1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592035 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-01-02

« · 1327022 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-01-02
Foyn:

Ja det är så pinsamt att man ska måsta panikvärva sig kvar år efter år. Gott betyg till en sportchef det!! Starkt jobbat med bygget innan säsongen
Kommentera

Kattgubben: Ny slogan? Tagit bort ett "inte"? Kom igen nu!
Kommentera

Taurus: Kolla inläggen den dagen, det var många som skrev. Jag kommenterade kl 18:21, lite får ni allt göra själva :-)
Kommentera

Foyn: Jag slutade kolla efter 2-1 idag, slog av all elektronik! ;-)
Kommer inte följa kommande 3 matcher på något vis heller. Och när jag har bestämt mig så håller jag det.
Kommentera

superfalle: Kanske inte. Tror du det går att hitta en nu då? Till ett pris TJ accepterar? Knappast va?
Kommentera

Nisse:

28 dec ja. Men var kollar man?? :)
Kommentera

Nisse: I vilken tråd, eller vart?
Kommentera

nästa säsong blir väl säsongen som alla sportjournalister har runkat sig sömnlösa över : att Timrå åker ur och att Leksand äääntligen tar klivet upp samtidigt som AIK klarar sig kvar... då är det ju som det ska vara.

Tio års undantagstillstånd i ES, sen är ordningen återställd. Grädden på moset vore väl om ett till jävla smålandslag slog sig upp också.. Växjö LAKERS (uttal: Jihde-dialekt)
Kommentera

John K: Kolla den 28:e december
Kommentera

Mår så jävla illa psykiskt av att titta på detta laget...Pallar inte mer! Sen att föreningen sköts av korpen folk så blir det fan ännu värre! Näh man får vara glad för tio år i ES....
Kommentera

Laken: Ja självklart. Men ändå. Vi måste värva oss ur skiten.
Kommentera

Timrå Icon: jaha . är lander en producerande första center
Kommentera

diffe: tj o co har en tydlig plan.

ks=stålar...
Kommentera

Laken: 3 glasklara förluster, som jag tänker tjäna pengar på ! antingen vinner jag på att timrå torskar elr så vinner timrå och då gör det absolut ingenting.
Kommentera

Olle: Så är det. Jag hade räknat med en fet torsk till middag idag så jag mår inte så dåligt ändå. Faktum är att vi hade ett jädra oflyt också
Kommentera

Lider med de tappra supportrar som åkte ner i en buss i dag och fick beskåda detta.
Kommentera

John K: Skönt i allafall att vi slipper Råttjävlarna i kvalserien. Vi har ju betydligt lättare mot Södertälje. Sedan lär väl de allsvenska lagen spela precis som Råttorna - så dom blir väl inte heller att leka med...
Fy Fan, säger jag!
Kommentera

Nisse:

Ja, börjar sponsorer dra sig ur om inte ledningar agerar sitter ingen säker. Det kan du skriva upp
Kommentera

Nisse: Vart kan man läsa frågorna och mailsvaret du refererar till?
Kommentera

Timrå Icon: Snäll nån!

Lander är på JVM och Sonnenberg är inte klar/här än!

Vi ska nu möta:

Skellefteå (b)
Djurgården (b)
Färjestad (b)

Därefter har Elitserietåget gått. Kvar står vi och Södertälje på perrongen!
Kommentera

Jontas: bosatta vid julbordet, ja vad tror du med en ärta till tränare som tror att samma recept på träning fungerar i timrå som färjestad. Perras kommentar om träningen under jul saknar ju motstycke i floskeltoppen: Vi tar en veckas ledighet under jul, det fungerade i fjol i färjestad så vi kör på individuell träning under jul.

Vilket genidrag.
Kommentera

Laken: Man kan ju bara hålla tummarna för att Sonnenberg blir klar och att han kan vara tungan på vågen i kvalspelet. Där kommer vi att behöva spelare som gör grovjobbet. Får han fart på laget så borde man räcka till i kvalserien. Inför en eventuell "nästa" ES-säsong så får man helt enkelt börja jobba tidigt med laget.

Får man inte fart på laget så blir det svårt mot alla "AIK"där nere.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Jo Lander
Kommentera

Kattgubben:

Ja, precis. Kräv svar
Kommentera

Taurus: Du såg ju TJ:s mailsvar, han ironiserade till och med över sin egen chefs uttalande. Tror Du verkligen att han och resten av gänget tar oss på allvar ? Frågan är om sponsorerna blir respekterade, men vad är problemet, vi ligger ju 10:a.......
Kommentera

Hälge: Han lär ju vara i bättre form än de flesta i laget iallafall. Han behöver inte ens spela. Det räcker att han är med i båset istället för Perra
Kommentera

John K:

Vet inte vad som hänt i den affären, men har verkade ju kunna få ihop ett lag iaf
Kommentera

Timrå Icon: de tror jag tyvärr inte . ett lag behöver en ledande femma . och en ledande första center i synnerhet . vi har ingen offensivt bra center .
Kommentera

Jordens undergång nr 244363!!!!111
Kommentera

nixXz: "Hur ska Timrå klara en kommande kvalserie där det bara är lag som AIK att möta! Som kämpar för varandra och klubbmärket!"

