1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 787192 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Talangscouten: inte riktigt hängt med i tråden eftersom jag just fick reda på värvningen.. men läste nu vad du skrev tidigare om att stoltheten försvann osv. kan inte riktigt hålla med där.. jag är dock inne på samma spår att timrå borde satsa mer på unga killar (vilket vi också gjort nu), men till en viss gränns... vi har ju redan ett ungt och bra lag, men jag tror inte vi kan enbart köra på juniorer - och sen, fan vore det inte grymt roligt om vi vann serien???

vi kan ju faktiskt inte enbart satsa på unga grabbar, det är ju bra om nån ruttigubbe kliver in också. och som jag fattat det är han en spelare som ska ha förväntats ta grymt mycket ansvar (i sina tidigare klubbar) men inte riktigt lyckats. och sånt kan ju faktiskt bero på många olika saker, och timrå som organisation har ju i tiden visat sig vara en förening där nya "halv avdankade" spelare fått en nytändning. så istället för att klaga ihjäl oss just nu över denna värvning kan vi ju se någonting positivt i det hela

- en gammal gubbe med en jävla massa rutin kommer in/temporär lösning/bättre än ingen alls

som sagt, jag har en känsla av att han kommer åtminstone göra helt ok ifrån sig.. men när väl truppen är skadefri igen skulle jag vilja se nån annan lirare (som tex den där unga tjecken i artikeln i dagbladet).
Kommentera

Yellowcard:

Det är klart att han kan lyckas, men det är själva profilen på värvningen som irriterar.
Kommentera

Har en känsla av att Nubben har värvat rätt - visst är han gammal och så, men skulle inte förvåna mig om han till och med gör mål mot SAIK imorgon=) och sen, fan tänk när slutspel osv börjar, och alla i truppen är friska! Då kommer vi ju ha många många forwards att gå runt på!
Kommentera

Laken: Svebba,Robban,Pärsinen,Wargh och Wennerberg va ?

Styf och Sanny åkte ju bara på lårkakor så dom är väl tillbaka imorgon.
Kommentera

Laken: Det är lättare att räkna upp dom som är friska :))
Kommentera

diffe: Vem/vilka tycker att han fått hjärnsläpp och bör avgå? Visst, Machulda är skit i sammanhanget då de flesta förväntade sig en Tenkrat... Det är inte konstigt att folk reagerar negativt och att vissa überdissar mer än andra är väl egentligen inte heller nåt vidare märkligt. Att du sen jämför honom med Nyllet-värvningen känns inte relevant. De är två skilda spelartyper och de värvades genom två helt olika grundtänk... Visst har Nubben gjort ett bra jobb, men det kan alltid bli bättre. Personligen så har jag varit, och är fortfarande med tanke på nuvarande situation, väldigt kritisk till att man inte startade säsongen med 14 forwards (utöver Wennerberg) som var det uttalade målet. Hade så varit fallet så hade man inte hamnat i den här sitsen...
Kommentera

Vad är aktuellt skadeläge, någon som vet? (Tänkte uppdatera min profil).
Kommentera

mikenomad: Du har alltid nåt att se framemot jämt du! :))
Kommentera

diffe: För det första måste man skilja på sak och person. Jag har inte läst många (inte nåt tror jag) inlägg det senaste dygnet som sågat Nubben som person och vad han gör/har gjort för TIK i största allmänhet. Han är guld värd, ja snudd på ovärderlig, det är nog de flesta härinne överens om! Trots det måste man kunna uttrycka förvåning, besvikelse, misstro etc när han nån gång (och det händer faktiskt då och då) tar märkliga beslut. Vilket bl.a. jag anser att han gjort i det här fallet.

