+
+
250kg: En förutsättning för en eventuell flytt måste vara att klubbnamnet och klubbmärket (tallarna) aldrig ska ändras. Död åt örnen! Om Timrå åker ur elitserien så kan laget åter igen spela i Isstadion. Det skulel väl funka, hallen lär ju inte rivas...
Hela den här diskussionen är egentligen knäpp och absurd. Timrå IK har vuxit sig för stora för sin egen kommun. Vem kunde tro det 1987. Problemet är väl gentligen angenämt att klubben vuxit så, men följderna börjar anta sjuka proportioner. Timrå IK har ju i veckan uppvaktat Sundsvalls kommun, och vem kunde tro det efter fusionen.
Men hur kommer bobbarna in i ekvationen? Vill verkligen Sundsvalls kommun att det byggs en ny toppmoderna arena i stan där grannkommunens lag spelar medans "laget i stan" spelar i sunkiga Gärdehallen. Kanske Timrå IK och Sundsvall Hockey kan dela på på den nya hallen för matchverskamhet medans man har sina respektive verksamheter i sina nuvarande arenor. Dvs. träning, ungdomsverksamhet, kansli etc.
NR_9: Med din inställning så tolkar jag dig att det spelar ingen som helst roll i vilken division Timrå IK spelar i, huvudsaken Timrå IK som förening behåller sina rötter och inte förändrar ett skit i historien? Stämmer det?
Många är av samma åsikt i så fall.
Det är också det som skapar skiljaktigheter i åsikterna. De finns de som sätter ett SM-guld högre om det sker med en Timrå-tröja i Sundsvall än inte alls. Det är också det här som diskuteras och sätts på pränt.
Jag är inte heller tudelat positiv inför en flytt av arenan. Däremot ser jag nyktert på situationen och försöker se ur ett längre perspektiv om det skulle kunna vara positivt eller negativt för föreningen.
+
+
+
tomanihe:
Här har ni ett projekt som heter duga, som jag har haft nöjet att vara en del av. Saudi Aramco investerar 100 miljarder i ett nytt oljefält.
http://cache.daylife.com/imageserve/05Iw3LN4I4cRF/610x.jpg
Är hatet mellan Timrå och Sundsvall som platser, inte som lag, så stort att man hellre väljer att ens favoritlag (Timrå) riskerar sin ES-plats inom ett antal år än att man inser behovet av en ny arena inne i Sundsvall?
För det är nog det det till slut handlar om. Ska man i framtiden slåss om ett SM-guld, ja till och med en plats bland top 6, så krävs en evenemangsarena i ett bra läge, som ger bra inkomster till klubben. Det handlar trots allt om pengar. Pengar för att kunna locka till sig toppspelare, skapa en större bredd och få en effektivare organisation.
Det bästa för laget måste väl ändå vara det viktigaste, eller är Timrå som favoritklubb bara viktig så länge det passar en själv? Är man inte beredd att göra uppoffringar för sitt Timrå?
Helg Ernest skrev:
"Ja, jag hoppas Lindstrand stämmer dom för namnstöld om dom flyttar. Tunadal är väl ledigt nu? (Namnet alltså?)"
Helg: Nyfiken. Vilka är dom?
Poffa: Den här frågan delar supportrarna i olika läger. För en del är det viktigare att Timrå spelar i Timrå. För andra är sportsliga framgångar viktigare så länge laget fortfarande är Timrå IK.
Själv är jag fortfarande osäker och har därför inte tagit ställning. Jag älskar EON arena, jag älskar Timrå IK, jag vill vinna SM-guld, jag vill se alla de bästa i laget.
Jag vet att det är en utopi. Frågan är bara vad jag ska välja bort.
Helg Ernest:
Hur tänker du nu? Vilka skall stämma vilka och på vilka grunder?
Länka gärna till den regel du hänvisar till.
250kg kärlek:
- Timråborna måste åka in till stan för att se hockey
- Och vissa av dom kommer att sluta gå på hockey
- Risk för att Timrå IK byter namn på sikt
- Vad händer om Timrå IK åker ur Elitserien?
- Vad händer om elitserien dör dandydöden?
- Risk för att Timråkänslan försvinner.
- Hur skall kopplingen Timrå IK och Timrå Kommun bevaras?
- Skvallet på Domustrappan, flyttas den till kajkanten?
- Vad händer med den befintliga arenan i Timrå?
- Flyttas kansliet in till stan, eller?
- Vad händer med laget i stan, upplöses dom eller blir dom kvar i Gärde?
+ Ett första steg till att slå ihop kommunerna
+ En chans att bli en storklubb i Sverige
+ En ny kylanläggning som förhoppningsvis ser till att isen är fryst innan perioden börjar och inte 10 min in i den samma.
+ Lättare att ta sig till kroglivet i stan före och efter match.
+ Förhoppningsvis kortare köer till kioskerna.
+ 1250 parkeringsplatser i direkt anslutning till Arenan, och ett stort antal inom gångavstånd från Norrmalm (se länk). Det borde nog räcka.