1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Angående Tommy Sjödin

« · 880773 · » Till forumet

Sv: Angående Tommy Sjödin
TIKbiff: Det vore tjänstefel av TIK att inte försöka göra allt för att få hem honom i detta läge och även om inte budgeten har någon plats för Sjödda så har man garanterat igen det senare. Vilken PR-grej detta vore och jag skulle väl tro att intresset skulle öka såväl bland publik som sponsorer...
Kommentera

Ambroo: Javisst...ge karln ett kontraktsförslag så kan han spela några år med oss och sedan avsluta karriären i Brynäs! :-)
Kommentera

Thomas Johansson och Nubben.

Nu tar ni och kontaktar Tommy och erbjuder honom ett ettårskontrakt.
Sedan kan han gå parallellt med Nubben som "traine" till sportchefsjobbet i Timrå IK.

Vad Timrå IK behöver är just hemvändare med hockeysjäl och hockeyhjärta.
Kommentera

Bissett19: Är det sportchefen som förhandlar med Sjödins kontrakt i brynäs?
Kommentera

Ambroo: Nu förstår man att du hade rätt förut när du sa han är klar.
Men hur långt borta tror du han är nu? För mig verkar de som att om Nubben sätter in en stöt nu så har vi den erfarnaste backen i ES nästa år
Kommentera

En sak som slog mig är att Sjödin gjorde fler poäng än Moe,Svedberg, Sanny, Kalle K och Lotvonen gjorde TILLSAMMANS.
Kommentera

Per HApps: Så är t o m Fetisov oroad; expressen.se/sport/ishockey/1.667532
Kommentera

Per HApps: "Sedan kan han gå parallellt med Nubben som "traine" till sportchefsjobbet i Timrå IK."

Det är just den dealen som Sjödda har fått i Brynäs, dock med halverad lön i dom tre år som ska bli hans utbildningstid.
Och han kommer INTE att sitta i luckan och sälja biljetter =).
Kommentera

Zzz: Skillnaden är väl att om han skulle få gå bredvid Nubben så skulle han ha en chans att lära sig något, till skillnad mot att gå parallellt med Brynäs sportchef...
Kommentera

mikenomad: "skillnaden är väl att om han skulle få gå bredvid Nubben så skulle han ha en chans att lära sig något, till skillnad mot att gå parallellt med Brynäs sportchef..."

Och vad fan vet du om det?
Kommentera

Zzz: håll er updaterade kolla lite på tigrarna och huvudstade stockholm.. ska bli kul att se hur många som är på stan när sverige-finland börjar :)

webbkameror.se/
Kommentera

Fru Sjödin avslutade sitt inlägg med . "För i dag skäms jag över att vara brynäsare."

Hoppas att det aldrig kommer att skrivas ett liknade inlägg av en spelarfru till en Timråspelare, någonsin. Inte för att jag tror att det kommer att ske.

Men tänk tanken att Robbans Fru skulle göra ett liknande inlägg, det är på den nivån det handlar om i Brynäs just nu.

Snacka om badwill för BIF som förening, i Mount Everest-klass.
Kommentera

Zzz: Jadu...fundera på det du.
Kommentera

Per HApps: Nä, det är ju lixom inte vilken spelares fru som helst direkt...
Kommentera

mikenomad:
Jag kan säga så här. Jag har aldrig varit medlem i Timrå IK, (jag vet att det är skandal). Men om nu TIK erbjuder han ett fördelaktigt avtal så skall jag ta mig fan betala in medlemsavgiften dagen efter det att årsmötet gått av stapeln.
Kommentera

Per HApps: När är årsmötet för Timrå IK den här säsongen?
Kommentera

Backlund !!!!
Kommentera

Tvåtallar: Grattis Johan Backlund!! :-D
Kommentera

mikenomad: Vilken läskigt bra insats, Johan. Grattis!

