RocknRolf2: Undviker SSK kvalserien är det verkligen en sensation. Offensiven är en jämgrå gegga av slitvargar, med undantag för Videll som besitter kvaliteter ingen annan är i närheten av. Och jävvlar, så dom får slita för sina målchanser. Chanser som man bränner delvis därför att man inte har någon sniper, men också därför att de ofta uppstår sent i bytet när dom har gnuggat sig mjölksyrestinna. Ser ut precis som Timrå gjorde 05/06, förutom att man är ännu tandlösare framåt.
Olle: Problemet är nog just att många domare inte pallar för publiktrycket. De blir påverkade att publiken vrålar "öööööööö!!" så fort en hemmaspelare snubblar osv. Dessutom verkar merparten av domarna ständigt ha föregående utvisning/situation fastklistrad i bakhuvet vid varenda bedömning. Den där domarinsatsen var som sagt horibel, men det är inte direkt första gången
Jensen_12: SSK ser bleka ut. Jag tippar att de är ett lag för kvalserien. Skapligt spel och skapliga kämpatakter men ständigt sarghörnsspel och oj så krampaktiga avslut. Brukar gnälla på att Timrå är ineffektiva men hey det är ju ingenting i jämförelse.
RocknRolf2: Nu såg inte Livs skada speciellt allvarlig ut från läktarplats men vilken hög nivå det är på burop och skällsord det är från publiken. Jag skulle skämmas om jag vore fbk-supporter...
RocknRolf2: Jag sitter och tittar lite till och från men jag håller med dig. Av det jag sett så är det kanske den mest enögda domarinsats jag sett under den här säsongen. Pinsamt dåligt.
fighter: Jag tycker att nån i GIF skall ta kontakt med nån i LSK inför kommnade match. Det har ju de senaste dagarna framkommit att lag från Sundsvall historiskt har goda relationer med lag från Västkusten i en annan sport så varför inte även inom fotbollen...
LingaN: Lustig får väl göra mål då.se positivt på saken det gör jag,så länge det finns en chans att göra det på egen hand.det finns fler målgörare än dom 2.
fighter: Vem hade du tänkt skall kliva fram när de enda som kan göra mål är borta? I och med dagens förlust så blir det nog svårt samt att det är så typiskt att Giffarna är sämst när det gäller.
Röda Tallen: ähh det här klarar giffarna av,ty dom brukar spela bra mot göteborgslagen,funderar på att ta mig upp till ljungskile på lördag,tåg o buss c:a 1tim,20min.
... så gjorde Oskar Johansson mål för Sundsvall idag. Hoppas han får mer istid där nu. Sundsvall ser förresten skapliga ut i år. Kanske kan dom tom nå en playoff plats.
mikenomad: Ljungskile inget att spela för? Hm, vad tror du dom helst väljer, en bortamatch i Göteborg eller en jobbigresa till konstgräs i sundsvall, nog tusan kommer ljungskile försöka göra sitt, tro mig.
Hahl Bundy: timrå bröt brynäs förlust svit, matchen efter bryter dom frölunda's vinst svit, och brynäs kommer ju förlora på tisdag borta mot frölunda, då har ju brynäs en liten "förlust svit" igen, kan inte timrå utöka den sviten ist för att bryta den ! timrå är otroligt bra att bryta sviter posetivt och negativt !
Jamenvafaaaan. Så otroligt onödigt av Giffarna. Egentligen tror jag fortfarande att det ordnar sig. Men som om inte det skitnödiga spelet i straffområdena var nog så fixar sig Tarmola en avstängning med en onödig eftersläng och så Erkanknuffen på domaren på slutet... Med Patriksson redan borta. Foppa på topp mot LSK?
Dessutom har giffarna båda sina ordinarie forwards borta. Patriksson skadad och Nemelo avstängd. Dom har slarvat bort det här guldläget. Nu kan dom se fram emot en tredje raka säsong i superettan och publiksiffrorna kommer förmodligen minska drastiskt. Och nästa säsong är det bara två lag som går upp igen.
Hockeyfrilla.