1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591294 inlägg · 6216 ämnen

Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?

« · 792045 · » Till forumet

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
stefan1978:
Har noterat detta också, och att bilden är som den är, kan bero på att distrubitionen av informationen inte sker i anpassat kablage. Ganska vanligt med skuggor i bilden då.
Kanske är man inte medveten om problemmet, eller så kanske det bara framträder under match, då det möjligen kan finnas annat som stör och därmed orsakar inteferens, eller dyligt.
Kanske inte så lätt, alla gånger.....Men det borde fixas, kanske det inte finns tillräckligt kunniga tekniker ????

Bara en gissning.....
Kommentera

Abron:

verkar som alla andra arenor lyckats varför inte vi här :)
Kommentera

Pucken:
Dina öron fungerar, om det inte händer något oförutsett.
Kommentera

Per HApps:
Dålig anpassning förmodligen, i kablaget....
Kommentera

friskan:
Jag hade ju inte tänkt mig så här fläskigt ;)
www.mtscentre.ca/concepts/seatingbowl1.jpg
Kommentera

stefan1978:
Allra helst då man lägger upp den blå bilden "arena tv" är det ju tredubbla skuggor, undrar vad det kan bero på ? Snyggt är det inte i alla fall.
Kommentera

stefan1978: Det är ingen tv, det är projektorer..

Det har länge utförts justeringar på dem för att få till bra bild och tyvärr tror jag inte att det går att få den bättre.

Sedan beror det ganska mycket på var på läktaren man befinner sig, vinklar spelar ganska stor roll har jag märkt.. Men huvudsaken för mig är iallafall att den fyller sin funktion, dvs. man kan se repriser och sponsorerna får synas
Kommentera

Skarin:

Att det inte är nån som tar upp kvaliten på den sk tv'n i taket den är ju ruskigt suddig?? den är nog den största besvikelsen på arenan tycker jag iallafall.
Kommentera

Pucken: Ja just det. Inte en minut för sent eller hur man säger. Tråkigt att det har tagit så ofantligt lång tid bara!
Men kul att den är på gång.
Kommentera

Pucken: Ja...alltid nåt! :-)
Kommentera

mikenomad:Vad jag har hört ska pubben bakom ståplats bli klar till slutspelet.
Kommentera

Skarin:Tycker jag också,max 7000.
Kommentera

Ambroo: Det är inge snack om att vår arena är urvuxen! Å då tänker jag inte enbart på publikkapaciteten. Även om den lätt borde öka som du säger, dvs med 1000 sittplatser minst! Men allt lulllull runtikring är hopplöst eftersatt i e.on jämfört med våra konkurrenters nybyggen. Loger, restauranter, pubar, toaletter etc. Även utseendemässigt och då framförallt interiört!
Kommentera

Ambroo: Kan en stol vara attraktiv? Okey att de finns folk med udda böjelser, men stolar? ;)
Kommentera

friskan: Provocera? Då kan jag tala om för dig att då har jag icke ens börjat... Det är bara det att vi har minst 1000 sitt för lite och då menar jag attraktiva stolar...
Kommentera

Per HApps: 6500. Det är en fin och lagom siffra. Men maximum 7000.
Kommentera

Swedbank Arena,,usch vad vi ligger långt efter i Arena bygge!Är det ingen som har lite pengar som kan hjälpa till lite!haha...
Kommentera

Ambroo:

Spelar väl ingen roll vad jag säger, tycker och vet.
Du och en del andra vet alltid bäst ändå.................och det får ni väl göra.

Jag fattar att du försöker provocera mig, men det har du inget för serrú.

