pedde: Men det är ju du! Pedde-Peddo... Hur är det med ryckningarna så här off-season? Du längtar väl inte liite tills Pite havsbad öppnar upp lilla bassängen va?
pedde: Ungefär lika moget som ditt patetiska inlägg... Varför starta en användare enbart för att provocera? Ge och ta hör den här sporten till och det även utanför isen.
Ambroo: provocera?? Alla har rätt till en åsikt eller ?? Förresten kan förvisso hålla med om att "hetsjakten"mot jonte är överdriven och elak med dockan bl a...otroligt osmakligt an SAIKs supportrar...skämmigt!! men bortsett från det så borde han lära sig hålla igen truten lite mera..."pissa på motståndarna"...annat klassiskt jonteuttryck som klart hör hemma i småkillarnas kiss o bajssnack...som sagt jonte, visa lite ödmjukhet, det vinner du på...samt givetvis, stå för dina ord eller dina misstag... Hockeyspelare eller inte...det gäller väl alla?? han uppträder som en liten diva och om det är ngn som provocerar så är det ju han själv...som man bäddar får man ligga... dags för grabben att kliva ner från sina höga hästar...har ni förresten hört ngn annan hockeyspelare använda hans vokabulär o klantiga sätt att uttrycka sig på... Kan andra uppföra sig så borde väl ändå han också kunna göra det...jag bara undrar ?? Tack för mig!
Vad snackar du om? Trevligare kille får man leta efter... Dessutom skulle jag önska att fler uttryckte sig som Jonte. Det blir så mycket roligare då...
pedde: Du måste ha missat att Jonte numer är "mediatränad". ;-) Nu har det kanske inte funnits skäl för honom att "gå i taket" i exempelvis någon slutspelsmatch ännu, så vi får väl se hur väl han lyckas tygla sitt humör. Uttrycken "pissa på motståndarna" och Jontes kommentarer till DIFs Marcus Nilsson har ju sina år på nacken nu och det har väl hänt en del sedan dess.
pedde: Du var mig en kaxig lallare du Pedde...Sitta gömd bakom ett tangentbord o spy galla.Det är ju också jävla moget..Vad jag förstår så har du ingen familj,din enstjöring!!
Förlora mot SAIK på hemmaplan är nog det värsta som kan hända i denna serie i mina ögon. Men men, bara töm o glöm. Har aldrig längtat så mycket till ett uppehåll som nu. Vi ses i aulan...
Hassebo: Inget att skämmas för...Tycker att lagen spelat åt hel..te för mycket..det för jävulen inga robotar,det e ju människor..undrar hur dessa killar mår i 40 års-åldern??Rullstolsrally!!
jampa: jodå jag har familj(vad nu mitt civilstånd har med det här att göra??) Visst , alla gör misstag...men kan man inte stå för sina misstag så tycker iaf jag att det är mkt svagt...enligt jonte själv så besvarar han kritiken med att kalla alla i hans hemstad för"muppar"...vet inte om grabben lyckats så bra i sin mediaträning,men jaja...hursomhelst, han kunde ju gjort det enkelt för sig o helt enkelt säga att pga familj osv kan han inte stå vid sitt ord o be om ursäkt så är jag övertygad om att för 99% av alla irriterade skelleftebor så skulle det vara helt ok o den här farsen skulle inte behöva finnas... jag vill bara att han slutar med att vara så kaxig o dryg...så länge han är det så lär han vara mindre populär i skeå.. Ber om ursäkt samtidigt om jag "trampat ngn på tårna" men när jag sen läser att han inte ens tackar sina hemmasupporters(timrås då förstårs) så bevisar det ju bara att han är densamma...tyvärr... Han är väl ngt av en"hockeystjärna"här i elitserien o som ngn skrev så tränas ju idrottsmännen i media också...förstår inte varför inte vissa tycks ha så svårt för att vara lite ödmjuka... Nä...nu lägger jag ner den här diskussionen,ni blir ju bara sura på mig...hoppas han iaf lär sig att tacka er i Timrå bättre än senast... Föär 300000 i månaden borde ni väl få ngt...eller...?
jag förstår inte varför alla bara kollar nu och inte över hela allt i hopa över säsongen. fan alla lag har nån gång under säsongen en dålig period och saken blir ej bättre av alla skador. men jag tycker även att man är feg från timrås sida och inte gö en fjärde med juniorer som avlastar.
sen vill jag rikta mig åt alla som säger att hedström är en diva och att man ska bryta kontrakt. vad fan kolla på interna poäng ligan han produserar för laget han har en tung period nu man kan inte bejära allt jämt. den enda som borde bryta kontrakt är ni som klagar från sidan tycker jag.
Vad håller Kenta Johansson på med ? I och för sig en man från min grann by, men ack så O-konsekvent i sina beslut vilket inte är ett omen för en man från Huddinge. Kanske har jag som ung pojklags spelare i TTK spelat en eller annan match mot den man som gjort så oerhört mycket för Timrå IK, men nu måste det finnas en rannsakan även hos Mr Lill Kenta. Min fråga är! Hur i He,,, kan man sätta Moe på bänken (SAIK 3-6) före number 36, alias Pär Styf ? En back som ta me fa, inte hör hemma i elit serien. Har ett engagemang som är bedrövligt, å vad det beträffar puck kontroll, Zero. I mina ögon är han back number 12, av 8,a?
