1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

« · 1632670 Till forumet

Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Skulle vart kul med en utflykt till Gränby idag, men ett födelsedagskalas kom i mellan.
Tror bergsäkert på vinst och 6 raka pinnar i denna jämna serie är inte att förakta. Skål på förhand!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
sargad: Bra med Timrå-supportrar på plats ikväll. En klack i hallen kan man säga.
Kommentera

Johan J: Jens Westin, markering lika med noll.

Och där kommer tvåan, illa! 
Kommentera

Johan J:
Timrå spelar ett helt underbart spel i nästan en hel period och trycker tillbaka Almtuna utan utdelning. Almtuna å sin sida har en chans men gör två mål. Ligg på!
Kommentera

Haha hockey parodi!!! Seriöst jävla lallande just nu!

Hyfsad skillnad på Molinder o jonhols frilägen...

PINSAMT!
Kommentera

Woody: Kedjan med Weden, Hult och Nilsson snurrar på bra med får inte till avsluten. Hoppas att man rycker upp sig i andra. Känns som man hade kunnat undvika båda bakåtmålen. Friläget som leder till första målet inget att säga om. Det andra däremot tycker jag att man ger bort.
Kommentera

söder över: Ovanligt att han missar frilägen? Han kan lika gärna dumpa pucken och byta istället.
Kommentera

Verkligen inte rättvist. Men som vanligt är det dålig utdelning för Timrå
Kommentera

söder över: ja..återigen molinder suger stenHÅRT
Kommentera

stoff: Fy fan vilken frustrerande match att kolla på..... jävligt bra spel men bara baklängesmål så långt ögat kan nå.
Kommentera

Diddeli:
Hockey är fan ingen rättvis sport. Hur många chanser har Almtuna haft. Cirka 4? Timrå har haft 30.
Kommentera

Woody:

Sälj nån som inte presterar ( finns några alternativ ) och köp nån från exempevis finska ligan som brukar göra mål

Kommentera

Woody: Problemet med Timrå är ju att dom skjuter en jävla massa skott men från rätt dåliga lägen. Dom kommer sällan in på mål, och då blir det inte så många mål.
Kommentera

den där nya backen .....   med tanke på ekonomin

Kommentera

hubbenorlen:
Fel läge vet jag väl inte. Snarare lite snirkligt spel. Kunde vara rakare. Kapaciteten tror jag inte det är något fel på, däremot tror jag självförtroendet är lite sargat.
Kommentera

Nu gör vi 4 i sista perioden som mot Södertälje, inga problem
Kommentera

Diddeli:
Jag skulle inte protestera om Ohre fick chansen från start. Tycker han ser lugn och trygg ut.
Kommentera

Diddeli:

Ohre kanske ska stå hela matchen på Tisdag ?  Bara för att .....

Kommentera

Andersson:

Gärna för mig. För övrigt tycker jag att första kedjan, men även John Westin gör ett mycket bra jobb. Och Borgman är alldeles lysande.
Kommentera

Tragiskt. Timrås klack är kanske ännu mer tragisk, som numera består av snorungar, med mycket hat
Kommentera

Diddeli: Håller med. Några föräldrar som borde ta ett snack med sina TIK-telingar? Den jävla pissmyran som drog av en bengal kan dra åt helvete. Till och med en modoit har mer respekt än denna avart. Och stora i käften var dom också. Fuck off.
Kommentera

Molinder och Hallin? Jag saknade deras rutin i afton? Varför var dom inte med?
Kommentera

Varifrån kommer dessa "snorungar" till TIK-fans? Utan att ha varit med själv kan jag spontant känna att det är lite befriande med lite hat i våra led. Jag har ju aldrig riktigt gått igång på detta med "lallande fånar", tvärtom. Kanske att ni som var på plats kan utveckla det hela lite angående hur det egentligen låg till på läktaren i dag? Pinsamt som satan var ju själva resultatet i alla fall, det är vi alla säkert överens om.
Kommentera

Smokey: Hallin var sjuk, han spelade inte heller mot Björklöven. Molinder spelade men märks mest i defensiven. 
Kommentera

DJ Hemp: Skillnaden mellan dina huliganfasoner och dagens, är att dessa gossar inte växt upp med mockaskor. Och nu håller du käft;)
Kommentera

Smokey: Har inte varit såhär bra drag på länge. No pyro no party
Kommentera

Smokey: Bäva månde vi som behöver ta oss an rollen som fostrare av barn/ungdomar idag. Mera sockiplast åt folket!
Kommentera

Smokey:

Inga mockaskor - vafalls!? Vad har dessa ungdomar för slags skodon då - Dr Martens? Stålhätteförsedda kickerskängor...?

Ledsen, men det är svårt att få tyst på min glappande käft. Den har en tendens att vilja yttra sig i tid och otid...

Kommentera

östin: Håller med dig. Mycket surgubbe här nu;) Klacken hade faktiskt ett jävla tryck i afton. Hade vi vunnit, då hade vi nog rockat ner hela Pellesvanslösland vid den här tiden.
Kommentera

Smokey:

Dubbla budskap av "rökar´n" nu ju...!

Kommentera

östin: Kan hålla med om att det var bra drag och stor uppslutning. Jag står dock fast vid att en del ramsor känns väldigt meningslösa, så som "Honken är en horunge". Bättre att ta en ramsa som hela klacken är villig att sjunga med i.
Kommentera

Som ja sa. Idag behövde vi en killer som tog holken i första!
Men vi tömmer o glömmer o ser fram emot nästa fight
Kommentera

Diddeli: Det kan jag hålla med om
Kommentera

Diddeli: Och man kan ju undra vad "vi går på socbidrag och super varje dag" har med hockey att göra som sjungs ibland av dom unga.
Kommentera

luffaren:

och varför är man stolt över det ?

