puffe: sen han spikade finalen i typ oktober och indirekt sa att resten av lagen kunde ställa in skridskorna och vänta på nästa säsong. Iofs är det aldrig någon tyckare/expert som tror på Timrå, så han är väl inte ensam iaf. Men enda wennerholm skriver om är modo, eller då han skriver om annat lag är det ur modo-synpunkt.
Kan dock tänka mig att som modoit är han en hyvens kille med huvudet på skaft.
JonteD: Ja barto hade en skridsko utanför. Men en huvudtackling är aldrig ok. Dessutom med en uppåtgående rörelse på axeln och att smällen bara träffar huvudet gör det bara värre.
hockey_21: Har du hakat upp dig som en grammofon om Jonte!! Titta en gång till på vad som hände! Han provade att undvika kontakt o målisen va utanför målgården!! Punkt slut!!
Propagandus: hissa Dahlén-tröjan, han är ju legend! Även fredde som verkat mörkat formen hela säsongen men nu var det proppen ur. Tränarkungen! Och vi har tre kedjor som kan producera vilket är småmysigt!
puffe: Sett sekvensen flera gånger och jag håller inte med dig. 1. Målvakten var utanför målgården 2. Tydligt försöker han ta sig undan situationen. 3. Han har ingen högre fart in i situationen 4. Modobacken påverkar möjligheterna att undvika situationen. 2+10 kändes logiskt tyckte jag. Hatar straff efter skada, det måste vara situation som bestämmer. Sen köper jag att det inte känns bra med skada på Bartosak. Får hoppas att det inte blir långvarig frånvaro.
Andersson: Du måste se matchen om du ska kommentera . En var 2 plus 10 minuter när fegisen Åslin körde över målvakten. >Borde varit betydligt hårdare straff, men se matchen innan du kommenterar tack.
Förstår ni vilken jävla legend Dahlen redan är när han sittandes I Nordamerika, efter att han ser Timrå förlora den 7:e mot Oskarshamn på sin laptop bestämmer sig för att vända hem till ett lag och en liga för alldeles för dålig för honom? Tänk då om han på något magiskt, typiskt Dahlen-vis, tar oss till en andra plats efter att han varit spjutspetsen I att göra en omöjlig upphämtning av 12 poäng och vunnit skytteligor och slagit poängrekord på vägen? Eller ett direktkval mot Oskarshamn där han avgör inför Laxens och Palmbergs sänkta huvuden?
Just för att det är han i spetsen av det hela kan jag inte tänka om det som omöjligt.
Viktigaste delen av säsongen är här och Västra Stå Tifo har storslagna planer, men det behövs pengar för att drömmarna ska bli verklighet! Din hjälp behövs, skicka ditt bidrag idag!
Mäktigt att va plats idag! Satt på sittplats till och från ikväll å härjade, vid 9-1 fick jag gå. ”Nä nu får du faaan dra” provocerade givetvis upp dem:)
Småmysig afton. Jävvlar vad man öste på i sista. Synd att modo hade "för stort poängförsprång och överlägsen målskillnad", annars hade det kunnat bli spännande på slutet om 2a-platsen...
Poängrekord må vara ointressant ijenklien, men det syntes att #54 vill ta det. Och håller han sig hel gör han det.
Alltså, vilken jävla formtopp man prickat in. I januari hånade vi "bäst i slutet av säsongen", men det kan bli dumstrut på den. Har vi 23/24 dom 8 senaste? Helt gälet imponerande. Och man spelar en jävligt tät, effektiv hockey (= jättetråkig, enligt Stanley cup-modo).
Nyss var det en massa poäng och en jävla massa mål att hämta in, nu är poängen uppkäkade och endast 4 +mål återstår. 3 matcher kvar. Det ser omöjligt ut, men...det k a n gå.
Grattis alla Tikare för rekordvinsten Dahlén 6 points men Hartman ligger bakom mycket när lossnar det för Lööke Hoppas på fredag..men först lite firande och Modo torska i te så viktigt men men föredrar den långa vägen istället för Löven som passar Tik dåligt men vem vet..inte jag..konstigt..
Kan inte minnas att Timrå gjort 10 mål, om ens 9, sedan de gick upp till elitserien? Minns jag fel? Dra åt helvete vilket bra tillfälle att ställa till med det! Det här är ju bara för grymt! Slutspelshockey redan!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.