Frågan är väl om man ska bli lite skraj för att det var en lite för bra insats...
Kommentera

Dream Team: Tror ändå inte det, han har ju själv sagt att det ska vara ett väldigt bra anbud samt garantier för speltid om han ska dra över redan i år och det tror jag inte han får. Han väljer nog ett topplag i ES och en säker plats som 1:e-keeper istället..
Kommentera

mikenomad: Men har han verkligen blivit fördjävligt behandlad? Enligt hans fru finns det 5 spelare som tjänar mer. Han är alltså Brynäs 6:e bäste betalde spelare utan att få en löneförhöjning vilket de andra fått! Vilket inte är fy skam. Bland de man kan tänka sig har mer betalt är nog Brendel, Dackell, Angell, Korhonen, Hulkonen. Namn som också borde ligga i toppen av Brynäs löneliga. Mao skulle han ha tex Månsson bakom sig i lönemässigt som gjorde en bra säsong sist.

Så att kalla Brynäs agerande för fördjävligt bara för att de inte vill höja hans lön tycker jag är en överdrift. Det kan aldrig vara fördjävligt när en av de bäst betalda spelarna inte får ännu mer. Man kan på sin höjd kalla det för snålt, men inte fördjävligt. Det köper jag inte.
Kommentera

Patrick Polly: Nu är det ju så att det ligger oändligt mycket mer bakom det här än just pengar, men jag är ändå villig att hålla med mike...
Kommentera

Ambroo: Ja det finns mer bakom än pengar. Han får inte sportchefsjobbet med på en gång som han tidigare tackat nej till. Självklart kan han inte få det jobbet på studs när han tidigare tackat nej, det har ju anställt Sundlöv och kan ju inte sparka honom hursom helst!
Kommentera

Tommy Sjödin är hjärtligt välkommen att representera moderklubben igen.
Kommentera

mrchong: Ja välkomen HEM Tommy!
Kommentera

Lyft luren Nubben
Kommentera

Tvåtallar: Är detta månne den berömda Brynäsandan? Inte första gången de behandlar 'trotjänare' såhär. O några i BIFboken kör ju 'parti(klubb-)piskan, trots att insändare rasar o hotar me bojkott"BIF har rätt, övriga begriper inget".
Jaja, imorgon får vi kanske svaret från TS.
Kommentera

Men att frun (!) ska gå ut till press och lipa känns lite väl. Stackars min man Tommy som inte får löneförhöjning... buhu, buhu.
Kommentera

RocknRolf2: Ja de kan ju tyckas..... men o andra sidan kom ja saken i dagens ljus då oxå, även om dom flesta anade hur de låg till
Kommentera

Skulle ju vara trevligt med en Tommy i laget, han har säkert minst en bra säsong till i sig. Se bara på Chelios.....
Kommentera

Verkar jobbas för en lösning nu med Sjödda
Kommentera

Tvåtallar: undra om han är med på träningen nu? "Ta hem han och sätt ett C på tröjan" var mig ett dåligt alternativ. Sanny är ju given där tycker iaf jag....laga inte det som inte är trasigt
Kommentera

jonmannen: Särskilt med tanke på att "hem" för Sjödda är Brynäs, och inte Timrå.
Att ha Timrå som moderförening på papperet är kanske inte riktigt samma sak som att ha densamma i hjärtat...
Kommentera

Huge: Sant, jag tror inte han skulle ha något problem att platsa i Timrå dock. Att karln är duktig är ju ingen hemlighet, men frågan är då hur mkt han spelar på hjärta nu för tiden... offrar han sig lika mkt i sitt spel i Timrå som han skulle gjort i Brynäs? nja
Kommentera

jonmannen: Nä, rent spelmässigt tar han en plats i Timrå och Tommy är ju och har alltid varit ett seriöst proffs som ger allt för den klubb han för tillfället representerar. Men sen finns det ju klubbar och klubbar, som sagt.
En del av hjärtat finns självfallet kvar i Timrå, och han har ju också alltid sagt att Timrå är det enda altrernativet ifall det av ngn anledning skulle bli spel någon annanstans i Sverige...
Kommentera

