Patrick Polly: Där håller jag med. Återigen satsar man på 2 andremålvakter och hoppas att en av dom ska göra succé.... det håller inte i längden att snålchansa på lagets viktigaste post... (minns Kapanen som på egen hand kunde vinna matcher precis som Fasth gör i dagens AIK)
hubbenorlen: Fasth är halva AIK, inget snack om det. Hade deras andrekeeper stått idag hade vi nog fått in minst 2-3 puckar till. Och då är frågan om AIK gjort 5 baljor...
Patrick Polly: "Jag har skrivit det 10 ggr förut och lär skriva det igen. Jag kan inte fatta att man snålar in på en riktigt bra målvakt!!"
Det smartaste som skrivits här ikväll! Så enkelt är det...Har man en bra målvakt så är det lugnt. Men det kommer aldrig nötterna i Timrås ledning förstå.
Berglund: I PP måste man ju bara supertoppa fullständigt (i den mån det är möjligt).
Pikkarainen - Vampola - Pärssinen och Röymark - Hagos - Murley i den andra. Ärligt talat skiter jag i hur den andra PP-formationen ser ut, huvudsaken är att man får till EN lina som verkligen kan producera i en sån här match. 7 st PP ikväll och inte ett mål. Ska man ranka PP som ok/bra så bör vi nog ha gjort 2 mål på dom chanserna iaf.
Patrick Polly: Jag förstår dig, men finns inte pengarna är det svårt och Pikken har en hyffsad bössa och Murley är en småjävlig liten parvel som man inte ska förakta.
Vi avvaktar får vi se, har du rätt ger jag mig, men det måste få ta lite tid i riktig miljö om man säger.
BlackBay: Jocke gjorde ingen höjdarmatch idag, nej. Men jag blir mer vansinnig på hur vi spelar i egen zon. Hur vi uppför oss i BP. Det kan i te vara så jädra lätt för en målvakt att täcka ytor då vi låter puckförare ha 2-3 livsfarliga alternativ. Eller så skiter man i puckförare och låter han göra som han vill. Vi är så satans menlös i BP och i egen zon så att jag kräks.
Bragd-Birger: Idag? Ingen. Möjligen Murley då som jag var inne på. Kanske Pärssinen, men jag ser som sagt gärna honom tillsammans med Murran och då måste man ha in en som balanserar upp där, nån som tar hand om defensiven. Hagos är då helgjuten mellan dem, då Bagarn bara känns gjuten pga sina betongfötter.
Foyn: Än kan vi inte döma ut Timrås målisar. Ge Lundström chansen igen på lördag, annars Riddarn för hela slanten. Trist att Lundström spelade precis som han brukade göra i Frölunda ikväll. Kasst.
Nehepp, om man skulle ta och gråtrunka en stund och sedan stirra i taket ett par timmar tills man hör hur barnen börjar kräkas ner sängkläderna. Ett par sömnlösa timmar senare kan man gå ut och hämta in morgontidningarna och hockeyläsningsfrossa. Man förstår verkligen varför man längtat bort en sommar för det här.
BlackBay: Så är det, man trodde att vi lärt oss läxan sen ifjol med panikvärvning av F PW, men icke.... Det är jädrigt trist faktiskt. På något sätt känns det som att Linkan inte ger övriga laget en ärlig chans men den duon vi har idag.
RocknRolf2: 5 insläppta på 24 skott. Finns inte en chans i helvetet att Lundström ska stå på Lördag. Och nu menar jag inte att han var kass, bara att det inte finns en chans i helvetet att man ska stå nästa match om man släpper 5 puckar på 24 skott.
RocknRolf2: Sitter med Boxer så kan inte beställa nått sånt jag inte. Vilket ju är jävligt konstigt, har tjatat på dom om det i 4 år nu. Inte nog med att man betalar 300 extra i månan bara för boxers c+ paket man får bara 3 kanaler också och sportkanalen e delad med Svenskfilm. SKitgrejjer
Finns det någon som vet om vi eventuellt får tillbaka några spelare tills nästa match eller ska man som vanligt sätta sig ner och vänta på att nya skador tillkommit istället?
Patrick Polly: Det är klart.... visst visst.... Linkan kan ju få rätt att nån av dessa två får ett genombrott men på förhand känns ju värvningarna av 2 billiga andremålisar som blev ratade i sina respetive lag chansen....känns ju lite väl naivt o dumsnålt
Ambroo: Haha ja man ska väl vara det. Om jag nu hade sett en enda porrfilm på c+ dom senaste åren så kanske det vart värt det. (märk väl jag sa på c+ hehe).
Bragd-Birger: Själv kommer man nog bli alkoholist innan säsongen är till ända. Jag går fram och tillbaka som Christer Pettersson på avtändning redan nu.
Ambroo: Ok, men jag fattar inte den där förstafemman. Vem ska göra målen? Friberg är kul och snabb, men att han skulle göra en Röymark ens med Vampola bredvid sig känns helt osannolikt. Och Hedström kommer inte komma upp i tvåsiffrigt. Jag förstår ärligt talat inte vilka spetskvaliteter han ska tillföra. Om man jämför Jonte nu med den Jonte som fick lämna för några år sedan, så...tycker jag att han ser ännu sämre ut på varje punkt. Vilket inte innebär att han är värdelös, men han är långt ifrån spets.
Skarin: Nu såg jag inte matchen men av de få bilder man fick se från dagens match samt det han visat på försäsongen så känns värvningen av Bagarn kraftigt obefogad.
Timrå Icon: Nu såg jag vad du skrev. Ja PP-formationerna har väl varit en gåta hela försäsongen och det har du ju helt rätt i att det är perras fel. Han verkar se något som INGEN annan ser när det gäller spelet i PP. I övrigt tycker jag att spelplanen i den här matchen borde ha räckt för seger.
Skarin: om pärra skulle gå sönder så ser det ju tom bedrövligt ut i den mest enögda glädjekalkylen som kan göras angående det här laget.
Spelar man in honom i tempot försiktigt? Det måste ju vara den enda rimliga förklaringen? Att man är så rädd att tappa honom att man vill försäkra sig om att han håller innan man börjar belasta honom med mer speltid.
Olle: Ja så liiite Perra-diss är du iallafall med på ;-). Men vi ska inte sätta oss med älgstudsaren i badkaret bara för att Fasth var ovanligt pigg i bäret ikväll. Med en mänsklig målvakt från vår egen planet i motståndarkassen så har vi nog våra målskyttar vi med! :-)
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Lider med dig, ska skiten ut är lika bra att ta all skit på en gång!