1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591446 inlägg · 6216 ämnen

Älska Timrå alltid alltid

« · 795710 · » Till forumet

Sv: Älska Timrå alltid alltid
Lemmy: Själv ska jag gå och skita... Vi hörs senare broder!
Kommentera

73Sjöbba: Fy f-n vilket klockrent inlägg! Tack!
Kommentera

Kattiz: Nu syftade han väl främst på Österrikaren, men du har helt klart en poäng. Jag tror dock inte att en minut här och en minut där skulle göra nån större skada och jag tror inte heller att det skulle tära så mycket på förstalinen...
Kommentera

Frella: Jag är inte missnöjd på vad Hedström levererar, utan hans attityd mot publiken
Har läst någonstans att en spelare är aldrig större än laget.
Kommentera

Teamreux: Tomas Larsson är bättre än både Sjölund och Österholm. Svårare än så är det inte.
Kommentera

Ambroo: Haha, ja du det var en klart godkänd åtgärd. Själv tar jag en redig slurk av min halva Jack Daniels, mmmm!
Kommentera

Dream Team: De som spelar ska ha en eloge - jag fattar inte hur de orkar ladda om mentalt till match varannan dag.

Men coachningen förstår jag inte - 5 backar - varför då?
Var Moe så dålig? Är Svebba fortfarande skadad - varför då ombytt??

SAIK körde med 4 femmor varav den 4:e funkade som avlastning med en junior född 1988, målskytt blev han oxå...
Dom spelade ca 5 - 8 minuter

Hur mycket våra avlastningsspelare spelade vet vi ju 0 min!!

Då blir ju nästa fråga:

Vad har vi för juniorverksamhet där J - 20 laget ligger i topp i norra superelit
men inte en enda kan avlasta i a-laget? Håller J-20 serien så dålig klass?
Kanske det är så... vad vet jag.... en amatör....
Kommentera

Lemmy: Det bästa är ändå att svepa en single malt (och då menar jag hela röret) av valfritt märke och en gång som denna även av valfri årgång:-)
Kommentera

Talangscouten: Hade agerat på samma sätt själv om jag varit Hedström, då det är han som dragit runt laget på slutet(innan de två-tre senaste matcherna) så har han i mina ögon rätt att vara så pass besviken efter en match så att man skiter i klacken. Skönt att vi iaf har en spelare i laget som visar känslor är min åsikt.
Kommentera

Dream Team: Väl skrivet, klart man förstår att vissa är frustrerade, det har man all rätt att vara. Jag tycker dock att man ska andas lugnt, räkna till tio eller så ta till ett ordspråk: Tala är silver Tiga är guld. Ibland stämmer det väldans bra.
Kommentera

Alla ni som slänger ur er klagomål och diverse missnöjesyttringar härinne till höger och vänsterjust nu - jag förmodar att ni har analyserat och tänkt igenom hur det här väldigt tråkiga läget har uppstått från början, och varför det ser ut som det gör just nu. Ja, att bara klaga för klagandets skull, och för att några spelare eventuellt inte presterar i nivå med vad man gjort tidigare, det får ni förstås göra om ni känner att ni behöver det och om det eventuellt gör att ni mår bättre. Frågan är väl om det är vad spelarna behöver just nu. Ja, det energitapp man redan lider av i så hög grad lär väl knappast bli bättre av att vi supportrar kastar mer pinnar på glöden.

Visa istället lite mer förståelse för i vilket utsatt läge spelarna befinner sig. Det är ju knappast de friska, men trötta, spelarnas fel att man inte orkar prestera bättre än man gör. Ska någon ställas till svars på något vis så är det väl vår sportchef vars icke-agerande i viss kombination med oflyt orsakat att vi har så få friska och pigga spelare tillgängliga.

Kommentera

Bo Bly:

Om du tycker att det inte är konstigt, vad är då skillnaden att en spelare kräver att publiken ska vara bra i motgång, o när dom nu är det så kan man ändå inte tacka. Hedström kräver att ingen ska bua, men han vill själv inte tacka publiken. En mycket konstig ekvation som inte går ihop...
Kommentera

Laken: Amen! Förutom att man kan byta plats på Warg och strålman och kanske lite mer beröm till Hahl
Kommentera

Bo Bly: Kan man inte lyfta klubban 5 cm och tacka för stödet ändå? Konstigt.
Kommentera

Talangscouten: Näe?

Nu leker jag bara med tanken litegrann. Anledningen till att Hedström nu gör som han gör kan vara för att han inte känner för det. Vet inte om ditt minne räcker så långt men jag vill minnas att han den här säsongen hoppat å slängt upp näven i luften å vrålat sin glädje mot klacken flera gånger iår. Nu går det inge vidare för laget, allra minst han själv som förmodligen är enormt sliten. Då gör inte Hedström något som han inte känner för, något som är äkta.

