1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590598 inlägg · 6217 ämnen

Ang. ev. nyförvärv

« · 588309 · » Till forumet

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Maggan:

?
Kommentera

Sune: Så kan jag räkna med att när halva serien har gått, och om det fortfarande går illa för Timrå, att du då har bytt lag?!
För det andra alternativet är att du har skurit sönder handlederna sedan länge och den tror jag inte riktigt på.
Kommentera

sargad:

Jag förstår att sanningen kan vara svår att smälta för dig, men så är tyvärr fallet. Vi ÄR Timrå och vi HAR ingen trupp! :)
Kommentera

Sune: Bra Sune, ett rätt av två.
"Ikväll blir det torsk....1-5!" - Rätt. I det här läget ska låg profil prioriteras och negotips a'la Hempen är ett steg i rätt riktning. Det är ett tips som ges av ett TIK-fan som lider av de uteblivna poängen men har inte tappat "tron".

"Vi är Timrå och vi har ingen trupp!" - Fel. Detta är ett nedslående och i mina ögon felaktigt påhopp. Att uttala sig på detta sätt tyder på en vackalande "tro", och man kan ana att personen nästan hoppas på ngåon form av ragnarök för föreningen.
Kommentera

Maggan:

Nej...jag ser inget ljus. Jag ser bara mörka dräkter i form av Malmö och Skellefteå!

Vi är Timrå och vi har ingen trupp!
Kommentera

Sune: Det måste var jobbigt att vara du. Jag menar, större neggo får man väl leta efter. Du verkar ha ett filter framför ögonen där det enda som släpps igenom är det dåliga.

Börja reflektera lite på hur dina tankegångar går.... vem vet, du kanske kan se ljuset i tunneln tillslut.

Innan du börjar kackla på mig, tänk på följande klycha: Det är i motgång man får se de riktiga fansen.
Kommentera

Sune: Jag sjunger med... Vi är timrå och vi har ingen trupp, vi har ingen trupp!!! 1-4 blir det
Kommentera

Ikväll blir det torsk....1-5!

Vi är Timrå och vi har ingen trupp!
Kommentera

rupert:
TIK har varit i kontakt med honom, men igår tackade han nej, Lär bli LHC för honom nu. (eller var det bara till BIF han tackat nej?)

Å andra sidan vill han ha nära till S-holm så hade nog Brynäs gått före TIK.
Kommentera

rupert: Har för mig att Nubben uttalade sig om honom i någon av lokaltidningar. Minns inte ordagrant vad som sades om honom, men i det stora hela var han inte en utpräglad målskytt och därför inte så pass intressant för Timrå att det är värt att kämpa om honom. Om man tittar på hans statistik de senaste åren, har jag för mig, så syns det att han inte sprutar in mål. Observera att jag inte är helt hundra på nått av detta. Det kan vara som så att jag missminner mig totalt.
Kommentera

rupert: Han är tydligen en snabbskrinnande forward som LHC, Leksand, Luleå, Brynäs samt några finska klubbar är intresserade av. Men tydligen är han inte intressant nog för TIK.....
Kommentera

General_Moisio: Nopp...om du kikar längre ner så ber jag om lite info från nå´n som vet...
Kommentera

rupert: Jag känner inte till honom så värst mycke. gör du de?
Kommentera

hristo: Tydligen inte, vare sig här inne eller hos värvaransvariga i TIK.
Kommentera

keni: Är inte Martin Samuelsson intressant?
Kommentera

Ulf: Jadu, Krog verkar ha ungefär ett pängsnitt strax under Conny Strömbergs.
Kanske Conny är mannen vi söker:)

-Nä, det jobbas förmodligen på någon mer etablerad NHL-spelare, efter vad jag förstår.
Kommentera

keni: Sant, men det lär bli svårt att hitta någon utan att chansa i detta läge.
Killen verkar ambitiös. Spåddes bli en offensiv kraft men har inte fått isid för att ta nästa steg. Läste även att han var en supertekare, och det är ju aldrig fel. Men det kan ju vara en Jinman också, svårt att veta.
Dock med dagens ryska marknad kan vi nog slå dessa ur tanken. Omöjligt att konkurera och de som inte betalas att spela i den ryska ligan skall vi inte värva.

