1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595624 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
iexil: Precis, det är nog det som stökat till det och nu behöver man skifta status på EP från lån till löpande kontrakt.

Det går att ”submitta” sånt där på egen hand. Samma sak när det gäller rykten från trovärdiga källor.

0tto: exakt, det som antagligen ligger bakom är att han bara var utlånad från DIF under den här säsongen till oss.

Bilden på Anton Lander om påsk som går runt på sociala medier, vilket år är den från?

Tåget18: Nån hos EP som har gjort fel troligtvis, han har ju kontrakt med oss över 26/27

0tto: Glad Påsk på er
Nån som vet varför Linus Eriksson inte finns med på Timrås roster på EP

Zoogin62: Ja han har väl själv sagt att han ska köra på i AHL och komma i i det nordamerikanska spelet om han inte tar en plats.

Zoogin62: Den ända möjligheten är väl isåfall att Montreal ser att han får en bättre utveckling i SHL än AHL samt att han själv skulle vilja. om ens det är möjligt.

Smörgåsen : ja, men det är väl (tyvärr) helt uteslutet att han spelar i TIK till hösten, oavsett?

Gooode: Lär bli en hel del AHL-gnugg för honom kommande år.

Ser ut som att Kapanen var utanför Montreals trupp inatt.
Gäller att han gör en bra försäsong och har lite flyt om han ska lyckas slå sig in nästa år.

sargad:

SHL 25/26

1 FBK
2 Frölunda
3 SAIK
4 Brynäs
5 Luleå
6 Växjö
7 Rögle
8 Leksand
9 Timrå
10 Malmö
11 DIF
12 HV71
13 Silly Lions
14 Öre'

Finns väl stor risk att Jurgårn kan satsa en del och få lite fler hemvändande om de går upp.
Antalet tydliga räddningsplankor minskar allt eftersom i SHL känns det som.
Vilka möjliga flytetyg kan vi spekulera om?
LHC, Leksand, DIF/AIK?
Som sagt, det känns som det kan vara är sämre bärkraft på plankorna 25/26 än på länge.

KulltorpsOlli: ja, man ser verkligen risken med unga, outvecklade spelare som är vana vid att kunna spela med små marginaler och komma undan med det manifesterat i Viggo. Hans uppsidor gör att han spelas i princip nonstop i 6-5, men hans svagheter kan samtidigt göra att han lämnar en sån här match med -3 i antalet mål framåt.

Något liknande lär vi få se ett antal gånger i vinter, iom att vi värvat i princip 3 Viggos på "moderna rörliga backar"-kontot.
Förhoppningsvis sjunker misstagsfrekvensen ju längre in i säsongen vi kommer.

Villervalla: -3 på Viggo idag

Rip Kirby: Slarv av Viggo, 4-2 Skansen.

Rip Kirby: 3-0 Troja. 10 min kvar.

Lejkers fans riktiga säsong tog precis slut då Växjö IBK blir utslagna ur SM-slutspelet i innebandy (1-4 i matcher) mot IBF Falun.

2-0 Troja mot Hudik. Drygt fem min in i andra.

TD:

Var väl marginalarna som lämnade. Kärnan av publiken var kvar och tackade laget. Sedan gick Frölunda till semi och Rogers sista match så inte så konstigt att publiken stannade där. Vårt uttåg var ju mer av en besvikelse. Ingen kan vara nöjd med att vi bara gick till kvartsfinalen.

Sedan hade vi otur med att Flaxlunda hade allt flyt mot oss. Mot Luleå hade dom inte samma flyt och fick respass.

vonDöbeln: Precis min tanke också. Så sjukt likt, fast åt andra hållet.

Får lite "karma is a bitch"-vibbar. Inte för att dom inte förtjänade att slå ut Timrå. Mer bara för att exakt allt som gick med dom i kvarten gick emot dom i semin.