Vad beträffande Crippe så var läget helt annorlunda. Förmodligen har han en helt annan syn på supportrar och klackar än vad Hedström har. Känner den där familjen lite, och det skulle inte förvåna mig för fem öre att det var så.
Kommentera

RTS: Fan vad min 4jaärde Timrå tröja kändes skön, Riktig roberlibobban känsla i denna. Skönt med orginal.
Kommentera

Hedström - en diva?
I alla fall tackade hela laget publiken och klacken utom just #71. Varför?

Skyll inte på domaren.

Timrå kämpar och kämpar men orkar helt enkelt inte alla 60 minutrar. Det måste vi supportrar ha förståelse för med tanke på alla skadebekymmer vi haft och har.

Skellefteå vann fullt rättvist.

Spelarbetyg:
+++++ - Anton Strålman
++++ - Fredrik Warg
+++ - Peter Regin
++ - Riku Hahl
+ - Oscar Sundh
Kommentera

Några som idag inte någon skugga skall falla på är "supporterklubben"
Jag måste säga att pga rådande situation sköötte sig publiken bra idag, hyffsat tryck! i Eon och bra pb siffra, 5208 om jag inte missminner mig.
Dagen Ros till alla Tikare!!!
Kommentera

Talangscouten: Har man förlorat tycker jag det inte är konstigt att man åker av isen utan att tacka publiken.
Kommentera

andyo:

Nä, precis o det är väl ändå värre!
Kommentera

Talangscouten: Jo men jag är relativt säker att Crippe inte var i samma situation för fem öre som Hedström varit i nu.
Kommentera

RTS: Det är klart att det vänder. Jag lider jag med och det nåt fruktansvärt för man är ju trots allt äckligt, ja barnsligt, förtjust i Timrå IK i alla väder, men när det blåser kallt så måste man nån gång få uttrycka sitt missnöje.
Kommentera

Ambroo: Oftast är jag en riktig pessimist vilket du ganska snart förstår om du läser mina äldre inlägg, jag är en grymt dålig förlorare men jag kan inte i denna situation klandra spelarna,jag lider något oerhört både själv och med grabbarna.
Detta kommer att vända tro mig.
Kommentera

Talangscouten: Konstigt? så lät det inte förut i alla fall. Då var det diva som gällde. Men eftersom du gått ner dig och säger konstigt så kan jag väl hålla med dig, om alla spelarna tackar klacken utom han så är det väl inte mer än konstigt.

Men inte fan är Jonathan Hedström en diva för det. Det är fan otäckt å ens skriva hans namn och diva i samma mening.
Kommentera

andyo:

2:a matchen på raken han skiter i publiken. Det finns bara en spelare innan som har agerat på samma sätt o det var "crippe".
Kommentera

andyo:

Är du seriös? Hedström är en kunglig hockeyspelare som tyvärr inte verkar vara i balans just nu. Det är allt jag har att säga. Jag har icke nämt något om bryta något kontrakt. Han behöver inte tacka klacken om han inte vill. Men jag tycker det bara är konstigt om hela laget gör det utom honom...
Kommentera

73Sjöbba: 4-5 timmar om dagen, okey. Och för att nå hit till ett kontrakt på 300 000 har han inte gjort ett skit heller.

Men du sa vad jag tycker. Och jag tycker inte man ska säga att en spelare är en diva för att han efter en match åker direkt av planen utan att tacka publiken. Men jag lovar att om jag nån dag blir rik och köper Timrå ska jag se till att varje spelare har en klausul i kontrakter där det står att dom måste tacka klacken efter varje match.
Kommentera

RTS: Ja och jag är väl knappast ensam? Näe, man måste kunna kräva mer oavsett rådande situation. Sen är det väl stort av dig att vara en überoptimist och helyllesupporter, men man behöver inte vara speldum för det.
Kommentera

Lulle: Ja, du verkar vara en kille med huvudet på skaft ;)
"Med Laines meritlista tar han knappt plats i ett allsvenskt topplag."
Kommentera

Ambroo: Logga UR...
Kommentera

Ambroo: Jo du skäms ,du kräver mera, vad kräver du igentligen av ett ett lag som är i spillror?. Att alla visar hjärta ? det tycker jag faktiskt dom visar idag.
Jag är besviken jag med men fatta att vi spelat sedan förra uppehållet med halva laget.!!!
Kommentera

73Sjöbba: Logga hur och häll i dig en feting innan du jobbar in nästa inlägg...
Kommentera

Talangscouten: Men herregud vad illa! Finns ju bara ett alternativ och det är att lösa honom från kontraktet.
Kommentera

Ambroo: Det är nog lite av bägge (8^(/)
Kommentera

73Sjöbba: Förmodligen top 10 i skitsnack iår. haha =)
Kommentera

andyo: Håller med ska vi börja som saik, SLUTA GNÄLL på Hedström han har själv sagt att han är sliten och han har inte ens kommit upp i sin toppform ännu, hade kankse gjort det vi detta lag men att han får slita ännu mer på en ej 100% kropp som han gör nu gör ju inte saken bättre. Han behöver en veckas ledighet med fru och barn sedan så kommer fårna KUNG tillbaka. Bara att bita ihop till Ryska cupen och efter den veckans vila är det ett par matcher som vi kommer ha fått energi att klara av och sedan är det JUL. Hoppas på att Nilsson och Pärssinen kan vara klara efter rosno cup tillsammans med nyllet eller ett tillskott, Wennerberg och Carlsson kommer som en sjänk från ovan efter jul.

