Impotens! Har legat och vridit mig halva natten i plågor efter att ha bevistat gårdagens klang- och jubelföreställning i pillerrinken. Fan!
Till skillnad från de flesta andra anser jag dock inte att Timrå gjorde någon usel match. Första perioden bokförde jag som en taktisk fullträff. SSK hade helt klart spelet, men Timrås motvapen - de snabba diagonaluppspelen när SSK tryckte djupt i zon - var klockrena. Men vad fan hjälper det när de 'notoriska målskyttarna' Nordgren och Matthiasson bränner varenda läge. Timrås första powerplay var dessutom riktigt, riktigt bra. Linkans räddning på Matthiassons direktskott var något av det svettigaste/turligaste/oturligaste jag sett på länge. Sett till målchanser tycker jag att första perioden gick till Timrå. Hade matchen spelats för två månader sedan hade det stått 1-2 efter 20 min.
I andra perioden fick SSK bukt med Timrås kontringar och spelade lite försiktigare samtidigt som Timrå lyfte upp spelet. Inte fan var det fladder i skjortorna på gammalt Tik-vis, men det såg i a f lovande ut. Naturligtvis kommer så 0-2 ur ingenstans, ett riktigt flytmål av den typen Timrå numer aldrig får. Kalldusch, tjosan hejsan och underläpp. Så jävla typiskt.
Sen så var det hela i stort sett över. Man kan inte spela kontringshockey om man inte sätter i a f någon av de chanser man får. Man kan inte heller tokköra i tre perioder när man spelar med en femma mindre än motståndarna, och har så gjort under hela serien. Det finns helt enkelt inte ork. Dock, låten mig repetera: Timrå gjorde i mina ögon ingen usel match. Förutom de uteblivna målen framåt hade man bara släppt in två bakåt. En mäktig slutforcering (vilket det fanns kraft för, det syntes att det sparades medvetet i a f under första perioden) hade kunnat definitivt kunnat resultera i poäng. Om man hållit jämna steg i målprotokollet vill säga.
SSK då? Enligt tidningar och andra verkar de flesta imponerade. Så icke jag. Effektiviteten avundas jag, men detta formtoppade SSK skulle näppeligen ha en chans mot ett dito Timrå. Märks att publiken i Scaniarinken fått utstå mycken skithockey i vinter. Alla 'Ooooh' och 'Ojojoj, Tälje l e k e r ! !' när det flipp-passas upp till back under deras otroligt sugiga powerplayspel var närmast provocerande.
Nä, SSK är ett jävvla dränggäng och det stör mig som fan att dom fick tre-nolla Timrå. Världen är ett skitställe och hockey är en jävla skitsport!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Fan!
Till skillnad från de flesta andra anser jag dock inte att Timrå gjorde någon usel match. Första perioden bokförde jag som en taktisk fullträff. SSK hade helt klart spelet, men Timrås motvapen - de snabba diagonaluppspelen när SSK tryckte djupt i zon - var klockrena. Men vad fan hjälper det när de 'notoriska målskyttarna' Nordgren och Matthiasson bränner varenda läge.
Timrås första powerplay var dessutom riktigt, riktigt bra. Linkans räddning på Matthiassons direktskott var något av det svettigaste/turligaste/oturligaste jag sett på länge.
Sett till målchanser tycker jag att första perioden gick till Timrå. Hade matchen spelats för två månader sedan hade det stått 1-2 efter 20 min.
I andra perioden fick SSK bukt med Timrås kontringar och spelade lite försiktigare samtidigt som Timrå lyfte upp spelet. Inte fan var det fladder i skjortorna på gammalt Tik-vis, men det såg i a f lovande ut. Naturligtvis kommer så 0-2 ur ingenstans, ett riktigt flytmål av den typen Timrå numer aldrig får. Kalldusch, tjosan hejsan och underläpp. Så jävla typiskt.
Sen så var det hela i stort sett över. Man kan inte spela kontringshockey om man inte sätter i a f någon av de chanser man får. Man kan inte heller tokköra i tre perioder när man spelar med en femma mindre än motståndarna, och har så gjort under hela serien. Det finns helt enkelt inte ork.
Dock, låten mig repetera: Timrå gjorde i mina ögon ingen usel match. Förutom de uteblivna målen framåt hade man bara släppt in två bakåt. En mäktig slutforcering (vilket det fanns kraft för, det syntes att det sparades medvetet i a f under första perioden) hade kunnat definitivt kunnat resultera i poäng. Om man hållit jämna steg i målprotokollet vill säga.
SSK då? Enligt tidningar och andra verkar de flesta imponerade. Så icke jag. Effektiviteten avundas jag, men detta formtoppade SSK skulle näppeligen ha en chans mot ett dito Timrå.
Märks att publiken i Scaniarinken fått utstå mycken skithockey i vinter. Alla 'Ooooh' och 'Ojojoj, Tälje l e k e r ! !' när det flipp-passas upp till back under deras otroligt sugiga powerplayspel var närmast provocerande.
Nä, SSK är ett jävvla dränggäng och det stör mig som fan att dom fick tre-nolla Timrå. Världen är ett skitställe och hockey är en jävla skitsport!