1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586416 inlägg · 6217 ämnen

Årsmöte 2002 SK

99554 · » Till forumet


Sv: Årsmöte 2002 SK
Per HApps: Nu bör det väl vara bestämt när "årsmötet" blir (en gång till).
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Bergius: Givetvis, fast en hemsida saknas tyvärr. Men om det fanns en och man hade banners och folk klickade på dem, låt oss säga 1 krona per klick så kan det inbringa bra slantar, med tanke på att sidan förmodligen skulle ha många besökare. Nu dras iofs skatten av på de där pengarna men det blir en hel del slantar iaf om folk är givmilda.

Forssa Timrå!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: banners på hemsidan tror jag kommer att bli kanonbra.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Har på grund av rådande familjelagar inte kunnat närvara på HS sedan början av förra veckan så jag har missat en hel del. Läst ikapp nu och beundrar idéerna som ploppat upp i denna tråden gällande TIFO m.m.

Jag tror det kan bli väldigt svårt att hitta sponsorer och personer nu som är redo att gå in med pengar i en verksamhet som är helt ny. Vi måste börja med att utnyttja de små medel vi har tillgång till just nu och göra något väldigt bra av det, så att folk får upp ögonen för vad som är på G. Att hitta sponsorer för något som är så pass nytt som TIFO är i Timrå skulle jag tro är ruskigt svårt (därmed inte sagt att man inte kan försöka). Om vi lyckas arrangera några tifon i början som tidningarna uppmärksammar skulle jag tro att det början rinna på därefter.

En väldigt stor inkomstkälla skulle kunna vara så kallade "banners" som man sätter upp på hemsidan (hemsidan är ett mycket mer angeläget problem än tifo) och som folk kan klicka på så dimper det ner 1 krona per klick. Vad finns det egentligen för inkomstkällor som man kan använda sig utav utan någon större ansträngning? Förslag?

Det jag undrar hur pass stort intresset är bland medlemmar i SK att hjälpa till med tifo? Jag kommer förmodligen och förhoppningsvis ingå i TIFO-Gruppen (namnförslag på gruppen är också väldigt välkomna) och resten av HF också. Men det behövs fler, speciellt idéer.

Om allt klaffar så ska vi kunna segla upp i topp bland hockeyklackarna i Sverige gällande tifo, inte så svårt med tanke på att TIFO-kulturen inte växt sig så stor inom svensk ishockey eller hockey i största allmänhet. Just därför ska vi gå försöka vara första gruppen som verkligen satsar och sen så kommer det säkert fler. Konkurrens är bara bra, se bara på fotbollen. Stockholmsgrupperna där åstadkommer otroliga arrangemang, ej att förglömma Patronerna också. Men 08:orna är på en egen nivå.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
dr Dängroth: För att upplysa dig så kan jag säga att SCA sponsrade med åtskilliga kartonger papper förra säsongen.
Tävlingar kommer inom kort med viss belöning på avslutnings festen.... mer info kommer om det.

Det som behövs är ekonomiska sponsorer som kan ge pengar till beställningar....

Fast först och främst skall nog styrelsen utse den nye tifo-ansvarige! Efter det får han/hon samla ihop sin trupp.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Marcus: Självklart tycker jag det är viktigt att man har tifo-arr. på matcherna o hejar fram laget, skapar positiv stämmning. Jag förstår också att detta inte är gratis. För att kunna göra detta behövs slantar. Därför var jag en av dem som röstade för 200 kr:s medlemsavgift. Detta i syfte för att få in mer pengar än att det skall gå jämnt ut. Dessutom bör det gå att skaffa mer sponsorer till SK. Allt för att kunna stötta TIK. På mer än ett sätt.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
badger: Med gemensamma krafter kan vi nå långt. Det har gått förut och varför skulle det inte gå nu. Blivit av med eller inte har längre är bara definitioner som är ointressanta..
Smått ironiskt att man inte lyckas fått konfetti i ett av landets största trä- och pappersindustricentrum..
"Tifo" förekom spontant förr.. Hemmagjorda sprejade/målade flaggor fram ur alla vrår. Tävling kanske... med jury där vinnaren vinner en attraktiv bortaresa etc... eller varför inte omröstning på hemsidan. Forza TIK supporters! Mer än en spänn till TIK ska vi klara av i år...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Marcus: Vad menar du med "att vi blivit av med".
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Olgas furir:

