rådbjer: Ja, man undrar ju när smällen kommer. Det ser ju alldeles för bra ut. ALLA lediga spelare är på väg till oss och SpS har sakta smygit igång... Nej som du säger så kommer säkert ingen att skriva på, dessutom blir det ingen NHL-strejk och Gunno, Hagos och ett par till drar till NHL. Vi kommer att få slå oss ihop med Kovland, för att ens få fullt lag. SpS kommer att haverera så fort det blir över 50 inloggade och vi får hålla till hos Westerlind. Han kastar in handduken efter tio raka Brynäsförluster och sen har vi ingenting. SK:s resesektion slås ihop med Reseklubben och årets enda resa blir till Mora, där vi förlorar med 5-0. I Sydkraft Arena kommer all ståplats att försvinna, det blir förbjudet att använda trumma och supportrar med tröjor utan örn, kommer ej att släppas in.
Precis den tanken slog mig när jag läste om helgens SS.
Nä, nu får vi lita på att Timrå IK har blivit ett lag som alla vill spela för, det borde bli lättare att värva när det gått bra, samt att SM-guldkurvan pekar fortfarande uppåt.
Av dom ponerade spelarna som är på G till Timrå, eller snarare som Timrå o Nubben har hört sig för om, kommer i slutändan att sluta med ett antiklimax. Ingen skriver på o vi får vår sedvanliga ångest o panik till nästa säsong o värvar okända snubbar, som förhoppningsvis skjuter slagskott i pannan på alla självutnämnda "experter" som sågar oss innan serien startar.
Bragd-Birger: Detta lag blir i så fall klassen bättre. Var med då också så jag vet. Däremot kan det vara svårt att jämföra årgångar. Detta p.g.a. spelet utvecklats ofantligt mycket. Skridskoåkning är klassen bättre och framförallt har tacklingsspelet blivet ett helt annat. Men jag står fast i vad jag sagt.
Om Melin skulle hamna i TIK så tycker jag ni ska vara mycket nöjda. En liten varningsflagg för att han kan bli väldigt osynlig ibland bara, under första halvan av serien under säsongen som gick så gjorde han inte särskilt mycket väsen av sig. Lär dock fortsätta utvecklas, kanske får ett lyft av ett miljöbyte också.
jokklas: Jag har också tänkt i samma banor. Faktum är att om det blir som du säger, att två av tre ritar på, så är höstens timrålag det på pappret starkaste sen...trettio år tebaks? Backsidan ser - om leksingen signar - brutalt bra ut. Målvaktsidan likaså. Mathiasson kommer saknas, men med Hedström + ngn ytterligare spets är det ingen tvekan om att det blir ett helvetes drag även offensivt.
Hualigen. Detta kan enbart sluta på sant timråvis: i kvalserien.
jokklas: Det kommer nog att gå åt h-e till slut. Nordgren försvinner till NHL, Kapanen får kroniska ljumskproblem, Lill-Kenta värvas till Frölunda till slut, åldern tar ut sin rätt för Krykov, Manderville kommer tillbaks fet och helt otränad...
Och nu är nog pengarna slut, inga fler nyförvärv. Kvalserien nästa! Viva ångest!
Johan: Allt börjar se alldeles för bra ut nu. Ritar 2 av dessa 3 spelare på för Timrå blir det väldans svårt att vara negativ framöver. En sommar utan ångest är ju ingen riktig sommar för ett Timrå-fan?
Bergius: Lars Jonsson och Jonathan Hedström är mina first picks. Har imponerats av Hedström spelmässigt de gånger jag sett honom i Globen men han tar en del idiotutvisningar pga humör. Han jobbar som en riktig timråspelare. Nubben jagar ju Jesper Matsson i Malmö också, någon som har koll på honom? Poäng gör han ju i alla fall.
Bergius: Mikael Pettersson går bort för mig, måste in en utpräglad målskytt i truppen. Hedström eller Mattsson skulle passa bra. Pettersson kan få ersätta Sjöken ifall han väljer att lämna.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.