1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591263 inlägg · 6216 ämnen

Ang Zäta

« · 572284 · » Till forumet

Sv: Ang Zäta
friskan: Kanske det är därför det står "så här långt" ? nää .. slut på klagande.

Klart alla ska till kattlådan, och visst får man betala detta år då SCA inte sponsrar med gratistickets..
Kommentera

ernie eagle:
Du börjar väl snart med sportkrönikor i Sundsvallarn.
Vilken tidning ska jag ha då?
Sjöstedt på Sundsvallarn och Movererare på Timråpravdan.

Konstig undersökning längst upp, det har ju inte kört igång på riktigt ännu.

Ska alla hjälpa The Cats med publikintäkter på lördag?
Kommentera

RocknRolf2: Varför läsa överhuvudtaget? Jag nöjer mig med att kvällstidningarna är skräp!
Kommentera

RocknRolf2: Tar du inte i lite väl mycket nu?! Tror inte att det är så många "penningkåta nollor" som skriver i pressen som du vill ha dem till.
Vill folk läsa den där skiten så får de väl göra det, du behöver ju inte läsa den.
Kommentera

ernie eagle: all repsekt, men din glorifiering av ST tar jag lika trovärdig som aftonbladets (eller nån annnan kvällspress) dagliga glorifieringar av dem sjävla. Minst 90% av pressen är pinsam jävla skräp som skrivs av penningkåta nollor. Varför lyssnar folk på dem? dem kan dra åt helvete!!!! Åt helvete med dem och all jävla skräpjournalistik
Kommentera

ernie eagle: Okej!
Du är anställd av Mediekoncernen ST...och försvarar Sundsvalls Tidning
Varför blir jag inte förvånad?

Är du den sorten som snikläser min (som jag trodde) orörda tidning?
Kommentera

ernie eagle: Lite information om Zätas kontraktsskrivande, som tydligen är taget från en radiointervju med Ken Holland

"Holland just on Detroit radio.  Wings and Zetterberg camp were both shooting for a long term deal.  They talked last week and finalized it today.  Everyone happy and the reported numbers are correct, $2.65 million per year for 4 years.
Henrik may play center but decision is up to Babcock.  Played center in Swedish League las year and Holland thinks he is a better center than winger."
Kommentera

Agneijska: Du jag är anställd av Mediekoncernen ST. Jobbar som tidningsbud, läser således båda tidningarna och bär dessutom ut dem. Om det bara varit vid något enstaka tillfälle som Eriksson varit först med senaste hade jag kunnat köpt ditt resonemang om att de hänger på pressläggningen.

Men det finns ju en anledning till varför ST "värvade" över Eriksson från Dagbladet. Högre lön, mer status, bättre förmåner, biträdande sportchef och ett arv i form av Tony Petterssons gamla stol.

Dagbladet var hästlängder före ST en gång i tiden på sporten och ledande på den lokala marknaden. Men så är inte fallet längre.

Sedan Eriksson fick fria händer att restaurera upp ett sjunkande skepp som tog in vatten så har kursen pekat spikrakt uppåt för storebror.

ST hade dessutom den synnerligen goda smaken att släppa in mig på redaktionen vilket inte Dagbladet gjorde.

Man blev helt enkelt för övermodiga och räknade inte med att ST skulle toppa sitt stall med skjutjärnsreportrar som Calle Jonsson, Henning Johannesson, Li´l E´strade, Mattias Eriksson, Fredrik Lindahl, Rolle Engström m fl.

Dessutom har man förmodligen två av landets vassaste bildredigerare i Stefan Nordvall och Kerstin Pettersson.

Man slår inte en sådan uppställning på fingrarna.

ST gjorde alltså en Aftonbladet. Lade in femmans växel, varvade upp i 180km/h, lade sig i omkörningsfilen och brände förbi.

Så kan det gå.

Se och lär lillebror!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

65selander: Dom var åtminstånde röda
Kommentera

Frisco: Ja du kan lita på Aftonbladet och deras hockeyexpert herr Ros!
Kommentera

WarhawK:
Eller officiellare än detta blir det inte
Kommentera

Nu kan man säga det officiellt oxå
Kommentera

Rox:

Dagbladet gjorde sin intervju först, så du har nog helt rätt.

Kan även säga att han är helt klar, så är det.
Kommentera

TD: Regnar det så mycket i Timrå? (patenterad Paddan svar)

Kommentera

Kom 2 vattenskotrar efter vägen kan de ha varits Zätas? bråda tider nu!
Kommentera

Agneijska:
Ernie Eagle har alltid rött (och rätt)!
Kommentera

KFUS_Timrå: Ja... Den här tråden slog nog rekord i urflippning! Skönt att någon klarsynt reagerar och stämmer i bäcken i tid. Ang Rita har för övrigt varit flest gånger på Mount Everest. Kan det vara någon släkting till Ang Zäta?
Kommentera

KFUS_Timrå: De flesta trådar är oerhört långa och många gånger långt från ämnet..bra att någon nystar upp allt.