Tycker inte supporterklubben ska skänka Timrå IK en krona. Bättre att läga pengarna på billigare resor så att det finns supportrar på plats som kan stötta laget. Tycker även att det är viktigare för supporterklubben att satsa pengarna på tifon så att det skappas en härlig stämning på läktarna och att det på så sätt lockar mer folk till matcherna.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Kan inte förstå vad svårt supportreklubben har att skaffa pengarna.
Patronerna tex har en 6-7 sponsorer som dom får vardera 10 000 kronor från, om det inte är mer. Det är pengar som enbart används till TIFOn.
Så sponsorer borde det gå att fixa
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Olgas furir: För att SK ska kunna stötta klubben så bör man ha visst positivt flöde i kassakistan. Med tanke på att SK blivit av med kiosken, webshopen och andra inkomstbringande poster så får man vara glad att gå +/- 0.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
gud: Det hände en hel del på årsmötet. Bl.a. fick besökarna ta del av "Resultat och balansräkning". För den som är insatt inte en rad om Ing. balans eller Utg. balans. Vidare kan sägas, vilket borde vara anmärkningsvärt. För att vara supporterklubb borde huvuduppgiften vara att stötta huvudklubben. Ur resultat o balansräkningen kan t.ex. följande noteras Gåva till Timrå IK, 0 kr
-98-99 var det 50.000, 00-01, var det 24.500.
Pris till årets lirare: för säsongen 99-00, var det 5.000, för säsongen 00-01 var det 7.522 och för den gångna säsongen var det alltså 0 kr.
I o med att medlemskortet nu blir lite dyrare 200 kr, borde det kunna avsättas medel så att supp.klubben kan dels skänka Timrå IK en slant, dels kunna stötta en yngre förmåga med ett mindre bidrag.
Supp.-klubben får nu en ny styrelse. Hoppas verkligen att de tar som huvuduppgift att varje år kunna avsätta medel till att verkligen stötta Timrå IK.
Varför jag icke tog upp detta på årsmötet var dels för att, när övriga frågor kom på tapeten ordförande för mötet ville sluta så fort som möjligt. Dels för att jag blev så förvånad o inte fattade galoppen på en gång.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
det TIK08 dra upp om att skramla ihop pengar till
TIFOn låter som en bra ide.. en tanke kan vara att vi
alla olika TIMRÅ IK suppklubbar i landet utmanar varandra??

ett problem kan vara att vi alla har en sån stor skillnad på
antalet medlemar..men nu ska vi inte se problemet utan
kanske någon (El Maco??) kan komma på en matimatiks
tjofräs som gör att man slå ut det man har samlat in kontra
medlems antalet?? och sedan utse en TIFO vinnare??..
detta går säkert att utveckla..är det någon annan som har fler ideer?


Redax 2:
en Glenmorangie från 1975... så du har sådana
godingar på lagret...och du behöver inte en ny kompis..;0)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Redax 2: Firman vi anlitar lämnar ett cirkapris efter hur många transaktioner på bank, postgiro och kassa man har per år. Jag gissar att många andra firmor också gör så. Alltså går det att ta bokföringen för ett "normalår" och begära en offert. Bäst av allt, föreningen hushållar på detta sätt med de ideella krafterna. Vi är inne på samma spår, intäkterna kan bli ännu högre när styrelsens arbetssätt blir effektivare (och roligare).
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
swen: Bra idé! Förvisso kanske bokföringsjobbet kostar en slant att få utfört (om man inte kan få sponsoring på så sätt att typ Timrå Redovisningsbyrå (Finns de nu förtiden?) gör bokslutet mot att de får en logga på hemsidan och några annonser i Eagle Eye...)en jag tror som sagt att intäkterna kan bli ännu högre pga den ökade ordningen.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Redax 2: Kassörssysslan är för många rätt avskräckande, men det är inte så särskilt dyrt att köpa in de svåra delarna av denna tjänst. Kassören ser till att räkningar betalas, skriver grundboken och lämnar över bokslutsjobbet till en redovisningsbyrå. Styrelse och revisorer kan då ge en tydlig redovisning över ekonomin, vid årsmötet. Alla lär vara nöjda med en sådan lösning, utom möjligen någon som ändå inte tycker sig ha tid att hjälpa till. Lämpligen tar man helst ett sådant beslut på årsmötet. Vi har den lösningen för en förening med knappt 200 medlemmar.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: Hans son Stefan skall det vara =). Han är inte homosexuell!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
El Maco: Det där låter bra det! Och det kan jag lova att Kjell "Frisbee" Sandberg är en reko kille. Fabriksarbetare på Östrand, stor och ståtlig och en jävel på att arbeta. Jag umgås nämligen med hans Stefan eftersom vi är jämngamla.

