1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590763 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 811260 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Danne_l: Jag tackar, bugar och bockar... Klockrent!

Ja antingen så vaknade du upp ur din bakfylla/ditt rus eller så tog du dig en knapp/återställare för det går faktiskt liiite bättre för dig nu än vad det gjorde tidigare idag;-)
Kommentera

Ambroo:

Jag och många med mig tror jag känner så här;
Vi förstår inte egentligen varför man tog hit Ryno från första början när man redan i föreningen har ett flertal unga spelare som man borde gett chansen istället. Tar man tillbaka Ryno nu så kommer det bli på en annan ung killes bekostnad i så fall, nämligen Anton Axelsson. Det vore i så fall skit.
Då är det bättre att svälja stoltheten och släppa Ryno till Timrå.
Just det tror jag är den bästa lösningen för alla. Timrå får behålla sin nya kelgris och Johan kan fortsätta att utvecklas till den storspelare alla tror han kommer bli och Frölunda får fortsätta jaga slutspelsplats.

Jag tycker det går bättre för mig här än va det går för Frölunda på isen...

;)
Kommentera

Helg Ernest: mest tragiskt för Ryno själv. Tror knappast han gör nån vidare succé om han återvänder till Frölunda.

Ryno har varit bra men vi klarar oss bra även utan honom. Ingen katastrof alltså.
Kommentera

Per HApps: Orkar barea inte scrolla och se om detta varit med tidigare.
(Fördelen med få trådar)

Tragiskt är det! (Artikeln alltså)
Kommentera

Ambroo: Och Tomas Ros skriver på sin blogg "Lider med Timrås sportchef Kent Norberg. Han hade ett kontrakt klart med Bostons Petr Tenkrat. Men det sprack. Nu hände samma sak i fredags när han var överens med tjecken Jiri Hunkes. När flygbiljetten skulle bokas började Hunkes prata om att han ville ha ett år till på kontraktet.
När spelaren står i omklädningsrummet – då kan man som sportchef räkna in övergången som helt klar."
Kommentera

Danne_l: Det känns bra att du står upp och svarar.

Iofs så går det väl ungefär lika bra för dig här som det går för FHC på isen. Och som sagt, allt går han i hand...
Kommentera

Ambroo: Jo, men man har väl en släng av Sado-Machoistiska drag kanske...
Kommentera

Paddan: Han har talang för detta, konstigt om inte nåt NHL-lag värvar honom som scout, men det handlar också om hjärta för en förening och vi ska vara räddaom honom, dessutom måste ju han och Kenta passa jävligt bra ihop, kemin måste stämma bra där, Kenta önskar sig vissa typer, Nubben hittar dom, otroligt bra jobbat måste man säga, att få ihop det så bra, med de resurserna som ställs till förfogande.
Kommentera

Danne_l: Ett sånt lämpligt inlägg. Med det resonemanget så är Ryno Timrås resten av säsongen för du tror väl inte att Johan trivdes därnere? Allt går hand i hand... Det är svårt att trivas socialt om det vid sidan om inte stämmer.
Kommentera

Ambroo: Det intressanta är väl att det bara var någon knapp vecka sedan man i FBK i princip slog sig för bröstet av stolthet när man berättade att man minsann matchade in juniorspelare i laget. Men tålamodet med dessa juniorer kan inte ha varit särskilt stort.

Samtidigt måste jag erkänna, när vi nu är i en tråd om Nubben, att man är lite avundsjuk på hans fingertoppskänsla. De där fingertopparna måste väl snart vara utnötta... ;)
Kommentera

MB: Det gör jag med, men samtidigt så skulle det vara skönt att ha en plånbok att till när det krisar som värst.
Kommentera

Danne_l: Kontrakt är blott en symbol för någonting.

Människor bör alltid vara fria.
Kommentera

Ambroo: Handlingskraften kommer med plånboken, visst det skulle vara kul om TIK hade resurserna, men vete f-n om känslan skulle vara det samma, som nu när t.ex Ryno gör succe här, platsade inte hos VF som sladdar och har stålar.

Gillar att vara under-dog än köpa till sig framgång, men det är jag det ;-)
Kommentera

JimmyH:

Yes, jag är hemsk.