För att ändå fortsätta på den aviga tråden så är det säkert "dementia pugilistica", (jag har lärt mig en ny term), som spökar och ställer till det. Punch drunk alltså, något som boxare drabbas av. Apropå proffsboxning och annan "boxning".
Det är doktorns diagnos på detta avvikande svammel på HS.

Zäta är iallafall en levande legend som lyckas precis så bra som jag trott. Även i förhandlingarna med Detroit. Önskar stjärnan lycka till "over there".
Kommentera

Nu börjar det kännas som att vi glidit ifrån trådämnet en aning. Det kanske är dags att starta upp en "TV"-tråd ??.
Kommentera

ernie eagle: Du är som vanligt ute och cyklar. Eftersom st har pressläggning mer än en timme efter Dagbladet så hinner de hålla sig mer uppdaterade. Att Eriksson skulle ha mer koll än hela Dagbladets redaktion tillsammans är bara löjligt att påstå.
Kommentera

Smokey: Kommisionen i SVT kan vara det bästa som producerats i detta land sen filmen Pillertrillaren från 1994 med Jakob Eklund och Kayo i huvudrollerna.

Bara det faktum att Helge Skoog blivit tilldelad en ganska stor roll i Kommissionen... my god. Ture Sventon liksom.
Kommentera

Knylan: Jag säger bara KOMMISIONEN på SVT! Där har vi beviset på att vi alla borde sitta i madrasserad cell inför elitseriestarten...

Vet att jag vaknar upp kallsvettig om nätterna vilt boxande. Först trodde frugan att jag drömde mardrömmar omsupporterhockey och den "fule" Moverare... Men när jag sedan skrek "Spöa Loa" så anade hon helheten.

Vi är inte värda bättre tidningar än AB! Själv tuggar jag på ett helt knippe rosa "älska fotbollsband" för att lindra fradgan.

Den första "loosepucken" som presenterar ett "jävla" plastband med "Älska hockey" får skylla sig själv...

Ögonröderna blöder!

Ang Zäta, så är väl ingen igentligen direkt förvånad att det löste sig?
Kommentera

Skarin: Det var ju lite dit jag ville komma med min teori.....
Kommentera

Rox: Är det inte lite som så att ST (Mattias Eriksson) pratade med Zäta senare än Dagbladet och då fick mer färska nyheter? Jo, det tror jag.
Kommentera

ernie eagle: Nåja vi borde väl invänta bekräftelse från Detroit. Konstigt att
Ken Holland i dagens!! upplaga av Detroit Free Press säger att inget är klart än.....
Kommentera

Dream Team: Tror nog att Mattias Eriksson har lite mer inblick i det hela än vad Gustav Tägström, Patrik Näsberg, Daniel Forsström och Fredrik Söderberg tillsammans har.

Efter ett 20-tal intervjuer (exklusiva) samt en hel del matchsurr, presskonferenser, PR-tillställningar, luncher och resereportage i Detroit tror jag inte Eriksson skriver något utan substans.

Den mannen har likt Nubben - fingertoppskänsla! Och vet vad som kan skrivas eller ej.

Tyvärr för Timrå IK och svensk hockeys del tror jag Zetterberg är förlorad, vilket iofs varit rätt väntat en längre tid trots segdragna löneförhandlingar.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Rox: det enda man kan lita på i Aftonbladet är ansvarig utgivare, men det vet faan om det stämmer heller..
Kommentera

Dream Team: Egentligen borde man bojkotta Aftonbladet, speciellt med tanke på deras horeri när det gäller bland annat "Älska fotboll"-banden. Men jag kan fan inte leva utan deras djupgående Paris Hilton-journalistik.
Kommentera

Dream Team: Henrik säger i Dagbladet att han inte hört något, det kan ju vara så att agenten förhandlat och meddelat honom mellan samtalen till de olika tidningarna......en liten teori iaf till de vitt skilda uttalandena...
Kommentera

Frisco: Tja, eftersom att Aftonbladet refererar till den artikel som finns i ST blir väl trovärdighetenknappast större för att AB går ut med nyheten. Dagbladet OCH Henrik själv motsäger ju samtidigt detta rykte när man  dagens tidning säger att det inte förekommit några kontakter alls under en tid.