Huge: Dåså, ja vi får väl se vad som händer. Fast har inte Nubben sagt att backbesättningen är klar som den är? Ta hellre hit Dick Tärnström i annat fall :)
Kommentera

Undrar vilken lön "stackars" Tommy Sjödin har i dagsläget? Jag har svårt att tro att det går någon nöd på familjen...
Kommentera

Laken:
Så när det är dags för din årliga förhandling av lönen så tycker du att det är okay att dom andra får höjd lön men inte du?

Normalt så brukar lönen öka med någon/några procent per år, säg normalt ca 3-4%

Tommy var för övrigt en av de bästa spelarna under förra säsongen, nog tycker jag att han borde vara värd det då han med, oavsett vad han hade för lön.
Kommentera

TIKbiff: Nej, självklart är han orättvist behandlad. Men det finns de som har det betydligt värre i vårat samhälle...
Kommentera

Laken: Han har i runda slängar 100000 i/mån
Kommentera

Det kan ju ha berörts i tråden, har bara skummat lite, men vad är det som säger att Nubben avgår som sportchef efter tre år då? Jag personligen vill då att han ska fortsätta som sportchef om han jobbar på som han alltid har gjort.
Kommentera

Laken: Skulle de kunna va så att Sjödda redan bestämt sig för att lämna Brynäs pga deras brytna löften. Och nu handlar de bara för hans del, att få ut nåt för deras handlande. De drar ut på tiden tycker de ser ut som han har en räv bakom örat
Kommentera

Flåt att jag tjatar om detta men jag tycker de är spännande om han skulle komma "Hem" sista året
Kommentera

Tvåtallar: Tillåt mig småle en smula.
"Storbråk" ??

Är det så det heter nu, när parterna i en förhandling inte lyckas komma överens?
Isf så har vi haft en djävla massa storbråk i svensk hockey genom åren.
Konstigt att knappt ett enda av alla dessa också har uppmärksammats lika mkt...
Kommentera

Huge:

Fast om det är storbråk eller inte så skulle det vara mycket trevligt att Sjödin "kommer hem" igen..

Killen är ett unikum som back och en eller två säsonger i hans moder förening skulle inte vara helt fel..

Och kan det vara så att Sjödin affären har uppmärksammats mer pga att Brynäs har en viss vana att mer eller mindre pissa på sin spelare som har hängt med ett tag och att Sjödins fru skrev en insändare..??
Kommentera

gud: Visst, sjävlklart beror det på vår "historia" sas, men vi kan ju inte gärna hjälpa att det även i tidigare "historier" har blivit uppblåsta och överdrivna rubriker?
Mkt av det som tidigare har hänt har ju ofta visat sig vara just överdrivet.
Sen kan man ju diskutera om vi har "pissat" på Sjödda, bara för att hans krav hittills i denna fråga, inte har kunnat accepterats....
Kommentera

Huge:

Även om denna och andra "historier" har blivit väldig uppförstorade i media när det gäller Brynäs och om hälften vore sanna så är skadan lixom redan skedd..

varken du eller jag kommer att få reda på sanningen när det Sjödin eller något annan spelare i Brynäs mindre bra historia när det gäller spelarsidan..

Så för min egen del så hoppas jag att Sjödin kommer att spela för mitt lag nästa säsong..
Kommentera

gud: Ja, det lär nog komma fram lite saker om hur det gått till.
Det handlar ju trots allt även om business och pengar i lag som kan likställas med företag.
Ibland så är verkligheten kanske lite krassare än vad vi själva som supporter vill tro eller erkänna.

Men att Sjödda skulle avsluta sin karriär på isen nån annanstans än i Brynäs, det kan jag sätta min sista golfklubba på.
Men du får väl lita till hoppet. Det är som bekant det sista som överger en..

;-)
Kommentera

« · 880773 · »