Ser fram emot att bli överbevisad!
Kommentera

diffe: Helt rätt
Kommentera

diffe:

Exakt var ska vi börja skära...?
Kommentera

jag är ingen som bombar Hs med inlägg, men är ute och läser varje dag! Har ett stort intresse av ishockey och älskar timrå. Vad jag får läsa är att nubben har fått hjärnsläpp och han borde avgå, att Machulda är skit!! Va fan är ert hjärta för Timrå? Låt han visa vad han går för innan ni spikar upp han på väggen och spottar på honom..... Om jag inte mins fel ang Nylander så var flera skeptiska till honom, se vad han har tillfört Timrå!!
Nä har ni så stora problem att ni dömmer mäniskor innan dom fått visa upp sig gå till en teraput och prata då...
Glöm inte att Nubben har gjort ett J...la bra jobb i å´r, ni borde be honom om ursäkt!!
Skär till er!!
Kommentera

Åke the Myth:

Kan bara hålla med..Snacka om en storm i ett vattenglas..Låt killen få en chans innan han slaktas..

Tror jag gör som du..Lutar mig tillbaks och läppjar en syrlig tomat..

FORZA TIMRÅ IK..

Kommentera

Inte utan att man höjde sina buskiga, när man hörde om Maschoulda (?)! Men att riva upp himmel o jord innan vi sett karln spela i år är väl att ta i, ge karln en chans!
Vem vet efter den här säsongen kanske alla skriker att vi måste ha kvar honom.
Själv ligger jag cool lugnt tillbakalutad o läppjar på en syrlig tomat.
Kommentera

Janken: Medellönen i ES ligger väl på ca 70 000, i TIK har nog spelarna 35-40(Moe exkluderad) och uppåt åtminstone. Iom Machuldas bedrövliga säsong får man väl hoppas att han blev billig i drift. Verkar ju sluppit betala något till klubben iaf.
Kommentera

Dream Team: Ok...innebär ju att det finns tid att vinka på iaf vad gäller nuvarande skadeläge. Då bör ju läget vara någorlunda klart hur det blir med t.ex Pärssinen, Wennerberg och Carlsson. De är väl förhoppningsvis tillbaka i fullgott skick då...
Kommentera

mikenomad: Transferfönstren togs mycket riktigt bort inför den här säsongen, men det innebär inte att det går att plocka in spelare under hela säsongen. Det datum som gäller är 31 januari 2007. Efter det är det stopp.
Kommentera

mikenomad: 15 maj-31 Januari är väl det som gäller nu.
Kommentera

arf: TIK har 34 matcher på sig att knåpa ihop ytterligare ca 45-50 p vilket lär behövas om en topp 4 placering ska vara säker. Detta måste rimligtvis vara nuvarande målsättning! Vilket innebär att det inte duger att slappna av trots den fina inledningen utan nivån måste upprätthållas under HELA säsongen.
Kommentera

arf: I år är väl hela säsongen ett transferfönster? Dvs de är borttagna...
Kommentera

Nåja, den här säsongens grundserie handlar ju som det har blivit mest om att bevaka positionerna inför slutspelet. Till slutspelet har vi ju (rimligen) Pärssinen åter, och då har vi den spets vi saknar nu.

Machulda är väl en rimlig gnuggare att knåpa ihop poäng för att hålla en toppfyraplacering?

Även om vi inte har lag att slå FBK/LHC/HV71 bör vi ju vinna mot mitt- och bottengängen även med befintlig trupp.

Att bränna hela budgeteten för att bevaka en förstaplats som inte betyder mer än en taktisk fördel i slutspelet är förhastat tycker jag.

Om Pärssinen inte kommer åter denna säsong är ju läget definitivt ett annat, men det kommer fler transferfönster.
Kommentera

Talangscouten:

Det jag tycker är så fascinerande är RR2:s uttalanden om löner, kostnader och sånt.
Han retar sig tydligen allra mest på vad Machulda kommer att få betalt.

Och på hur dålig han kommer att vara.

Jag vill att Roffe skall lägga papperen på bordet och berätta vad Machulda kommer att tjäna.

Jag vill också att han redovisar vad en allsvensk topforward skulle få betalt samt vad en egen Junis får i ersättning vid spel i A- laget.

