Röda Tallen: hade flera jättelägen... Sen går Strålman bort sig och tar utvisning direkt efter. Sen 3-2, och jag blir YTTERST förvånad om det här håller nu
Bissett19: Tja, det är väl ungefär som vanligt. Samtidigt som han säger något bra om Timrå så känner han att han bara måste säga nåt som motsäger det han precis sa. Ibland är logiken slående, ibland inte.
"Virus måste ha knarkart svårt mycket ikväll... Han tyckte att andra perioden var en utav de bästa man har sett i Elitserien den här säsongen och då ska man komma ihåg att TIK är ett av lagen...uppåttjack?" Ambroo @ Jonteland Idag kl. 20:31
Lemmy: På ett sätt har du lite rätt men å andra sidan så har han arbetet ihop en liten buffert lixom så han kan gott ta lite skit ikväll fast han inte har gjort sig förtjänt av detta =)
Lemmy: Håller med faktiskt jag ville bara skoja till det lite det räcker inte med en skaplig match från virus för att jag ska ta honom till mitt hjärta, han är björklövare och det är bara usch!!
Red Rocker: Otroligt...detta är andra matchen i min C+ karriär som Virus var objektiv, saklig och inte dissade nåt lag när Tik spelat. BRA JOBBAT. Beröm ska ges när beröm förtjänas, givetvis också vice versa.
Red Rocker: Virus ser ju helt trickfilmad ut !! Är karln på riktigt?? Man kan göra mycket med data nuförtiden... skulle inte bli förvånad om han är ett dataprogram vars enda uppgift är snacka skit.... Helst om Timrå
Sen sa han faktist även att Timrå är endå elitseriens största övversakning. Man är endå ett bra lag. Och han är övertygad om att Timrå kommer tillhöra topplagen. Sen undrade han Timrå nu slagit elitserierekord i skador. Tyckte verkligen vi haft en enorm otur.
"Virus" hade en fantastisk kväll. Det är lätt att vara ödmjuk när man får så mycket gratis, kan man säga. Hur är läget i min andra hemstad E-tuna förresten...?
Talangscouten: Du skall veta att det är just det man/jag gör men hans inre agg slår igenom ändå.. det blir för uppenbart ..han är om ett skavsår på hälen... en sten insmugen i skon..man vill göra nånting åt det.. men som någon sagt här nog om denne sure motvallsman..
Talangscouten: Om du tycker att silverräven Virus pratar lika gott om båda lagen då han kommenterar Timrå så har du fel någonstans är jag rädd. Förmodligen på sändningen. Du om någon borde väl veta som har samtliga matcher inspelade sedan vi gick upp.
När det gäller personer som är offentliga så är silverräven en av de största timråhatarna. Ville bara få detta sagt, eftersom jag vet att det är sant.
Nog om detta. Nu skiter vi på honom, som drottning Silvia skulle ha uttryckt det.
Alla får ju tycka som man vill men jag kan fortfarande inte hålla med Er. Jag tror helt enkelt att ni sitter o tänker på det för mycket. Koncentrera Er på matchen i stället o skit i "virus".
talangscouten: Negativ ibland?? nej, negativ mot tik är han OFTAST... så ofta han får en chans iallafall-
När man är på match hemma el. borta då är det helt naturligt att supportrarna gör vad dom kan för att förstöra stämningen för motståndarlagets supportrar..
Men när man ser en match på TV då vill man slippa detta syndrom av stämningsförstörande moment som denne Virus ständigt tillhandahåller då vill man slappna av o bara höra en kommentator som har samma sätt att behandla båda spelande lagen..även matcher då Tik är ett av lagen..
En expert skall inte hålla på hemmalaget han skall uppträda neutralt o med lite åsiktsbalans ... om det skymtar fram vilket lag han ev. älskar gör inte så mycket som när han visar vilket han avskyr el. ( ogillar kraftigt...)
Då tappar man helt respekten för honom o han bidrar inte till att förhöja matchen på det sätt som en skicklig balanserad tv-man gör.
Det var ju det jag gjorde. Jag gick in i matchen för att kolla om det stämde det som ni hade skrivit om tidigare. Jag kan tyvärr ej hålla med Er. Han jublade inte alls vid kvitteringen, det var i så fall kommentatorn. Det är klart att han verkar negativ ibland, men vi spelade faktiskt inte bra, men jag tycker fortfarande att det var ungefär lika åt båda hållen. Förövrgt förstår jag inte er som tycker att en expert ska hålla på hemmalaget...
Däremot är man ju lite less att han alltid ska vara på alla våra matcher. Det skulle ju vara roligt någon gång om det var någon annan som var expert.
Men Canal+ skiter väl i norrland. Precis som dom gjorde på reprisen TIK-LHC på c+sport. Dom hade klipp bort förlängningen!
