1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590571 inlägg · 6217 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2017-11-08

« · 1849642 · » Till forumet

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2017-11-08
Andersson: när det gäller Berglund så fattar jag inte varför han inte bara siktar på ett drömmål uppe i högra kryssribban, ingen förväntar sig att han ska träffa mål från valfri distans ändå så om han drar puckjäveln upp i huvve på orgelspelaren så är det ingen som kommer rycka på axlarna ändå.
Kommentera

Heisenberg: Berglund verkar tro att det inte finns någon målvakt så för säkerhets skull skjuter han mitt i målet
Kommentera

Vi måste ha spelare som visar lite jävlar anamma..Några som bryter mönster.. Ring tillbaka Hållander & Olofsson tack!
Kommentera

The great one: tycker du gnäller rätt bra själv som kastar in handduken redan efter en period och 0-2 underläge ;)
Kommentera

Olle: Fattar verkligen inte. Vill Verkligen höra motivationen till att framförallt Berglund spelar PP kontinuerligt. Börjar lukta Joel Cedergren om den bestämdheten trots uteblivna resultat.
Kommentera

Inte våran kväll...
Kommentera

Molinder och Berglund i PP, åååååå herregud.
Kommentera

Finns inget svårare i hockey än att leda med 3-0...
Kommentera

Berglund direkt in i PP...
Kommentera

Där kommer chansen!
Sätt denna nu och det är match igen!
Kommentera

kulltorp: det håller jag med om :)
Kommentera

Heisenberg: Såna här matcher måste spelare som SHL-Wedin, Boyce, Zetterberg mfl kliva fram. Men det kommer inget. Bara en gegga av alltihopa.
Jag förväntar mig mer. Man har vilat laget i flera dagar och man borde kunna gå ut och ge 100%. Men icke!
Kommentera

Olle:

Säger inte allt men säger en del. Tycker bara det är tröttsamt att höra gnället på Enock varje match.Domaren verkar bra ikväll i alla fall, inget gnäll där ännu, alltid något...
Kommentera

Sandström i almtuna får en rejäl kyss
av hampus L
från läktaren. ..jävla lappar..
asg*
Kommentera

Hehe IQ-reserven på plats på läktaren i Uppsala. ”Jävla lappjävlar. Ska ni ut och skjuta renar också?”
Kommentera

The great one: Han är tillräckligt bra för att nöta bänk, tydligen. Vi nöjer oss så.
Kommentera

kulltorp: Ja, men å andra sidan är en del spelare borta. Jag tycker vi förtjänade minst ett mål första perioden ändå. Nu i andra har vi dock gått ned oss det håller jag med om :) En jävligt beige tillställning överlag..
Kommentera

The great one: +/- säger väl inte allt, det beror ju en hel del på vilka spelare man lirar med också. Nu verkar han också vara bänkad, tack och lov.
Kommentera

Heisenberg: Men det här är en match där vi inte är bra, så vi ger oss inte chansen att vinna. Spelarna brinner inte för uppgiften och då blir det halvdant.
Man passar ut på kanten istället för att skjuta och gå på retur.
Man orkar inte göra det som krävs för att komma in på mål.
70% av matcherna ifjol såg ut så här. Då blir det som det blir ....
Kommentera

kulltorp: så skrällar existerar inte? Lag som spelat betydligt bättre än sin motståndare har alltid vunnit? Du säger att hockey är logiskt, ologiskt...
Kommentera

Almtuna IS - Timrå IK 3-1
Kommentera

Heisenberg: Bullshit. Det går alltid att vinna. Spelar man tillräckligt bra så vinner man
Kommentera

Olle:

Enock har flertalet spelare bakom sig i plusminus. Tycker det är fel att lägga allt fokus på en enskild spelare. Vi är väl för fn ett lag. Åker vi verkligen åttor runt Almtuna ikväll? Knappast.
Kommentera

NU VÄNDER VI 👍👍👍
Kommentera

Heisenberg: De skrattar t o m åt honom...