Vad det beträffar Mr Lill Kentas bedrövliga inställning till Timrås juniorer, finns det bara ett ord. Bedrövligt. Här har ledningen för Timrås representant lag haft vetskap om att det finns skador med lång konvalesent, och hur gör man då? Jo det har vi beskådat i ett antal matcher, nämligen, låt dom sitta på bänken å lära? Va i he är det för resonemang, det är ju ute på isen som erfarenheten skapas.
Timrå IK har gjort en fantasiskt första halv av årets elit serie, men det finns ändock saker som bör penetreras av ledningen för en elitserieklubb i Svedalas minsta ort, Timrå. Låt inte Kenta vara kvar, han har kvalitéer men är blind för de ungdomar som vill, å kan fostras till hyggliga hockey spelare i den högsta divisionen. Vem kan ändra på det, inte vet jag då det tydligen finns en harrarki i Timrå IK som inte ger våra juniorer den chans de behöver.
Att laget förlorat ett antal matcher sista tiden har inget med skador att göra, utan den enkla anledningen att Mr Kent J inte har matchat de spelare som man har haft till gång till. För i He, jobba lång siktigt skapa en tilltro till det som är grunden för hockey, nämligen att spela för sin förening, vilket betyder att de som inte har erfarenhet å kunskap ges möjlighet att skapa den med ett spel i A-laget.
Mr K Johansson har betydd massor för Timrå, men man måste få kritisera den dåliga matchning som han är pappa till den senaste tiden. Bara det att han som tränare kan påstå att skade läget inte har betydelse, men jag frågar då bara, hur i he blir lagets träningar? Jag inte vet jag, hur får han i hopp ispassen på isen utan full manskap. Funder på det ett tag, kanske juniorerna stöttar, å hur kul är det då? Här är jag å tränar mé A-laget för att var 3,e eller 4e länken i Kentas träning, men hur blir det på matchen då? DET VET VI….
Mitt upp rop är följande , skapa utrymme för våra juniorer, låt Styf sitta på läktaren.
Abron: Tänker inte ägna mig åt några längre utläggningar denna gång. Resultaten får tala för sig själv. I sossestyrda Timrå får man inte ge kritik. Visst jag är en bräcklig fan själv just nu som inte alls mår bra och kan erkänna att jag tar vissa saker alltför personligt. Därför håller jag mig undan detta forum i dagsläget i största möjliga mån.
Man får inte kritisera Kenta. Man får inte tala sig varm om juniorerna. Man får inte busvissla och individuell oskicklighet för serien är ju lång och alla spelare och lag har svackor. Därför har jag även timeout från krönikörsbiten.
Skriver inte smack längre då jag ändå inte får tycka vad jag vill utan att omgivningen lipar. Man har på ett effektivt sätt lyckats tysta ner mig.
Och så skall det få förbli tills vidare på obestämd tid. Jag har varken tid, ork, lust eller energi till någonting sådant längre.
Och de flesta härinne vet redan vi det här laget vad jag tycker och tänker. Därför rundar jag av här.
Harryhaffa: *suck*snälla, slå upp ordet innan du kommenterar...för övrigt är synonymen till ordet diva = stjärna, firad artist, primadonna, star har inget om brutna naglar att göra iaf... Börja en ny tråd istället...diskutera "diva jontes"lön t ex, är den verkligen rimlig?? Tack o god natt för mig!
ernie eagle: Du Magnus ! Om jag nu får kalla dig så! Jag bevittnade din iver idag, nämligen att få matchlotter till Timrås favör, dom som du tog som var till SAIk fördel, kastade du i papperskorgen. Jag blejmar (S-holms slang) inte din inställning, never. Du har en pantion och det räcker för oss bond dj,, från Backås, Erik Viklander inräknad. Visst måste man få kritisera, även Eva Lindstrand (min vän) som är sosse proletär, men det skall vara sakligt. Även du min Brutus kan faktiskt vara det, så håll dig inte från estraden….
pedde: slutade läsa böcker då jag slutade skolan för sisådär 25 år sedan, är bara små kryp av eget ego och avunsjuka som diskuterar anndras löner, då min personliga uppfattning i ämnet är att alla har förhandlat fram sin lön som två parter annser vara skälig och det rör bara arbetsgivare och arbetstagare, jo det är sant funkar så efter studiebidrag får man ett arbetsbidrag sk lön,,,Men tycker det är fint av dig att ta till dig att personen i fråga är både stjärna och firad artist, det håller jag med om...