Kontrakt är kontrakt, skriver man ett sådant får man stå för det. Sedan finns det undantag. Man kan vantrivas socialt, det kan hända saker inom familjen osv. Men det är en annan sak.
Kommentera

MB: Tänkte precis klistra in det där... Tja, vad ska man säga? Det går ju hur som helst inte att påstå att man inte blir en smula avundsju och då menar jag på resurserna och handlingskraften, inte på Looben.
Kommentera

Skilda Världar...FBK har några skadade, vinner LÄTT mot Mora, oj oj oj vi måste köpa nya spelare.

Timrå har kämpat som f-n med det vi har, och jag är glad att jag håller på TIK, gillar när det finns hjärta i en förening, en tråd med hur spelare ska passa in mm.
Inte som FBK, köp köp köp, om det inte spelet passar herr Loob.
Kommentera

Per HApps: Ja nu kan vill tom den störste av überoptimisterna läsa in det. Men glöm det andra som står i AB. Det om att TIK ev. skulle satsa på Nubben som tränare nästa år.
Kommentera

Danne_l: Då har du bevisligen en låg människosyn i mina ögon.
Kommentera

Danne_l: Näe det är det naturligtvis inte, men det finns trots allt även människor och inte bara Loobar i hockeysverige.

En liiite pinsam detalj i sammanhaget är väl annars att helt plötsligt så uttalar sig Bäckman om att det var just det här som var meningen. Meningen var väl ändå att han skulle bli Tikare på heltid, men överenskommelsen stannade vid en utlåning då man inte kunde kringgå hockeyligans regler.
Kommentera

Danne_l:
Som sagt, lillkenta får vi se nere i Jönköping till vintern.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,969321,00.html
Kommentera

Ambroo:

Japp, jag har panik. Det har du rätt i. Men det är som sagt fortfarande inte bara upp till Johan...
Kommentera

JimmyH:

Frölunda äger honom, vill de ha hem honom ska han hem. Det är min åsikt.

Blir han dock kvar i Timrå så är jag den första att önska honom lycka till i framtiden, så länge han ger fan i att sänka Frölunda dvs..;)
Kommentera

Danne_l: Vad vi får höra eller inte är ointressant i princip.

Jag vill veta vad du anser i ett sådant läge.

Jag anser att hundar och katter jag "äger" ska få bo där de helst vill, detsamma gäller även hockeyspelare, det vill säga människor.

Nå, vad tycker du nu då? Äger Frölunda honom likt en fabrik äger sina maskiner som producerar en produkt, eller har människor ett större värde än en maskin?
Kommentera

Danne_l: Jag råkar veta att Ryno vill stanna och att det är 90-10 i fördel för TIK. Jag förstår din panik, men glöm honom.

mikenomad mfl: Tyvärr så blir det troligtvis inget med tjecken, men det jobbas på annat. Det är långt till den 31:a...
Kommentera

JimmyH:

Vill Frölunda ha hem Ryno kommer inte Ryno sätta sig emot det, åtminstonde inte så att såna som du och jag får höra det. Så det problemet slipper vi nog.

Vad jag anser har du säkert redan listat ut...
Kommentera

Danne_l: Jag säger bara vad jag tänker och känner. Kanske är formuleringen inte helt genomtänkt när jag skriver ut vad jag vill ha fram. Men det brukar kunna bli sådär då man är spontan.
Kommentera

Danne_l: Och om Frölunda vill ha Johan Ryno och han vill vara kvar i Timrå då anser du att.......?
Kommentera

JimmyH:

Perfekt, då kan Frölunda ta tillbaka han nu. Mission completed.
Henrik Malmström, han kan Timrå ta in. Han behöver också hjälp att få ett lyft i karriären.

En sak jag glömde skriva förut i min iver att få tjäbbla lite med Gurra:

Ni skriver att Bäckman inte har så mycket att säga till om. Visst har han det. Jag vågar påstå att hans ord är det tyngsta i ärendet. Anser han att Ryno inte kommer platsa, då blir han kvar i Timrå. Anser han att han är bättre än tre-fyra andra i Frölunda, då kommer han plockas hem.
Kommentera

Danne_l: Facit är att han tillsammans med Warg och Regin är det bästa vi har offensivt just nu och har så varit i en 10 matchers period.

Han kan rent av vara den bästa spelaren i offensiv zon vi haft efter lockout-säsongen.
Kommentera

JimmyH:

Javisst är det ett intressant fenomen?