Min uppfattning är att det nog ändå mest är en tidsfråga när Zäta blir klar för Detroit. Men att Aftonbladet skulle vara något att lita på? Nej, för jösse namn!
Kommentera

Frisco: Med tanke på de dubbla budskapen från de lokala tidningarna vet man inte och eftersom Aftonbladet hänvisar till Sundsvalls Tidning.....

Men som sagt, ingen rök utan eld, så jag tror att nån sanning lär det nog finnas bakom.....
Kommentera

TIKbiff: Ska man lita på Aftonbladet?www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,695554,00.html
Kommentera

El Maco:
Och i DB dementerar han att dom pratat överhuvudtaget.
Kommentera

Jo, men i Dagbladets pappersbilaga dementerar han att han förhandlat med Detroit, eftersom rykten uppstått over there..... Ingenting är klart....
Kommentera

El Maco: Ja man vet ju aldrig. Men det är nog bara en tidsfråga. Tråkigt för oss. Vi har verkligen marginalerna med oss inför seriestarten.
Kommentera

Skarin: På Red Wings hemsida är han fortfarande inte signad i alla fall. ST ropar hej(då) lite tidigt.
Kommentera

Baker: Zäta är nu t.o.m. klar för Red Wings. Han bör väl vara ganska så nöjd med att få ut lite mer än 19 miljoner per säsong. Fin slant.
Kommentera

Z allt närmare Detroit...
Kommentera

keni:

vad jag vet så sa han så här på hockeyn i helgen, att han står utan klubb
och letar efter någon klubb att spela i och det vore ju inte helt fel att ha han i TIK!!!!!
Kommentera

TIKbiff: någon som vet vart micke samuelsson lirara kommande säsong, där har vi ju en sjukt bra lirare, när vi saknar z:a
Kommentera

JanT:
Har en känsla av att det inte är pengarna som är den stora grejen med Z:as tvekan om kontrakt utan längden på ett kontrakt, jag tror att Z.a bara vill ha ett ett års kontrakt för att sedan kunna tjäna lite mer pengar medans Detroit vill "binda" honom med ett 3-4 års kontrakt...

Vi får väl se vad som händer..
Kommentera

JanT:

Japp, tyvärr betyder nog detta att vi kan glömma Zäta i TIK i höst... Det borde ju bli pengar kvar till Zätas kontrakt nu..

Men..man kan ju aldrig vara säker..kanske är detta bara ännu ett utspel av Datsyuk för att få mer pengar. I vilket fall får vi nog besked ganska snart..
Kommentera

JanT:
I och med dom löneanspråken blir jag inte förvånad om han gjort sin sista match för Wings .. tror han kommer spela i en annan klubb nästa säsong om inte kommer med vettigare lönekrav eller om taket höjs med flera miljoner
Kommentera

WarhawK: Nu är det klart! Datsyuk till Avangard Omsk. Red Wings kommer säkerligen att signa Z inom kort...
Kommentera

Salle:
Visst kan det vara så , själv har jag ingen vidare koll på hur GM och coacher kan tänka men visst kan det ligga nått i det

sen tror jag nog Datsyuk kommer få harva i ryska ligan nu efter senaste utspelet så .. finns ju även risk dom kommer behålla rättigheterna denna säsongen och kommer ingen vart så trada rättigheterna inför nästa säsong
Kommentera

WarhawK: Det är ju bara att inse att Datsyuk och Zäta inte är så eftertraktade som vissa tror. Inte än åtminstone.

Visst var dom bra i grundserien men i SC floppade dom ju i princip. Och Red Wings (mfl lag) är ju bara intresserade av att vinna SC.
Kommentera

pettsson:
Största problemet för detroit var ju gamla dyra kontrakt som vart skrivna innan lönetaket på t.ex lidas och lang som tjänar runt 7,6 mille och 3,8 mille $ och kanske även till viss del signingen av Mathieu Schneider för 3,3 mille oxå .. annars kan kan jag inte påstå dom öst ut pengar på gamlingarna dock när yzerman är den näst högsta resigningen med 1,25 mille
Kommentera

Janken: De har inte nog med flis till både Pavel och Zäta. Frågan är om det beror på att andra fått "för höga" löner, men jag tror inte det. Lönetaket är ivägen helt enkelt.
Kommentera

pettsson:
Ja för mig är det en gåta hur Detroit tänker?????
Pavel o Zäta måste ju vara oerhört viktiga i dersa framtida lagbygge... Två unga, i stort sett, utvecklade NHL- proffs??
NÄ!
Vad gör dom??
Gödslar med guldflis över de gamla stötarna!!!!!!!!

Jag tackar och tar emot om Zäta blir kvar hos oss... Och de hockeyfanatiska Moskvaborna smackar nog gott över förtärkning i Dynamo... Men hur fasen tänker Detroit???
Kommentera

« · 572284 · »