Bara så att vi andra okunniga kan få en chans att jämföra.
Kommentera

TIKbiff:Håller med dej jag.Det blir nog bra det här.
Kommentera

TIKbiff: Nubben har hyllats, hyllas fortfarande och kommer även framledes att hyllas. Med rätta! Ska man utse någon enskild person bakom TIK:s framgångar under 2000-talet är Nubben självklar!

Däremot gör han inte ALLT rätt....och i det här fallet är jag och många med mig ytterst tveksamma. Själv såg jag ut som ett frågetecken när det offentliggjordes...
Kommentera

Bragd-Birger:

RocknRolf2 vakar över Timrå o tar tag i saker när det inte fungerar. När vi spelar bra så behövs han helt enkelt inte. Men när det är något som inte står rätt till så hugger han till. :-)
Kommentera

TIKbiff:
Helt rätt.
Kommentera

TIKbiff: skulle vara ytterst intressant att veta vad Machulda får. Antagligen skulle jag väl slita mitt hår.
Men skitsamma, nu ska jag jobba och dra iväg några dar.
Machulda, upp till bevis!
Kommentera

RocknRolf2: Terapi, visst. Men måste du explodera så sanslöst? Det finns liksom ingen balans i din närvaro. Går det bra skriver du ett tvåradersinlägg i veckan. När det går dåligt eller värvas fel bombar du sönder gästboken med matchtäta intervaller.

Du har all rätt att tycka som du vill, och i just det här fallet delar jag som sagt din skepsis. Men ta det lite lugnt.
Kommentera

TIKbiff: jo förvisso, men tror du verkligen inte det fanns stålar att hosta upp till en bra spelare? Hörde du talas om Tenkrat eller?
Kommentera

RocknRolf2:
Du verkar veta vad Machulda kostar TIK ?
Kläm fram med det då..
Kommentera

Shadar Logoth: vi är ett topplag, eller hur? klart det går inte bara att värva klassspelare för det... Men vi är inte den där fattiga bruksklubben längre som många verkade inbilla sig ifjol.
Kommentera

Idioter, kan inte annat än kalla en del av er för idioter just nu, fäll ner pungen och landa för f-n.
Vi är inget Frölunda eller Färjestad som är gjorda av pengar, vi har ingen spelare som är borta resten av säsongen.
Är ni så naiva att ett lag i Tjeckien eller något annat land släpper någon av sina bästa spelare för en spottstyver? Timrå har inte dom resurerna med tanke på den trupp vi har idag.
Vid jul så har vi våran 1:A femma intakt igen, vad skulle vi göra med den spelare som nu skulle värvas in i första femman?
Nubben åkte till Tjeckien för att kolla in en spelare, han insåg att denna inte var något för TIK, Machulda har haft en tung säsong och kostar säkerligen inte en massa flis, vi får en spelare som är van ES, en spelare som en del Lulingar gärna skulle sett i dagenstrupp istället för glidare som finns där idag..

Vi är Timrå och ingen förening med massa miljoner att värva en ny toppspelare för i "reserv"

Patetiskt att ni sågar nubben som ni hyllat för några dagar sedan.
J**** läktar coacher
Kommentera

Bragd-Birger: syfte? ptja, nån form av hockeysnacksterapi är det just nu. Snart har det väl nog lagt sig, men just nu känns det klart bittrare än efter någon förlust i år. Trodde verkligen att skadeläget skulle ljusna i och med att det skulle värvas, men icke.
Sen är det ju trist med stålarna också
Kommentera

RocknRolf2: Vad har det med mindervärdeskomplex att göra....?