Även om Gurras inlägg kanske inte bör tas på största allvar väljer jag att svara det inlägget eftersom det är det inlägget som går åt Frölunda, eller Bäckman. Är det konstigt?

Jag har från början varit tveksam till att Ryno skulle ta en plats bättre än i fjärdefemman i Timrå den dagen laget är skadefritt. Nu vet jag inte hur många skadade ni fått tillbaka och i vilken line han spelar med. Men du kan säkert ge mig ett facit?
Kommentera

Danne_l: Jag har alltid varit förundrad över ett fenomen här på hockeysnack och det är då ett lags gästbok diskuterar något som rör ett annat lag så kommer ofta supportrar från andra lag in och besvarar det.

Det intressanta i det är den iaktagelsen att de ofta väljer att svara på det sämsta inlägget i debatten.

Här på morgonen har det nu skrivits 9 inlägg angående Ryno och Frölunda. Sedan så kommer du in och du väljer att besvara det inlägget som innehåller ord som "knäppskalle" och "kappvändare".

Det är ett inlägg jag inte skulle välja att lägga så stor vikt vid.

Undra om samma fenomen gäller spelare som läser dessa gästböcker då deras insatser bedöms. Om de får en person som ideligen kritiserar spelaren och får sju åtta skribenter som försvarar den kritiken. Undra vad spelaren minns från debatten?

Förresten var det du, Danne som sa att Johan Ryno aldrig skulle ta en plats i Timrå då vi var fullt manskap medan jag påtryckte att detta var en klockren spelare för oss att få hit? Eller var det någon annan av de Frölundaiter som hittat denna community?
Kommentera

Danne_l: Inte konstigt alls utan helt naturligt och precis som Bäckis antyder antagligen precis den utveckling VF ville ha när man nu LÅNADE ut honom. Sen är det väl antagligen så, att Bäckis inte har jättemkt att säga till om i det här fallet. Enligt Adhrian har VF redan nu överskott på forwards och visar det sig att Ryno sajälv väldigt gärna vill fortsätta i TIK tror jag inte VF kommer att sätta allt för många käppar i hjulet.
Kommentera

-Gurra-:

Kappvändare?

Johan Ryno missade en stor del av försäsongen pga skada och hade därför svårt att ta plats i Frölunda. När det dessutom gick dåligt för laget fanns det ingen möjlighet att låta han spela, bäst spelar.
Han lånades därför ut för att få spela matcher för att sedan kunnas plocka tillbaka när han återigen var i god form. Det är han nu. Alla visste om förutsättningarna för lånet. Frölunda, Timrå, AIK och sist men inte minst Johan själv.
Så varför är det så konstigt om Frölunda skulle vilja ha tillbaka honom?
Kommentera

Nä, nu vill jag veta lite nytt om det där ev. nyförvärvet! Blir det något eller sket det sig? OM det sket sig, kommer Nubben då titta efter andra alternativ?
Kommentera

JimmyH: Helt rätt! Är nog mycket upp till Ryno i den här frågan också. Klart som f-n att Bäckis i egenskap av tränare vill ha tillbaka killen nu när han levererar! Lika klart som att han inte var så intresserad när det gick sämre för honom. Kom i håg att Ryno inte direkt rosade marknaden de första matcherna i TIK heller...skillnaden var att här var spelarbristen så akut att han fick spela ändå. Vilket har varit hans smala lycka!

Men som sagt, i 1:a hand hänger det nog på var Ryno själv vill lira. Visar det sig att det är TIK gäller det för Nubben att matcha den prislapp som VF sätter på honom. Men vill han gå tillbaka till VF är det inte så mycket att orda om....då är det bara att acceptera det. Även om jag anser att ett sånt val vore ren idioti från hans sida!
Kommentera

JimmyH: Ja det får vi hoppas.... Jag tror han vill vara kvar i TIK, åtminstone säsongen ut. I ST såg det ju ut som han ville och skulle kunna få stanna, aftonbladet hade dock en annan version av sanningen. Den som lever får se, jag hoppas att du har rätt Jimpa!
Kommentera

JimmyH: Det var väl exakt vad Frölundas klubbchef sa i dagens ST. Att mycket berodde på vad Johan själv ville. Jag hoppas innerligt att han själv får vara med och fatta beslutet.
Kommentera

Hassan: Nu har ju Per Bäckman väldigt lite att säga till om i frågan så vad han säger känns ju inte så relevant.

