Jugge: Det borde förstås alltid utkrävas ett ansvar såväl hos den tacklande spelaren liksom den som är på väg att ta emot tacklingen för "resultatet" i själva tacklingen. Men detta sker i princip aldrig. Inte i SHL åtminstone vilket förstås är helt förjävligt uselt!
Olli Hahl: Det är lätt att raljera över dem men faktum är att det är ett systemfel överlag för svenska idrottsföreningar. Nästa lag att valsa runt i pressen av samma anledning kan mycket väl vara vi. Nu vill jag poängtera att just här är det taget ur luften, jag har ingen som helst info om att något sådant skulle vara aktuellt. Men särskilt superlångsökt känns det väl inte
Olli Nomadinen : Det som fäller Lekis denna gång, är väl till stor del sign out bonusar på 15-20 miljoner? Vad jag vet existerar väl inte sign on och sign out i Timrå just nu?
OlliOlla: Nu är den det. Det som primärt orsakade vår rekonstruktion var att Timrå-kommun vägrade släppa pantbreven till arenan vi renoverat. Nåväl, det var länge sedan.
Nisse på Mon or: ingen aning vad dom ska ha och vad Laleggia fick. Men en out kan ligga kvar i flera år så länge spelaren är kvar i Sverige i något lag. Som i Ratties och Hanzls fall.
bar mofftak: just ja, Rindell och Lyytinen också. Sen kanske Erixon har en, vet inte hur det fungerar med dubbla medborgarskap. Eronen får väl sin nu. Madsen kanske har en riktigt gammal som släpar. Ja det blir några när man tänker efter.
bar mofftak: Jösses, hur mkt pengar hade vi kunna lagt på annat om vi inte haft sign on och sign out bonusar. Sign out bonusar känns ju jädrigt märkligt i stort... Antingen spelaren eller klubben vill inte längre, spelaren ska få en bonus? =)
" Märkligt resonemang att jämställa tacklingarna med varandra när det uppenbarligen är två helt olika tacklingar. " Var har jag skrivit att de ska jämställas?