Stigsson: Mitt problem är att få brudarna att lira bordshockey. Många vill ju bara hålla på med annat trams. Speciellt "Espanbrudarna" är svårflörtade när det gäller bordshockey. Och vi snackar givetvis den klassiska varianten där forvards inte kan åka bakom mål.
keni: Inte sen jag var där i förrgår. Känns nästan som att en sådan investering på flertalet miljoner borde ha rönt lite större uppmärksamhet här. Eller?
orion: Det där är ju bara en hypotetisk tankegång och spekulationer som jag ser det.
Likt förbannat skulle matchen spelats i Sundsvall och de har sina evenemang och aktiviteter ändå så det räcker och blir över.
Någonstans måste man dra en gräns. Det handlar om så mkt mer än bara pengar i detta fall. Stolthet och rika traditioner.
Av vilken anledning skall Sundsvall ha allting? Det är bara inse att Sundsvall inte kan spela hockey, då måste det inte näppeligen ta ifån oss det enda vi har - HOCKEYN!
Jag tycker att det får vara nog med dumheter nu. Varför gräva en ännu djupare grop än den befintliga som redan finns? och än en gång rycka undan fötterna på oss.
Då skulle vi definitivt kunna säga go´natt till all framtidstro i Timrå. Då skulle knarket och missbruket breda ut sig lavinartat. Bygden skulle urholkas på företagsamhet och avyttras fullständigt befolkningsmässigt. Ryktet skull bli än mer skamfilat och jag personligen skulle säga tack och hej till Timrå.
För vem vill stoltsera med att vara bosatt i en håla där visioner och ambitioner inte existerar och där kriminaliteten breder ut sig likt en cancersvulst.
Nej bevare oss väl detta smärtsamma och tårfyllda scenario. Timrå behöver Sundsvall, Sundsvall behöver Timrå - men var för sig!
KFUS_Timrå: Ju närmare det är desto lättare blir ju valet antar jag. Men man kan ju ha en nära vän som man känner som håller mycket på ett specielt lag och då spelar inte avståndet till hemma-arenan någon roll.
ernie eagle: He he... Ja ja ja...jag är gammal Sundsvalls bo, men va fan, Timrå IK = Hockey, så är det bara...och jag tror att alla utom 150 stackars hard core sundsvall hockey snubbar håller med.
Jag skiter i om man spelar i Sundsvall eller Timrå, tror inte att det har nåon egentlig betydelse, även om kanske Birsta hade varit en god ide. Nu ligger arenan där den ligger - och för min del ligger den bra där.
MEN - ÅTERIGEN!!!: 1. Hit med 1000 platser till 2. Hit med en jumbotron 3. HIT med två ytterliggare pubar
Där ligger nyckeln till SM-guldet (hur puckat det än låter)...! Fan, tror man kan säga att två pubar, en jumbotron och ytterliggare 1000-1500 platser på sikt för oss närmare SM Guld än vad någon spelare kan!
Bo Bly: "Det var fullsatt 5800 pers 8 ggr av 29 förra säsongen trots alla NHL proffs. I dagsläget verkar ishallen räcka till ganska bra."
Där anser jag att du har helt fel.
När man från föreningshåll i samarbete med brandmyndigheten kommer fram till en publik-kapacitet så utgår man ju från ett antal kriterier såsom tex, utrymmningsvägar etc.
Men man har ju i detta fallet inte tagit hänsyn till att ståplatspubliken skall kunna se bra. Mitt sätt att definera "se bra" är att om man kommer tio minuter innan nedsläpp och inte möts av en skylt med "slutsålt" SKALL man vara garanterad att komma ut på ståplatsläktaren och få sig en plats.
Som det är i dagsläget så kommer man inte ut på läktaren om publiksiffran överstiger ca:5500 personer. Nu tänker vän av ordning att t man får väl för bövelen komma i tid.
Men det är ju en managementfråga att se till att dom som löser in sig garanteras plats på läktarna. Och att man blir garanterad sin personsäkerhet.
Som situationen ser ut så kan man om man kommer strax innan nedsläpp få stå i rad fem i gluggarna på ståplatsläktaren utan chans att ens få se matchklockan.
Skulle var intressant att få höra brandmyndighetens funderingar om att utångarna är blockerade under matchkvällen.
Ergo! Så länge som inte arrangören kan tillhandahålla publikplatser till sina betalande gäster så MÅSTE man reducera maxantalet gäster tills detta problem är löst. I detta fallet bör maxkapaciteten landa på ca: 5200-5300.
Per HApps: Om alla kommer en timme före matchstart bör det i rimlighetens namn bli lika trångt vid ingångarna i alla fall, det måste bero på själva "packningen" av publiken. Folket vill stå på "sin" plats i mitten det innebär att det blir glesare uppöver eftersom det inte går att komma förbi.
Att märka ut ståplatserna med typ linjer/nummer kanske skulle lösa problemet........häng mig inte, det är bara en idé.
friskan: Sant,den reella publikkapaciteten inte är i paritet med den officiella "5800" utan den borde ligga på 5200-5300 för att alla som släpps in genom arrangörens vändkors skall kunna erbjudas plats på läktaren och inte i utrymmningsvägarna.
Det finns plats på läktaren. Däremot måste man tränga sig dit om man kommer lite senare. Det är långt ifrån optimalt som det är nu med att kunna ta sig in/ut från ståplats.. men plats, det finns det.
Bo Bly: Ett lovvärt initiativ skulle jag vilja säga. Kommer säkerligen att vara en strykande åtgång på dessa biljetter.
Lite krångligt dock för de som är i behov av den här biljettypen att man vare sig kan boka dessa på ticnet.se, ATG-ombuden eller vid insläppet direkt vid E.ON Arena.
Man måste söka sig till någon av Entrés butiker i antingen Sundsvall, timrå, Härnösand eller Ånge och förmodligen även vara ute i god tid eftersom det tydligen "bara" släpps 200st biljetter/match.
Förhoppningsvis bidrar det här till att ytterligare vässa intresset bland de yngre förmågorna när de får följa med mamma eller pappa eller båda på hockeyn och se sina hjältar braka loss i fartfyllda kamper!
Per HApps: Nu lär publiksiffrorna inte bli i närheten av fjolåret, nog mest beroende på frånvaron av vissa proffs. Dock ligger man efter två matcher nästan på samma snitt som man gjorde under den förra säsongen.