angeroath: Jag fattar det. Intressant då som sagt vad det här eg. handlar om. Har klubben lyssnat på fb och beslutat sig för att plocka bort alla svarta hoodiesar ur sortimentet eller vad?
mikenomad: Det kan jag slå ner direkt utan att ha insyn. Det är polisavstängingar som det handlar om och det kan inte klubben påverka och det vet dom som är avstängda om. Det är garanterat inte ett krav för då skulle dom förhandla med Polisen och inte Timrå IK.
Zombieland: Det är ju ytterst märkligt om det är lördagens händelser som det ff kivas om. Klubben har tydligt pudlat i hur man hanterade sin kritik mot att en anställd initierade ramsan. Man har lika tydligt deklarerat att man inte har några synpunkter på att klacken skriker hata Modo.
Sputnik1: Håller med, alla är ju trots allt RV och Supporterklubben som står på Västra stå. Sen är det väl risk att det dras en runda till i kvällstidningarna om kraven blir kända. Frågan vad som hålls viktigast. 🤷♂️
Sputnik1: Skulle precis lägga ut den, det känns ändå någorlunda stabilt för nu. Ber om ursäkt ifall det lät som att jag försökte bränsle på elden, det var inte min mening. Jag kommer själv vara på plats imorgon och stötta laget. Men som du säger, ska bli spännande att få veta kraven. Om det nu inte är dom tre som dom ställde sen tidigare.
Zäta75: Får man gissa så har det pratats mer om de avstängda supportrarnas framtida öde än om det som hände i lördags. Och gissningsvis har rv försökt ställa krav här som klubben inte mött. Men det är rena killgissningar från min sida
mikenomad: Alltså, jag har varit med när det stals flaggor i Gärde etc, men det blev ju ytterst sällan handgemäng om det inte var extremt befogat.
Det här idag med diverse pyroteknik inomhus är ju bara hål i huvudet.
Ahh, ni ville visa ert stöd och fick matchen avbruten på köpet. Ärthjärnor.
Bara för att det ser coolt och effektfullt ut på en öppen fotbollsarena betyder inte det att det blir lika bra i en hockeyarena, det behöver man liksom inte vara raketforskare för att fatta.
mikenomad: Vet dock inte vad kaos innebär, men jag misstänker att det inte är positivt denna gång. Skickar med skärmdump på konversation som det är taget ifrån.
Zäta75: Rätta virket är ju inte klacken. Vi har inte haft rv på plats sedan första derbyt och även om deras frånvaro märkts påtagligt så har det ju inte varit som i tisdags. Hyfsat tryck har det ändå varit även utan rv. Dock oerhört tråkigt om det skurit sig totalt mellan rv och klubben såklart. För stämningshöjare är de, det kan även jag se trots det alltför stora inslaget av huvtröjeförsedda, adrenalinstinna piprensare med taskig attityd
Red Bulls: Nu kanske folk tycker att jag byter fot, och låter som Facebookriddarna, men av min bild som exilare är RV ett gäng smågrabbar som tittat för mycket på ultrasgrupperingarna här i Stockholm och skulle bli uppätna av sina idoler om de bröstar sig.
Och ja, de skapar bra stämning, men det för med sig en massa som inte hör hemma i sporten också.
Då säger folk att man inte kan cherrypicka vad man vill ha och inte ha, men då är det väl jag som är gubbe då.
Visst ska vi Hata Modo och så, men det här Ultrastramset har en dragningskraft på ungdomar som inte bryr sig så mycket om sport också.
Red Bulls: Om det stämmer är det katastrof. Vi behöver fullsatt på läktarna imorgon en mycket viktig match. 10p eller 4p kan skilja ned till Skellefteå på 7e plats. Klacken behövs imorgon!
