SMÅLAND: Får detta menlösa spel fortsätta kan vi glömma topp 3 och det är ett rejält misslyckande med denna trupp. Folk kan tjata om Corsi hit och dit. Det kommer fortfarande inte lura medgångare och annnat löst folk med detta spel när det vankas hockey i NHK. Noll underhållnigsvärde i vårat spel. Sitter hemma hos en AIK polare och vi sitter mest och gäspar över matchen.
Sputnik: Inget är bättre sen sist enligt mig. Dålig vilja, dålig fart, dåliga uppspel ur.egen zon, dåliga inspel i anfallszonen. Hur svårt kan det vara att ha en avlastande spelaren i mitten när.man ska ur egen zon? Istället så ska det chanspassas...
Synct: Vi möter ett menlöst AIK med noll självförtroende. Ändå skall vi fortsätta anpassa oss efter motståndarna och vi kan inte diktera tempo och spelövertag. Identitetlös IK....
TIK-Lund: Såg ju bra ut första 10-15 min. Timrå ett nummer större. Men sista fem och första 10 i 2a så är det den utmärkat wursten som räddar oss gång på gång.
JonteD: Märks det att han inte går in i närkamper och vinner mindre puckar på grund av det är det ganska illa för att vara en så ung karriär. Går han in 70% i närkamper för att han är rädd att skada sig igen, ja det kanske funkar i allsvenskan, inte om han vill ha en plats i San Jose.
Eugen Sandberg: Ja, det mesta sitter nog i tempot. Backarna drar en gubbe och sätter pucken på en stillastående forward som saknar passningsalternativ. Alltsomoftast måste man dumpa pucken eller försöka ta sig runt första back och fastna längs sargen. Se på Carlssons fina åkning som lade grund till första målet. Det, eller passningar till forwards med fart är enda modellen.
Eugen Sandberg: Han agerar ju smart enl min mening han jobbar på ett annat sätt håller sig borta från de fysiska o använder protesen i stället med sina genialiska passningar!! 👏👏👏
Woody: allt sitter väl i tempot? Det känns som att vi oftast står och väntar och ser efter vad motståndarna ska göra och vi svara på istället för att bara köra efter egen spelidé.
Timrå måste ju sätta tempot. Det är ju hela Timråhockeyns grund!
TIK-Lund: Tja, målet var elegant, men annars är det nog AIK:s period. Det gnistrar inte direkt om spelet och inga riktiga linjer går att skönja. Hoppas på högre tempo och lite mer vilja i andra.
TIK-Lund: såhär långt gillar jag nya formationerna. Känns betydligt mer besvärligt att möta Timrå nu när motståndarna har fler än en kedja att hantera 👍
Synct: Ska bli intressant att se hur istiden fördelas mellan kedjorna. Gillar i övrigt hur man satt ihop linorna, även om jag naturligtvis har synpunkter
SMÅLAND: Ikväll så tror jag att vi får se ett Timrå som i fornstora dar snabbt spel o fin skridskoåkning o snygga mål (förhoppningsvis)! Nä grabbarna har antagligen taggat till in i helvete för att bryta fjollträskförbannelsen!! Va tror ni kära timråiter!!! De blir röd o vit hockeydynamit!!👏👏👍😎
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.