1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591312 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

« · 1400882 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger:
Lider med dig, ska skiten ut är lika bra att ta all skit på en gång!
Kommentera

Patrick Polly: Där håller jag med. Återigen satsar man på 2 andremålvakter och hoppas att en av dom ska göra succé.... det håller inte i längden att snålchansa på lagets viktigaste post... (minns Kapanen som på egen hand kunde vinna matcher precis som Fasth gör i dagens AIK)
Kommentera

hubbenorlen: Fasth är halva AIK, inget snack om det. Hade deras andrekeeper stått idag hade vi nog fått in minst 2-3 puckar till. Och då är frågan om AIK gjort 5 baljor...
Kommentera

liston: Det brukar bli en hel del borta också om det är nämre :-)
Kommentera

Timrå Icon:
8 mil till Skeå, kommer på lördag.
Kommentera

liston: Det är klart att money rules, men hellre lägga slantarna på en riktigt vass keeper än att behålla namn som Murley o Pikkarinen.
Kommentera

Patrick Polly: "Jag har skrivit det 10 ggr förut och lär skriva det igen. Jag kan inte fatta att man snålar in på en riktigt bra målvakt!!"

Det smartaste som skrivits här ikväll! Så enkelt är det...Har man en bra målvakt så är det lugnt. Men det kommer aldrig nötterna i Timrås ledning förstå.
Kommentera

Berglund: I PP måste man ju bara supertoppa fullständigt (i den mån det är möjligt).

Pikkarainen - Vampola - Pärssinen och Röymark - Hagos - Murley i den andra. Ärligt talat skiter jag i hur den andra PP-formationen ser ut, huvudsaken är att man får till EN lina som verkligen kan producera i en sån här match. 7 st PP ikväll och inte ett mål. Ska man ranka PP som ok/bra så bör vi nog ha gjort 2 mål på dom chanserna iaf.
Kommentera

Bragd-Birger: Håller helt med dig i ditt Hedström-resonemang. T o m Bagarn hade nog sett hyfsad ut offensivt med Vampola ikväll.

Beställde du matchen på Csports? Ett otyg. Tröttnade på den skiten ifjol och skaffade Max-paketet inför den här säsongen.
Kommentera

Patrick Polly:
Jag förstår dig, men finns inte pengarna är det svårt och Pikken har en hyffsad bössa och Murley är en småjävlig liten parvel som man inte ska förakta.

Vi avvaktar får vi se, har du rätt ger jag mig, men det måste få ta lite tid i riktig miljö om man säger.
Kommentera

Olle: Exactomundo! Och vems fel är det....?
Kommentera

BlackBay: Jocke gjorde ingen höjdarmatch idag, nej. Men jag blir mer vansinnig på hur vi spelar i egen zon. Hur vi uppför oss i BP. Det kan i te vara så jädra lätt för en målvakt att täcka ytor då vi låter puckförare ha 2-3 livsfarliga alternativ. Eller så skiter man i puckförare och låter han göra som han vill.
Vi är så satans menlös i BP och i egen zon så att jag kräks.

Så, nu har jag fått säga det jag ville ha sagt.
Kommentera

Bragd-Birger: Idag? Ingen. Möjligen Murley då som jag var inne på. Kanske Pärssinen, men jag ser som sagt gärna honom tillsammans med Murran och då måste man ha in en som balanserar upp där, nån som tar hand om defensiven. Hagos är då helgjuten mellan dem, då Bagarn bara känns gjuten pga sina betongfötter.

Det här vill jag se:

Jonte-Vampen-Friberg
Murran-Hagos-Pärra
Röya-Gnagarn-Önerud
Hallin-Bagarn/Boyce-Alex

Gärna lite spetsat päpä också va!

Pikka? Det är en annan historia...
Kommentera

Foyn: Än kan vi inte döma ut Timrås målisar. Ge Lundström chansen igen på lördag, annars Riddarn för hela slanten. Trist att Lundström spelade precis som han brukade göra i Frölunda ikväll. Kasst.
Kommentera

liston: beror litee på hur man ser de . menar du rena tavlor ?
Kommentera

Nehepp, om man skulle ta och gråtrunka en stund och sedan stirra i taket ett par timmar tills man hör hur barnen börjar kräkas ner sängkläderna. Ett par sömnlösa timmar senare kan man gå ut och hämta in morgontidningarna och hockeyläsningsfrossa.
Man förstår verkligen varför man längtat bort en sommar för det här.
Kommentera

BlackBay: Så är det, man trodde att vi lärt oss läxan sen ifjol med panikvärvning av F PW, men icke.... Det är jädrigt trist faktiskt. På något sätt känns det som att Linkan inte ger övriga laget en ärlig chans men den duon vi har idag.
Kommentera

RocknRolf2: 5 insläppta på 24 skott. Finns inte en chans i helvetet att Lundström ska stå på Lördag. Och nu menar jag inte att han var kass, bara att det inte finns en chans i helvetet att man ska stå nästa match om man släpper 5 puckar på 24 skott.
Kommentera

RocknRolf2: Sitter med Boxer så kan inte beställa nått sånt jag inte. Vilket ju är jävligt konstigt, har tjatat på dom om det i 4 år nu. Inte nog med att man betalar 300 extra i månan bara för boxers c+ paket man får bara 3 kanaler också och sportkanalen e delad med Svenskfilm. SKitgrejjer
Kommentera

Finns det någon som vet om vi eventuellt får tillbaka några spelare tills nästa match eller ska man som vanligt sätta sig ner och vänta på att nya skador tillkommit istället?
Kommentera

Foyn: Nej det verkar inte bättre.