Andersson: Såg nu att Harde är klar. Great news! Luleåsfans skrev här igår att vi får ta honom för han är värdelös där. Har en känsla av att han lär lyckas bra här som tidigare, som de flesta andra som behöver få ett lyft i sin karriär gör när de går till Timrå 😎
Välommen tillbaka Harde! Vi behöver en tung back som tar skott ofta
Simmalugnt: Inte så där supersåld på Hardegård som många andra men man vet aldrig. Däremot gärna någon mer back som typ Pilö med fart och fläkt och som försöker bryta spelet så snabbt som möjligt i egen zon innan motståndarna får tryck. Kan tycka att många för tidigt ställer sig i försvars box. En mer aggressiv back alltså.
Aljd: Jag är lite kluven angående CHL, är det egentligen inte en bra turnering att ta upp de yngre spelarna till A-laget, det är väl så Skellefteå har gjort.
Det är ändå roligt att se att Kapanen har 15p på 16 matcher, Hade han varit med från start hade han legat i samma linje som Dahlen & Hållander i stort sett. Jag gillar hans driv & speciellt hans vinster i tek. känns som han vinner varje gång i stort sett.
Vi har 4 st topp 30 i poängligan & kapanen är snart där!
Dessutom ligger Dahlen delad 2a med 5 Matcher mindre spelad. För er som tycker han förstör spelet delvis i 5v5, ni glömmer ofta bort att när det väl blir mål är han där likt förbannat!
Nu laddar vi för morgondagen och stänger ute Skellefteå med 10p.
Det här kanske blir en patetisk text skriven av en gubbjävel. Men jag försöker ändå.
Bästa RV.
Hur fan orkar ni?
Er har man träffat på i Oskarshamn mitt i veckan i en trött serielunkmatch i Örebro, i Jönköping eller i typ "fucking" Långtbortistan! Dagen efter är ni tillbaka hemma för att jobba ihop till nästa "galna" tripp.
Oavlönat med passion som drivkraft. Hur fan orkar ni?
Ni åker Sverige runt för att stötta Timrå IK. I ur och skur.
En passion utöver det vanliga vill jag påstå.
Ibland retar delar av er subkultur upp oss mer mainstream supportrar, pk-gubbar, styrelsefolkskavajer och vi som blivit välkammade TIK-föräldrar med det vi kallar klokskap och vuxet förnuft;)
Så kommer det alltid att vara. Vissa saker begriper man helt enkelt inte fullt ut.
Ni är rebellerna vilka får grytan att koka på riktigt!
De högavlönade spelarna fattar. Vi är många som på något vis ändå fattar.
Det här är grunden för all passion och hängiven supporterkultur. Love or hate. Så är det bara. En urkraft.
Trots att man ibland får hicka som pk-vuxen när vissa i falangerna exempelvis smyger med färger i hoods och gör upp interna nummer för att boxas i grusgropar och typ bengaler och annat jävelskap. Det blir jobbigt. Då måste vi peka finger och säga aj aj. Även om många av oss säkert ibland fantiserar i smyg om att vara lite rebell... I alla fall när man var ung och kanske orkade;)
Personligen har jag erfarenheter av RV som skulle få PK-gubbar och kärringar att fälla tårar av stolthet om jag beskrev hur. Skippar det här. Ni som känner mig kan fråga.
Nu riktar jag mig till RV.
Snälla jobbiga passionerade jävla RV...
Kom tillbaka!
Vi och LAGET behöver det rätta virket på läktarna.
Nu!
Fortsätt stå upp för det ni står för. Men stå där. Där ni alltid ska stå.
solbacken: det går inte att tacka nej, har för mig att det var ett lag för några år Sedan som ville göra det, men dom tvingades vara med! Kommer inte ihåg om det var finskt, tyskt eller tjeckiskt lag dock! Men någon av dom tre.
Vi har 1508 medlemmar (senaste siffran på timraik.se) , vilket jävla skämt. Det kostar 300kr per år eller 1500 kr men då får man massor. Det är fan sjukt så få som vill vara medlem i förhållande till hur många som tycker att man ska lyssna ... | #Läs mer ·