Har ett hjärta som bultar hårt för TIK liksom jag. Dessutom har vi ju fått lagens långa arm i form av Niklas Dernebo i styrelsen. Han jobbar ju på Tingsrätten i Härnösand. Så det är blir nog bra.

Av hävd och tradition vet vi ju att personer som har anknytning till Härnösand (han bor förvisso i S-vall) är av gott virke. Se på P-A "strumpan" Forsberg, Kent Norberg, Henrik Eriksson, Pär Styf m fl.

Så nu kan det inte gärna bli sämre - det pekar opp mot tallens topp!

TIMRÅ IK - STILL GOING STRONG!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
El Maco: Kjell "Frisbeekjell" Sandberg känner du kanske bättre?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
El Maco: Fick du mitt mess?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
El Maco: Här säljs inget av whiskysamlingen! Inte ens den Glenmorangie 1975 som jag köpte på Heathrow. Efter 10 dagar med Euro på Irland (Har druckit Guinness på Matt Malloy´s) blev det tydligen GBP helt plötsligt men det missade jag, mitt arma kräk. 400 SEK mer än jag räknat med...

Accounting - it´s even better than sex!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Inget större problem. I ett sponsrat TIFO samlar vi i TIK08 in pengarna härnere, skickar upp dem och motser en fullständig redovisning (Vi vill ju oxå vara med och välja vad som händer...). Annars gör man bara att man gör en fond i fonden för varje TIFO. Redan vid insamling vet t.ex alla om att i dag samlar vi in till TIFOT den 18/8 etc. På hemsidan står det att alla pengar som kommer mellan de datumen tillfaller det TIFO:t etc. Om sedan det är för lite tillskjuter man pengar från den "generella" TIFO-fonden.

Vad gäller hålla koll på kronor och ören är det jobbigt men den syssla som en kassör är vald att utföra (Har viss erfarenhet av ett antal år som kassörer i diverse föreningar...). Vill man få in pengar krävs nog nämligen en utförlig redovisning. Lite krasst kan man säga att vi är nog många som gärna donerar pengar men vill se en motprestation oxå...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Ska naturligt vis vara "kassa debet och en intäkt (eller en skuld) kredit" - och ingenting annat.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: När det gäller TIK08 ska vi nog koka ihop nåt söderut.

Annars, ett tips när det gäller att hålla ordning på pengarna är en förträfflig italiensk uppfinning som kallas "bokföring". När pengar kommer in på banken så bokar man kassa kredit och en intäkt (eller en skuld) kredit. På så vis vet man varför pengarna kom in. Exempelvis, när jag betalar medlemsavgiften konstaterar kassören det när han får avin och bokar kassa debet, medlemsintäkt kredit. När Redax säljer av Wiskysamlingen och donerar behållningen till tifoverksamhet så bokar kassören kassa debet, tifosponsring kredit. Då Dalan handlar rödvitt pynt så bokar kassören kassa kredit och tifoinköp kredit. I kombination med styrverktygen "budget" och "budgetuppföljning" så kan redovisning vara en riktigt killer för att nå de mål man har med verksamheten. Och - voila! - där har du även din öronmärkning av pengarna! Så länge Redax skriver läsligt på bankavien (eller stoppar i rätt insamlingsbössa) så äre inge problem dårå!

Vet inte vem Kjell Sandberg är (tror jag?) men han är säkert en fena på redovisning. Är han inte det får ni skicka ner honom till fjollträsk så kan jag undervisa honom. Dessutom behöver nog något slags redovisnings/ekonomihandbok upprättas för föreningen o det nu varit så dålig ordning förra året.

Accounting - damn it, its pure sex and rock'n roll!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Redax 2: Bra idé! Du vill alltså "öronmärka" pengarna. Lite svårt administrationsmässigt att hålla koll på varje slant från enskilda individer men jag lovar och svär att dom eventuella tifobössor som kommer att finnas ute i foajén i Timrå Isstadion enbart kommer gå till tifo. Vi kan notera våra inköp och visa papper på att dom pengarna INTE halkar in i SK. Men som sagt var idén var bra men vi får nog modifiera den en aning om inte vi i SK ska behöva jobba arslet utav oss med att hålla koll på kronor och ören.

