OlliJanne: Exakt. Men nu har ju även HV fått upp ögonen för Viggo. Rykten går att han vill bort från HV trots kontrakt. Är Freij och Sundin bättre än Viggo, då blir det en jävla konkurrens på backsidan. Och har Timrå gett upp hoppet?
Cobbel: inte lite heller haha. När man säger att Dick är snabb nog att vara före så man inte blåser icing så är det rätt tydligt att dif har mer fördel
AIK upp till SHL och DIF kvar i HA = m0d0 cementerad i HA! (mest underhållande liga enligt m0d0liderna själva). Så dom lär ju trivas som fisken i vattnet därnere med matcher fredag/söndag.
Andersson: ja men det gör inget om aik går upp 1 säsong för DIF kommer tappa hela laget om dom blir kvar och Eklund Ahl skulle jag gissa på om inte nhl klubben vill ha upp han till shl .
Andersson: Vill också ha upp AIK. Då blir det lättare för Timrå då AIK lär bli bland de sista lagen. Men vem vet Brynäs kan vinna guld direkt från HA :) 7 matcher vore fint att få bevittna.
Förövrigt tycker jag att vi borde plocka in Viggo igen. Finns en fin uppsida på den pojken.
Sanyet: ja och klart han klarar sånt när domarn blåser för utvisning om dom rör han . Men sen så är det klart han väljer att spela med b-lag i allsvenskan istället för försöka i shl när han vet att han inte klarar tempot eller tacklingarna där.
Ida va ja hä å tog en stänkare 🥳🥳🥳 Va fan va ni ikväll??? Fir vår nyförvärv 👌👌👌 Skål tamjefan rabbuslingar låt dä rinna lätt I masken ikväll 💪💪💪HALLELUJA 🙏🙏🙏
SMÅLAND: "Ja ja ä i isstadion å stänk ikväll" Förbaskat snyggt att sitta lutad mot ytterväggen med orange/gul korrugerad plåt, blidväder, en stänkare och namnet Isstadion i stora bokstäver. Poetiskt.
Den där Berg är ju ett ärkesvin som växlar mellan att spela fult(medvetet försöka skada spelare) och filma på värsta Brome-maner. Värsta sorten helt enkelt.
söder över: Nja, med några undantag finns det få spelare jag önskar den typen av motgång. Bättre då att spelaren finns på isen och där fortsätter få möjlighet att visa sig värdelös och tappa humöret. Larsson i Brynäs är den typen av spelare med liten förmåga att kunna motstå psykningar och lätt kan lacka ur.
SebastianH: Jag såg Dyrgårdet AIK igår och Lule i dag… några stunder av Saik Bif och FHC Lölle…
Jag har avstått hockey i stort efter Timrås uttåg…
Det dog för mig där…
Matchen idag…
Nja… Luleå var så mycket bättre än Brunisarna i första två perioderna idag så det var svårt att ta det för final.
Så fort Lule slappnade av, slutade åka, ligga på ja då gjorde brünass genast match av det…
Känslor? Nja… lite kanske men absolut inte något nämnvärt…
Två mygellag. Shinnimin och Bromé jobbar ju aktivt med förstärkningar och filmningar och Johan Larsson är inte ett dugg bättre…
Öhlund i Brünass bjöd på en riktigt ful och farlig tackling på en av Luleås vassaste spelare utan att det gav varken matchstraff eller svar från Lule. Visst dom gjorde två mål och typ stängde matchen i PP efter men någon markering mot Öhlund kom aldrig…
Så känslorna är ganska svala…
Än så länge… Det lär nog komma om serien blir tight…
Pinaceae: Ingen av dom tacklingarna bör vara mer än 2 min. Precis som Lindstein så sätter sig Andreasson i en dålig situation. Han är ju på väg upp i banan när han ser Ölund komma. Då kan man inte vända ut mot sargen och vända ryggen till. När ska vi dels lära svenska spelare att ta emot en tackling och samtidigt utkräva ansvar av spelaren som blir tacklad?