Heja Heja Timrå IK.
Jag tycker vi har ett mycket bra lag och en fantastiskt fin arena i den lilla lilla byn i den lilla lilla kommunen.
Kommentera

65selander: Ja, hur kul blir ni om Bäckström piper till NHL.... å Boorken sedan envisas med att hålla Månson utanför truppen då han är pigg???
Kommentera

friskan: Varför sånt syrligt bemötande och speciellt när Per HApps kommer med inlägg? Kan du inte prova att hålla med som omväxling och allra helst när det är befogat? Det kanske är så att du och PH har haft nån flört som du kan delge oss i värsta kickan-fredag stil?
Kommentera

friskan:
Tror ändå att en arena med 7500 har ett existensberättigande.
Kommentera

Per HApps:
Bra att sittplatser är slut, återstår "bara" drygt 700 ståplatser.
Tror ändå inte att "ditt" bygge behövs.

Kolla Globen med sitt enorma upptagningsområde av folk. Där var det som någon skrev "eko eko eko".
Bättre att några blir utan sittplats då någon gång ibland.
Kommentera

Per HApps: Läkerol Arena i morgon samt TV-match. Slutsålt (8300pl)

Det intreesanta är hur beläggningen är nästa år i Gävle. Själv så tycker jag att dom har tagit i lite i överkant men det får tiden utvisa.

Kommentera

Per HApps: Globen i går: 4 143. Echo echo echo....
Kommentera

friskan:
"Fler och fler matcher kommer att sändas på TV.
Om då "folket" stannar hemma för att glo på TV:n behövs ingen utbyggnad."

Ståplatser kvar:735 Sittplatser kvar: Slutsålt
Trots att det är en lördagsmatch samt att den går på tv.

Som det ser ut nu verkar det vara en platsbrist på minst 1500, att då bara planera för en utbyggnad med 800 är väl i snålaste laget?
Kommentera

hellge: Ja...på arena-fronten blir vi mer o mer frånåkta! Finns ju några dynggäng i Allsvenskan t.om. som har finare...

Å att lillasysters är finast i landet svider måste jag medge!
Kommentera

Frågan i inledningen om Timrå har vuxit ur sin kostym är lite felaktig. Eon Arena är väl ingen kostym, snarare Helly Hansen.

Swedbank Arena det är en kostym det, dyr, snygg, skön och bara helt jävla bäst.

www.raffaello-network.com/item_images/armabb-2b83emgrinerop.jpg
Kommentera

friskan:
Helt rätt, varför inte skrota elitserien och starta en Playstationserie istället!
Då kan man sitta hemma framför tvn och se online när "elitserielagen" pucklar på varandra i den virtuella världen.

Då behövs inga flashiga arenor med plats för sju åtta tusen som måste ta sig dit med fossila krafter. Inga loger och pubar.

Då kan man ju ha flera tiotusentals "besökare" på någon server som ser när kombatanterna gör upp, utan blåmärken eller utslaga tänder.

World Of Warcraft here we come!
Kommentera

Tv sändningar har nog mycket lite inverkan på publiksiffran, klart vissa lag kan tappa ett par hundra kanske.

Många borta i kväll i TIKs lag, fördel FBK som har utvilande spelare, ex vis Nordström. Vi får vara glada om vi är i närhetan av poäng då kan allt hända
Kommentera

Jag stannar nog också hemma, det regnar ute och jag vill inte blöta ner mina "snyggsiga" skor.
Kommentera

Senaste matcherna har en publikvärd vågat sig upp på trappen och då funkar påfyllningen ganska bra.

Ännu bättre skulle det bli om en värd också stod vid logeräcket överst och manade på folk att fylla på och framför allt att STÅ.
Kommentera

DJ Hemp:
Tyvärr så missar jag matchen i kväll och kan inte ens se den på TV. Annars går jag på ALLA hemmamatcher.. Jag skulle inte vilja missa en enda.
Jag får nöja mig med SMS/MMS rapporter från min sambo i kväll..

(Det borde vara förbjudet med hemmamatcher på tisdagar)
Kommentera

Janken: yep, inte världshistoriens snyggaste men det räknades.
Kommentera

Janken m fl:

# Det ÄR jobbigt att trängas på ståplats vissa gånger. Till och med har det förekommit att man inte ens kommit fram ordentligt så att man kan se hela isen = förjävligt!