Lite att jämnföra Krog med i Österikes liga(ifjol).
Jason krog 48 27 33 60 (NHL 175 18 34 52 )
Dieter Kalt 42 24 30 54 (20mål/säsong 2år i FBK)
Mike Craig 41 32 39 71 (I NHL 423 71 97 168 550 )
Lee jinman 48 14 36 50
Greger Artursson 44 12 20 32
Conny strömberg 36 16 33 49 (hihi, med tanke på allsv.)
Kommentera

Ulf: även om en massa spelare släpps från klubbarna, kan många vara sämre än vissa allsvenska spelare här.dom ärmer rollspelare där borta. så satsa tjeckiskt el ryskt tycker jag
Kommentera

Jason Krog släpptes av colorado såg jag. Kommer inte ihåg om jag sett honom under någon TV match. Men han verkar besitta ett par egenskaper vi söker. Rightare född -75, pendlat mellan NHL/AHL verkar inte dra på sig utvisningar och satte nästan 30 mål i österrike unde lockouten. Han borde då kanske passa bättre på stor is?

Brett Mclean (MIF ifjol) släpptes också, men jag kommer inte ihåg hur han klarade sig ifjol. Han verkar mer fyrkantig och mer arbetshäst.
Kommentera

TIKbiff:
Men med Waiver listan så är det ju många spelare som måste passera den för att kunna spela i farmen beroende på hur många matcher dom spelat i NHL och deras ålder .. men det läggs ju upp spelare som man vill bli av med på Waiver listan oxå spelare som inte lyckats trada men iaf vill bli av med

Så denna listan vet jag inte hur exakt den är då , för han verkar ju tro att alla som på Waiver listan är spelare klubben inte vill ha längre
Kommentera

ernie eagle: Bosson förekommer visst 2ggr i texten. Det skall givetvis stå Bosson, Gerhardsson eller Degerstedt-typer! =)
Kommentera

JimmyH: Visst kan det mkt väl vara så. Men jag vill inte ha en spelare med personlighetsstörningar i truppen. Jag skiter egentligen fullständigt i om det käker knäckebröd eller fullkornsvete till frukost eller om det punkare eller syndikalist. Bara det inte inverkar negativt på gruppen.

Jag är också en udda figur. Passar definitivt inte in överallt. Men det kan jag leva med. Jag vore mer orolig om jag vore älskvärd precis överallt. Då skulle jag förmodligen börja fundera. det måste finnas en balans.

Men det vi är i avsaknad av just nu är en MÅLSKYTT inga Bosson, -Gerhardsson eller Bosson-typer.

Det måste ha någonting innanför huvudet också annat än att bara kunna göra mål.

Det förväntas att av oss supportrar att vi sköter oss när vi är ute på turné, ja egentligen överallt där vi bär Timrås färger och därmed indirekt representerar föreningen.

Vi skall hjälpa, inte stjälpa. Då förväntar jag mig att spelare som knyts upp på kontrakt också förbinder sig till att använda sunt förnuft och följa den fastställda policy som finns uppsatt.

Det är inte ekonomiskt försvarbart att tjäna 150.000:-kr/mån och sedan uppföra sig som ett svin mellan träningar och matcher, eller ännu värre under dessa aktiviteter.

Gör du nåt tydligt på arbetsmarknaden så är rätt så rökt! Där ses det inte mellan fingrarna.

Professionalism är A och O!

