friskan: Att det alltid är mycket ståplatsbiljetter kvar är ju ingen nyhet. Där köps det väldigt sällan förköp. Likt förba**at är det rätt så tjockt där match efter match.
Ambroo: Helt rätt av dej.Kolla bara på de nya arenorna inför denna säsong,mitt kära Brynäs har ju ökat snittet med drygt 2000 sen förra säsongen.Vi ligger nu 6982 mot förra säsongens 4790.Det är bara att tacka den nya arenan,Lördagsmatcher o Nicklas Bäckström för det.O MoDo har väl ökat sitt snitt ännu mer tror jag.Så de nya arenorna är en succé so far.Vi får väl se hur det ser ut nästa säsong om det håller i sej,eller om det bara är ett nyhetens behag sas.
Dared: Jag tror inte att TV -sändningarna gör så enorm skillnad.. En viss skillnad. Okej! Men det är andra faktorer som spelar in.. Framgång, motståndare mm.. Visst drar en TV- sändning ner publiksiffran. Men trots allt så är LIVEHOCKEY en speciell upplevelse. Sen har långt ifrån alla tillgång till Canal+ , canaldigital och allt vad kanalerna heter..
Men personligen skulle jag aldrig välja bort en livematch mot TV av bekvämlighetsskäl.. Benbrott, sjukdom, extrem tidspress eller annat. Visst! men av bekvämlighetsskäl? Never! Det finns väl inget bekvämare än Västra Stå i Timrå!
Janken: den där slutspelsmatchen mot TIK var ju lite halvjobbig på ståplats... minns tydligt och klart att jag sket fullständigt i vem som gjorde mål bara någon gjorde det så jag kunde gå hem.. det var ju iof skönt att det blev en Timrå-lirare som gjorde målet till slut men ändå..
dr-nix: Just den matchen var jag förhindrad.. Barnen var då så pass små att det inte var läge att lämna dem ensamma hemma.. ´Då var man beroende av barnvakt.. Jag låg på sängen, käkade chips och lyssnade på radio.. Dom varvade karlavagnen och maratonhockey efersom sportradions sändningstid var slut.. Åkerblom var det väl som släckte lyset... om jag inte minns fel.
# Det ÄR jobbigt att trängas på ståplats vissa gånger. Till och med har det förekommit att man inte ens kommit fram ordentligt så att man kan se hela isen = förjävligt!
# Det är dyrt med inträde + resa + förtäring etc...
# Det tar en jävla massa timmar i anspråk av ens kväll när man inte bor granne med arenan och värst av allt är hemresan...
Trevligt att en del ser alla matcher live och därmed ger laget sitt goda stöd både verbalt och ekonomiskt. För min del ser det annorlunda ut, men inte skäms jag för det. Canal+ betalar jag för varje månad, så ikväll ska jag utnyttja situationen och ha en skön hemmakväll...
Japp, det var Åkerblom som avgjorde mot Luleå i kvarten 2003!
DJ Hemp: Tyvärr så missar jag matchen i kväll och kan inte ens se den på TV. Annars går jag på ALLA hemmamatcher.. Jag skulle inte vilja missa en enda. Jag får nöja mig med SMS/MMS rapporter från min sambo i kväll..
(Det borde vara förbjudet med hemmamatcher på tisdagar)
Tv sändningar har nog mycket lite inverkan på publiksiffran, klart vissa lag kan tappa ett par hundra kanske.
Många borta i kväll i TIKs lag, fördel FBK som har utvilande spelare, ex vis Nordström. Vi får vara glada om vi är i närhetan av poäng då kan allt hända
friskan: Helt rätt, varför inte skrota elitserien och starta en Playstationserie istället! Då kan man sitta hemma framför tvn och se online när "elitserielagen" pucklar på varandra i den virtuella världen.
Då behövs inga flashiga arenor med plats för sju åtta tusen som måste ta sig dit med fossila krafter. Inga loger och pubar.
Då kan man ju ha flera tiotusentals "besökare" på någon server som ser när kombatanterna gör upp, utan blåmärken eller utslaga tänder.
Per HApps: Bra att sittplatser är slut, återstår "bara" drygt 700 ståplatser. Tror ändå inte att "ditt" bygge behövs.
Kolla Globen med sitt enorma upptagningsområde av folk. Där var det som någon skrev "eko eko eko". Bättre att några blir utan sittplats då någon gång ibland.
friskan: Varför sånt syrligt bemötande och speciellt när Per HApps kommer med inlägg? Kan du inte prova att hålla med som omväxling och allra helst när det är befogat? Det kanske är så att du och PH har haft nån flört som du kan delge oss i värsta kickan-fredag stil?
friskan: Provocera? Då kan jag tala om för dig att då har jag icke ens börjat... Det är bara det att vi har minst 1000 sitt för lite och då menar jag attraktiva stolar...
Ambroo: Det är inge snack om att vår arena är urvuxen! Å då tänker jag inte enbart på publikkapaciteten. Även om den lätt borde öka som du säger, dvs med 1000 sittplatser minst! Men allt lulllull runtikring är hopplöst eftersatt i e.on jämfört med våra konkurrenters nybyggen. Loger, restauranter, pubar, toaletter etc. Även utseendemässigt och då framförallt interiört!
Att det inte är nån som tar upp kvaliten på den sk tv'n i taket den är ju ruskigt suddig?? den är nog den största besvikelsen på arenan tycker jag iallafall.
Det har länge utförts justeringar på dem för att få till bra bild och tyvärr tror jag inte att det går att få den bättre.
Sedan beror det ganska mycket på var på läktaren man befinner sig, vinklar spelar ganska stor roll har jag märkt.. Men huvudsaken för mig är iallafall att den fyller sin funktion, dvs. man kan se repriser och sponsorerna får synas
stefan1978: Allra helst då man lägger upp den blå bilden "arena tv" är det ju tredubbla skuggor, undrar vad det kan bero på ? Snyggt är det inte i alla fall.
stefan1978: Har noterat detta också, och att bilden är som den är, kan bero på att distrubitionen av informationen inte sker i anpassat kablage. Ganska vanligt med skuggor i bilden då. Kanske är man inte medveten om problemmet, eller så kanske det bara framträder under match, då det möjligen kan finnas annat som stör och därmed orsakar inteferens, eller dyligt. Kanske inte så lätt, alla gånger.....Men det borde fixas, kanske det inte finns tillräckligt kunniga tekniker ????
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Haha. håller du på med stand up på fritiden?