Det här liknar ju ankskit, tycker jag. Här har man sett fram emot tisdagen då det enligt spekulationer i gästboken skulle presenteras tre nya spelare. Pertiläinen, Svensson och Juha Lind. Pasi skulle blivit klar i påskhelgen sades det, men sanningen är nog den att man kommer att förhandla med honom under hockey-VM. Fredrik Svensson verkar hamna hos knäckebröden. Och Juha Lind kostar skjortan, så honom tror jag inte på. Den enda underskrift som annonserades var ju Crippes, fast den har vi haft som självklar här i GB'n under en längre tid. Här trodde jag att nu, när man slapp harva i kvalserien och vänta flera veckor efter att de andra lagen redan gjort klart med sina nyförvärv och få ta det som blev över. Nu var vi med från scratch, men har inte hunnit med att fylla truppen med mer än våra egna spelare och två ynka nyförvärv. Nu vill jag se lite handlingskraft, Nubben !!!
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·