KulltorpsOlli: Svårt att se den logiken men kul med självförtroende. Jag tror och hoppas att både han och Eklund spelar SHL-hockey med Djurgården nästa säsong.
KulltorpsOlli: Finns nog 14 SHL-klubbar som vill värva Frondell. Med tanke på hur högt han lär gå i draften så kommer nog NHL-klubben att ha starka åsikter.
SuneMangs: sjukt sorgligt. Men det börjar med sig själv och den attityd många har på olika forum, även här på hs. Det är inte ovanligt att det är påhopp på enskilda spelare i olika forum.
Det skulle teoretisk kunna vara någon inne på hs som blir triggad och tar ?drevet? för långt.
Värt att tänka på att man räknar till 100 innan man skriver av sig vart det nu kan vara.
KulltorpsOlli: Såg ett litet klipp om honom tidigare idag. Tydligen är han en sån här grabb som är oerhört trogen sin klubb. Han spelade i Farsta innan Djurgården & Farsta fick kontakta Djurgården för att de skulle flytta honom dit för att han skulle få utmaning & mer utveckling.
Ska nog till något alldeles extra för att vi ska få hit honom 😅
Lite skadebekymmer hos lagen ovan oss. Mer eller mindre kris i FBK och i Luleå är EG borta grundserien ut minst och även viktige Laaksonen har skadeproblem och var inte med igår mot Rögle
SuneMangs: Nä det finns nog dårar hos alla lags supportrar! I varje fall hos dom lag som engagerar! Vi får hoppas att något datasnille hittar ip adressen och får stopp på dåren!
Olli Hahl: Ja, någon supporter är det fan inte, det kan vi enas om. Ingen av oss som föddes med empati skulle göra något dylikt, så sätt gärna ingen stämpel på oss alla för att vi (eventuellt) håller på samma lag som nämnda idiot.
Just när Brynäs börjar bli attraktivt så ska någon hormonstinn 12-åring lägga krokben på hela föreningen. Det är så jävla typiskt.
Ser att det är någon som skrivit hatiska kommentarer till Brynäsmålvaktens flickvän efter matchen igår. Vad är det för fel på folk? Idioternas moder är ständigt gravid…
Öndulat: verkar endast vara använda tröjor som kommer att säljas. Annars är det tjocktröjan som gäller.
”Matchtröjorna kommer i vanlig ordning att auktioneras ut efter matchen men vi kommer även att ha sälja en mössa, halsduk och en stickad tröja i samma utseende som matchtröjan. ”
Då stänger vi igen gårdagen och ser med stor jävla spänning fram emot morgondagens retromatch i W/Ö-tröjorna.
På tal om ingenting, visste ni att om man ignorerar att vissa inbördes möten egentligen utökar listan pyttelite, så är det Brynäs och Frölunda som med 100% matematisk sannolikhet inte kan hamna i negativt kval?
Cobbel: 9 matcher kvar ...... JJ kan få stå Nostalgimatchen mot Leksand , sen har vi nån match mot Örebro . Juel bör stå 7-2 om han inte gör nån riktig plattmatch
Olli Hahl: Kloka ord och gillar hur du tänker kring en sån som Everberg. Lundmark tror jag på sikt kan bli en väldigt bra hockeyspelare :)
Vad det gäller vår målvaktssituation så hoppas jag Juvelen står ikväll. Laget känns mkt tryggare med honom i kassen just nu. Ingen skugga ska falla över JJ dock, när han är i form så har han vart vår person i nöden, men han är inte där just nu.
Cobbel: Skulle mer än välkomna en som Dennis Everberg. Precis en som vi behöver. Får hoppas att Lundmark kan utvecklas ditåt.
F.ö hoppas jag verkligen inte att Dahlén lämnar. Man saknar inte kon förrän båset är tomt… så enkelt är det! Maken till att blir orättvist behandlad i ord av vissa har jag nog aldrig sett. Utan den killen hade vi inte varit där vi är idag… vill bara säga det.
bar mofftak: Nej, som sagt. Hoppas det är rykten utan substans i detta fall. En 31 åring som inte visat några särskilda egenskaper genom karriären som är SHL mässiga.
Orr: I Modanos frånvaro så får jag väl slänga in ett önskemål som jag tror båda kan skriva under på.
Jag skulle gärna se att vi får in en spelare som vågar kliva in ordentligt i det fysiska spelet och göra det i flera byten. Jag tycker Lundmark kan visa de tendenserna ibland och lika så Walli som ni är inne på. Hade förhoppningen att Eisenmenger med sin storlek skulle kliva in och göra det.
Men vi skulle behöva någon som kan kliva in och sätta lite pärlor så att man får lite mjuka ben i motståndarlaget.
Och ja vi har ju Svensson, men vill ha en till som är lite elakare helst :D
Sputnik1: Det finns ingen chans att Liljegren blir en SHL spelare över tid. Walli har trots allt möjlighet att bli bättre och då anser jag ändå inte att Walli ska förlängas.
Sputnik1: Visst, Wallis poängproduktion går ofta i vågor. Men han har en högstanivå och en spelstil som är en bristvara. Han är en av få som på egen hand med fysik och skridskoåkning kan få igång laget och bryta mönster när laget kört fast. Hållander har ju överlägsna sådana egenskaper och Kapanen kan bitvis också visa upp såna egenskaper men sedan är det Walli och i viss mån Lundmark(dock ännu så länge en sämre poängleverans) i dagens lag. Wedda då undrar säker någon? Jo, han gör ju massor med poäng men jag tycker inte han riktigt har kvar den där "NHL-Wedda" auran som helt på egen hand vänder matchbilder. Utifrån det tycker jag inte en som V Liljegren ersätter en Walli fullt ut. I 90% av spelet är det säker inte någon stor skillnaden mellan dessa.. men som sagt den där kapaciteten att IBLAND själv kunna vända matchbilder tror jag inte Liljegren har.
Sputnik1: kan fortf inte fatta att vi vilat juel så mycket som vi gjort denna säsong . typ som att vi skulle vila kapanen varannan match när han var som bäst för så bra har juel varit i år. går mot den bästa målvaktsinsatsen i timrås historia så är man knappt ut talad första keeper? helt sjukt ju
OlliOlla: Nej som sagt, jag tänker inte döma ut nånting förens truppen är satt. Om nu Liljegren kommer in, så förutsätter jag också att man är ute efter forwards från den högre hyllan!
Vad gäller Walli så var det för egen del solklart att förlänga där ett tag. Men nu vete katten längre. På så sätt så är väl Liljegren en billigare ersättare kanske.
Walli hamnar ju liksom i poängstim. För att trampa vatten i långa stunder. Även om han nästan alltid gör jobbet i allafall.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️