Precis så är det, tyvärr... Och vi har inte den sortens spelare.
Kommentera

Timrå Icon: Tyvärr så tror jag inte att det räcker. Mentalt så betyder nog Sonnenberg mycket, men hur är formen hos honom då ?

Sonnenberg + två bra spelare till så...

Kommentera

Taurus: och att de lokala sportjournalisterna börjar ställa lite obekväma frågor istället för att köra PRAVDA-linjen.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja en del i laget orkar bara halva perioder
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja, Thord skulle ha bytts ut för sisådär en 3 säsonger sedan när skadehelvetet var (ännu) värre. Men jobbar man i Timrås organisation så sitter man säkert. Välbetalda yrken och bekväma eftersom det alltid finns andra att skylla på.
Kommentera

Nisse:

Enda som hjälper är om sponsorerna börjar sätta åt stenhårt och ställa krav på ledningen. Kräva kompetens i den samma
Kommentera

Hälge: Lander och Sonnenberg i laget är skillnaden mellan kval och slutspel just nu
Kommentera

RocknRolf2: en ack så viktig detalj är fystränare. Det här laget ser ju ut att gå på knäna så fort de har sprattlat till i en match. Problemet är bara att en fights sprattel oftast renderar i 10 matcher utan sprattel. Ingen ska få köra egen försäsong, alla ska tränas under kontrollerade former.
Kommentera

#####

Jag har mentalt accepterat Kvalserien nu. Idag avgjordes det!
10 härliga år fick vi TIK-supportrar i Elitserien i alla fall!

Jag lägger ingen vikt vid Aleksis blunder eller att 2-1 var offside. För hela lagets prestation är SÅ J-VLA USEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20-5 i skott i andra perioden säger det mesta... 20-5 i en period!

Vi har knappt några spelare med attityd och vinnarskalle, där har ni grundproblemet.

#####
Kommentera

Måste säga Grattis till alla Linkan lovers, nu är vi där!! Stället som vi "övriga" fruktade skulle ske med denna ledning.
Kommentera

Taurus: Nej för helvete!
Kommentera

Nisse:

Lättsam att hantera
Kommentera

nixXz: En 3-e målis från finland är vår bäste spelare,mot ett kasst aik....Skulle det inte bli bättre stämning och inställning när Corso försavann?
Ser inte ut som nån vill representera denna fiaskoförening, Man saknar helt klart ALLT......
Hur många kan man sparka? (Pärra-clabbe-Hirschowitz-Pikken gånger2-Gabbe-Larsson Och alla backar......Linkan-T-J!
Den här gången går det aldrig att rädda det här sjunkande skeppet....

ETT JÄVLA SVEEEEK!
Kommentera

RocknRolf2:
Frågan borde i stället vara,
- varför är tj och Thord oantastliga??????
Kommentera

RocknRolf2:

In med Nubben igen
Kommentera

Inte nån tränare i världen hade fått ordning på detta hopplock av allvenska spelare. Så att kräva Perras avgång tror jag inte är någon lösning.

Som många andra är jag missnöjd hur många av våra "stjärnor" presterar. Men när vi inte har någon som helt konkurrens om platserna, och genidraget att spara in på spelare inte fungerat. Det sistnämnda måste komma som en total överraskning med tanke på vår tidigare skadebakgrund. Så blir det lätt skit av allting, alla får ju spela oavsett hur man presterar. (o lönen kommer ju i vilket fall)

En del av våra spelare ser ut att ha bosatt sig vid julbordet, så osnabba o fumliga spelare får man leta efter. Hade man haft hälften av AIK:s jälva
anamma hade man haft chans på 3 poäng idag.

Har föreningen någon plan b när allt verkar gå emot? Känns lite tveksamt, samtidigt förstår jag att det går inte att trolla om man inte har pengar.

Risken för kvalserien är överhängande, tyvärr. Hoppas att man kan ta sig samman o presentera några nya spelare, svårt att se att befintlig trupp ska reda ut detta. Problemet är att det känns som vi skulle behöva 3-4 nya spelare, men kanske har råd med max 2.
Kommentera

RocknRolf2: Därför att det var TJ som ville ha honom, därför får han sitta kvar
Kommentera

RocknRolf2: Tar jag något exempel så hoppar jag gärna på de dyra sk stjärnorna.

Jag förstår nog vad du menar ändå.

Kommentera

Tyckte iaf Alexis skötte sig bra i kassen, ja förutom när han tappade pucken då... trist att han inte fick hålla nollan.
Kommentera

nixXz: Timrå kan nog se de de närmaste 3 matcherna, borta mot Skellefteå, Djurgården och Färjestad som träningsmatcher inför kvalserien. Att ta några poäng i dessa kan vi nog glömma. Underverk finns inte, bara hårt arbete, och det finns det ingen vilja till heller.
Jag som är optimist har börjat misströsta nu. Att förlora mot nykomlingarna AIK gång på gång är skitdåligt.
Kommentera

« · 1327022 · »