1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590778 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 811000 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
mikenomad: hmm... Intressant. Så det blir inget med denna tjeck heller då? Kan man inte ge honom kontrakt över nästa år också?
Kommentera

"Lider med Timrås sportchef Kent Norberg. Han hade ett kontrakt klart med Bostons Petr Tenkrat. Men det sprack. Nu hände samma sak i fredags när han var överens med tjecken Jiri Hunkes. När flygbiljetten skulle bokas började Hunkes prata om att han ville ha ett år till på kontraktet.
När spelaren står i omklädningsrummet – då kan man som sportchef räkna in övergången som helt klar." (T.Roos, AB)

Vafalls?!?
Kommentera

Kerstin_k: Nubben hör bön!
Kommentera

Det står även i expressens pappersbilaga att Alexander Larsson kommer att erbjudas ett kontrakt av TIK till nästa säsong. Iofs är väl inte det någon halleluja-nyhet då det har varit på tapeten under en lång tid.
Kommentera

Ambroo: Låter bra. Förstärkning på backsidan är alltid välkommet!
Kommentera

Kerstin_k: Defensiv klippa vet jag väl inte, men hur som helst så är det ju en ung och hungrig kille med relativt färska landslagsmeriter som också verkar vara rätt rörlig med tanke på att han är lite över 180 cm och väger lätta 80 kg. Dessutom är han rightare vilket öppnar för möjligheten att ha en i varje backpar vilket är positivt. Klart som fan att det är en förstärkning!
Kommentera

TIKbiff: Tackar, finns alltid dom som gillar att behaga folk :)
Kommentera

Kerstin_k:
Jo det tror jag behövs.
Dagens match...
1-5
Kommentera

TIKbiff: Ingen poängmaskin, hoppas att det är en defensiv klippa som vi håller på att knyta upp.
Kommentera

Dream Team: Den där "Hunk" finns det nånstans att läsa om honom? Stats o sånt?
Kommentera

Hahl Bundy: hahaha. Grymt kommentar ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Ursäkta men det där lät ju perverst. INTE meningen!
Kommentera

-Gurra-: Är nog ganska lätt, ta pekfingret o rör den fram o tillbaks på musen, då går det bra.
Kommentera

65selander: Precis vad jag menade... Har alltid varit dålig på att scrolla.

Får nog lägga mig i hårdträning för det under sommaren ;-)
Kommentera

65selander: Ja...eller det som klunkades härinne lite igår redan..
Kommentera

-Gurra-: "Nu ska jag göra något som jag aldrig gjort tidigare." du menar att du inte läste lite längre ner typ inlägget som inkom 10:07 ;-)
Kommentera

Nu ska jag göra något som jag aldrig gjort tidigare.

En liten fågel viskade en dag i mitt öra att det kanske kan vara något nyförvärv på ingående inom en snar framtid.
Kommentera

Ingen som vet nåt mer om Sannys vara eller inte vara i dagens match?
Kommentera

Dream Team: Tja...låter ju iaf lovande. Backar är hur som helst inget vi tackar nej till i dagsläget! Märkligt dock att det endast verkar stå i pappersupplagan...har letat men inte hittat nåt ännu på nätet.
Kommentera

mikenomad: Ja, han har ju gjort det, även till mig ;-) Vi får väl hoppas att det ligger någon sanning i ryktet, samt att Hunkes är något som förstärker eller åtminstone breddar laget.
Kommentera

Dream Team: Jaha...så fick man ett namn på ryktet då! :-) Ambroo har tisslat o tasslat lite om det här...
Kommentera

Läst i pappersupplagan av Expressen/GT:

"Timrå är nära att göra klart med ett nyförvärv: Landslagsmeriterade Jiri Hunkes, 22.

Timrå dras fortfarande med en hel del skadeproblem. På backsidan så är Kimmo Lotvonen borta på obestämd tid medan Kalle Koskinen spelat på slutet, men dras med skadeproblem och är borta till och från. Det gör att klubben jobbar hårt för att få loss Jiri Hunkes från finska Lukko Rauma och affären förväntas bli klar inom kort.

Sju poäng i finska ligan

Hunkes fanns med i det tjeckiska landslaget bland annat i LG Hockey Games i Sverige i våras och Ceska Pojistovna Cup i september. På 30 matcher i den finska ligan har Hunkes stått för sju poäng, fyra mål och tre assist."
Kommentera

Agera Nubben!

Kommentera

Mikko Laine till TIK. se TIKs hemsida
Kommentera

actionleif: Mer underligheter i samma artikel: ... Boorken har hållt höll räfs och rättarting efter den svaga instasen hemma mot Djurgården senast, då Brynäs tappade 3–0 till 3–3 under matchens sex sista minuter.
Kommentera

RocknRolf2: Är ju rätt säker på att det sket sig med Tenkrat som var nubbens förstaval. Machulda var säkert inte ens fjärdecal men man valde honom ändå på grund av att man kanske måste in med ännu fler spelare nu då skadorna hopar sig. Fler spelare = kostar mer pengar. Måste hålla budgeten.
Kommentera

actionleif: hehe.. vilken rolig rubrik.