Tack för tipset!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Redax 2: För tusan. Tvåhundra spänn med andra ord...

Tolv TIK08:or lägger en hundring var ger en storflagga enligt bifogad prislista. Alltid nåt.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
En vild idé vore t.ex ett TIFO sponsrat av TIK08. Vi pröjsar och får lite credits för det. TIFO-gruppen utför och dokumenterar. Utmanar härmed övriga 08:or på 100 kronor!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Vad gäller Tifo kanske man skulle göra en liten hemsida där det står vem som donerat och var pengarna går till. Skänker gärna typ 100 pix rakt av men vill då veta exakt var de gick till, t.ex inköp av småflaggor till tifot mot LHC den 4 XXX... Tror nog många donerar om de vet vad de donerar till så att inte pengarna bara halkar in i SK... Dessutom vill man gärna se bilder och recension av just "sitt" TIFO eftersom många donatorer måhända kanske inte ens var på den aktuella matchen...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Jag har ett förslag jag tänkte dra på söndag, men jag vet inte om det är realistiskt eller har någon som helst förankring hos övriga medlemmar men alla idéer är bra utom dom dåliga sägs det ju..he he

Jag tänkte föreslå att nu eftersom avgiften höjts för fullvärdiga medlemmar från (150:-) till (200:-) så att på varje medlemskort går 10:- alternativt 20:- till tifogruppen. Det skulle ju i vartfall stärkas deras kassa och om vi utgår från att 633st medlemmar som ifjol det kan ju bli fler denna säsong vad vet jag men vi tar detta som ex.

633 x 20kr = 12660kr till tifogruppen..

Det är i vartfall en bit på vägen!

Dessutom bör det placeras ut nån form av sparbössor i vinter där det är frivilligt för den som vill att lägga en slant!

Dom bör vara uppseendeväckande som drar till sig uppmärksamhet, vad sägs om polkagrisrandiga bössor (röd/vit) = jäkligt snyggt i mina ögon.

Självklart kommer frågorna om tifo att tas upp på söndag det kommer jag att se till.

Och självklart MÅSTE vi ha en fungerande hemsida innan ES-premiären den 15/9 mot MoDo (hemma).

Det ska ABSOLUT inte snålas med tifo i vinter/vår. Snarare ska vi brassa på men då gäller det ju att vi supportrar ställer med några ynka tior var så kommer vi få ett maffigt tifo som syns och en klack som hörs.

Dessutom kommer INTE "Eagle-eye" att läggas ner som det var tal om.

Det är faktiskt INTE alla som har tillgång till datorn och det är vår enda chans att nå ut till en bredare publik.

ALLA ska känna sig välkomna i Timrå Supporterklubb och vi ska jobba stenhårt för att få denna skuta på rätt köl igen, var så säkra!

Kaxiga? - kanske det men utan visioner dör man inifrån och jag brinner för det här och vill passa att tacka alla för jag och vi övriga som blev valda har fått ett förtroende vi skall förvalta väl.

Än en gång - tack kära medlemmar för erat stöd!

TIMRÅ IK SUPPORTERKLUBB - SVERIGES SEXIGASTE 40-ÅRING!!!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: När det gäller IT-grupp, Tifogrupp och vem/vilka som kommer att ha hand om resorna ska vi naturligtvis diskutera...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag instämmer med Olle. Många frågor dök upp efter mötets avslutande. Sedan är man inte så pigg efter att ha jobbat nattskift och sovit för lite.

Därav många frågetecken runt ekonomin.

Det fanns ingen diskussion om varken tifon eller resor. Tidigare har jag fått svaret att allt det kommer behandlas utav den nye styrelsen.

Nya styrelsen önskar jag all lycka. Det lär krävas väldigt mycket för att få ordning på skutan igen.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
COLD MAN: Det kändes som att det aldrig fanns tillfälle att lägga fram frågorna. Ämnet ekonomi var det viktigaste ämnet på mötet.

Finns det förresten några fler än oss i HF som är intresserade av att jobba med tifo-gruppen i vinter?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Har fått för mig att du var en av dom som var där igår.
Du verkar ha en hel del vettiga frågor. Men varför lade du inte fram dom igår på plats så att dessa kunde diskuteras igenom då?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: Jag har en viktig fråga men jag vet inte om du kan besvara den, men hoppas det.

