297: det stämmer nog! Och visst är det kul om vi kommer högt upp i tabellen, men för mig är det viktigaste inställningen! Motståndarna ska få jobba om dom ska få poäng! Allra helst när dom kommer till oss! Förra säsongen var det alldeles för många förluster på hemmaplan!
Tom Topp: jag tror att det kommer krävas oerhört mkt av motståndarna för att ta poäng i SCA arena. Det känns som att Olli bygger upp mycket stolthet i att få sätta på sig tröjan och spela för klubben.
Cobbel: det är det som jag också hoppas på! Det har varit mellanmjölk alldeles för länge nu i våran borg! Nä det ska vara hembränt och Cola, blandat av Småland! 💪
mikenomad: Anledningen till det är att jag har Eddie Meduzas profilbild, svårt kanske att förstå för en som gillar pojkband som Depeche mode? Men om du insisterar så slutar jag med det omgående. Ett tips är att du går till ditt kära Facebook som du håller så högt. Där är alla i "Allsång på skansen" mode.💥🥃🐯💩🤩💥🍺😅🙂🤣😂❤️🥩
297: Det är väl det man är mest nyfiken på, om det där berömda "sparkapitalet" existerar. För är det under någon tränare det ska plockas fram så känns det som att det är under Olli. Blir det en säsong med mellanmjölk igen av våra "stjärnor" så har de nog inte så mycket att skylla på längre.... F.ö. tror jag Eisenmengele blir säsongens överraskning
Andersson: Kapanen bara kör. Två mål på campen ikväll, i nån intern träningsmatch. Det pratas mer och mer om honom där borta nu. Dom flesta verkar tro att han blir kvar där.
Sputnik1: Ja kanske. Men jag hoppas fortfarande på att Emil på twitter har på fötterna fortfarande. På honom låter det som att det redan ska vara bestämt att Kapanen ska spela hos oss.
Sputnik1: Emil har ju uppenbarligen fått inside info dock. Det har inte vi andra. Men det är bara att vänta och se. Kimmo lär nog vänta ett tag för att se hur vi står oss utan Oliver om han blir kvar innan han agerar skulle jag tro.
Bara två dagar innan SHL-premiären så lämnar Lucas Lagerberg Leksand. Den 20-årige backen är i stället klar för spel i allsvenska Björklöven där han återförenas med tränaren Björn Hellkvist.
Andersson: Vi behöver fortsatt en center i mitt tycke. För tunnt bakom Lander och Emil. P! Ingen center som kan avlasta med lite poäng eller gå upp i de 2 första kedjorna på SHL nivå.
Sputnik1: Håller med. Jag fick känslan av någon intervju att de då funderar på Wedin som center och Hartman ersätter Wedin. Kan nog funka ett tag men vi behöver nog en center som blir över over there då och hela den biten
Rip Kirby: Tre spelare som alla har en lång historik i klubben. Det vittnar om en trygghet i klubben som ger långsiktighet och stabilitet. Andra vindar blåser i HV71 där man byter ut alla tre kaptener och sätter istället in tre nyförvärv.
Eugen Sandberg: Emil hade ett nick här på HS förut. Men har inte varit aktiv på ett tag. Kommer inte ihåg exakt vad hans nick var bara.
Han verkade antyda på X(Twitter) att han var väldigt säker på att Oliver spelar i Timrå kommande säsong. Hintade nästan som att han hade nån info eller dylikt.
Jag var på en föreläsning igår på Prolympia, den handlade om respekt och mycket om språkbruk bland våra barn. När jag läser vissa kommentarer här och på andra forum så ser man vart det i huvudsak kommer ifrån, föräldrarna och sedan blir det 4 gånger värre om inte mer när våra barn är utan vuxna. SKÄRP ER FÖR FAN för våra barns skull. Visa respekt för varandra och lär våra barn respektera andra människor.
Sputnik1: Pratar vi om Empa11 som satt och sa att allt var frid och fröjd i i Timrå IK och att det inte fanns en schism mellan Ante & laget för hans källa hade sagt det? Och typ 1-2 dagar senare så rasade allt då det kom ut att Ante skulle bytas ut och det var hela havet stormar i laget? 😀 Isf så får du nog ta infon med en nypa salt.
Ingen ont menat till dig som person Emil om du är här inne och läser, men dina källor behöver vi se över 😂
Zäta75: om man tänker så här. Kommer inte ihåg hur många forwards som är med på kampen, men det var väl ca 15 st (tror jag). Alla som är med är ju naturligtvis stora talanger. Hur många vill Montreal ta med i laget? Skulle gissa på 2 eller 3 forwards? Kan inte se att O.K. skulle vara så överjävligt, tycker inte han har visat det hittills iallafall. Jag tror och hoppas att han kommer tillbaks.
Det här förstår till och med jag inte är hållbart över tid. Vad gör vi för att öka intäkterna så att vi kan bli mer konkurrenskraftiga ekonomiskt? Eller är planen att alltid ligga i botten här?
Denna tagen från hockeynews och är alltså HELA klubbens lönekostnader.
Cobbel: Låter ju rätt orimligt för Kapanen att faktiskt åka över på camp om det redan var BESTÄMT att han inte skulle ta plats. Låter otroligt olikt ett NHL-lag att inte vilja se över alla sina möjligheter och bestämma något innan. Nä, Empa11 får sluta tro att han är hockeyns Fabrizio Romano, själv så har jag honom dunderblockad på X för att slippa läsa sagor påhittade på kammaren.
jhnd91: Självklart är det så. Inget är bestämt då skulle Kapanen inte ens åka över. Varför skriver inte Empa här längre? Är väl 1 år sedan han senast skrev här.
Zäta75: Empa var bara aktiv HS-medlem 1-2 år ca. Jag tyckte att han var lite av en frisk fläkt. Han uttryckte sig många gånger fyndigt och hade ett engagemang som överträffar mångas. Hans enögdhet när det gäller domslut är det nog endast J F K som slår 😅 Även detta var underhållande och många gånger helt rättfärdigat. Jag har haft förmånen att skjutsa honom i taxin, väldans trevlig karl. Han kom dock i clinch med vissa och jag tror att det är anledningen till att han försvann. Hur han är på X (vi behöver väl inte lägga till f.d. twitter längre? 🤔) vet jag inte då jag inte nyttjar det mediet
mikenomad: Han är ganska liknande där kan jag säga😅Även han som klippte ihop delar av Jokinens avhyvling i periodpausen mot Vaasa och la ut som fick så pass stor spridning att det är den bilden folk har av Jokinen nu