Varför skulle jag skratta åt det? Var ju bara citationstecknen som kändes roliga vid en första anblick. Hoppas att de får en lyckad kväll med en trevlig upplevelse i form av en hemmaseger.
Villervalla: Frågan är om Timrå har kraft att sprattla till idag och ta det till en tredje match, lyckas man med det så tror jag på fördel i avgörande match.
Sputnik1:Där är vi helt enig .. Dessutom funderar jag på hur de tänker. ..För ngenting blir bättre av att bua och konfrontera spelare.. inga spelare i världen kommer höja sig eller bli bättre av att man trycka ner dem i skoskaften, oavsett om det sker inne i hallen eller ute på parkeringen.
DJ Hemp: Ursäkta hoppas du skrattar nu då hans fru blev påkörd ifjol på ett övergångsställe så hon sitter i rullstol o "min vän" blev övertalig på Östrand jobbar deltid där fortfarande men jag har ju jobbat åt SCA många år så min före detta chef håller på att fixa en tillsvidareanställning och det är han som styr lite över sponsring till TIK om dom kommer överens så att dom stoppar in en slant framöver om de sker då lägger jag in 200k till föreningen 🇺🇿 Hoppas att de duger för alla trevliga timråiter!!!!!!😎😎😎
Karlsson74: Ja precis. Jag tycker till och med gränsen är hårfin till att stå och bua åt egna laget på plats. I HVs fall är det ju direkt att bygga på ännu mer ångest hos spelarna. Därav ventilerar man hellre av sig på ett sånt här forum. Så länge man inte går över gränsen även i skrift givetvis.
SMÅLAND: "Supportrar konfronterade spelare påväg mot bilen" Jösses.. med sådanna supportrar behöver man sannerligen inga fienden. Skriv av er skiten och frustrationen på fejjan eller var ni vill.. men när man börjat konfrontera på pp arkeringen då är en gräns nådd . Det är enligt min syn så långt ifrån riktiga supportrar man kan komma .. Tror på allvar att Hv kommer förlora den här matchserien. . Den mentala biten och deras egna sk supportrar Tala emot dem..
DJ Hemp: Jag pratade med honom igår då hade han inte råd att gå men då fixar jag biljetter till er oxå då sket de sig härhemma ist då köpte jag sittplatser åt alla o så blev de 🇺🇿 hans grabbar blev jätteglada över att få gå på matchen o när dom blev så glada då svischade jag pengar så grabbarna skulle få köpa sig varsin Timrå tröja 🇺🇿😎😎🤠
DenRöda: Ja en vinst idag kan ju betyda nån miljon till i intäkter med en till hemmamatch! Kan ju vara skillnaden till ytterliggare en värvning nästa säsong!
Ny målvakt ? Kan Mieho bli en målskytt ? Är herrar 14 och 78 lite mer intresserade än sist ? Byts taktik här på målsnöret ? Har vi nån back kvar som är spelduglig ? Många frågor .....
En ”vän”. Det ser lite roligt ut med citationstecknen bara 🙂 Ungefär som att du medvetet har prackat på ”vännen” biljetter till något riktigt plågsamt (vilket det mycket väl kan bli också).
Sputnik1: Jag kunde tyvärr inte ta mig till ladan idag 🇺🇿 faaan!!! Men då sa frugan köp fyra ståplats biljett då bidrar du me någr iaf 🤪 o så blev de 🇺🇿🤣🤩🍺
SMÅLAND: Kan förstå fansen. Spelarna cashar in 2-300 lök i månaden och publiken går lojalt dit varje match. Kan tycka att det är uppfriskande när de reagerar. Statsministern är ju inte ens i samma löneliga som de bäst betalda 25-30 åringarna i SHL.
Står och väger om jag ska se matchen eller inte. Så jädra trött är jag på laget just nu. Jag förväntar mig att se ett Timrå som bor i Rögles zon och är etta på varje pick vinner varje närkamp. Detta i första perioden iaf. För att visa att de är förbannade själva. Men, jag är rätt säker på att jag får se ett osäkert lag som glömt bort att spela hockey och får 2 i baken efter 1:a.
Bragd-Birger: MoDo-agenten Wennerholm. Kollar jag på matchen så vinner ni, det är sen gammalt. Sån bra kvalitet nu på piratryska Onhockey.tv så man kanske slår på TVn.
Med andra ord är det ingenting som talar för oss. I alla fall för mig som varken tror på Wennerholms anti-krafter eller smärtmaximering. Och sett till den senaste tidens trend finns det väl ingen anledning att känna minsta hopp heller. Å andra sidan genomgick ett uträknat småländskt lag en fullständig metamorfos igår kväll. Minns man ens hur det kändes att vinna en match inför första nedsläpp? Desto mer troligt att man minns hur det kändes att förlora med 10-1 i samma arena i så fall.
Hoppas killarna på isen bekänner färg idag. Det är alla supportrar och sponsorer värda. Torde finnas både två och tre växlar till som det sett ut senaste 7 matcherna. Gör eran plikt på isen nu så gör vi våran på läktaren. Jag vet att ni är inne och snokar här ibland ;) Nu vinner vi!
Som jag ser det finns det bara två saker som talar för Timråseger idag:
1. The Mighty Powers of Wennerholm. Dessa kan inte underskattas, ej heller förklaras av vetenskapen. Många forskare tror att hans förmåga att antispå framtiden är så stark, att hade han varit en passagerare på Titanic och högt utropat "Fan, jag tror att vi kommer att krocka med isberget där borta!" skulle fartyget ha kommit fram helskinnat till New York.
2. Smärtmaximering. En förlust idag kommer att svida, vi kommer alla vräka ur oss frustrationer om Antes uselhet, Eronen, Jonte, Kapanen, domarna...osv. Men redan i morgon kommer det värsta att ha lagt sig och framtiden börjar ses an med viss tillförsikt. Vid en vinst däremot kommer vi att få det som dom flesta av oss just nu totalt saknar: hoppet. Fan, det här k a n ju gå! Hockeyfebern börjar vakna, biljetterna säljer slut, förväntningarna stiger... Först då kommer en förlust svida på riktigt. Hårt, djupt och obarmhärtigt.
Domarna i svensk hockey är, ja vad ska man säga: bedrövliga eller ska man säga nått ännu kraftigate ord? Lättare att se och följa domarna när man är helt opartisk i matcherna. Ta tex igår, nå värre! Så otroligt mycket som står på spel och dessa ålhuvven blåser när dom känner för det. Herregud!
Villervalla: Vi får hoppas att grabbarna kan samla kraft och mod. En till hemmamatch ger värdefulla pengar i kassan. Oavsett om vi skulle vinnan den och gå vidare.
Sputnik1: Frågan är om Timrå har kraft att sprattla till idag och ta det till en tredje match, lyckas man med det så tror jag på fördel i avgörande match.
Timrå4ever: Absolut, men jag tycker det nånstans är ett kvitto på att ens egna kritik var lite befogad nånstans. Det är nog dags att han hänger upp västen den gode Nubben.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.