Igår på årsmötet så diskuterades inget om en tifogrupp, IT-grupp, resegrupp osv. Det kan jag mycket väl förstå, frågorna om ekonomin kändes bra mycket mer angelägna. Men hur blir det med detta sedan? En tifogrupp måste sättas ihop och det finns folk, Dalan har ju t.o.m börjat leta sponsorer för tifo. En IT grupp är så angelägen att det knappt finns, en sida MÅSTE finnas innan säsongstarten. Hur ska SK annars nå ut till sina medlemmar? Gästboken är inget vidare alternativ om man vill synas.

Så frågan blir alltså om ni kommer att ta upp de här frågorna och sedan placera ut folk i den olika grupperna? Jag ser mycket ljust på den nya styrelsen, vore spännande att få höra Habbas mening. Vad han har för planer, framtidsutsikter osv.

Timrå IK Supporterklubb, världens snyggaste 40 åring!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Selina: Den nya styrelsen hade efter årsmötet igår kväll en kort träff för att snacka ihop oss. Där beslutades att styrelsen ska träffas igen på söndag och dra upp riktlinjerna samt parallellt med vad som komma skall jobba med det som har vart och reda ut dom frågetecknen som dök upp på årsmötet.

Det finns väldigt mycket att jobba med. Det vet vi nog samtliga som har haft något med suppklubben att göra under den gångna säsongen.


Det finns en del "lik i lasten" att åtgärda. Man hade ju hoppats på att vi i den nya styrelsen INTE skulle behöva syssla med sådant som har vart utan istället lägga all krut och energi på den kommande säsongen.

Men verkligheten ser annorlunda ut och det är ju bara ett kallt konstaterande att organisation varit under all kritik.

Men var så säker - det kommer hända saker framöver!

Vi i styrelsen är till för er medlemmar!

Det är upp till er hur ni vill att morgondagens supporterklubb ska ta form.

Så om vi nu ALLA drar åt samma håll och bidrar med det ni kan så är vi i styrelsen jätteglada.

Om ALLA gör någonting så blir vi oslagbara. Många bäckar små tenderar att bli ett helt hav!

Så kära TIKare - Res er upp och knyt näven!


TIMRÅ IK - I MORGON ÄR EN ANNAN DAG!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: "Maggan blir förmodligen sekreterare". Väldigt skum formulering det där...
Och vad är det för definitivt besked som kommer att lämnas?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle:
okidoki..det låter bra
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
gud: Det är ett erbjudande från huvudsektionen och som står utanför dagordningen. Det är alltså inget som suppklubben ska lägga sig i utan det är på Timrås initiativ som detta erbjudande framtagits.

Korten som skulle hade varit ute till försäljning på Gatufesten har ännu ej tagits i tryck. Vi är fullt medvetna om att detta är brådskande och efter mötet som hålls internt på söndag så ska vi höra oss för med tryckerier i närområdet och försöka få ett bra pris på det hela så nån gång under nästa vecka eller nästföljande vecka börjar korten tryckas.

Så för tillfället kan jag inte ge mer info. Men jag kommer lägga ut allt i sin helhet är på HS vad det lider - så håll till godo!

TIMRÅ IK - SNART I 7:E HIMLEN!!!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle:
en nyfiken fråga..du skriver att suppklubben inte har tagit ställning på det erbjudande som Patrick Svedlund tog upp
på mötet..hur kan man då bli medlem i suppklubben om
inte dom har tagit ställning???
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
El Maco: Det finns del oklarheter att reda ut och som blir nya styrelsen huvuduppgift att jobba. Vi får alltså ta tag i det som vart och samtidigt jobba i nuet med vad som komma skall.


Fastställande av årsavgifter: Fullvärdig medlem (200:-), Ungdom född -86 och senare (100:-), dessutom togs ett förslag från Per-Arne Frisk om ett familjekort som skall kosta (300:-). Vilken policy som skall gälla för familjekortet är inte fastställd och det kommer det mer info om inom en snar framtid.

Dessutom presenterade Patrick Svedlund från kansliet ett erbjudande från huvudsektionen Timrå IK om ett kombinerat medlemskort i Timrå IK och Supporterklubben där man får fri entré (ståplats) till samtliga grundseriematcher + en matchtröja och det kommer att kosta (2400:-).