Kommentera

Skämskudde på för "klacken". Lysgranat, muck med 65 årig dam, massa långfingrar, de allra flesta i hallen var horor och avslutningsvis en orgie i supa- och socialenromantiserande ramsor. Som sagt - skämskudde på. Desto mer stolt över laget som verkligen försökte men inte förmådde.

Kommentera

Tjalle: Skitdålig "klack" tycker jag. Den bestod till störstas delen av ett gäng ynglingar som varken kunde hålla takten eller såg särskilt mycket av matchen.

Det var så pinsamt att jag valde att ställa mig bredvid efter första perioden.

Kommentera

luffaren:

Jag gillar någonting med det där. Innerst inne finns där ju någon slags förakt mot samhället. "De styrande ger fan i oss, men vi bryr oss inte. Vi roar oss bäst vi kan och det ska ni skita i!". Riktigt skön attityd. Det påminner lite om forna tiders Sundsvall Fans, fast ännu bättre. Bravo - mer sånt!
Kommentera

Tjalle: Muck med 65-årig dam? Jag anser att det är bra mycket bättre att sjunga det än att stå och hålla käft. I första perioden hängde alla på bra men sedan så höll stora delar av fansen käft. Det är väl desto större skämskudde på er som står och håller käft och sedan sitter och klagar på nätet att det var dåligt drag eller att den ena eller den andra ramsan sjöngs. Kom med något eget då istället för att stå och klaga på vad vi kör, det finns tid emellan ramsorna att starta något, men gör folk inte det då kör vi på med det vi tycker är roligt och bra. Det blir inte alltid seriösa ramsor och när man ligger under med 3-0 så har man inte jättestort hopp kvar så då kör vi på det vi känner för och vi improviserar ganska mycket.

Supa på supa på är en ramsa som vi har kört på nästan alla bortaresor sedan 3 år tillbaka, den borde ju flera ha hört förut och jag förstår inte varför det kommer klagomål om den nu. Sluta vara så jäkla seriösa och stela hela tiden och släpp lös litegranna, det kan även ni må bra av tror jag!

Kommentera

Plockepinn:

Högsta betyg på det inlägget!
Kommentera

Johan J: Så att man ser matchen har jättestor betydelse när det gäller att sjunga? Ditt argument är väldigt svagt tycker jag, sedan att klaga på att det var många "ynglingar", varför ska man göra det? Det är nästa generations Timrå supportrar, ska man bara stänga ut dom helt, jag tror inte att du var jättebra på att hålla takten och att du kunde alla ramsor när du började gå på hockey heller.
Kommentera

Plockepinn: Då har vi uppenbarligen inte samma syn på vad som är bra. Jag vet vad jag tycker och väljer därför att ta mitt avstånd genom att dra mig undan bakom skämskudden. Slog mig att klackens insats idag var lite som lagets - viljan finns men inte kunnandet och finessen.
Kommentera

Tjalle: Kunnandet? Förklara snälla!
Kommentera

Klackmässigt är RV det bästa som hänt Timrå-läktaren på länge, både gällande föryngring och innovation. Men självklart ska man ha en bra attityd och uppträda på ett okej sätt. Den "gamla klacken" har dessvärre stannat i utvecklingen.

Hur utvecklar vi, för Timrå IK:s bästa, en så bra klack som möjligt?
Kommentera

Plockepinn: Kunnande i detta fall omfattar för mig inledningsvis ha en känsla för vad som är rätt och fel och i detta kunna hantera det tvivelaktiga med en finess och twist, Vidare att förstå vad som engagerar och hjälper laget på isen och föreningen i marknadsföringen. Avslutningsvis att ha förmågan att inte försvara sina misslyckande utan lära av sina misstag. Jag må vara otydlig, men nu önskar jag god natt och god fortsättning!

Kommentera

När vi var till hovet var det ju en så jäkla bra klack. Till och med spelarna berömde oss. Låt det vara så jämt istället för en massa trams.
Kommentera

Tjalle: Ja men då är ju frågan vad som är rätt och fel, det du tycker är fel kanske jag tycker är helt rätt. Det är verkligen inget en enskild person kan säga någonting om.

Om du kollar på hur supporterkulturen ser ut i Sverige så kommer du att märka att du inte kan säga vad som är rätt och fel. Det "gulligullande" som en genomsnittlig Timrå supporter vill få fram är tvärt emot det som man ser ute i den svenska supporterkulturen idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

luffaren: Det som gjorde att spelarna berömde klacken var pga att Hallin sa att dom skulle göra det, det var inget som alla bestämde själva.
Kommentera

Plockepinn: Är man stel och tråkig om man inte vill sjunga att någon är en horunge?
Kommentera

Diddeli: Jag håller med om att den ramsan var fel, men det tar inte bort det faktum att folk stod tysta när så kallade vanliga ramsor sjöngs och det är det jag stör mig på. Om man inte bidrar med något på läktaren så har man enligt mig ingen rätt att sitta och klaga på internet.
Kommentera

Plockepinn:Så du menar att då var berömmet inget värt för att det var Pelle som skickat dom? Sen var det en härlig stämmning där också Vi sjöng för Timrå!
Kommentera

« · 1632670