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=600428
Kommentera

actionleif: Allright då missade ja den lilla lilla rutan...
Blir ju spännande att se vem det blir....
Kommentera

Ann: Ja, i en liten liten ruta ..

Intressant att Moe hamnar på bänken.
Kommentera

actionleif: Stod det i pappersdagbladet?
Kommentera

actionleif: Enl ST går Österholm in i tredjeformationen, Oskar Johansson och Moe går som extra. Hade ju varit trevligt med en spelare till så att man kunde avlasta med en fjärde kedja iaf någon gång under matchen.

Kan alltså vara allt från en allsvensk spelare till en ungersk? =)
Kommentera

Kerstin_k: Möjligtvis. Men till det han togs hit för, snabb avlösning, har han inte varit till mkt nytta. eller ingen nytta alls. Det skulle vara om han får nått knäpp när han är tillbaka, men varför skulle han ens få speltid när skadeläget ljusnar? Blir han kvar efter säsongen ska jag gå brottningsmatch med Borat
Kommentera

Enligt dagens Dagbladet så kommer Nubben presentera en spelare, förmodligen idag..

Dock så är det en spelare utan elitserierutin
Kommentera

RocknRolf2: Det är ju det vi inte vet ännu. Än så länge har han ju inte haft någon större chans att visa upp sig. Det kan mycket väl finnas något gott med honom. Den som lever får se.
Kommentera

Kerstin_k: har det varit någonting gott med Machulda? vad?

Kom han hit på eventuellt bekostnad av Tenkrat så är det ju bara än värre.
Kommentera

Laken: 22
Kommentera

Laken: Han hade #22.
Kommentera

Vilket nummer spelar Machulda med?
Kommentera

Kevin O Shea: Tja, känns väl hetare än någon chansvärvning. Men om jag inte minns helt fel fick han ju duktigt med slantar i Mif, vad är det som säger att han inte begär sådanna summor återigen. Många klubbar, svenska och finska, var ute efter honom vilket torde göra så att han kan trissa upp priset en aning.

Intressant, men inte till vilket pris som helst.
Kommentera

Fredrik Eriksson är tydligen ett namn som nämns till Timrå...hellre det, en spelare som är scoutad och vi vet vad han går för än någon chansvärvning som har ett "namn".
Eriksson nämndes ju även under Silly-season, som ett eventuellt nyförvärv inför denna säsong.
Kommentera

Oj oj oj...livet måste ju gå vidare trots allt elände med skador i TIK just nu. Har familj och arbete men har svårt att fokusera på detta. All tid och tankemöda går åt att försöka hitta lösningen på Timrås problem. Hur ska det gå? Vem ska ta den senast skadade spelarens plats? Vilka tänkbara nyförvärv finns tillgängliga på marknaden? Barnen kräver irriterande nog min uppmärksamhet mellan varven, likaså frugan. Chefen förväntar sig resultat i utbyte mot det där hånet som dimper ner 1 ggr/mån. (Lönen kallar dom det visst). Fan, fattar dom inte att man måste prioritera??

Det är då det slår mig. JAG har inte huvudansvaret här! Det finns folk med bättre insyn, som dessutom har betalt (bra betalt!), och som jobbar nästintill dygnet runt för att ordna detta! Jag lutar mig tillbaka, tror bestämt att jag för omväxlings skull ska sätta lite tilltro till dessa personer....:-)
Kommentera

Kevin O Shea:

Han spelade i 6:31 minuter i de två första perioderna gjorde 9 byten satt utvisad en gång.
Kommentera

Kevin O Shea: ok ska leta.. kan ju varit snack bara.. men lägger in länk om jag hittar
Kommentera

danne80: länka gärna om du hitter den igen...men vad jag kan se än så länge så har han inte officiellt skickats ner till farmen.
Kommentera

Kevin O Shea: nej... det stod nåt om han nätade i sin första match och efter att gått poänglös inatt så blev hemskickad mot nån powerforward.. var en kommenter med att timrå kanske skulle slå en signal igen... letar fortfarande. läste det imorse på nån sida när jag surfade runt
Kommentera

danne80: Jaha jag förstår!
Han spelade med Boston inatt och du hänvisar till en blogg som Tomas Ros skrev den 11:e som säger att han harvar i farmarlaget - solklart :)
Kommentera

Kevin O Shea: ska kolla vänta...
Kommentera

danne80: Tenkrat? länk?
Kommentera

Kevin O Shea: fråga dom läste det där innan... han Tomas ros som skrev det tror jag
Kommentera

« · 811000 · »