easy: Visst blir man irreterad när dom jämt säger att Timrå IK är ett Sundsvalls-lag. Timrå är ju Timrå för i helvete. Härligt med att Timrå slog Djurgården i Globen och nu drar de ifrån i tabellen. Seriefinalmot mot HV på torsdag.Hoppas på vinst då.
heart: Timrå IK är inte bara en kommunal angelägenhet, utan man måste se på saken helst utan skygglappar. Timrå IK vore ingenting utan alla sina sponsorer från Timrå och Sundsvall.
Då man i riksradion säger att Sundsvallslaget Timrå IK har vunnit ännu en seger, så visar det med all önskvärd tydlighet att TIK är ett Medelpadslag och inte bara ett Timrålag.
Det stora flertalet sörlänningar som jag har pratat med har varit överygade om att Timrå och Sundsvall tillhör samma kommun.
Men till sist Heart, att du orkar reta upp dig för en sådan bagatell.
5300 i Globen igår + att DIF bjöd på entre för alla med matchtröja. Kan det bero på att Lacoste inte tillverkar DIF-tröjor?
Per HApps: Är böjd att hålla med, varför haka upp sig på en baggatell som vilken kumun som näms, är ju många som inte vet att Timrå är en egen komun,,,,,,
tex så är ju AIK ett solna lag och inte ett Stockholms lag,,,,
Och säger dom S-valls laget från Timrå så visar det ju bara hur dåligt insatt de är i geografin,,,,,
i fråga om Lacoste tillverkar matchtröjorna så tror jag Timrås tröjor kommer från blå kläder eller fristads,,,,,, och ingen j-la krockodil snobb värd ;)))
Per HApps mfl: Att säga att Timrå är ett Sundsvallslag känns ungefär lika rätt som att säga att Södertälje är ett Stockholmslag, tycker jag. Med andra ord lite fel. Om man däremot säger att Södertälje är ett lag i stockholmsregionen så låter det lite bättre. Samma sak med Timrå. Det ligger i Sundsvallsregionen, men är för det inget Sundsvallslag (ett lag i staden Sundsvall). AIK och Djurgården är exempel på Stockholmslag.
Timrå: Ett Timrålag i Sundsvallsregionen. SSK: Ett Södertäljelag i Stockholmsregionen.
Gör man inte skillnad på det här blir det ungefär som att blanda ihop lokala nyheter med regionala... tycker jag i alla fall.
Patrick: Du verkar i alla fall vara sansad när det gäller denna fråga. i övrigt så tycker jag att det är skitsamma vad som sägs i press och media om vart Timrå kommer i från. Det som betyder något är "att" Timrå nämns och diskuteras i tidningar, radio och TV för det är på detta som Timrå kan locka ännu fler sponsorer samt att behålla befintliga. Om TIK ska fortsätta sin march mot stjärnorna så måste ju laget bli en angelägenhet för hela regionen och det blir TIK om alla bjuder till. I bland vissa inlägg här så börjar det lukta samma fientliga inställning till Sundsvall som kissarna från gärde visar mot Timrå, det tycker jag att TIK ska förskonas ifrån, då alla vet att öppenhet och gästvänlighet är nyckeln till att få fler intresserade av samma sak som oss, nämligen Timrå IK.
Detta återkommande hårklyveri tar priset som jönsigaste diskussionsämnet sedan Birger Jarls tid. Snacka om bymentalitet. Men det är klart att visst förekom det slagsmål även mellan inbördes födda Sundsvallsbor som råkade komma från fel gata också....bland unga tonåringar.. så det där med revir är återkommande åkommor med olika uttryck för företrädesvis unga, osäkra människor. Timrå IK har alltid haft ett rejält inpissat revir i Sundsvall -det är min bestämda uppfattning.
dr Dängroth: Ett sätt att beskriva Timrå IK och Sundsvall Hockey ur Sundsvallsperspektiv, kan vara: Sundsvall Hockey är laget i stan men Timrå IK är stans lag!
vonDöbeln: Nu låter man som en facebookidiot men jag tror på det här! Jag tror på Olli, Dahlen och alla andra. Det är ingen som vill losa en enda match av grabbarna och nu vilar vi lite och tar tag i det här, oavsett hur det sett ut ... | #Läs mer ·
"Inte heller Djurgården kunde stå emot Timrå. Nu står Sundsvallslaget på maximala tolv poäng och toppar helt otippat serien. "