# Det är dyrt med inträde + resa + förtäring etc...

# Det tar en jävla massa timmar i anspråk av ens kväll när man inte bor granne med arenan och värst av allt är hemresan...

Trevligt att en del ser alla matcher live och därmed ger laget sitt goda stöd både verbalt och ekonomiskt. För min del ser det annorlunda ut, men inte skäms jag för det. Canal+ betalar jag för varje månad, så ikväll ska jag utnyttja situationen och ha en skön hemmakväll...

Japp, det var Åkerblom som avgjorde mot Luleå i kvarten 2003!
Kommentera

dr-nix:
Just den matchen var jag förhindrad.. Barnen var då så pass små att det inte var läge att lämna dem ensamma hemma.. ´Då var man beroende av barnvakt..
Jag låg på sängen, käkade chips och lyssnade på radio.. Dom varvade karlavagnen och maratonhockey efersom sportradions sändningstid var slut..
Åkerblom var det väl som släckte lyset... om jag inte minns fel.
Kommentera

Janken: den där slutspelsmatchen mot TIK var ju lite halvjobbig på ståplats... minns tydligt och klart att jag sket fullständigt i vem som gjorde mål bara någon gjorde det så jag kunde gå hem.. det var ju iof skönt att det blev en Timrå-lirare som gjorde målet till slut men ändå..
Kommentera

Dared:
Jag tror inte att TV -sändningarna gör så enorm skillnad.. En viss skillnad. Okej! Men det är andra faktorer som spelar in..
Framgång, motståndare mm..
Visst drar en TV- sändning ner publiksiffran. Men trots allt så är LIVEHOCKEY en speciell upplevelse.
Sen har långt ifrån alla tillgång till Canal+ , canaldigital och allt vad kanalerna heter..

Men personligen skulle jag aldrig välja bort en livematch mot TV av bekvämlighetsskäl..
Benbrott, sjukdom, extrem tidspress eller annat. Visst! men av bekvämlighetsskäl? Never! Det finns väl inget bekvämare än Västra Stå i Timrå!
Kommentera

lungan: Det var det som var vitsen mannen :)
Kommentera

Men hur har du tänkt då båda lagen kan ju inte spela borta match?

Förlåt men måste bara fråga?
Kommentera

friskan: Man kanske skulle föreslå att Canal+ bara visar bortamatcher. Då behöver ju inget lag gå miste om publik ;)
Kommentera

Ambroo: Helt rätt av dej.Kolla bara på de nya arenorna inför denna säsong,mitt kära Brynäs har ju ökat snittet med drygt 2000 sen förra säsongen.Vi ligger nu 6982 mot förra säsongens 4790.Det är bara att tacka den nya arenan,Lördagsmatcher o Nicklas Bäckström för det.O MoDo har väl ökat sitt snitt ännu mer tror jag.Så de nya arenorna är en succé so far.Vi får väl se hur det ser ut nästa säsong om det håller i sej,eller om det bara är ett nyhetens behag sas.
Kommentera

friskan: Att det alltid är mycket ståplatsbiljetter kvar är ju ingen nyhet. Där köps det väldigt sällan förköp. Likt förba**at är det rätt så tjockt där match efter match.
Kommentera

friskan: Gör om, gör rätt - Bygg om, bygg rätt.
Kommentera

Red Rocker:

Fler och fler matcher kommer att sändas på TV.
Om då "folket" stannar hemma för att glo på TV:n behövs ingen utbyggnad.

Mycket pengar som försvinner om publiken ebbar ut.
Kommentera

friskan: Matchen går på TV så är det.

Bygg ut säger jag.
Kommentera

Per HApps:
900 ståplatsbiljetter kvar
300 sittplatsbiljetter kvar................avbryt utbyggnaden den behövs inte.
Kommentera

Sittplatser kvar:
Slutsålt
Kommentera

Per HApps: Kan garantera att detta är ngt som är högprioriterat i dagsläget.
Tror inte att Tomas med hans ekonomiska bakgrund missar detta.
Kommentera

« · 792045 · »