inte om jag skulle kalla 2 mål och 5 assists för godkänt.
Kommentera

RocknRolf2: Machulda till Timrå. Panikvärvning eller breddning av truppen? En ren semantisk fråga?
Kommentera

RocknRolf2: Där är vi överens.
Kommentera

Jari Kaski: lättare att skaka upp pengar för Tenkrat? eh pengarna till Tenkrat och till Machulda går väl ur samma pott?

Men ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att Nubben var i Tjeckien i andra ärenden.. för Machuldas del är det ju bara att lyfta på telefon
Kommentera

Frella: Kunde han?
Jag vet inte vilka kriterier du har när du bedömmer en duktig skridskoåkare. Men han uppfyllde inte en enda av mina.
Kommentera

RocknRolf2:
I dag kanske han är det, men du kanske är bättre uppdaterad med din direktlänkt till agenternas enade skvallcentral, vad vet jag.
Att du ens tar upp Tenkrat så fattar väl vem som helst att det är lättare att skaka fram pengar till en landslagstjärna än till en spelare som Machulda.
Vänta med att döm ut honom innan du sett honom.
Kommentera

Jari Kaski: Blake Sloan kunde åtminstone åka skridskor...
Kommentera

Denna länk visar statestiken för de forwards som spelare i det lag som ligger i toppen av den tjeckiska tabellen, inge direkta super poängs siffror här med.

Jag anser att 2mål 5 ass i den tjeckiska serien utifån statatisken inte är bra men inte heller ur kass.. den är Godkänd.

www.hokejcb.cz/stats.asp
Kommentera

Jari Kaski: Vi skall inte ha en grovjobbare, sådana kan vi låna från Katterna och Kovlan om vi behöver. Vi skall ha en sk. "spjutspetts" en typ ala Pärsinen.

Sådana växer inte på trän.
Vi har råd att avvakta 3-4 matcher och få e n "Riktig" spelare än att plocka in någon från gatan. Typ Dr. Sloans linement.

Tänk om vi ändå inte släppt Mandy, då hade vi haft back up så det räckt.
Kommentera

El Maco: hahaha! :) och jag tycker ju också att Sverker gör ett bra jobb i Plus med sin påträngande attityd.

Men som sagt, besvikelsen kommer ju av att man snackat om att inte panikvärva osv. Se vad som händer lixom
Kommentera

El Maco: Ha Ha! Humor på hög nivå!!!
Kommentera

« · 787040 · »