Detta är alltså ett initiativ från Timrå IK och bör ses som ett erbjudande och inget som Supporterklubben har tagit ställning till så när det gäller detta vända er till kansliet om det råder några oklarheter?

TIMRÅ IK - NU JÄVLAR!!!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: Är väl i och för sig ointressant om revisorerna är närvarande så länge de lämnat en granskningsberättelse? Eller var det någon dramatik avseende godkännande av förvaltning eller räkenskaper?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Vet inte av vilken orsak revisorerna Tommy Andersson och Jessica Lindberg uteblev från årsmötet? Dessutom var inte heller avgående kassören Mikael Lind på plats (hade 1år kvar på sitt mandat, men har valt att hoppa av p.g.a personliga)


Dessa personer ingår i styrelsen: Kent "Habba" Lindahl (ordförande), Niclas "Octagon" Dernebo, Kjell "Frisbee" Sandberg", Margareta "Maggan" Andersson, Mikael "Willy" Willysson, Andreas " drum on" Skarin, Magnus "ernie eagle" Sjöstedt.

Skarin och jag (Sjöstedt) är suppleanter, Maggan blir förmodligen sekreterare medans Kjell Sandberg tar han räkenskaperna (kassör). Willysson blir nån slags "allt-i-allo" och "Octagon" Niklas Dernebo blir vice ordförande.

Definitivt besked kommer att lämnas efter söndagens möte som kommer att hållas vid Östrands Båthamn. Detta är enbart för förtroendevalda så ni andra kan ta´t lugnt och varva ner.

Vid ett senare tillfälle kommer det läggas ut bilder på samtliga i styrelsen på hemsidan med e-postadresser dit kan vända er med frågor.

Mer info kommer senare...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Vad framkom på årsmötet? Vad sade "Lill-Kenta" och Eldebrink?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Är det klart vad medlemsskapet kostar? Pröjsar gärna in redan nu så får Habba lite pengar att röra sig med.

Fyra nya namn, betyder det att övriga är valda på flera år? Hur gammal är alla inblandade? Habba är ju av den gyldene årgången -73 men resten? Verkar ju bli en föryngring i alla fall när 72:an Uhlin tackar för sig. Har för mig att Skarin lumpade häromåret så där osar det nästan 80-tal? Maggan är en dam så henne frågar jag inte.

Lycka till nya styrelsen!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ser att dom "nya" som kommer att sitta i
supporterklubbens styrelse har varit med
förr..både på gott och ont..men jag är den
förste som önskar dom lycka till och hoppas
att dom orkar att jobba med allt det innebär
att vara en styrelse för TIMRÅ IK supporterklubb..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan:
Hemsidan fick allafall en ansiktslyftning..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Lallande Fånar: Tänkte inte på det men det bör nog ha kunnat vara lite över 30 pers eller nått.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
För övrigt så fanns det en ruggig skön bit av årsberättelsen:

"Hemsidan har fått en kraftig ansiktslyftning under den gångna säsongen och kommer även i framtiden att tillhöra en av de bästa hemsidorna i landet. Samarbetet mellan Timrå IK och Supporterklubben har stärks kraftigt under senaste åren och har i år fungerat perfekt.

Jimmy Uhlin med styrelse"

Det mest anmärkningsvärda är ju att absolut ingenting av det där stämmer. Det kan bara bli bättre och det ska fan så också bli, bara folk engagerar sig så.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan:
hur mycket folk var på plats??
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Nyss hemkommen från årsmötet. Tyvärr så antecknade jag ingenting utan tar detta ur minnet:

Ordförande: Kent "Habba" Lindahl

Sen var det nått val av tre personer som sedan ska placeras ut, dessa tre var:

Niklas "Octagon" Dernebo
Andreas Skarin
Margareta Andersson

Jag vet inte hur det blir, tex med tifo-grupp, IT-grupp med mera men jag förutsätter att det tas tag i det.

För övrigt så var det rätt kul då #29, Eldebrink och Lill-Kenta ställdes mot väggen.

Jag ser med stor tillförsikt positivt på vad som komma skall, tror detta kan bli bra om det blir ordning på ekonomin osv.

Någon annan som lagrade in mer i huvudet och som förstod mer kan ju gärna få skriva en mer utförlig årsmötes-rapport.
Kommentera

99554 · »