Det handlar nog mer om Christer Kellgren och hans människosyn om de nu skulle "tvinga" tillbaka Ryno mot hans egna vilja.

Nu kanske Ryno vill tillbaka själv också, det vet ju inte vi.
Kommentera

JimmyH: Ja, fast Bäckman är ju inte känd som nån känslig kille.... Kan man överge ett helt lag mitt under brinnande säsong så kan man nog försöka göra läget surt för både Timrå och Ryno.....
Kommentera

Bäckman... Jävla knäppskalle. Han nobbade Ryno helt i början på säsongen.
Men nu när det börjar gå bra för han, då duger han minsann.

Gaaahhh... Ännu en kappvändare.
Kommentera

Hassan: Jag anser att det centrala i Ryno-frågan borde vara var han själv vill avsluta sin säsong. Vill han hellre spela i Frölunda så borde han få göra det och vill han hellre spela i Timrå så borde han också få göra det.

Så mycket vett hoppas jag att det fortfarande finns i svensk hockey att han tillåts detta.
Kommentera

Tjalle: Ja det vore väl själva FAN.... Dock inte speciellt överraskande... Tillvaron i Timrå är ju tryggare än i "storlagen" med feta plånböcker. Här får han spela och utvecklas.... Frölunda har ju lika mycket tålamod som Tyson på tjack. Nej, det räcker med att Ryno åker ner och gör en dålig träning så är han tillbaka igen.
Kommentera

Och Rynot vingas tillbaka till Frölunda. Eller? Efter den kommande veckan vet vi.
Kommentera

Dream Team: Ja det var väl för tråkigt att ytterligare ett nyförvärv missades. Svårt att veta vad man ska tycka om det innan man ens har sett honom. Men å andra sidan, Nubben har ju några dagar till på sig att förhandla med tjeckbacken om han nu verkligen anser att han vore nått för Timrå.

Jag håller tummarna att Nubben löser det efter bästa förmåga och omdöme. Han vet bäst vad som behövs och gäller.
Kommentera

EON: Det är inget fel på våra backar. Problemet är som ni vet alla som har spelat hockey att när man byter centrar så ofta som tik har fått göra så blir samspelet lidande. Tyvärr så är det alltid backarna som hängs ut då de märks mer. Kolla på hur långt ner i banan regin hamnar i bland. Eller Warg då han inte kommer rätt i backcheckingen. Därför är det mycket viktigt att spelare som Carlsson och Nylander är tillbaka. Det gör att Kenta kan gå tillbaka till de idéer som han hade i början av säsongen.
Kommentera

EON: Det som kan ses som en nödlösning kan istället te sig helt annorlunda om man väljer att fokusera på de skadeproblem vi har på backsidan. Lotvonen vet nog ingen riktigt när han kommer tillbaka. Koskinen är väl ett rätt så osäkert kort då han efter tidigare skadeperioder har kunnat försvinna lika fort som han återvänt.

Om det tilltänkta nyförvärvet är tänkt ersätta Kimmo Lotvonen så får vi betala väldigt dyra pengar. Det är pengar som klubben har sagt att man för tillfället inte har. Därför har vi inget alternativ än att s'nka ribban och det betydligt. Därför hade den här tjecken kunnat passa bra, då han förmodligen var förhållandevis billig, plus att han hade figurerat så högt upp som i det Tjeckiska landslaget. Att han dessutom var rätt så ung och säkert ännu utvecklingsbar försämrade nog inte omdömet om honom.

Synd att klubben verkar missa ännu ett nyförvärv på målsnöret.
Kommentera

Vi behöver inga backar som är en 4,5 back...såndana har vi redan.
Kommentera

Dream Team: Ska vi värva en back så ska det vara en som sju dar i veckan går i power/boxplay och som laget kan bygga på... allt annat är bara en nödlösning som jag kan se.
Kommentera

EON: Tja, huvudfrågan gäller kanske istället vad Timrå IK har för syn på spelaren och vilka egenskaper som nu ev. tilltalat Nubben m.fl.
Kommentera

Röda Tallen: No way.... Hans meriter tilltalar inte mig ett dugg.....
Kommentera

« · 811260 · »