Per HApps: Å ena sidan har vi en fantastisk gryta med riktiga stup till läktare vilket gör att man tittar snett på flacka tvåvåningsarenor som de i Gävle och Karlstad. Å andra sidan vill vi få in fler. Det uppenbara är väl att bygga en sittplatshylla ovanpå ståplatskortsidan. Förhoppningsvis förstör inte det stämning och akustik.
Ännu bättre - men svårare - att få till några rader sittplats ytterligare på höjden på långsidorna. Då är det rejäla grepp som krävs.
actionleif: Något som jag funderade på när jag var i er arena senast var att känslan från ståplats är att skulle det bli högre på andra sidan så kommer man inte se något för jumbotronen. Ja nästan så man frågade sig om så var fallet redan nu.
Thomas Johansson nämde i nån intervju vilka förändringar som var på G i arenan.
* Hängläktare ovanför ståplats med 600 sittplatser.
* 175 sittplatser ovanför nuvarande loger.
* 13 (?) nya loger på norra läktaren.
Frågan är vad som menas med en hängläktare. Nån som vet? Men jag antar att det blir som ett etage ovanför/bakomför ståplats. Förmodligen måste väl bakre väggen flyttas ut för att få plats med detta (!?). Här försvinner nog en hel del ståplatser i samma veva. Tycker att det verkar som att man siktar på en kapacitet på 6500 åskådare och det är väl en rimlig siffra tycker jag. Nuvarande arena känns lite för trång. Samtidigt så behövs det fler sittplatser.
Haha. håller du på med stand up på fritiden?