Talangscouten:Ja, inte ens Virus kan låta bli att berömma individuella prestationer åt båda håll, där är han helt ok. Du måste se matchen igen, lägg då märke till när Timrå har tryck eller gör något bra, då trycker Virus på att det är motståndaren som är dåliga. Eller när LHC har samma form av tryck, då hyllar han LHC:s framfart men inget om att timrå kanske missade lite. Se nu om matchen och säg igen att det inte är så.
Detta går igen i alla matcher förutom en på alla matcher jag sett med Virus, antingen är jag helt dum i huvudet, det kanske lutar ditåt, eller så är det som jag sagt.
Alltså jag måste få försvara Virus. Har sett matchen nu(TIK-LHC) där "virus" skulle vara så dålig. Jag kan inte hålla med om att han är så opartisk som ni vill göra gällande. Att virus skulle ha jublat vid kvitteringen stämde inte alls. Sedan berömmer han ju b la Regin hur mycket som helst. Speciellt avslutningen i sudden.
Sedan, en uppmaning till Er som stod bredvid trumman, ni bidrog inte speciellt mycket (förutom när ni fixar med tifot). Det var mest armar i kors. Det var mest den "övre" klacken som bidrog. Vi måste hjälpas åt allihopa för att skapa tryck.
Speciellt ikväll lär det behövas eftersom det ser ut att bli under 4500 personer.
Såg TIK-LHC i repris igår på canal+ eftersom jag ville se och höra om Virus verkligen var så kass som de flesta gör gällande och visst var han det. Annars var det väl ändå c+ geniala avslut som retade mig mest... 3-3 vid ordinarie tid fick räcka för dem så helt sonika struntade man i att visa övertiden...duktigt!
ernie eagle:Men herregud jag trodde du kunde lite ishockey i varjefall.Skulle alla dom du räknat upp spela i Timrå har vi ju alldrig gått upp i elitserien.
lungan: Du har helt rätt... Att säga att Virus hatar Timrå det är dumt, däremot så ogillar han Timrå så till dem milda grad att det lyser igenom när han kommenterar, han vill inte Timrå någon framgång och det sitter i hans ryggrad sedan TIK's matcher mot Brynäs när Virus spelade där...
Ehuru denna tråd nu handlar om huruvida ÄLSKADE TIMRÅ IK tar till vara sina juniorer är TRÅDKAPNING, vilket jag finner svårt att förstå att det måste uppstå.... Seså, skapa en ny tråd då för bövulen!!!
Men, tråden är kapad och JimmyH har rätt... De spelare EarnieEagle räknar upp som "Varför spelar Hansson i Kalpaa o.s.v????", de dög inte, de platsar inte helt enkelt som det har blivit...
Frågorna som finns i detta läge gällande juniorsatsningar i en elitklubb är....
- Har vi verkligen råd i detta viktiga, prekära och tuffa tabelläge att ge någon junior chansen i just denna viktiga match? - Har vi råd i längden att INTE ge juniorerna chansen?
Dilemma visst, men första frågan besvaras nog med nej p.g.a tusen olika skäl, ekonomi t.ex, och den andra finns tyvärr bara i baktanke...
Men TIK kan göra bättring, definitivt... Börja med att låta Moe spela mot Luleå i morgon t.ex...
RocknRolf2: Det är ju för jävla dåligt av Machulda att inte kunna spela världsmästarhockey bara för att han har några knäckta revben................ BEDRÖVLIGT!!
För att, om möjligt lite sent, hoppa in i diskussionen om juniorernas vara eller inte vara i Timrå. Det är ju uppenbart att de inte är tillräckligt bra för att ta en plats. Tror att det var JimmyH som ställde frågan om det satsas tillräckligt på dem? Jag tror inte det. Hur har det, exempelvis, sett ut på tränarfronten i juniorleden? Är det inte lite stagnerat där? Samma tränare år efter år, eller i alla fall samma tränare som turas om att ha hand om juniorerna. Kanske skulle man börja titta sig omkring för att plocka hit en duglig juniortränare som klarar av att maximera utvinningen av juniorernas potential? Det kanske är där man ska börja?
1. Nej! Ingen lyckad värvning.. Kan du inte avslöja hans lön ... Snälla!
2. Jo! Men kan inte du berätta varför han fick så lite speltid i går? Snälla! Gör det.. Vi är nyfikna..
3. Jag säger inte emot.. Men många spelare blir det om vi både värvar och tar in en juniskedja.. Hur länge blir Robban borta.. Beraätta. Snälla! Vi är nyfikna. Sit jag hörde något om honom så visste han inte riktigt själv.. Ca sex veckor var det väl sagt..
4. Jasså! Är det ingen som nämnt kris.. Nänä! Okej!
Det är förmodligen bara jag som kan spåra en svag, svag nyans.. en liten antydan... av negativism.