danne80: Aftonbladet? Vart fan har dom fått sådana uppgifter ifrån? Han spelade inatt och lär knappast ha skickats tillbaks direkt efter matchen, sedan står det inget om detta på t.ex. ESPN.com´s transaktionssida. Och den brukar vara uppdaterad med att transaktioner som görs mellan klubbarna och mellan NHL och farmarlagen...
danne80: Boumedienne finns ju alltid... tills nästa år bör lägga värvarkrafter på stefan öhman... dominerar borta i finland, så han kan hjälpa oss försvara guldet nästad år :)
Frella: Det bästa vore väl att riva kontrakten med tjeck nissen och skicka hem honom... Tenkrat är i farmarligan igen så han vill säkert komma hit nu. sen så finns pierre hedin tillgänglig, och i jokerit där det är lite tumult hittar vi ex-tikaren aki berg
Spelare verkar ska värvas, men nu finns inte längre någon budget för spets utan nu blir det bara bredd. Men ändå lär man stå där med 15-16 forwards då alla är tillbaka i januari. Istället för det scenariot så känns det som att man ska möblera om i femmorna och försöka skapa en riktig förstafemma, sen fyller man ut med juniorer i övriga. Det kan ju knappast gå sämre än igår och det är nog ett måste om vi inte ska dra på oss fler skador pga den enorma mängd istid som spelarna får i match efter match. Ser man till matchen igår så känns det som att det aldrig kommer hända tyvärr, Kenta kommer matcha sönder spelarna framför att fylla ut med som i vårat fall små juniorer.
Igår bänkades Moe efter nåt misstag till förmån för en osäker och halvskadad Koskinen. Vidare valde man att spela en Nylander med brutet finger, som också rätt naturligt gjorde en av sina sämsta matcher i TIK-tröjan, såg lite feg ut. Samtdigt satt Österholm på bänken hela matchen, förutom de två byten han fick göra innan Machulda klev av. Vågar man inte spela juniorerna då hela laget gå på knäna så kommer man nog aldrig att våga. Kokko och Strålman är helt ur form efter tufft matchande, igår när Moe bänkades gick man ner på fem backar. Och dessa två fick spela ännu mer.
Även om våra juniorer inte är tillräckligt välväxta och bra så skapar de iaf andrum för de spelare som ska producera om de tillåts vara med. Är man trött gör man misstag, något som var väldigt påtagligt igår och jag tror inte man kommer vara sådär överjävligt mycket fräschare på måndag mot Brynäs. På bortaplan dessutom.
Ja med andra ord ser det mörkt ut för timrås del ett tag framöver! 10 matcher 9 förluster! spelarna kan omöjligt orka spela sånt här spelchema med så många skador!
Nu har timrå tre nya skador. Vladimir Machulda, Kimmo Lotvonen och Peter Nylander. Någon som har ett bra förslag vad dom kan göra. Det ser helt kört ut. Nu kommer vi rasa som F*N i tabellen. Har vi pengar så vi kan värva nya spelare? Detta ser mörkt ut. mycket
mikenomad: Ootroligt bra idé! Jag hakar på, jag skänker löständera, en defekt hörapparat ( en gammal antjärnare:are busvisslade rakt i örat en gång)o en gammal höftled från-78!
Åke the Myth: Det är ju så poppis med olika påskrivningslistor (för miljön tex) och insamlingsgalor nuförtiden. Tycker vi startar en organinsamling till förmån för TIK. Alla som har nån onödig kroppsdel hemma som ligger och skräpar, hör av er! Allt av intresse, ingen gåva är för liten!
Åke the Myth: Äh, det är bara att försöka rida ut de närmaste två, tre veckorna. Förslagsvis genom att slänga in juniorer på väl valda ställen. Skit samma om dom inte håller måttet, skit samma om det blir en fet förluststreak. Det gäller att stoppa blödningen. Ju längre tid vi går så här kort med folk, desto större skaderisk för de som spelar. Serieledningen var vacker, men nu handlar det om att få så mycket tid som möjligt mellan skadeproblem och slutspel.
Åke the Myth: Har sagt det förr och säger det igen; Vi är inte glidar-FBK utan Timrå IK! Varför skulle nåt nånsin gå lätt för oss?? Han däruppe har insett sitt misstag och håller som bäst på att försöka rätta till det. Bara det att det är försent, INGENTING ska stoppa oss i år!!
mikenomad: Dom for ut i går kväll efter alla besked! Hittade dom ju inte i mörkret, ska ut nu om inte räven snott dom! Fattas ju bara det! O jag som ska till Birsta! :((
Det här liknar ju ingenting! Hur mycket oflyt o otur ska vi ha 9-10 man på skadelistan! Saknar motstycke i TIK:s historia el? I allafall i ES, finns det något lag i ES som varit ett topplag o fått så mycket skador?
Hoppas vi fixar att klara slutspelsplatsen, så att alla hinner bli friska till det verkliga spelet börjar. Men nu får vi bereda oss på ett par hårda o tuffa tider framöver, men vi timråiter är ju vana vi det.
Det var bara FÖR bra för att vara sant för oss Röd-Vita, I knew it! :((
Baker: Som det nu gäller det att få hit några friska killar som kan kliva in och hålla skeppet flytande. Vi får nog se fram mot en tid där poängen kommer trilla ner i lite spridda skurar. Gäller att hålla positionen som ett topplag iaf och inte rasa ihop alldeles. Vad gäller spetskompetens tror jag vi kan glömma det i form av nuförvärv. Sådan har vi redan, bara det att dessa är skadade. Är nog bara att invänta dessa herrars tillfrisknande och under tiden gneta ihop så många poäng som möjligt.
