eloff: helt osannolikt är det ju inte men det är många faktorer som ska falla in men ärligt talat så tror jag absolut inte på en Aki Berg i TIK nästa säsong..
Det skulle vara en drömvärvning...Timrå behöver minst en klassback. Är det nån som vet om Timrå kommer att ha 9 backar iår, med tanke på att Moe flyttas upp ?
epa: Berg var förmodligen seriens bästa defensiva back trots att klassen på forwards sällan varit bättre. Även offensivt visade han prov på intelligent spel och bra skott. Att han sedan, likt alla utom Zäta vek ner sig i slutspelet kan vi räkna bort.
Jani Hurme känns mycket intressant när det gäller målvaktsfrågan. Jag tar gärna honom. Om dessa namn (Berg och Hurme) skriver på så har vi säkrat defensiven riktigt bra. Och om allt går som på räls så har vi även underskrifter av de offensiva backarna Petri Kokko och Adam Andersson. Och helt plötsligt så var back- och målvaktssidan klar. Det går fort när man "drömmer" sig bort ;)
Berg och Hurme får gärna skriva på för oss. Men jag är tveksam. Tror att ST drar på lite för stora växlar på det här. Men den som lever får se. Jag håller tummarna i alla fall.
Tveksam till att vi får bägge spelarna, Berg möjligtvis eftersom han varit här tidigare. Bägge vill till europa men det finns ju ett och annat lag här som måste/vill förstärka på målvaktssidan, tex Frölunda. MEN, Kiprusoff fick hit Berg, Berg kan få hit Hurme. Hoppas vi får stolpe in kommande säsong eftersom vi fick stolpe ut förra säsongen alldelas innan transferfönstret stängde.
RocknRolf2: Jani Hurme och A-P Berg har spelat tillsammans i TPS Åbo. Så det är absolut ingen omöjlighet att han dyker upp i rödvitt i vinter igen även om det känns som ett långskott för tillfället.
Men det kan gå fort i den här branschen. Vore ju inte fel med Berg, Kokko och Adam Andersson i Timrå nästa säsong.
RocknRolf2: Vore S. Wallenheimo ledig o intresserad av sverige igen så tror jag mer på honom hade 94 i räddningsproent hos JYP (9 i tabellen).. Fick en del kritik i F-stad..men det innebär ju inte att han inte skulle kunna lyckas iTIK!
Hurme har också fått en del kritik i Nhl/ahl för att inte vara som bäst när det gäller.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.