Jaha ja, det var den matchen det. Eller kanske inte!
Kommentera

Anser alla att vi bryter för timeout , kaffe och konjak ?
Kommentera

Ridå, vi sed på fredag!
Kommentera

RIDÅ NER!!!!!
Kommentera

Jag som tyckte Enock inledde med bra fart och såg ut att fått självförtroende från sin visit i Karlstad. Sedan sket det sig som vanligt :(
Kommentera

JobbaPuck: Jag vill inte vara elak men hade inte gråtit om vi bänkar Enock och lånar in Boqvist från Brynäs istället. Enock är en säkerhetsrisk bakåt match efter match och har bjudit på en del mål som sagt. Boqvist skulle ersätta rakt av då han också är högerskytt.
Kommentera

The great one: Ja jo, vilken match har vi inte spelat fast oss själva i egen zon!?
Kommentera

The great one: vadå ”på vilket sätt då”? Vi åker ju åttor runt Almtuna och har konstant högre fart än motståndarna, hetare målchanser, bättre vilja.

Enock försöker slå ett pass på studsande halvvolley som siste man och går bort sig fullständigt så att motståndarna blir ren, det hör hemma på pojklagsnivå.
Kommentera

The great one: Har du inga ögon i ansiktet eller har du missuppfattat det hela? Det går alltså inte ut på att man så klart som möjligt ska ligga bakom motståndarnas mål.
Kommentera

jå1:

En fladderpuck som letar sig in för att vi inte lyckas få ut pucken ur egen zon. I övrigt så är vi mycket ute i sarghörnen, gillas inte.
Kommentera

Nu har inte jag tagit fram kulramen men nog är känslan att #76 direkt ligger bakom hälften av målen vi släppt in under sösongen? Magiskt i sig.
Kommentera

Olle: Ja gärna, men som jag skrev så går det inte alltid oavsett hur bra man spelar. Ibland vill det sig bara inte och ikväll känns det som en sådan kväll tyvärr.. Men föredrar givetvis ditt scenario, jag bara spekulerade i hur jag hoppas utfallet blir om vi förlorar ikv :)
Kommentera

Heisenberg: eller så visar vi att vi är ett topplag genom att skaka av oss den här frustrerande perioden och kör över Almtuna i två perioder? Vi dominerar spelet totalt och har haft en puck i ribban. Är det någon match vi kan vända så är det denna.
Kommentera

Modano:
Men Boyce är iaf mkt bättre än Ludde. Det har jag läst härinne.
Kommentera

Olle: Oavsett så kommer vi se Berglund i PP ikväll.. :/
Kommentera

Olle:

Jvligt grym period... På vilket sätt då? Nä, det här har man varit med om förr. Almtuna borta går icke, så är det bara. Var ett väldigt gnäll på Enock jämt o ständigt.
Kommentera

Modano:

Ja Larkin eller Todd skull vi haft ikväll...
Mosat Fröberg i kassen!
Kommentera

Ja ibland kommer sådana här skitmatcher där ingenting går vägen...Om vi förlorar ikväll så kan vi fortfarande visa att vi är ett topplag genom att glömma denna och vinna nästa match, vill inte se någon jävla svacka om vi förlorar ikväll..
Kommentera

palleparling: hehe Berglund och Westin, dom två ska överhuvudtaget inte avlossa skott mot mål. Bättre att dom dumpar pucken eller passar, vad som helst är bättre än att dom tar avslut på mål.
Kommentera

Propagandus: Väntat att taxen sket på sig Ludde har han i koppel en bekväm kvälls promenad för Ludde
Kommentera

The great one: En fladderpuck som letar sig förbi 37 ben och in. Enock sjabblar på andra. Vi skapar o skapar utan att få hål. Sjukt att vi ligger under.
Kommentera

Pinsam första runda..
Nu kommer raset..
Torsk ikväll och på fredag...
Kommentera

The great one: tycker vi gör en grym bortaperiod men Almtuna får ett skitmål och sen bjuder ”mr orutin” Enock på 2-0. Tycker han visar tydligt varför han inte räcker till på den här nivån. Kul med Kaiser, nära att hänga en kasse där. Sen Zetterberg, värvade vi honom som statist?
Kommentera

Hur kan Emil Berglund skjuta så fruktansvärt dåligt? Han är ju som en robot vid kontringar?! Varenda gång skjuter han mitt i magen! Skjut lågt, om du inte kan trycka upp den högt, åtminstone!!
2-0 nu. DÅLIGT
Kommentera

Haha Nilsson åker in och tacklar ner Berglund och gör sedan mål, nu lär vi få höra
Kommentera

Fyfan vad oförtjänt
Kommentera

« · 1849642 · »