Bitihop och kom igen VI vet att vårat älskade TIMRå kommer komma ur denna svaga period inom en snar framtid, max en månad till sedan så kommer vi bara öka öka öka öka.
Kommentera

andyo: Vad tycker du själv? Arbeta 4-5tim om dagen och tjäna 300 000 imånaden och inte ha vett att tacka den hand som föder en. Hedström har blivit en dyr diva i mina ögon.Tyvärr så måste jag säga att en kille som Hallin som har stått ganska högt ikurs har rasat flera divisioner p.g.a sitt agerande gentemot klacken.
Kommentera

Talang(lös)scouten: Näe men det är ju lika bra att bryta kontraktet med den där stordivan och plocka hit nån gammal avdankad öststatare...
Kommentera

73Sjöbba: Dricker du mycke nu å eller är du dum på riktigt?
Kommentera

andyo:

Agerandet att han var den enda spelare som inte tackade klacken.

Bra argument , könsord...
Kommentera

andyo: Helt klart "sur saik" var bra. Nu äre bara å borra ner huve å köra för grabbarna.
Vi fans har fått tillbaka den här sköna GAIS känslan med lidanden å besvikelser. Nu sitter man å gnäller på läktarn som i gamla tider. Häärligt !!! Som Tommy Söderbergh skulle sagt...
Kommentera

RTS: Varför skriva det inlägget med mig som mottagare?
Kommentera

Ambroo:
jag skall säga en sak, Timrå var inte dåliga idag överlag utan backlund får åtminståne ta på sig 3mål, Grabbarna orkar helt enkelt inte.
Klandra styrelsen, kenta, eller kenta eller någon annan men spelarna gör så gott dom kan, dom sliter och jobbar, misstagen dom gör nu beror enbart pga av att dom är Grymt sliten.
Jag har ingen röst kvar den gav jag bort i Eon, jag har inga pengar kvar för de sista 1499:- köpte jag Robban matchtröja för., men förståelse för spelarna de har jag.
Kämpa TIMRÅ.
Ni alla som klankar på spelarna idag kan dra Åt Hele..te. Dom gjorde en riktigt bra match.
Jag är stolt som Tikare.
Kommentera

andyo: Jag säger inte att Rönnmark var bra, men inte heller att var dålig. Han tog endel, släppte endel, men på det stora hela var han konsekvent. Såg du Jontes Slashing (han skulle kunna fälla den fetast eken med det yxslaget), Wargs höga klubba (den sträckte sig över jumbotronen), Styfs fasthållningar/hakningar (i varje byte)...?
Kommentera

Talangscouten: Vadå för agerande? Är det något jag missat? Har han gått ut i media och sagt att Timrås fans bara är fittor eller vad fan är det frågan om?

Om det är för att han presterar dåligt på isen så är det ju bara löjligt, man måste få ha en formsvacka - speciellt en spelare som hedström som snart har spelat ihjäl sig känns det som.

Förklara exakt vad hedström har gjort för att han ska förtjäna all den här jävla negativa kritiken och bli kallad för diva.
Kommentera

73Sjöbba: Herregud alltså...

Det går fort i den här branchen från att vara hyllad hjälte till en överbetald diva.
Kommentera

Foyn: Jag vet inte vilken match i ordningen det var som Timrå går på kort om folk. Även om Skellefteå gick kort på folk så går det att göra det i någon enstaka match utan att det för delen betyder så mycket. Timrå har väl spelat 10-15 med många skador nu.
Kommentera

andyo:

Så du menar att Hedströms agerande är acceptabelt?
Kommentera

Foyn: Jo det kan man ju undra, vart fan den revanchen tog vägen.

Jo vänta nu - den tog ju Skellefteå efter att man i sin tur förlorat med 1-6 på hemmaplan.

Jag tror detta kommer att lösa sig när vi får tillbaka de flesta utav de skadade forwardsen. Innan dess får vi nog förvänta oss att vi inte är något topplag utan betydligt längre ner.
Kommentera

Foyn: Man viker ner sig fullständigt. De skadade är inte på isen, de är på läktaren.
Kommentera

« · 795710 · »