Sen skiter jag fullständigt hur många mål eller poäng det gör, jag värdesätter etik & moral högre!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Kevin O Shea: jajo, 93 mål på 551 matcher är inte fy skam
Kommentera

TIKbiff: Rem Murray känns ju som en intressant spelare, Sloan och LaCouture tror jag inte tillför den spetskompetens som eftersöks.
Kommentera

och här är då allt.. finns många bra killar som blev uppsatta på waiverlistan men där kan ju övriga NHL lag dra i dom ...
Kommentera

Och här är några som Detroit släppt helt utan kontrakt och som är arbetslösa, bara för nuben att ringa Z:a för att höra hur dom såg ut under campen....

www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=5010
www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=3869
www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=19371
Kommentera

El Maco:
Har ju hänt en del "overthere" inatt.
Många bra spelare som skickats ner i farmarligorna och en del som blev uppsatt på waiverlistorna.
Här är ett namn som Colorado släppte iväg helt som letar jobb...
Center Jason Krog, 175 NHL matcher (dom flesta för ankorna)
ifjol spelade han 48 matcher och gjorde 27+33 mål/ass
Kommentera

RocknRolf2: Urban Eriksson! Christer Granström! Ove Öström!
Kommentera

orion: Finns det folk som sover nu ?
Du får fara ner och ställare i Wifsta, så kommer Jocke säkert förbi.
Jag brukar nästan se honom dagligen, han har visst nått barn på Wifsta skola tror jag.
Kommentera

RocknRolf2: Jocke Nilsson bör hedras med en monter i foajen.
Nubben bör respekteras!
Allting löser sej, till slut i svavelsyra, men vi är långt ifrån sådana lösningar nu!
Stilla i båten, the beat goes on!
Kommentera

Helg Ernest: och den som sover han syndar icke, berätta det för RocknRolf2...
Kommentera

orion: Misstänker att dottern är äldre än 17 år ?
Då kan du ju inte lösa familje biljett ( c :
Kommentera

orion: jo ibland fäller man en nostalgisk tår. Jocke Nilsson!
Kommentera

orion: Precis !
Men den som söker han letar !
Kommentera

Helg Ernest:

" I Still Haven't Found What I'm Looking for..."

Låter som Nubbens mardröm...
Kommentera

RocknRolf2: Sen kan man ju trösta sej med att ju sämre marginalpubliken trivs, desto bättre plats för oss troende, plus att man kan köpa biljetten senare!
Fan vad jag längtar tillbaks till de ljuva åren i ettan...man kunde vandra runt sargen och stå vid bortamålisen i tre perioder!

Snart är vi där igen...
Kommentera

orion: Ja, det är bara att bita ihop och hoppas det vänder.
För depretionens skulle måste det de.

Det är Das Boot... tråden som saknas !!!
Men den är ju inte välkommen här.
Sen vart är Miikes ångestladdade alá Bergman tråd.

Tacka vet jag förr, då var det glimten i ögat här.
Vi vann väll då också va ?

/me is listening to (U2 - I Still Haven't Found What I'm Looki) at (Virgin Radio Classic Rock) using Screamer Radio v0.3.7
Kommentera

ernie eagle: Tänk lite mer abstrakt.

Jag har egentligen inte ens försvarat just Hannes Hyvönen, glöm hans namn.

Det är mer ditt förhållningssätt till att neka en målskytt som må vara en avig individ för att värna om kollektivet fastän att kollektivet just nu bevisligen inte fungerar på ett perfekt sätt då vårat anfallspel inte är vad det borde och målchanser och framförallt avsaknaden av målskyttar är total.

Kan då inte den aviga individen vara till hjälp för kollektivet då han har en egenskap i ett område där det just nu klickar för hela gruppen?
Kommentera

Helg Ernest: Hm.. jag är inte så värst oroad över att publiken ska svika. Till och med 01/02 när allt gick åt helvete och vi dessutom hade en sämre hall hade vi ett hyfsat publiksnitt har jag för mig. Men visst, kommande omgångar är väldigt betydelsefulla. marginalpubliken kan nog reagera negativt om laget fortsätter spela dåligt och måste kämpa i botten. Hockeyn är ju inte direkt billig så på sätt och vis kan jag förstå dem.