Jag är iaf grymt impad på Timrå som med så få folk orkat hålla det tempo som de defakto gjort ett längre tag, blir himla intresant och se vad som händer då de skadade spelarna är på banan igen och är grymt revanch sugna,,, till dess bua inte sjung och var glad det lyfter örnens huvud
Harryhaffa: *ler* hahaha harryhaffa....du kanske skulle testa läsa en bok igen,om synonymer och ordförståelse,det finns faktiskt människor som läser böcker även sen de gick ut skolan,och du som vet så mkt om löneförhandlingar borde ju vara tacksam om du även förstod att läsa det finstilta så du vet vad orden betyder... Kul förresten att du tycker jonte är värd 300000 kr/månaden...lite tråkigt bara att samhället ser ut som det gör o att t ex alla undersköterskor som torkar bajs o tar hand om våra äldre o kära o ser till att de får ett värdigt liv får ca 14000 i månaden...medans vissa sk "idrottsstjärnor"får mer än deras årslön i månaden....men,men du får ha din åsikt så har jag min... tycker du han är värd det så...ok.... gå o lägg dig nu,men prova att läsa en bok så kanske du slipper känna dig bortgjord o pinsam i fortsättningen...
pedde: Det mest intressanta med eran diskussion är att supportrarna från SAIK gladeligen skulle försvara Jonte i ur och skur om han bara spelade för SAIK. Efter det att han skrev på för Timrå låter det "Jävla diva! Vi behöver honom inte!!! Han är ändå för dålig och för dyr!!!" Det måste de flesta erkänna. Innan han blev klar för Timrå lät det "Jonte är klar för SAIK! Han kommer att frälsa oss! Han är vår stora stjärna!" Det är lustigt, i sanning!
Lönerna i ES är väl en anna sak att debatera. Finns väl bra många som har för hög lön egentligen. Sett till samhället i stort vill säga. Finns väl egentligen inget som rättfärdigar att en person tjänar miljoner på att spela hockey. Men va fan, vi tittar på hockey och njuter av det. Vi betalar deras lön. Och jag personligen betalar gärna Jontes lön genom att gå på matcherna. Jonte lär ju inte heller tjäna 300000 i månaden...
Kerstin_k: Klart att man i Skellefteå inför säsongen väldigt, väldigt gärna hade tagit emot Jonte. Det är nog alla överrens om. Däremot är det inte 100% säkert att det gått så mycket bättre med honom.
Angående divadebatten som är nu så tycker jag inte Jonte är en diva. Däremot reagerar han som alltid som en treåring på kritik.
Jag fattar ingenting, absolut ingenting! Vi förlorar gång på gång,, spelet stämmer inte, vi är för få gubbar, spelarna går på knäna o väntar på uppehållet för att få återhämta sig o rehabilitera sig, o likt förbaskat så ligger vi 1:a fortfarande!!! Jag fattar ingenting!!
-Gurra-: kolla in tabellen själv du Hv och färjestad möts ju i nästa omgång hv är en poäng efter er Färjestad två poäng så hur det än går i den matchen så tar ju nått lag minst en poäng och då går hv om på bättre målskillnad och om hv torskar så går ju Färjestad upp i serieledning.
det konstiga är det att alla verkar vara så rädd för att ett annat lag ska gå om nu vad fan det låter som att det viktigaste är att vinna serien. det är vell bättre att prestera i slutspelet än nu en topp fyra plasering räcker för min del. men jag tror att när alla spelare är tillbaka så trummar timrå på som vanligt igen
Wesse1: Det enda som är lite tråkigt är väl att Elitserien knappt någon gång i år haft alla lag på lika många spelade matcher. Tycker tyvärr att det är tråkigt värre. När HV låg långt ner så hade de väl dessutom spelat 3 matcher mindre än alla andra och alla vet hur fort det kan ändras med 3 poängssystemet. Jag vill ha raka omgångar, och tror att det skulle bli mer intresse för serien om man kunde genomföra det.
MorganaLefaey: jag håller med. det är bara tråkigt för man kan ju som inte riktigt veta hur det blir när flera lag har olika många spelade matcher det är dåligt dom skulle spela samtidigt alla matcherna.
pedde: Jag bitter?! Är det nåt jag inte är så är det bitter, men vid närmare eftertanke så kanske det är just ordet bitter som du ska slå upp istället?
Skön seger igår! Känns underbart att slå just Timrå (varför vet nog alla), eran coachning verkar vara under all kritik, lika så Skellefteåsönerna Backlund och Hedström. Pinsamt att den sistnämnda är från Skellefteå i min mening, han är ett vandrande skämt!
Nog om Jonte. Kan ju passa på att hälsa till bl.a Ambro och Per hApps som är och besöker våran supportersite stup i ett...Gillar att Timråfansen och Timråspelarana haft en öppen konflikt, sånt är kul att läsa!
Fortsätt bua på laget gubbs och fortsätt spy galla över Backe/Jonte så blir detta guld. För det är ju så, att den enda sanna glädjen är skadeglädjen... TACK för mig.
Akerman: Det var ingen konflikt, det var ett lätt missförstånd som bara blev uppförstorat, men du kanske missade att El Capitan Sanny Lindström körde lite teckenspråk med JimmyH efter matchen?