Kattgubben: Som senast när SSK rasade ihop som ett korthus är det ju enkelt att välja bort någon av matcherna. Luleå har haft tre frilägen redan och där gör man också mål. 1-1.
erathoo: föredöme! Lugnade att Jokinens uttalade mål är att vi ska likna Frölunda. Det kan man faktiskt se på lagbygget vi håller på att forma. Det ser verkligen ut som Frölunda med några miljoner färre på banken. Jag är för denna riktning.
OlliOlla: Gillar också denna riktning. Vi ska nog inte ha alltförmånga stjärnor i Timrå utan mer ett jämnt lag som gnuggar på och kämpar för varandra kryddat med några unga talanger
Dock vill jag fortfarande ha innen backgeneral innan Sillyn är slut annars tror jag att det blir tufft att gå långt näata säsong. Det räcker intemed bara Skägget, Harde och Nässen som stabila backar. Är nyfiken på din s.k "Bomb"
KulltorpsOlli: Ja, skumt att Lakers inte norpat honom. Växjö-kille och egen produkt, som hade oturen att åka på en allvarlig skada som spolierade två säsonger när han var 17-18 år.
Kattgubben: Jag hoppas för allt vad jag är värd och lite till att SSK tar det här.
Men på bortaplan mot gamla diffen lär väl domarna hitta ett sätt att sätta käppar i hjulet för SSK. Räknar med att en billig utvisning blir matchavgörande ikväll.
Man märker ju att det är lite skillnad mellan SHL och hockeyallsvenskan när det gäller försvarsspelet framförallt, inga större problem för vissa anfallare att göra soloräder genom mittzon centralt utan att bli stoppade
Objektivt så är det bara bra att han lämnar, även om det är TRAGISKT. Men om man kritar på för ett lag 2+1, går ut och charmar alla fans om hur bra Timrå IK ska bli, hur rolig hockey dom ska spela, och vilken produkt som han ska ... | Läs mer