Oerhört viktigt att inte tappa för mycket mark nu. Manderville är redan klar, mycket bra. Sedan har vi minst en till på ingång, det ger hopp.
Hyvönen?
Orzaghs?
Ernies kanadick?

ska bli intressant att se vad som dyker upp.
Kommentera

Helg Ernest: tja...
Favvodottern kommer hem på torsdag för att se en vinst, detta oavsett att HåVe lär vara lite revanschsugna, men det var ju tyskarna efter första världskriget, och kolla hur det gick!

the beat goes on...
Kommentera

RocknRolf2: Nu börjar dom bli rädd att publiken skall svika också.
Nått annat är det knappast.
Så här med facit i handen av hittills spelade matcher.
Då kommer detta lags manskap kosta mer än ett lite dyrare lag som kan prestera vinst.
Av de 5800 som får platts och som skulle fylla hallen är det nog inte mer än ca. 30% som går och njuter av ständigt antagliga förlusterna
Vilket ger minus i kassan. Lite folk = sämre tryck
Sämre tryck = inte lika roligt. Folk stannar hemma istället.

Det är nog bara att se sanningen i vitögat.
70% är nog som ni kallar dom, "Medgångs supporters".
Istället för att gå och se en förlust, så stannar man hemma och har sportradion på, på fall det skulle bli en skräll, för det sista som dör är väll hoppet ?
Kommentera

Dream Team: mitt CV? hehe ;)

Jag tyckte inte det var apnivå igår. Frustration fanns, men det är ju inte så konstigt efter en sådan plattmatch.
Personangrepp håller jag inte med om. Menar du rubriken "agera eller avgå Nubben!" ? Visst, det var medvetet aningen provokativt, men personangrepp, det är det inte.
Kommentera

RocknRolf2: Eller så ställer man sig frågan om du vill ha de här åsikterna som merit på ditt CV? Ja, för dyker de inte upp på det ena stället så är det på det andra (ställen=olika trådar). Min skänsla är att de flesta vid det här laget nog vet  vad du tycker och tänker om de här sakerna. Det behöver knappast idisslas om och om igen.

Nivån under den här kvällen har trots allt varit väldigt nyanserad, mitt uppe i allt som hostats upp ännu en gång. Det har heller inte gått till personangrepp som det gjorde under gårdagen. Diskussioner måste givetvis få sin plats, allra helst när det finns ett behov för det, som nu. Nu får jag tillstå att modereringen kanske var väl hård i efterspelet till gårdagens flitiga skrivande. Det fanns visst vettiga synpunkter, men då merparten av inläggen bottnade i samma typ av gnäll och upprepning togs beslutet att ta bort allting. Det kändes igår som att de diskussioner som fördes om vår sportchefs varande eller icke varande blev en plats för väldigt många att bli av med sin ilska efter gårdagens förlust. Mjo, nu spelade väl inte Nubben i matchen igår, direkt...

Alla är mer än välkomna med synpunkter på modereringen härinne. Vi har våra toppar och dalar, men de dalar som förekommer och har förekommit här tidigare jobbar vi för att minimera så långt det är möjligt.
Kommentera

RocknRolf2: Gääääsp..
Kommentera

Herminator: ok. Själv kommer jag fortsätta säga vad jag tycker och tänker om saker precis som jag blivit uppfostrad, i sann demokratisk anda. Detta oavsett om folk hatar mig, blir dynglessa, lipar eller what so ever.
Jag har aldrig kommit med några personpåhopp eller annat fjanteri. det är en helt annan sak, sånt förtjänar censur.
Kommentera

RocknRolf2: Skulle hellre säga förvånat dyngless i stället för lipfärdig...
Kommentera

Frella: tja... många här blir riktigt lipfärdiga över åsikter som inte går med strömmen. En liknande diskussion skulle aldrig plockas bort på GIF-planket t ex.
Kommentera

RocknRolf2: Det är en jäkla tur att vi har censur på sidan annars skulle ju skitsnacket här spåra ur fullständigt. Hård nivå=bra nivå....
Kommentera

30: ja, nog nämnt om Oksa. Jag hoppas han bevisar att jag, Sune m fl. har fel.
Kommentera

« · 588309 · »