Läser även ditt senaste inlägg, där du svarat Bragt-Birger, gång på gång utan att förstå vad du vill få fram...
Kommentera

RocknRolf2: Men vad är ditt syfte då? Vad du tycker har ju redan framgått med trettiofem inläggs tydlighet. Så vad mer har du på hjärtat? Avgå Nubben? Eller bara få bort den där äckligt positiva stämning som Timrås säsong hittills renderat i?
Kommentera

Shadar Logoth: Man värvar spelare som möjligtvis hade varit rimliga för ett Malmö, Leksand eller dylikt i panik, om ens det.
Kommentera

Bragd-Birger: Nej för vad spelar det för roll vem som kommer hit när det är Nubben som värvar? Det är fortfarande mindre än 24 h sen Machulda presenterades, och mindre än några minuter sen jag läste Nubbens kommentarer i ST. Machulda nu?! räkna med att jag håller igång lite till
Kommentera

RocknRolf2: Mindervärdeskomplex....??

På vilket sätt passar det in i sammanhanget?
Kommentera

RocknRolf2: Som Magnus Härenstam skulle uttryckt sig - Välkommen in i spelet. Nubben har ett hjärta av guld. Du har knappt skrivit en rad på hela säsongen, klart han började oroa sig. Se det positivt: skrivande föds av engagemang. Framgång engagerar dig uppenbarligen inte. Nu lever du!

Annars: respekterar allas klentrogenhet inför värvningen - något jag själv delar - men när det läggs in värderingar av typen 'Nubben vet fan inte vad han gör, juh!!!1' blir jag syrak. Det är ovärdigt, idiotiskt och rent äckligt. Jag önskar er alla en groundhog-day i säsongen 05/06.
Kommentera

Bragd-Birger: Hade det inte varit bättre att satsa på en spelare som Kai Nurminen istället. 37 år men fortfarande en poängmakare
Kommentera

Dessutom verkar det ju inte direkt som det är nån annan på gång. Hade hoppats att vi kunnat nån rimlig tjeck eller nån annan. Tror man nu Machulda löser nåt så är man verkligen fel ute
Kommentera

Bragd-Birger: Skämtare där:D Vill du ha alla inlägg i repris? Någon slags späkning från din sida? Det kan pigga upp en regnig fredag i och för sig. Särskilt om man blivit imun mot öl och snus...

Fred, Kärlek & Empati på er allihopa!
Kommentera

Shadar Logoth: nej. Jag tycker inte en avslagen snart 36-årig tjeck som floppat i en medelmåttig liga och som visade dålig arbetsmoral och skridskoåkning i Sverige är värd en chans i ett elittopplag.
I så fall kan man ju fan ta hit vem som helst. Mindervärdeskomplex
Kommentera

orion: Tja det enda Nubben nämner om Machuldas kvaliteter är 26 poäng... och "hur många gjorde det i Timrå ifjol?" känns inte riktigt som en adekvat jämförelse.
Machulda får inte ens omdömet "en hårt jobbande forward" som sig bör vid tveksamma värvningar.

Ännu bättre blir det ju att Nubben inte ens har sett karln spela. Snacka om att gå över ån efter vatten!

Är han nu dyr också så &%#¤#"&
Kommentera

Jaha gott folk, vad säger vi om Machulda då? Ingen som har några kommentarer, positiva eller negativa?
Kommentera

Det blev inte "klackarna i taket" hemma hos mig heller när jag läste om nyförvärvet.

Men skall vi inte ge honom en chans att visa vad han går för innan vi sågar honom....?
Kommentera

Laken:

Känns ändå som en "legoknektsvärvning". En smula stolthet försvann från TIK i o med detta nyförvärv. F-n vi leder serien! Kör med juniorer tills vi hittar en klasspelare (som spelar längre än en halv säsong). Så vikitgt är det inte att vinna ligan. Pinsamt.
Kommentera

actionleif: Låter tryggt att höra. Börjar bli lite tungt på backfronten.
Kommentera

Basen: Han täckte tydligen skott som vanligt. Men det skulle inte vara någon fara för spel på lördag
Kommentera

Någon som vat vad Sanny Lindström fick för skada igår?
Kommentera

« · 787192 · »