1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590291 inlägg · 6216 ämnen

Aki Petteri Berg

« · 693316 Till forumet

Aki Petteri Berg
något för tik? enligt spectors hockey lägger han ner i nordamerika, less på resorna.
Kommentera

Sv: Aki Petteri Berg
eloff: helt osannolikt är det ju inte men det är många faktorer som ska falla in men ärligt talat så tror jag absolut inte på en Aki Berg i TIK nästa säsong..
Kommentera

Det skulle vara en drömvärvning...Timrå behöver minst en klassback.
Är det nån som vet om Timrå kommer att ha 9 backar iår, med tanke på att Moe flyttas upp ?
Kommentera

Baker: Vad är det som säjer att Timrå skall ha 9 backar kommande säsong? Moe blir 8:e back.
Kommentera

Skarin: Ingenting, utan det var bara en "undran" som jag personligen hade...
Kommentera

Baker: Finska tidningar bekräftar att A P Berg tröttnat på Nordamerika..
har för mig att han trivdes här i Timrå ..
Kommentera

htikare: Men är Berg verkligen nå´t för Timrå då? Övertygade inte direkt när han var här tycker jag.
Kommentera

epa: Berg var väl en av de säkraste backar som spelat i en Timråtröja genom tiderna.
Kommentera

epa: Övertygade inte? Aki Berg är troligen den bästa back som spelat med Timrå sedan Lill-Stimmas dagar!
Kommentera

Kevin O Shea: Var inte tillräckligt snabb där, som vanligt en klockren analys av vår vän på andra sidan atlanten...
Kommentera

Precis. Berg var kanon. Men tyvärr var han ju bara här för att Kiprusoff var här, nu drar han troligast tillbaka till Finland.

Finska ligan känns faktiskt profillösare än på länge, men visst finns det bra spelare att hämta där.

Bara man inte avvaktar för länge i hopp om Hedström/Nordgren, och ev upprepar om fjolårets misstag.

målvaktssidan är ändå viktigast. ingen nobody där igen tack
Kommentera

epa: Berg var förmodligen seriens bästa defensiva back trots att klassen på forwards sällan varit bättre. Även offensivt visade han prov på intelligent spel och bra skott. Att han sedan, likt alla utom Zäta vek ner sig i slutspelet kan vi räkna bort.
Kommentera

Frella: Ernies favoritskribent i Medelpads dagspress har snackat med Bergs agent i ämnet.
Kommentera

Jani Hurme känns mycket intressant när det gäller målvaktsfrågan. Jag tar gärna honom. Om dessa namn (Berg och Hurme) skriver på så har vi säkrat defensiven riktigt bra. Och om allt går som på räls så har vi även underskrifter av de offensiva backarna Petri Kokko och Adam Andersson. Och helt plötsligt så var back- och målvaktssidan klar. Det går fort när man "drömmer" sig bort ;)
Kommentera

Berg och Hurme får gärna skriva på för oss. Men jag är tveksam. Tror att ST drar på lite för stora växlar på det här. Men den som lever får se. Jag håller tummarna i alla fall.
Kommentera

Tveksam till att vi får bägge spelarna, Berg möjligtvis eftersom han varit här tidigare. Bägge vill till europa men det finns ju ett och annat lag här som måste/vill förstärka på målvaktssidan, tex Frölunda. MEN, Kiprusoff fick hit Berg, Berg kan få hit Hurme. Hoppas vi får stolpe in kommande säsong eftersom vi fick stolpe ut förra säsongen alldelas innan transferfönstret stängde.
Kommentera

epa: Han "städade upp" bakåt när Aalto dabbade sig så att till och med Aalto såg ut att vara bra!
Kommentera

också tveksam, men det är bra att man siktar högt!
Kommentera

RocknRolf2: Jani Hurme och A-P Berg har spelat tillsammans i TPS Åbo. Så det är absolut ingen omöjlighet att han dyker upp i rödvitt i vinter igen även om det känns som ett långskott för tillfället.

Men det kan gå fort i den här branschen. Vore ju inte fel med Berg, Kokko och Adam Andersson i Timrå nästa säsong.
Kommentera

Frågan är om Hurme är rätt målis att satsa på. Länge sedan han spelade på högre nivå än AHL, där han dessutom misslyckats i år.
Kommentera

RocknRolf2: Vore S. Wallenheimo ledig o intresserad av sverige igen så tror jag mer på honom hade 94 i räddningsproent hos JYP (9 i tabellen)..
Fick en del kritik i F-stad..men det innebär ju inte att han inte skulle kunna lyckas iTIK!

Hurme har också fått en del kritik i Nhl/ahl för att inte vara som bäst när
det gäller.

Hursomhelst finns det många bra finska målvakter.
Kommentera

« · 693316