Rip Kirby: Beror på , inga bortafans är ju välkomna

12 år som tränare...imponerande. Hatten av för Roger😀

Stor heder åt Göteborgspubliken står kvar och tackar något för Timrå ik men parkeringen är livsviktigt

Kattgubben: Betydligt. Den här semifinalserien tände väl knappt till. Djurgården-AIK i HA-finalen kommer få Hovet att koka!

Rip Kirby: jag gillar ändå honom. Så skönt autistisk på nåt vis :)

Jag kan verkligen inte släppa hur våldsamt lika matchserier Frölunda haft i detta slutspelet.

Hur man än vänder och vrider på det så är det verkligen en karbonkopia. Den enda skillnaden är att dom står på "fel" sida i andra rundan.

FAN... TILL OCH MED MATCHSTRAFF PÅ EN LEDANDE SPELARE NÄR DET GÄLLER SOM MEST?!?!?!??!

Helt otroligt.

Tror hockeyallsvenska finalen blir hetare än luleå-brynäs

Saltmasen: Det är nog bara Chris Härenstam av ALLA sportjournalister i svensk TV-sport som bryr sig om en spelares eventuella moderklubb.

ROGER ! HEJDÅ !

liseberg nästa, rönnberg

Unnar Hårdegård ett guld nu innan hemkomsten kommande säsong.

ROGER HALLO...BADBYXOR PÅ

Rip Kirby: Andreasson är väl från Göteborg, man kan inte köra över egen spelare sådär

Kattgubben: 5+Game, Lasu. Så fullständigt solklart och publiken buar!?

Lasu ej MVP för Frölunda

TD:
Nu är röde Roger igång.

Tack o hej fiskrenset ✌️😀

TD: Gröteborg är kokta

Kattgubben: Ja allting har ett slut fast korven har 2 Kul med Roger under 12 år nu blir det grishockey från Frölunda

Roger hallååå, roger hejdå

Frölunda har tappat det där flytet

Rico01: är det inte så att han fortfarande har kontrakt med Timrå?

Zoogin62: Det är kanske Kärpät som gäller nu och ligger närmast om han skulle behöva flytta tillbaka till Europa? Men vem vet...

0tto: jag kan ha fel, men jag tycker inte att OK är redo för NHL. Men han lär väl få härva i AHL ett eller ett par år, möjligen duger han sedan?
Det bästa vore om han spelade i TIK och växer på sig (vilket säkert är omöjligt)?

Debut i Montreal för supertalangen Demidov inatt. 1 mål och 1 assist direkt samt runt 17 minuters istid. Kapanen nere i 4e och fick bara 7 minuters istid, lägsta noteringen sedan han åkte över. Hoppas inte att det är i en sån här roll dom ser honom framöver.
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-04-15-071742.png

Huge: Ok fortsätt mala här då om du inte hittar till SAIK-forumet. Själv tycker jag att det är en intressant diskussion att följa mellan neutrala. Har ingen bestämd åsikt själv. Reglerna känns oklara

Peja: Tycker olika om den situationen.
I övrigt stenklar seger i serien mot svårspelande/tjyvspelande Skelet, grymt imponerande. Vilken jäkla säsong.
Firma Alcen/Gälllsted/Silverbestick bör väl hissas i taket vid guld?

Chrille: Uppenbarligen inte, eftersom flera timråsupportrar diskuterar situationen med bl.a brynässupportrar härinne.
I övrigt skiter jag fullständigt i vad DU tycker, så det kanske jämnar ut sig…

Huge: Vad en Brynässupporter tycker om situationen skiter dom flesta av oss härinne fullständigt i

Karlsson74: "då flertalet gamla hockeyspelare och expertkomentatorer tyckte att skellefteås mål skulle vara mål.. fast det är klart .. de kan väl inte hockey antar jag?"

Du behöver inte kunna speciellt mkt om hockey för att se på situationen och konstatera att målvakten blir störd inom målområdet.
Då säger regeln att målet ska underkännas.
Svårare är det inte.
Ifall ett gäng gamla spelare sen sitter och gnäller över hur det BORDE vara är således rätt så ointressant i sakfrågan...

« · 2867592 · »