Mappe: Timrå går nu sakta ner i ett Das boot läge och sköter om skadorna, dyker uppåt i slutspelet och kniper guldet.... Regin vilket lirare tänk OM han satt 2-2 i boxplay.
Per HApps: Nu orkar man inte ens hånskratta åt eländet längre. Nylander bröt visst ett finger igår. Hur jävla mycket otur kan man ha!!! Nu får det fan i mig räcka. Jag tyar inte längre...
mikenomad: jo jo, är väl knappast en önskedröm till spelare, men som sagt låt han visa vad han går för, hoppas såklart på en nytändning som sagt. Men ja, 35 bast? hade nog hellre sett nån betydligt yngre. och sen det dära med slö och omotiverad, kan ju som sagt bero på många olika saker.
Till att börja med, en underbart flödande debatt. Jag kan följa denna debatt om för och emot värvningar lätt tillbakalutad i år tack vare vår förnämliga position i tabellen. Likande värvardebatter i fjol gjorde ju att man nästan fick hjärblödning. Nu känns det lite lyxdebatt...
Sen till det geniala i värvningen av Mc Hulda(har för mig att det var Lulefansens benämning av honom ifjol). Timrå slår ju bäst ur underläge, det är tydligt bevisat senaste åren, och med Mc Hulda och medföljande domedagsprofetior så känns det plötsligr som vi slår ur underläge. Genialt Nubben & Co att få serieledare att vara underdogs.
Janken:Yxan-Wernblom trycker dit tre på Backlund!!Jonte å Hahl gör ett var å Machulda gör också ett,peter dansken regin gör avgörande!Timrå - Saik 4 -3 efter stor saik-press mot backlund sista 2 minutrarna..hej å välkommen Machulda..
Janken: Ingen tillåts att falla ur ramarna i årets Timrå. Då är det omedelbart bänkade.
Machulda är för smart för att inte ta chansen nu när den dykt som en blixt från en klar himmel att spela topphockey i Sveriges bästa lag.
Det höjdes tvivel kring Backlund i våras också och tvivel kring Peter Nylander. I ett ledarlag där alla bidrar är det lätt att spela hockey.
Är inte alls säker på att Machulda varit en man för Timrå om vridit tiden tillbaka en sisådär 1år.
För då var alla rädda för pucken, grundtryggheten som bortblåst liksom viljan att vilja vinna. Rädslan tog överhanden och man överarbetade situationerna istället för att fatta enkla beslut.
Det är nya tider nu.
Så säg Hello to Mr Machulda!
P.S. Skulle nu karln mot alla odds floppa så har Nubben endast gjort en felvärvning denna säsong vilket i sig vittnar om kvalitet D.S.
ernie eagle: själv hoppas jag bara att folk åtminstone kan ge honom en chans att spela en match eller två innan man dömmer ut honom (oavsett vad han gjort i det förflutna).
DJ Hemp: Drömscenariot har jag redan målat upp i min hjärna. Nästa lördag vill jag läska med lulingarna i The Sportsbar med ett brett leende på läpparna inför förbryllade lappar som bara ruskar på huvudet och kliar sig i huvudet och utbrister "Vad f-n har ni gjort med Machulda? Han är ju för bövelen bäst på plan! Har ni dopat honom? Vi kan inte tro att det är samma spelare som vi hade i vårat lag ifjol! Det måste vara hans ohängde halvbroder eller svåger ni värvat! För det här ju för fasen makabert!"
Smaka på det!
Sedan kommer jag sova gott på hotellet med min andra hälft som håller på Luleå!
Givetvis kommer man att stå upp för Machulda imorgon - något annat existerar ju inte nu när han är TIK-are! Skepticism i gästbok är en sak, supporterstöd från läktarplats en helt annan. Jag ger Machulda mitt fulla support och hoppas bli positivt överraskad...
actionleif: Just i f-n! Det var nu i helgen det! Greven surrade nånting om det tidigare i veckan! Gubbarna i Iron Maiden är väl över 35? Och det kan än!
Talangscouten: Jo, har ju läst det där. Samt annan info om honom och omdömen från supportrar i t.ex. Luleå. Inger inte mycket förtroende...Det som stör är snacket om stjärnvärvningar, endast värva om det är riktigt bra osv. Detta är helt stick i stäv med sånt resonemang. En tjeckisk hockeyspelare med rykte om sig att vara slö och omotiverad känns lika oattraktivt som vanligt förekommande. Återigen, sett till hans meriter på senare år. Sedan kan ju alltid under inträffa....
Yellowcard: Vi vet väl inte till 100% hur spelarmarknaden ser ut heller, vad Nubben hade för alternativ. Sedan blev det en aning halvpanik när även Warg försvann, det antyder ju Nubben i ST. Detta kan vara förklaringar till det en del av oss tycker är en mkt märklig värvning.
Visst, precis som du och vissa andra härinne framhåller kan Machulda visa sig vara en positiv överraskning. Oväntade saker sker hela tiden, särskilt inom sportens värld. Se bara på serieutvecklingen i årets ES, tänker då närmast på VF. På papperet ett ruggigt starkt lag...vi vet alla hur det ser ut hittills för deras del. (Även om jag tror att deras "ökenvandring" börjar nå sin ände).
Tyvärr är det inte mycket i förhandsinformationen som tyder på att Machulda skulle tillföra speciellt mycket i TIK. Förutom att vi får in en (förhoppningsvis) frisk och hel spelare i truppen. Vilket naturligtvis är väl så positivt i dagens sargade trupp.
Han spelade inatt och lär knappast ha skickats tillbaks direkt efter matchen, sedan står det inget om detta på t.ex. ESPN.com´s transaktionssida.
Och den brukar vara uppdaterad med att transaktioner som görs mellan klubbarna och mellan NHL och farmarlagen...