Ett av mänsklighetens utmärkande drag är att man lär av sina misstag. Linkan verkar dock ha missat den egenskapen i sin genbank...
Kommentera

Berglund: Så länge du får erotik så ska du vara nöjd.
Kommentera

Patrick Polly: Det är klart.... visst visst.... Linkan kan ju få rätt att nån av dessa två får ett genombrott men på förhand känns ju värvningarna av 2 billiga andremålisar som blev ratade i sina respetive lag chansen....känns ju lite väl naivt o dumsnålt
Kommentera

Olle: Ja det är kasst men då är det upp till bevis på lördag. Jag tycker vi ska ge honom en till chans efter en match.
Kommentera

Olle: Möjligen Dalle. Kanske Hagos. Ingen fler troligen
Kommentera

Berglund:
Dreambox
Kommentera

Ambroo: Haha ja man ska väl vara det. Om jag nu hade sett en enda porrfilm på c+ dom senaste åren så kanske det vart värt det. (märk väl jag sa på c+ hehe).
Kommentera

Bragd-Birger: Själv kommer man nog bli alkoholist innan säsongen är till ända.
Jag går fram och tillbaka som Christer Pettersson på avtändning redan nu.
Kommentera

liston: Är någonting jag kollar aktivt på, kommer nog bli verklighet snart. Iaf när äckel c+ abbonemanget går ut på boxer.
Kommentera

Ambroo: Ok, men jag fattar inte den där förstafemman. Vem ska göra målen? Friberg är kul och snabb, men att han skulle göra en Röymark ens med Vampola bredvid sig känns helt osannolikt. Och Hedström kommer inte komma upp i tvåsiffrigt. Jag förstår ärligt talat inte vilka spetskvaliteter han ska tillföra. Om man jämför Jonte nu med den Jonte som fick lämna för några år sedan, så...tycker jag att han ser ännu sämre ut på varje punkt. Vilket inte innebär att han är värdelös, men han är långt ifrån spets.
Kommentera

Olle: Bagarn kan väl spela back tills Linkan hittat någon ny förresten?
Kommentera

Berglund: Jaha ja det var kasst. Men skicka ett mail till Csports, de ska betala ut ersättning när de schabbar med sändningen.
Kommentera

Johnny Bravo: Har du någon fler plats i den båten? Tror att jag kommer att behöva några turer på M/S Alkohol innan det här är över...
Kommentera

Berglund:
Fortsätt med det, har alla matcher i boxen med jävligt bra bild dessutam, fast inte idag av nån konstig anledning.
Kommentera

Timrå Icon: Han kan väl ringa till Kalle K o höra om han vill spela gratis under tiden?
Kommentera

Bragd-Birger: Jonte i en scoring line är ett big no-no och ingenting från matchen ikväll antyder något annat.
Kommentera

Timrå Icon: Problemet är inte att vaska fram spelare som kan spela back, problemet är att hitta någon som kan göra det på en godkänd nivå.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, vem ska göra målen? Defensiv finns, en skicklig offensiv center finns, fysiska forward finns, ja en hel del brunkare helt enkelt.

Kommer Pikkarainen stänka in ett gäng baljor eller är det kört redan där? Orkar och håller Pärra?
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med. Pikkarainen och Pärssinen brevid Vampola tack!
Kommentera

Skarin: Nu såg jag inte matchen men av de få bilder man fick se från dagens match samt det han visat på försäsongen så känns värvningen av Bagarn kraftigt obefogad. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Nu såg jag vad du skrev. Ja PP-formationerna har väl varit en gåta hela försäsongen och det har du ju helt rätt i att det är perras fel. Han verkar se något som INGEN annan ser när det gäller spelet i PP. I övrigt tycker jag att spelplanen i den här matchen borde ha räckt för seger.
Kommentera

Skarin: Pärra är slut ser så jävla rädd ut vid fysiskt spel bättre han läger ner så någon annan kan värvas. OBS inte av blind LINKAN
Kommentera

Frella: Linkan hälsar att han var bra 2007.
Kommentera

Frella: Som fjärdecenter? Nja det vet jag väl inte. Han kanske blir viktig i en kvalserie, alternativt andra viktiga uppgifter.

Nej nu blir det god natt. Här kan man inte vara.
Kommentera

Skarin: om pärra skulle gå sönder så ser det ju tom bedrövligt ut i den mest enögda glädjekalkylen som kan göras angående det här laget.

Spelar man in honom i tempot försiktigt? Det måste ju vara den enda rimliga förklaringen? Att man är så rädd att tappa honom att man vill försäkra sig om att han håller innan man börjar belasta honom med mer speltid.
Kommentera

Skarin: I en kvalserie kan det ju tänkas att han hänger med iaf :)
Kommentera

Olle: Ja så liiite Perra-diss är du iallafall med på ;-).
Men vi ska inte sätta oss med älgstudsaren i badkaret bara för att Fasth var ovanligt pigg i bäret ikväll.
Med en mänsklig målvakt från vår egen planet i motståndarkassen så har vi nog våra målskyttar vi med! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Ja vi spela med tom kasse ikväll nästan !
Kommentera

Olle: Ja men isåfall har han kanske fått känningar i ryggen nyligen med tanke på att Perra matchade Pärra rätt hårt i bp på försäsongen
Kommentera

Timrå Icon: Pärra ska spela PP istället för BP
Kommentera

« · 1400882 · »