nixXz: Anders Eriksson spelar ju som det låter på honom nästan gratis, han ser detta som en chans för honom att få matchträning och ett kontrakt någonstans så de är ju bra.
Frella: Tomas Skogs är inte heller han någon gigant men jag tycker att båda, efter att ha börjat dåligt i klubben, har spelat upp sig rejält. Problemet i år är väl lite att vi inte har några klara profiler på backsidan. Ingen defensiv hjälte som Caslava och ingen offensiv gigant som Lehtonen. Det mest intressanta på backsidan tycker jag faktiskt är Styfs återkomst. Han spelar rakt och han avlossar många skott. Att han kan se lite virrig ut i defensiven ibland kan jag leva med, det är som sagt många andra som gör det också.
Själv skulle jag inte kalla Jokela för flopp men han har definitivt varit blekare än vad jag trodde. Nu vet jag inte vad han kostar men just nu gör han förmodligen inte skäl för den lön han plockar ut.
Snoop: Ja det är ju bra, Hoppas bara Anders hinner med någorlunda, då han är seg på "liten" rink. Så vill jag inte ens tänka hur det kommer vara på stor.
Men man kan alltid hoppas att det blir bra. Tänker inte skriva ner han, upp till bevis.
Snoop: Han kommer hit för att få lite speltid. Under denna tid spelar han gratis. Dessutom får han chansen att fira jul med sin bror. En ganska bra lösning om han nu inte är helt under isen.
Lysande värvning om än bara för 7 matcher. Vi får in en snabb, teknisk, smidig och spelskicklig back som klarar omställningen till stor rink utan problem. En legendarisk NHL-profil som....Nä det här går inte längre, hahahaha.
Simmalugnt: Hur det än är så har han 600 NHL-matcher bakom sig och han är yngre än Foppa. Spelar han för kaffepengar så känns det som att vi inte har så mycket att förlora. Hade Linkan i det här läget tackat nej till en i stort sett gratis Eriksson hade jag sett det som närmast tjänstefel. Förutsatt att han nu inte kostar klubben just nåt...
Har Linkan däremot slantat upp är det lite annorlunda, då kan man kanske vara mer skeptisk.
Eriksson verkar vara en ganska stark profil bland kvällstidingarna enligt AB är det en bomb och expressen har tagit sig tid att klistra in vårat klubbmärke på en bild...
Simmalugnt: Ja...visst kan han vara en säkerhetsrisk bakåt. Men vi får lita på Perra o co i det fallet, att man ställer honom åt sidan om så är fallet. Men chansen är värd att tas om de nu kastar honom efter oss.
Däremot kan man väl konstatera att Timrå IK inte går i bräschen och är nåt föredöme i konsten att bygga långsiktigt och skapa ett homogent och sammansvetsat lag...
Undrar vad som händer framöver kommer spelare att finnas kvar eller kommer T.ex. Viinanens kontrakt att sägas upp eller Kommer Murley bara spela till den 31 Januari.
Nu Tycker jag i alla fall att truppen är så bred som den borde ha varit när vi startade denna säsong.
Hoppas de som finns i truppen just nu även blir kvar när de skadade kommer tillbaka.
Jag vill ha kvar Viinanen och Murely och Eriksson, för resten av säsongen, för om dessa tre herrar inte skulle finnas kvar efter den 31 januari kommer vi fortfarande få skador och vi kommer då inte kunna värva något mera, i och med transfer deadline.
Det här var verkligen oväntat. Jag hoppar inte jämnfota än men gratis är oftast gott. Vi är ju kort om backar så den här rutinen kan dessutom vara bra. Vi får väl se hur det urartar :-)
mikenomad: Enligt Eliteprospects är han 192cm lång och väger 102kg. Ring och varna restaurangen på Eon! Skjuter tyvärr vänster och får "hjärnsläpp i egen zon" hmmmmm....
Fy fan sicket klagande! Kan vi inte bara välkomna denna Anders till en början? Om han visar sig vara kass så kan vi väl sparka honom åt helvete, men inte redan nu väl...? Korttidskontrakt = Ok för min del.
DJ Hemp: Äh jag klagar inte. Killen har gjort över 600 NHL matcher o vi har ont om backar o dessutom spelar han nästan gratis. 100 ggr bättre än P3 o Neva. Det känns Ok för mig.
Jag vill ju inte tro det heller. Coolt med ännu en meriterad jävel på lönekontot. Var väl bara en tidsfråga innan "Ante" skulle skriva på för oss ju : )
Håkan Hellström - 420 kr??? Finns det verkligen ingen ST-rabatt eller något...?
Hahl Bundy: Eftersom man ska negga lite så tror jag det blir så här: Han kommer in, gör 10 poäng på 7 matcher och är våran bästa back. Direkt in i första femman bara! Sen när vi precis börjar vänja oss så lämnar han för Frölunda som pyntar upp det dubbla av vad Islanders hade givit honom och där står vi på midlanda och vinkar av honom med en blöt näsduk.
Det känns helt okej för mig också. Var bara positiv innan jag kollade in detta förbannade hockeysnack. Fan vad detta kan förstöra ens kväll... men bara lite. Så slänger man på lite juste musik och så är glädjen tillbaka : )
Olle: Han KAN ju bli en ny Kalle K också. En som är lite styltig och inte världens snabbaste men en kämpe som offrar sig och har skaplig bössa :-). Hoppas får man väl?
mikenomad: Han ska spela 7 matcher, han spelar gratis och han ska konkurrera ut Sonntag eller Dahlroth. Jag ser faktiskt inte hur det här kan sluta i katastrof :)
"– Om någon hoppas att jag ska spela 30 minuter på tisdag, göra tre poäng och hamn på plus fyra, så kan jag meddela att det är att hoppas på för mycket, säger han. "
haha :)
"– Så i fredags hörde min agent av sig till Stefan Lindqvist i Timrå och han blev eld och lågor. Han hojtade om att dom inte har några pengar men att jag får spela hur mycket jag vill och det kändes som att, tja, varför inte?"
"– Men det fina med att bo i Toronto är att det alltid finns is att träna på. Så jag har hållit igång och känner mig mycket bättre än när jag åkte till Jönköping under lockoutsäsongen. Vad det lider ska jag nog kunna hjälpa till litegrann."
Blizzard: Det känns ju bra att han inte kostar något, men jäkligt onödigt att varje notis i media handlar om att Timrå är pank. Känns som vanligt panik o oseriöst.
Timrå Icon: Linkan och AE borde väl känna varandra lite? Jörgen och Linkan lirade ju ihop i flera år och jag har sett Anders E i Timrå några gånger på somrarna. Tror att han kan ha varit med och sommartränat med laget på 90-talet.
Andersson: Ja, vore ju fint om vi kunde inleda efter uppehållet med en vinst. Brukar ju vara svårt det för Timrå. Nu finns iaf förutsättningar med 8 dagars vila, 2 nya spelare in och Jokinen 🙂